راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

عنوان مطلب شما در این کادر ثبت میشود که باید آن را بصورت دستی درج کنید.
امکان تغییر عنوان در آینده وجود دارد.
درج عنوان برای حالت پیشنویس ضروری نیست اما برای هریک از حالات نمایش دیگر باید عنوان و آدرس مطلب درج شده باشد.

آدرس مطلب در قسمت یادداشت مطلب به صورت خودکار و مطابق با نام مطلب شما درج میشود.
توجه داشته باشید که بهتر است آدرس مطلب را خودتان و به زبان انگلیسی درج کنید. این کار به شما کمک می کند تا نوشته شما قابلیت بیشتری برای جذب مخاطب حتی به زبانهای دیگر پیدا کند. همچنین آدرس مطلب شما کوتاه تر خواهد بود که در مواردی که آدرس در یک مطلب مثلا بعنوان منبع درج می شود؛ کاربرد خواهد داشت.

نکته: در صورتیکه آدرسی که برای مطلب تعیین می کنید در آینده تغییر دهید تمام لینک هایی که به مطلب داده شده در داخل و خارج از وبلاگ غیر فعال خواهند شد.

شماره مطلب همیشه و بصورت خودکار برای هر مطلب ذخیره میشود. این شماره به شما در پیداکردن مطالب خود در فهرست مطالب کمک می کند و برای درج لینک مفید فایده خواهد بود.

نکته: در صورتیکه تنظیمات نحوه آدرس دهی به مطلب را در قسمت تنظیمات ساده وبلاگ، محدود به نمایش عددی نموده باشید آدرس مطلب بصورت myname.blog.ir/post/123 ذخیره خواهد شد.

تاریخ ایجاد مطلب شما بصورت خودکار در سیستم تنظیم می شود.در عین حال میتوانید با استفاده از گزینه "تغییر" زمان ثبت مطلب را تغییر دهید.     


نکته: گزینه "تغییر" که در انتهای تاریخ وجود دارد در مواردی بکار می رود که شما مطلبی را قبلا ذخیره کرده باشید. از آنجا که مطالب در وبلاگ به ترتیب تاریخ انتشار آنها مرتب می شوند؛ در حالت عادی و بدون تغییر دادن تاریخ مطلبی که در گذشته ارسال شده باشد، در میان مطالب قدیمی تر نمایش داده می شود. با استفاده از این امکان و تغییر دادن تاریخ آن می توانید آن را به صفحه اول و یا در هر جایی که بخواهید؛ انتقال دهید.
یکی از موارد استفاده این امکان این است که مثلا مطلبی که در گذشته ارسال شده برای مناسبت دیگری مناسب باشد و شما بخواهید آن را مجددا نمایش دهید. با تغییر دادن تاریخ آن می توانید این کار را به سهولت انجام دهید و آن مطلب را به صفحه اول خود برگردانید.

نکته: در مواردی که مطلبی در گذشته و بصورت پیش نویس ذخیره می شود؛ هنگام ارسال در همان تاریخی که پیش نویس شده نمایش داده می شود و اگر بخواهید آن را در تاریخ دیگری روی وبلاگ خود قرار دهید باید از گزینه "تغییر" استفاده کنید.

نکته: تفاوت گزینه "تغییر" با "انتشار در آینده" در این است که در انتشار در آینده تنها می توانید مطلب را برای پست در زمان آینده ذخیره کنید؛ اما گزینه "تغییر" تاریخ مطلب را در گذشته تغییر می دهد.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۵۶)

سلام 
چرا وقتی متنی را لینک می کنیم نمی توانیم کاری کنیم که پس از کلیک بر روی آن صفحه مستقلی باز  شود یا به اصتلاح یک تب جدید باز شود.لطفا این امکان را اضافه کنید که خیلی پیش پا افتادست.
با تشکر
پاسخ:
ویرایشگر پیش فرض با حجم بسیار کم برای کارهای ابتدایی طراحی شده است، در صورت لزوم می‌‌توانید ویرایشگر مطلب خود را در صفحه «تنظیمات مرکز مدیریت» تغییر دهید.
  • عرفان ابوالحسنی
  • چگونه می توانم در طبقه بندی موضوعی  مطلب بزارم

    پاسخ:
    از طریق صفحه "صبقه بندی موضوعی" و با drag کردن موضوعات و قرار دادن آنها مقابل هر مطلب؛ مطلب زیرمجموعه موضوع قرار می گیرد. همچنین در صفحه ویرایش مطلب نیز میتوانید روبه روی موضوع مورد نظر برای مطلب علامت بزنید.
  • علی حسین زاده
  • سلام.
    من می خواستم وبلاگم را در "جشنواره وب ایران" ثبت نام کنم اما با این پیام مواجه شدم:
    "جهت تایید وبسایت خود یک فایل متنی به نام alihzadeh.blog.ir_1326999765.txt بسازید سپس فایل را باز کنید و در آن نیز alihzadeh.blog.ir_1326999765.txt را وارد نمایید و فایل را ذخیره کنید. سپس فایل را در شاخه root وبسایت خود آپلود کنید بصورتی که فایل با وارد کردن آدرس :
    www. alihzadeh.blog.ir/alihzadeh.blog.ir_1326999765.txt باز شود...
    "
    چطور میتوانم چنین کاری را در بلاگ انجام دهم؟ چطور پستی با آدرس خواسته شده ایجاد کنم؟
    سلام. چنانچه آدرس مطلب رو فارسی بنویسیم، در رتبه سایت هم تأثیری دارد؟
    پاسخ:
    سلام در این باره به لینک ذیل مراجعه نمایید.
    معرفی به موتور های جستجو
    سلام ببخشید ادرس مطلب من به صورت اتوماتیک درج نمیشه!!!
    پاسخ:
    سلام
    این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که شما نحوه آدرس دهی مطلب را در تنظیمات ساده بر اساس "شماره ترتیبی" و یا "تاریخ مطلب" انتخاب نموده باشید. که از همان طریق می توانید آن را تغییر دهید.
    چرا وقتی مطلبو منتشر میکنم، تاریخش توی صفحه درج نمیشه؟
    پاسخ:
    نمایش یا عدم نمایش تاریخ مطالب به تنظیماتی که در صفحه تنظیمات پیشرفته تعیین می کنید؛ و نحوه نمایش آن به قالب وبلاگ شما بستگی دارد.
  • علی حسین زاده
  • سه باره! سلام.
    چرا "بلاگ" برای هر مطلب چند آدرس تولید میکند؟ مثلا مطلب شماره 112 وبلاگ من الان 9 آدرس دارد که برخی از انها را اینجا میگذارم:
    http://alihzadeh.blog.ir/post/920513-top-10-safest-countries-in-2013 (آدرس اصلی که خودم تنظیم کردم)
    http://alihzadeh.blog.ir/2013/08/04
    http://alihzadeh.blog.ir/1392/05/13
    http://alihzadeh.blog.ir/post/99/920513-top-10-safest-countries-in-2013
    http://alihzadeh.blog.ir/post/99
    و...
    به نظر شما آیا این سیستم آدرس دهی چندگانه برای یک مطلب مناسب است؟ من در چند منبع خوانده ام که ایجاد چند آدرس برای یک مطلب رتبه سایت در موتورهای جستجو را کاهش میدهد.
    پاسخ:
    سلام
    ‏‫در صورت رعایت تگ canonical برای دیگر آدرس های موجود یک آدرس، که بلاگ آن را رعایت می کند، مشکلی بوجود نمی آید. برای جزئیات بیشتر به این صفحه مراجعه نمائید.
  • حسن امکانی
  • منظور از به صورت دستی یعنی اینکه کپی باشه ایرادی داره؟؟؟

    پاسخ:
    منظور از بصورت دستی این است که امکانی در پنل برای این منظور وجود ندارد در نتیجه کپی کردن نیز دستی محسوب میشود.
  • شرکت مهندسی پارس مکاترا
  • با سلام
    عذر میخوام بنده مطلبی میخواهم قرار دهم و عنوان و ادرس مطلب را زده و لی پس از تایید براز ارسال و ذخیره با پیامی تحت عنوان اطلاعات وارد شده صحیح نیست روبرو میشوم. لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس
    پاسخ:
    سلام
    از صحت آدرس مطلب خود اطمینان بیابید.

    سلام من  میخوام مطلبم به یک از صفحات منو ساز بره نه به صفحه اصلی (خانه) .

    مثلا الان اگه پستی بخوام بزارم   این پست به آدرس www.     blog.ir/post  میره  اما  اگه بخوام  پستم مثلا بره به صفحه  myname.blog.ir/myname باید چه کار کنم؟      

    پاسخ:
    سلام
    حالت نمایش مطلب خود را به "عدم نمایش در صفحه اول" تغییر دهید و سپس آدرس آن را ادر قسمت منو ساز تعریف نمایید.
  • احسان خواجوی
  • درود مجدد بر تیم شایسته بیان.
    کلی توی وبلاگم گشتم تا نوستم جای خالی یه چیزی رو پیدا کنم ! ( البته امیدوارم کشفیاتم اشتباه نباشه ! )
    مطالب منتظر شده در وبلاگ ها از سرویس نمایش عنوان مطالب مرتبط بهره مند نیست.خیلی خوب میشه که در انتهای هر مطلب، عناوین مربوط به مطالب مرتبط هم نشون داده بشه.
  • محمدرضا نبی زاده شهربابک
  • سلام
    چگونه می توانم در سایتم نظر سنجی بذارم ؟
    که امکان انتخاب گزینه و طرح سوال های زیادی وجود داشته باشه
    پاسخ:
    سلام
    با استفاده از امکانات سایتهایی مثل وبگذر میتوانید این کار را انجام دهید.
    توجه داشته باشید که در صورتیکه در کدنوشت مورد نظر از دستورات جاوااسکریپت استفاده شده باشد باید امکا آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
  • محمد قربانپور
  • باسلام چگونه می توانیم فایلی را برای دانلود بگذاریم؟
    پاسخ:
    سلام
    به فضای اختصاصی بروید و با توجه به این راهنما , فایل خود را آپلود کنید .
    سپس در بخش ارسال مطلب , با استفاده از گزینه ی افزودن تصویر از فضای اختصاصی , می توانید هر نوع فایلی را با استفاده از این راهنما به مطلب خود اضافه کنید .
  • جواد موسوی
  • چگونه در وبلاگم تصویر منتشر کنم؟
    پاسخ:
    در  بخش «ارسال مطلب جدید» گزینه ی «افزودن تصویر از فضای اختصاصی» یا گزینه «افزودن تصویر از طریق آدرس» را کلیک کنید و تصویر مورد نظر را انتخاب نمایید.
    سلام من پست میذارم اما وقتی میرم تو سایت و کلیک میکنم روش میزنه ادرس مطلب اشتباهه .ادرس مطلب رو چطوری باید پر کنم.مرسی
    پاسخ:
    سلام
    مورد را بررسی کردم ،‌ مشکلی ندیدم .
    لطفا درباره  مشکل خود بیشتر توضیح بدید .
    ممنون
    بسی تشکر شرمنده فرمودید:)
  • کسری فاضلی
  • سلام ، میشه بیش تر در مورد گذاشتن مطلب در صفحات مستقل بگین؟؟
    پاسخ:
    سلام
    در این زمینه میتوانید به صفحات مستقل مراجعه نمایید.
  • محمدحسین جوادی
  • چه جوری تو صفحات مستقل،ادامه ی مطلب بذاریم.مثلا تو یه سر برگ جداگانه با عنوان"زندگی نامه امامان"اسم همه ی امامن رو بذاریم و طوری کنیم که که با کلیک بر روی نام هر کدام صفحه جداگانه ای باز شود؟
    پاسخ:
    امکان ادامه مطلب برای صفحات مستقل تعریف نشده است.
    اما میتوانید با استفاده از امکانات ویرایشگر، صفحه مستقلی ایجاد نمایید و اسامی هر یک از ائمه را به لینک ارجاع دهنده به صفحات دیگر تبدیل کنید.
  • علی حسین زاده
  • با سلام. آیا مطلع هستید که سرویس بلاگفا تمام آدرس های وبلاگهای blog.ir را به عنوان متن تبلیغاتی شناسایی و از ارسال آنها جلوگیری می کند؟
    اگر وارد یک وبلاگ در بلاگفا شوید و خواسته باشید نظر بدهید، اگر آدرس وبلاگ blog.ir را وارد کنید بلاگفا از ارسال نظر شما جلوگیری می کند و پیغام میدهد ثبت متن تبلیغاتی امکان پذیر نیست.
    تفاوتی نمیکند آدرس بلاگ را کجای نظر وارد کنید، چه در متن نظر و چه در کادر مربوط به آدرس وب سایت نظر دهنده در هر صورت این پیام خطا نمایش داده می شود.
    چرا این مشکل پیش می آید؟
    پاسخ:
    سلام
    محدودیت یاد شده از سوی بلاگفا ایجاد شده است و موضوع در دست پیگیری قرار دارد.
  • سید ابوالفضل ایرانی
  • سلام من یه مطلب قبلا نوشتم که آدرسش خاطره-مناظره-فتحی-میلانی93/11/8 بود وموتور جستجو اونو با همین عنوان پیدا می کنه اما من امسال  آدرس رو به این وصرت عوض کردم 93/11/8-fathi-milani

    و بعد این آدرسو تو برخی وبلاگ ها ثبت کردم که لینک بدن به این مطلب

    حالا دیگه موتورهای جستجو وقتی به مطلبم لینک میدن وبلاگم می نویسه چنین مطلبی وجود ندارد

    میذونم با تغییر آدرس این مشکل بوجود آمده

    می خوام راهنمایی کنید چطور مطلبی درست کنم که به یکی از دو آدرس بالا باشه تا همه بتونن به مطلبم برسن

    تشکر

    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که اطلاعات جستجوگر ها در ظرف زمان به روز رسانی و اصلاح می شود.
    با این حال میتوانید آدرس مطالب مورد نظر را مجددا تغییر دهید.
  • سید ابوالفضل ایرانی
  • سلام.سوالم رو تو بخش مربوطه پرسیدم اما جوابی نیومد
    من قبلا مطلبی رو نوشتم که با یه آدرس خاص ثبت شد و توسط موتورهای جستجو پیدا میشه اخیرا آدرس اون رو تغییر دادم و به چند جا معرفی کردم
    بعد از تغییر متوجه شدم لینک قبلیم دیگه توسط موتورهای جستجو میرسونه به صفحه عدم وجود مطلب!
    خب بااین حساب ادرس مطلب رو برگردوندم به حالت قبلیش تا موتور های جستجو به مطلبم برسونن. اما مشکلم اینه که آدرسی که دیگر دوستان دادم تاریخ پارسال هم بخشی از آدرسه. و اگر آدرس دهی بر اساس تاریخ رو هم انتخاب نکنم یه کلمه مثل post یا این جور چیزها اول آدرس قرار می گیره و نمی تونم صفحه ای با اون آدرس ایجاد کنم تا بتونن مطلب رو تو این صفحه هم ببینند
    امیدوارم واضح توضیح داده باشم
    پیروز باشید
    پاسخ:
    سلام
    در حالت کلی توجه داشته باشید که تغییر آدرس لینک های ارجاع دهنده خارجی به مطلب را غیر فعال میکند و به روز رسانی اطلاعات جستجو گر ها نیز نیازمند زمان است.
    تقاضا می شود بخش دوم سوال خود را واضح تر بیان نمایید.
  • سید ابوالفضل ایرانی
  • سلام

    می خوام مطلبی با آدرس

    1note.blog.ir/1393/11/28/fathi ایجاد کنم

    میشه؟

    تشکر

    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به بخش تنظیمات ساده میتوانید نحوه آدرس دهی به مطالب خود را انتخاب کنید و یا در صفحه ویرایش مطلب بصورت دستی آدرس مورد نظر را ایجاد نمایید.
  • سید ابوالفضل ایرانی
  • سلام

    شرمنده بازم سوالمو تکرار می کنم

    اما من هر کار کردم یا کلمه ای مثل post یا page قبل از تاریخ اضافه میشه

    و یا تاریخ امروز ثبت میشه در حالیکه می خوام دقیقا همین ادرس درست بشه

    اخه من چندجا لینک دادم به این صورت می خوام وقتی روی لینک کلیک می کنن به این صفحه منتقل بشن

    تشکر

    1note.blog.ir/1393/11/28/fathi

    پاسخ:
    سلام
    امکان حذف موارد یاد شده از آدرس دهی به مطالب وجود دارد.
  • حمیدرضا فرضی
  • سلام.خسته نباشید. ببخشید من قالب دوربین رو از قسمت قالب های آاده انتخاب کردم،ولی هنگام ارسال پست نمیتونم توی قسمت postelist-image عکس استفاده کنم.ممنون میشم یادم بدید
    پاسخ:
    سلام
    مورد یاد شده را باید از قشسمت تنظیمات پیشرفته فعال نمایید و سپس آدرس تصویر مورد نطر را در بخش ویرایش مطلب درج کنید.
    سلام
    من قالب دوربین و یا دورنما رو می خوام واسه وبلاگم انتخاب کنم اما نمی دونم چطور باید غکس بزارم که رو صفحه اصلی هم نشونش بده. طبق اون چیزی که توی مشخصات قالب ها نوشته. " لینک تصاویر مورد نظر خود را در قسمت "تصویر مطلب" در ویرایش محتوا قرار داده تا در صفحه اول و صفحه محتوای اصلی مطلب نمایش داده شود" اما من در ویرایش اصلا چیزی به اسم تصویر مطلب نمی بینم. ممنون میشم کمک کنید
    پاسخ:
    سلام
    گزینه مربوط را باید از قسمت تنظیمات پیشرفته فعال نمایید. همچنین توجه داشته باشید که این امکان تنها در برخی قالب ها وجود دارد.
  • حمیدرضا فرخ سرشت
  • درود
    بنده چند تا صفحه جدا گونه برای سایتم درست کردم
    میخوام مطلبی که ارسال میکنم در اون صفحه بره باید چی کارش کنم؟
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    توجه داشته باشید که صفحات مستقل همانطور که از عنوان آن مشخص است تنها یک صفحه مستقل است و برای نمایش مطالب خود در حالت مورد نظر باید لینک موضوع و یا کلمه کلیدی مورد نظر را با استفاده از امکان منو ساز در منوی وبلاگ خود قرار دهید.
    سلام
    آیا این امکان وجود داره که همه پست هایی که گذاشتیم رو به صورت یکجا خصوصی کنیم تا به جز خودمون کسی نتونه ببینه؟
    و سوال بعدی این که، آیا میشه شماره پست ها رو عوض کرد؟؟ منظورم این هست که مثلاً مطلبی که آدرسش فعلاً blog.ir/post/25..... هست رو تغییر بدیم تا آدرسش blog.ir/post/1 بشه.
    پاسخ:
    سلام
    امکان پیشنویس کردن مطالب وجود دارد اما این کار را باید بصورت دستی و برای هر مطلب بصورت جداگانه انجام دهید.
    امکان تغییر شماره پست ها در حال حاضر عمومی نشده است اما در به روز رسانی های بعدی بلاگ عمومی خواهد شد.
    چطوری میتوانم در وبلاگم لینک دانلود بزارم؟
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    بدین منظور میتوانید از اممانات ویرایشگر متن خود استفاده نمایید.
  • نرگس جهانبخشی
  • امکان ثبت تصویر چطوره؟
    و چطور واسه وبلاگم یه اهنگ بذارم
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    برای درج تصویر در مطلب میتوانید به درج تصویر در مطلب مراجعه نمایید.
    برای درج آهنگ در وبلاگ نیز باید ابتدا امکان جاوااسکریپت را خریداری نموده و سپس کدمورد نظر را در قسمت ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
    سلام.من متوجه نمیشم.در قسمت ادرس مطلب دقبقا باید چه ادرسی داده بشه؟؟ادرس خود وبلاگم؟این کارو کردم میگه قبلا استفاده کردید.بس چه ادرسی باید بدم؟
    پاسخ:
    سلام
    قسمت آدرس مطلب بصورت خودکار تعریف می شود و در غیر اینصورت میتوانید مثلا از نام مطلب خود بعنوان آدرس مطلب استفاده نمایید.
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    سلام
    اگر در عنوان مطلب متنی را تایپ کنیم بصورت خودکار در قسمت آدرس بین هر کلمه خط فاصله قرار میگیرد ولی اگر آدرس را بصورت دستی تغیر دهیم باید خودمان خط فاصله را میان کلمات اضافه کنیم.
    اگر امکان دارد قابلیت گذاشتن خط فاصله به صورت خوردکار در میان کلمات را فعال کنید.چون در صورت وارد نکردن خط فاصله بصورت دستی همان فاصله در آدرس مطلب هم ایجاد میشود.
  • زهرا دلآرام
  • سلام من قسمت خانه رو براخودم حذف کردم قبلا چجوری  دوباره اونو بالای صفحه بزارم که وقتی اونو میزنن کل مطالبم بیاد؟ نتونستم بزارم!
    پاسخ:
    سلام
    لطف از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    صفحه خانه لینک صفحه اول وبلاگ شماست که با استفاده از امکان منو ساز میتوانید آن را در منوی وبلاگ خود درج نمایید.
  • امیر ریاحی
  • در قالب دور نما چطور میتوان عکسی را بطور پیش نمایش در صفحه اصلی گذاشت؟؟
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    در این زمینه میتوانید به سوالات متداول مراجعه نمایید.
    سلام .
    من میخوام یک مطلب بفرستم که بره به یکی از گزینه ها یا موارد منو ی وبم .
    لطفا راهنمایی ام کنید.
    خیییلی ضروریه.

    پاسخ:
    سلام
    لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید.
    با این حال توجه داشته باشید که با استفاده از امکان منو ساز میتوانید آدرس مطلب مورد نظر خود را در منوی وبلاگ خود درج نمایید.

    سلام:

    من توی بعضی وبلاگ های بیان دیدم که در گوشه سمت چپ کادر «پیام های کوتاه» دیدم چطوری میشه منم توی وبلاگ خودم این کادر رو بزارم؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    پس از ارسال مطلب از طریق پیامک باکس یاد شده خود به خود ایجاد می شود.
    می‌گم کاش یه امکانی می‌ذاشتید که بشه پست بدون عنوان انتشار داد. الان من - و خیلیای دیگه که دیده‌م - دو خط پست میخوایم بنویسیم، باید دو ساعت دنبال عنوان بگردیم. این که بنویسیم «بدون عنوان» یا «عنوان ندارد» یا همچین چیزی هم خیلی قشنگ نیست.
  • نگین افتخاری
  • با عرض سلام 
    میخواستم ببینم چطور میشه وقتی لینک آدرس یک مطلب رو کپی می کنیم و در جای دیگه قرار می دهیم، به صورت کد در نیاید و همان آدرس متنی را نمایش دهد؟

    مثلا آدرس یکی از صفحات من این است:

    منطق-درس-چهاردهم/http://hawzah.blog.ir/1395/05/26

    اما بعد از کپی- پیست کردن به این شکل در می آید:

    http://hawzah.blog.ir/1395/05/26/%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85
    پاسخ:
    سلام
    بسته به اینکه شما کدامیک از انواع آدرس دهی به مطلب را انتخاب کرده باشید میتوانید آدرس دهی به مطالب تغییر میکند. از بخش تنظیمات پیشرفته میتوانید این مورد را انتخاب نمایید.
    درود چطوری میتونم توی صفحات مستقل یا همون منو های مختلف درج مطلب کنم به عنوان مثال من یه منو ساختم در بالای صفحه اما فقط میتونم یک موضوع رو مورد ویرایش قرار بدم آیا همچین چیزی میشه توی وبلاگ؟
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    با استفاده از امکان منو ساز میتوانید آدرس یک موضوع را در منوی وبلاگ خود قرار دهید اما در صفحه مستقل تنها میتوانید یک نطلب بعنوان صفحه مستقل درج نمایید.
    سلام
    من وقتی یک پیام در بخش مطالب جدید منویسم و ذخیره میکنم . تو وبلاکم اون صفحه تو بخش اخرین مطلب میره و توی صفحه های که تو منو داره نمیره .

    باید چی کار کنم هرمطلب جایی که میخوام براه مصلا تو بخش صفحه اصلی ؟

    پاسخ:
    سلام
    سوال شما واضح نیست. لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید.
  • مجتبی دهقان
  • سلام 
    من هر کاری میکنم نمیتونم منو سازی کنم یا صفحه مستقل تشکیل بدم یا مطلبی انتشار بدم ذخیره و منتشر نمیشه لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید. و سوال خود را نیز واضح تر و با جزئیات بیشتری طرح نمایید تا امکان پیگیری موضوع فراهم گردد.
  • محسن فاطمی
  • سلام علیکم

    ببخشید سوالی در مورد عدد شماره مطلب که به مطالب منتشر شده به ترتیب داده می شود دارم

    ممکن است در آینده مطلبی را از وبلاگ حذف کنیم و به مرور این حذفیات بیشتر شود ولی شماره عدد مطالب بدون توجه به مطالب حذف شده بالا می رود و عدد آن شامل مطالب حذف شده قبلی نمی شود

    آیا در آینده این عدد که شامل موارد حذف شده نیست ملاک تعیین حداکثر مطالب منتشر شده در بیان قرار می گیرد یا ملاک همان عدد واقعی مطالب منتشر شده خواهد بود؟

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    ملاک تعداد مطالب تعداد مطالب است نه شماره مطالب.
  • محمد نوید رحمتی زاده زاغلی
  • سلام و وقت بخیر . چگونه میتوانم کاری کنم که وقتی مطلبی را منتشر میکنم در خانه نمایش داده نشود ؟
    من عدم نمایش در صفحه اول را میزنم ولی مطلب در جای خود یعنی خانه باقی میماند / چه کار کنم ؟
    پاسخ:
    سلام
    سوال شما واضح نیست. با این حال درصورتیکه حالت نمایش مطلب را "عدم نمایش در صفحه اول" انتخاب کرده باشید مطلب در صفحه اول نمایش داده نمی شود.
  • رویش جوانه برکت
  • سلام
    امکان تغییر آدرس رو برداشتید؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر آدرس وجود دارد و محدودیتی در این زمینه اعمال نشده است.
  • مجید نعیمی
  • سلام
    میخوام عنوان مطلبم دیده نشه ،چون تو متن مطلبم هست دیگه.
    http://cngcar.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش قالب فعلی و حذف کد مربوط میتوانید این کار را انجام دهید.
  • علیرضا نقی زاده
  • با سلام و خسته نباشید.
    در قسمت تنظیمات پیشرفته برای بخش آدرس دهی، چند گزینه وجود دارد برای روش آدرس دهی هر مطلب ولی هر کدام را هم که انتخاب کنیم بعد از اسلش blog.ir کلمه post اضافه می شود که اجازه نمی دهد بنده دقیقا آدرس دلخواه خودم رو ایجاد کنم، راهی وجود داره که بتونم اون کلمه post رو حذف کنم؟

    به عبارت خیلی ساده من میخوام این آدرس رو بسازم   www.autoclave.blog.ir/book
    امکانش هست؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد. چرا که عبارت یاد شده برای تفکیک مطالب از دیگر بخش های وبلاگ هستند.
    با سلام
    من آدرس مطالب رو در سایتم عوض کردم و حالا در گوگل این آدرس ها تغییری نکرده و وقتی روی لینک توی گوگل کلیک می کنم پیغام میده که چنین صفحه ای وجود نداره.بایدچه کنم؟
    خاهشا جواب بدین
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که اطلاعات جستجوگر ها نیز نیازمند به روزرسانی است و این مساله به مرور اصلاح خواهد شد.
    برای آدرس مطلبی که مثلا اسم عنوان پست کتاب خداحافظ سالار مثلا چی باید بنویسیم؟

    پاسخ:
    سوال شما مفهوم نیست.
    برای مطالب بصورت خودکار آدرس ایجاد میشود.
    سلام .چگونه در زیر مجموعه صفحه مستقل ساز گزینه بیشتری بیاریم.طوری که وقتی روی گزینه های صفحه مستقل ساز بریم گزینه زیر مجموعه زیرش بیاد
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد و امکان منو تنها برای طبقه بندی موضوعی وجود دارد.
    گزینه دریافت بایگانی(اون که کنار گزینه ارسال مطلب جدید) چه کاری رو انجام میده؟
    و اینکه چطور میتونیم از وبلاگمون یه بایگانی بگیریم که اگر در هر صورتی پاک شد مطالبش باقی بمونه
    پاسخ:
    با استفاده ازگرینه یاد شده میتوانید بایگانی مطالب خود را دریافت نمایید.
  • زینب سادات محمودی مهریزی
  • سلام چگونه در صفحات مستقل منوساز مطلب بذاریم؟
    آدرس مطلب دقیقا چیه؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    لطفا ار درج موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    همچنین توجه داشته باشید که صفحه مستقل تنها یک صفحه مستقل است و امکان ارسال مطلب در آن معنی ندارد.
    با اینحال میتوانید با استفاده از امکان منو ساز، لینک یکی از موضوعات و یا کلمات کلیدی خود را در منوی وبلاگ خود قرار دهید تا مطالبی که با این مولفه منتشر می شوند از منوی وبلاگ قابل دسترسی باشند.
    سوال شما درباره آدرس مطلب واضح نیست.
  • زینب سادات محمودی مهریزی
  • میشه توضیح بدید منظور از آدرس مطلب چیه؟!
    پاسخ:
    لطفا منشور خود را واضح تر بیان نمایید.
    طبعا منظور از آدرس مطلب، لینک ارجاع دهنده به مطلب می باشد.
    سلام وقت بخیر
    من تو وب میخوام مطلب جدید بذارم آدس مطلب چی باید بزنم؟ مگه نباید ادرس وبلاگم باشه؟ اونو میزنم میگه این ادرس قبلا ثبت شده چی باید بزنم؟
    خودکار نمیشه خودش تغییر کنه؟
    پاسخ:
    سلام
    آدرس مطلب با آدرس وبلاگ متفاوت است و آدرس وبلاگ بخشی از آدرس مطلب است.
    آدرس مطلب بصورت پیشفرض ایجاد می شود اما در صورت دلخواه میتوانید آن را بصورت دستی تغییر دهید.
  • مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
  • سلام...
    من مطلبی رو میخوام در اینده انتشار بدم اما در صفحه اول نباشه اینکار شدنی نیست باید چکار کنم مطالبی که در اینده انتشار پیدا میکنه همشون داخل صفحه اول میاد
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    چنین امکانی وجود ندارد و شما تنها میتوانید یکی از این دو گزینه را اعمال نمایید.
  • گرافیک مستر
  • با سلام ، من یک سایت فروش راه انداختم که لینک رو بعد از پرداخت میده به کاربران ...
    متاسفانه سایت خودش لینک ایجاد می کنه به صورت Post 1 و ...
    من می خوام فقط با لینکی که خودم تعیین کردم باز بشه !! آیا امکانش هست ؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید.
    همچنین توجه داشته باشید که میتوانید آدرس مطالب را بصورت دستی تعریف کنید.
  • گرافیک مستر
  • سلام ،
    http://graphicshop.blog.ir/1397/06/03/test11
    مثلا من این پست رو نوشتم و این لینک رو براش تعریف کردم .
    اما بازم از طریق یه لینک مثل لینک زیر قابل دسترسیه ::
    http://graphicshop.blog.ir/post/11

    اما من می خوام تنها پست رو با اون لینکی که خودم تعیین کردم باز کنه .
    آیا چنین امکانی وجود داره ؟ سپاس...
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد و هر مطلب از همه آدرس هایی که بصورت خودکار برای آن تعریف می شود در دسترس خواهد بود.

    سلام

    در قسمت وبلاگهای بروز شده دیدم که یک مطلب به یک سایت مستقل لینک شده بود

    آیا چنین امکانی وجود داره و اگه امکان داره از چه طریقی میشه این کار رو کرد؟

    پاسخ:
    سلام
    با امکانات ویریشگر متن میتوانید کلمه یا عبارتی را به لینکی به خارج از بلاگ تبدیل کنید. بدینمنظور میتوانید از راهنمای ویرایشگر های متن کمک بگیرید. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.