راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

با کلیک کردن روی که در انتهای کادر درج نام فایل وجود دارد؛ میتوانید از جستجوی پیشرفته استفاده کنید:

مطابق تصویر رو به رو :

  • اگر گزینه‌ی "حساس به حروف کوچک و بزرگ باشد" را فعال نمایید، جستجوگر در جستجوی فایل تنها آنهایی را پیدا می کند که شما نامشان را در کادر جستجو با حروف کوچک یا بزرگ درج کرده باشید.
  • منوی تطابق نام فایل: اینکه نسبت نام فایل مورد نظر با آنچه در کادر "نام فایل" درج می کنید چگونه باشد را می توانید در این قسمت تعیین کنید..
  • در دو کادر سوم که مربوط به سایز فایل هستند می توانید حجم حدودی فایل مورد نظر را تعیین کنید که جستجو در میان فایل های دیگر که حجم بیشتر یا کمتری دارند صورت نگیرد که موجب افزایش سرعت و دقت جستجو خواهد شد.
  • کادر کلمات کلیدی مختص فایل هایی است که برای آنها کلمه کلیدی در نظر گرفته باشید. در این حالت با وارد کردن کلمه کلیدی، جستجو در بین فایلهایی صورت می گیرد که کلمه کلیدی درج شده برایشان در نظر گرفته شده باشد.
  • نوع فایل: اینکه فایلی که جستجو می کنید؛ صوت و یا تصویر و ... باشد را می توانید در این قسمت تعیین کنید.
    نکته: مواردی که با بازشدن منو نمایش داده می شوند مربوط به نوع فایل هستند نه پوشه ای که هر فایل در آن قرار دارد.
  • در دو کادری که به زمان آپلود فایل مربوط می شوند می توانید بازه زمانی آپلود فایل را تعیین کنید تا جستجوگر تنها مواردی را برای شما نمایش دهد که در همان زمان آپلود شده اند.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱)

  • نگین احمدی
  • سلام. خسته نباشین. من تازه واردم  میشه بگین این علامت دقیقا کجاست؟ اگه میشه راهنمایی کنین چه طوری توی وبلاگم باکس جستجوی مطلب داشته باشم؟ ممنون زا زحمات شما
    پاسخ:
    سلام
    این علامت در صفحه صندوق بیان نمایش داده می شود.
    از آنجا که امکان جستجوی وبلاگ هنوز عمومی نشده است میتوانید کدنوشت مربوط را از سایت های ارائه دهنده بیابید و در قسمت ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
    توجه داشته باشید که در صورتیکه در کدنوشت مربوط از دستورات جاوااسکریپت استفاده شده باشد باید ابتدا امکان آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.