راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

طی روزهای اخیر حدود 10 هزار نفر از وبلاگ نویسانی که قبلا در بلاگفا (blogfa.com) بوده‌اند به جمع کاربران بلاگ بیان (blog.ir) پیوسته‌اند. در ادامه سعی می‌کنیم به مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالات این روزهای این عزیزان پاسخ دهیم.

 

•   چرا نمی‌شود در بلاگ بیان شکلک گذاشت؟

خاطره‌نویسی روزانه و روزنوشت‌ها یکی از کاربردهای متداول و صحیح از وبلاگ‌ها است. درست است که شکلک‌ها در این نوع از نوشته‌ها می‌توانند کاربرد داشته باشند، اما از این شکلک‌ها در وبلاگ‌های زرد هم به‌وفور استفاده می‌شود. عدم امکان مستقیم درج شکلک در بلاگ بیان باعث شده است تا حد خوبی از سرازیر شدن وبلاگ‌های زرد به بلاگ بیان در امان باشیم و فضای حرفه‌ای‌تری در اینجا شکل بگیرد.
البته در حال حاضر بر روی پروژه‌ای برای تشخیص هوشمند وبلاگ‌های زرد و وبلاگ‌های پوچ و تبلیغاتی و اسپم کار می‌کنیم. پس از اتمام این پروژه امکان درج آسان شکلک‌ها یا همان صورتک‌ها را قرار خواهیم داد.

 

•   راست است که بلاگفا بدون اطلاع ما همه نظراتی که از طرف وبلاگ نویسان blog.ir می‌آمده را حذف می‌کرد؟ آیا شما هم این کار را می‌کنید؟

متاسفانه این تصمیم یکی از تصمیمات اشتباه بلاگفا بود. مدیریت بلاگفا وقتی با مهاجرت برخی کاربران بلاگفا به بلاگ بیان مواجه شد، تصمیم گرفت ارتباط کاربران بلاگ و بلاگفا را بدون اطلاع کاربران خود قطع کند. در پاسخ به سوال دوم شما، خیر بیان هیچ کامنتی را چه از طرف بلاگفا یا هر سرویس دیگری، با یا بدون اطلاع صاحب آن وبلاگ حذف نمی‌کند. البته جلسات متعددی با مدیریت محترم بلاگفا برگزار شد و تصمیمات خوبی هم گرفته‌شده بود و قرار بود بلاگفا این اقدام را متوقف کند که مشکل اخیر به وجود آمد...

 

•   آیا ابزار مهاجرت بیان می‌تواند مطالب من را از بلاگفا به بیان انتقال دهد؟

به درخواست بلاگفا به‌طور موقت ابزار مهاجرت از بلاگفا که تمام نوشته‌ها و نظرات و لینک‌ها را منتقل می‌کرد، غیرفعال شده بود و درحال حاضر که بلاگفا مشکل پیداکرده است قابل فعال کردن مجدد و استفاده نیست.
اما در سال گذشته که بلاگفا متاسفانه یکی از وبلاگ‌های 10 ساله خود را به خاطر اعلام تمایل به مهاجرت به بلاگ بیان حذف کرده بود، بیان برای آن کاربر یک نرم‌افزار اختصاصی نوشت تا بتواند از طریق استخراج مطالب باقی‌مانده در حافظه موتورهای جستجو نوشته‌های خود را زنده کند. خبر خوب این است که این نرم‌افزار با توسعه برخی قابلیت‌ها اکنون در اختیار همه کاربران بیان قرار دارد. کافی است آدرس وبلاگ خود را وارد کنید (مرکز مدیریت وبلاگ / منوی سمت راست / امکانات و ابزارها / مهاجرت ) تا طی فرایندی چندروزه، همه نوشته‌های قبلی قابل استخراج شما در بلاگفا به‌صورت خودکار برای شما جمع‌آوری شوند.

 

•   چرا مانند بقیه، همه امکانات بلاگ بیان رایگان نیست؟

بیان یک شرکت مستقل و خصوصی است که باید بتواند هزینه‌هایی را که برای blog.ir می‌کند بازگرداند و آگهی اجباری نیز در هیچ‌یک از وبلاگ‌ها نمایش نمی‌دهد.
پس نمی‌توانیم هم بهترین امکانات و امنیت و سرعت را ارائه دهیم و هم آگهی‌های آزاردهنده نمایش ندهیم و هم مستقل بمانیم! بااین‌حال ما پرکاربردترین امکانات موردنیاز عموم وبلاگ نویسان را به‌رایگان ارائه می‌دهیم.

    1. در بلاگ بیان به‌کارگیری آخرین فناوری‌های روز دنیای برنامه‌نویسی مهم است که هزینه‌بر است.
    2. در بلاگ بیان تامین سرعت بالای تک‌تک وبلاگ‌ها برای ما مهم است که هزینه‌بر است.
    3. در بلاگ بیان تامین امنیت وبلاگ‌ها و اطلاعات کاربران برای ما بسیار مهم است که هزینه‌بر است.
    4. در بلاگ بیان امکان آپلود فایل بدون نمایش آگهی برای ما مهم است که هزینه‌بر است.
    5. در بلاگ بیان پایداری وبلاگ‌ها و قطع نشدن آنها برای ما مهم است که هزینه‌بر است.
    6. در بلاگ بیان ارائه امکانات نوین و خدمات خلاقانه و نوآورانه برای ما مهم است که هزینه‌بر است.
    7. در بیان قانون‌گرایی و دفاع حقوقی از حریم خصوصی کاربران مهم است که هزینه‌بر است.
    8. در بیان پشتیبانی از کاربران و پاسخ به سوالات آنها برای ما مهم است که هزینه‌بر است.
    9. در بیان ده‌ها متخصص هرروز برای ارائه خدمات باکیفیت تلاش می‌کنند که هزینه‌بر است.
    10. در بیان بیش از 20 سرور قدرتمند برای سرویس‌دهی به کاربران بیان به‌طور هم‌زمان فعال‌اند که هزینه‌بر است.


    •   شنیده بودم ثبت‌نام در بلاگ بیان دعوتنامه ای است پس چرا من بدون دعوت‌نامه توانستم ثبت‌نام کنم؟

    ثبت‌نام در بلاگ بیان از ابتدا تا سال گذشته دعوت‌نامه‌ای بود ولی چند ماهی است که ثبت نام برای همه آزاد شده است. خوشبختانه باوجود پولی بودن برخی از امکانات و دعوت‌نامه‌ای بودن بلاگ بیان تا همین چند ماه پیش، به دلیل ارزشی که کاربران برای کیفیت خدمات بیان قائل هستند، بلاگ بیان بیشترین رشد نرخ رشد کاربر را در میان همه سرویس‌های وبلاگ نویسی طی 3 سال گذشته داشته است. blog.ir اکنون نیز با ادامه سیر صعودی کاربران، جزو پربازدید ترین سایت‌های ایرانی است و بیش از 170 هزار مطلب جدید درماه توسط کاربران بلاگ بیان منتشر می‌شود.

     

    •   چرا نظرات من راجع به بلاگفا را در وبلاگ شرکتتان تایید نکردید؟ به آزادی بیان اعتقادی ندارید؟

    هر کاربر اختیار کامل بخش نظرات وبلاگ خود را دارد و بر اساس رویه و سیاستی که در نظر گرفته است ممکن است برخی نظرات را تایید یا رد کند. ما هم در وبلاگ رسمی شرکت بیان (bayan.blog.ir) خطوط قرمزی داریم که یکی از آنها اهانت به اشخاص ثالث است. البته در مورد بلاگفا به خاطر شرایط دشواری که مدیر محترم این سایت در آن قرار دارد ما حتی انتقاد به بلاگفا را نیز در وبلاگ رسمی شرکت منتشر نمی‌کنیم. مسلما هیچ‌یک از کاربران بلاگفا به‌اندازه شخص آقای شیرازی ناراحت و تحت‌فشار نیستند و از کاربران خوب بلاگفا می‌خواهیم که به‌پاس خدمات رایگانی که بلاگفا در این سال‌ها ارائه کرده است، شرایط را درک کنند و صبوری بیشتری از خود نشان دهند. امیدواریم بلاگفا نیز هرچه زودتر از این شرایط خارج شود و مجددا به سرویس‌دهی بپردازد.

     

    •   لطفا راهنمایی کنید که چگونه باید از ...... استفاده کنم؟

    در بخش راهنمای بلاگ بیان به نشانی help.blog.ir می‌توانید جواب همه سوالات خود را بیابید.

     

    •   می‌خواستم درخواست کنم که امکان ...... را هم به بلاگ بیان اضافه کنید.

    فهرست بلندی از امکانات که بسیاری از آنها نیز بر اساس پیشنهاد‌های کاربران بوده است، در دست طراحی و توسعه است. مشخصا درخواست شما (اطلاع از وبلاگ‌های به‌روز شده دوستان) جزو اولویت‌ها است.

     

    •    مرکز مدیریت وبلاگ برای من کمی گیج‌کننده است امکانش هست آن را خلوت‌تر کنید؟

    طبیعی است ولی طبق بازخوردهای فراوانی که ما قبلا از کاربران خود گرفته‌ایم مطمئن هستیم که در کمتر از یک ماه عادت می‌کنید ضمن اینکه هر یک از پنجره‌های مرکز مدیریت خود را که بخواهید می‌توانید ببندید و بعدا اگر مایل بودید از طریق تنظیمات مجددا فعال کنید.

     

    •    من و خیلی از دوستانم به قالب‌های شاد و شلوغ عادت کردیم البته آرامش و سادگی قالب های بیان را هم دوست دارم ولی لدفا تنوع قالب هاتون رو بیشتر کنید! ستاره بچینی، بوس بوس!

    بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل‌قلم!  :)

    با توجه به شرایط و مشکلات ایجاد شده، ممکن است مترجم قالب های بلاگفا برای استفاده در بلاگ بیان در اولویت تیم فنی بلاگ بیان قرار بگیرد.

     

    •   چند نکته مهم  
    (که دانستن آنها برای کاربرانی که قبلا در بلاگفا بوده اند ضروری است)

      1. در بلاگ بیان نام کاربری شما با آدرس وبلاگ شما یکی نیست و ضرورتی ندارد که یکسان باشد. شما با یک نام کاربری می‌توانید دو وبلاگ بسازید و با نام خودتان و یا یک نام مستعار، در وبلاگ‌های نویسنده باشید.
      2. هیچ‌وقت از طرف بیان از شما خواسته نمی‌شود که نام کاربری و یا رمز عبور خود را برای شرکت بیان ارسال کنید.
      3. هیچ‌گاه از طرف شرکت بیان در بخش نظرات وبلاگ شما برای شما کامنت و پیام ارسال نخواهد شد.
      4. برای حفظ اصالت نظرات خوانندگان، شما امکان ویرایش نظرات آنها را نخواهید داشت اما می توانید بخش هایی از نظرات آنها را نمایش ندهید.
      5. هر کاربر بیان  3 گیگ فضای رایگان در سایت صندوق بیان برای آپلود عکس و فیلم و سایر فایل‌ها دارد. برای استفاده از این سرویس هم می‌توانید در مرکز مدیریت وبلاگ خود، در منوی سمت راست به بخش فضای اختصاصی مراجعه کنید و یا بدون نیاز به ثبت نام مجدد مستقیما از bayanbox.ir استفاده کنید.
      6. در بلاگ بیان نیازی به نصب آمارگیر مجزا نیست.
      7. از طریق بخش تنظیمات می‌توانید امکان جستجو در میان مطالب وبلاگ خود را برای بازدیدکنندگان فعال کنید.
      8. بسیاری از امکانات از قبیل تنظیمات مربوط به نظرات بازدیدکنندگان در بخش تنظیمات پیشرفته قرار دارند.
      9. از طریق پیامک و بدون دسترسی به اینترنت نیز می‌توانید وبلاگ خود را به‌روز کنید.
      10. سیاست بیان درباره پشتیبان گیری از اطلاعات کاربران بسیار سخت‌گیرانه است. در کنار استفاده کردن از RAID برای هارددیسک‌ها، از همه اطلاعات کاربری شما و محتوای وبلاگ‌ها شامل همه مطالب، نظرات، تنظیمات، قالب‌ها و پیوندهای شما، در هرلحظه حداقل 2 نسخه پشتیبان کاملا مستقل و مجزا ذخیره می‌شود. پس نگران از دست رفتن مطالب خود نباشید و ان شاء الله لازم نیست از ریسمان سیاه و سفید واهمه پیدا کنید.

      مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

      نظرات  (۳۳۵)

    1. سعید میرزابگیان
    2. OK!
      اه که اینطوره؟
      گفتم چرا هر وقت تو بلاگفا کامنت میذارم (با نوشتن آدرس وبلاگم در بلاگ دات آی آر) همش مینویسه: درج کامنت تبلیغاتی ممنوع!
      پس بگو جریان این بوده.
    3. امید ظریفی
    4. سلام...
      در اون بخشی که "ستاره بچینی! بوس بوس" دارد، کلمه‌ی لطفاً در آن سوال لدفا نوشته شده است.
      پاسخ:
      خواستیم اصالت سوال اصلی خدشه دار نشود!
    5. امید ابراهیمی
    6. یا سلام قصم میخورم بهترین سرویس دهنده جهانی وبلاگ هستید چون تبلیغات اجباری روی سایت ندارید .......... یه سوال ایا برای همیشه تبلیغات قرار نمیدهید روی وبلاگها ؟؟ یه سوال دیگه برای چنین سرویسی یه چیزی کم دارید که اونم میشه گفت برای ساختش دو سه ساعت زمان بره یعنی جعبه عضویت در خبرنامه سایت رو اگه میشه برای سرویساتون قرار بدید چون خیلی خیلی لازمه 


      با تشکر ویژه از خواهرا و داداشای گلم برای راه اندازیی بهترین سرویس دهند وبلاگی ... در ضمن من شخصا 8 نفر از دوستامو به بلاگ بیان دعوت کردم همشون گفتن چنین چیزی با چنین امکلاناتی غیر ممکنه اما وقتی امتحان کردن اصلا سورپرایز شدن
    7. میثم نجفی کندج
    8. سلام


      خوشحالم میشنوم با بلاگفا مذاکره می کنید.


      بلاگفا از سرمایه های وب فارسی است و باید همیشه با قدرت به جلو بره.


      شرکت محترم بیان هم روز به روز موفق تر از قبل خواهد بود :-)

    9. کمی خلوت گزیده!
    10. کاش می شد امکان درج صوت در وبلاگ را رایگان کنید. لا اقل برای صوت های کم حجم.
      پاسخ:
      تا حجم 3 گیگ می توانید به رایگان صوت در صندوق بیان خود ذخیره و در وبلاگ خود پخش کنید.
      سلام علیکم

      بسیار عالی! واقعاً ممنون!
    11. احمد کریمی
    12. سلام. فکر کنم یکی دو سال باشه که از بلوگفا اومدم بلاگ. واقعا نوشتن توی بلاگ رو دوست دارم. خیلی از خوبی های "بیان" رو ننوشتید، بلکه باید کار کرد و تماشا کرد

      ممنونم "بیان" عزیز...
      اولا تشکر میکنم از تلاش های شبانه روزی بیانی های عزیز
       لطفا یه مقدار احتیاط رو هم در نظر بگیرید
      به نظر شخص بنده سرویس بلاگفا وبلاگ های به قول شما زرد یا بیهوده زیاد داره (یا حداقل کم نیست)
      امیدوارم واسه بلاگ اون اتفاق نیوفته :(  (رسانه متخصصان و اهل قلم)
      موفق باشید 
      سلام
      1. البته اینکه امکان مهاجرت از سیستم بیان رو به کسی نمیدید این خودش کلی سیاست بد هست...
      2. اینکه تمام هزینه های شرکت بیان رو از وبلاگ‌نویسان دارین میگیرین، این خودش یه سیاست بد هست...
      3. اینکه شرکت بیان بروزرسانی هارو با سرعت کم انجام میده، این خودش یه سیاست بد هست...
      4. اینکه خیلی از امکانات بی دلیل پولی هست این هم یک سیاست بد هست...
      5. اینکه همه چیز در لیست امکانات آیندتون هست و هیچ کدوم به فعل تبدیل نمیشن (لااقل با سرعت لاکپشتی به فعل تبدیل میشن) این هم از سیاست های بد هست...
      و کلی سیاست های اشتباه دیگه که اینجا جای بحث نیست...

      والبته اینکه کیفیت خوبی ارائه میدهید، جای بسیار تشکر هست، که از صمیم قلب ازتون تشکر لازم رو میکنم...
      موفق و موید باشید
      یاعلی
      پاسخ:
      سلام
      در مورد 1 و 2 کاملا غلط فکر می کنید.
      درباره موارد 3 و 4 و 5 هم برداشت شما اشتباه است و تخمین درستی از حجم کارهای صورت گرفته ندارید.
      در مورد بخش پایانی نظرتون هم لطف دارید!
      دستتون درد نکنه واقعا...
      این سرویس عالی تر و بهتر از همه سرویس های دیگه است...
      در ضمن به نظر من ترجمه قالب های بلاگقا فکر خوبی نیست...
      اگه بتونید قالب های وردپرس یا جوملا رو ترجمه کنید بهتره...
      به نظر من...
      هد رو هم زودتر آماده کنید به شدت مشتاقم...
      خدافظ، ستاره بچینید، بوس بوس!
    13. نشریه پلاک
    14. عالید شما...
      دمتون گرم

      سه سال پیش از بلاگفا اومدم بیان
      تا حالا بیشتر از بیست نفر رو تشویق کردم به  انتقال به بلاگ


      فقط خواهش می کنم به اینایی که شکست عشقی خوردن اجازه ثبت نام ندید!
      حیفه فضای شما با این مزخرفات و شعرای بی سر و ته آی لاو یو پر بشه!
      :|

      این امکان شکلک هم زودتر اضافه کنید تا نیومدم براتون
       
    15. حـــسن گــــلی
    16. بیان جان واقعا بهت افتخار میکنم!

      من زیاد از ایندکس گوگل سر در نمیارم ولی بیان یه جوریه که مطالب خیلی راحت جذب گوگل میشه!

      بیان خیلی سریع عمل میکنه! یکی از مطالب سایتم که نزدیک 1200 کامنت داره با یک رفترش در عرض 2 ثانیه بروز آوری میشه!

      بیان قالب های خیلی خوب و قشنگی داره که مخاطب خیلی خوشش میاد!

      بیان متشکل هستش از بچه های نخبه المپیادی که این موضوع به من به عنوان یک وبلاگ نویس واقعا اعتماد به نفس میده!

      پیشرفت بیان فوق العاده بوده نسبت به سابقه ای که نسبت به دیگر سرویس های وبلاگدهی داشته! و این صد در صد ناشی از خدمات جدیدی هست که ارائه میده!

      و در آخر با همه بچه های بلاگفایی همدردی میکنم و درکشون میکنم که واقعا چقدر سخته!  امیدوارم که بلاگفا بتونه دوباره متولد بشه و به کاربراش خدمات ارائه بده

      به همه بلاگفایی های عزیزی هم که به جمع خانواده بیان پیوستند خوش آمد میگم و امیدوارم از بیان لذت ببرید ...

      پاسخ:
      ممنون. لطف دارید.
    17. ♥☀♥☀♥ اس ام اس 2 اس تی اس ♥☀♥☀♥
    18. سپاسگذارم بابت پاسخگویی به سوالات کاربران

      ممنون میشم قابلیت تغییر ایمیل کاربران را فعال کنین

      همچنین با نظر به سو استفاده از ایمیل کاربران (ارسال اسپم و هرزنامه) در نظرات، این امکان را در تنظیمات ارسال نظر اضافه کنین که کاربران به انتخاب خود امکان ارسال ایمیل از طریق نظرات را غیر فعال کنند و هر دفعه نیاز به عدم نمایش ایمیل از طریق فرم ارسال نظر نباشد

      به امید روزهای بهتر برای بلاگ بیان
    19. سُر. واو. شین
    20. بیان تنها سایت ایرانیه که به خاطر عضویت در اون واقعاً احساس افتخار میکنم !

      به دوستان بلاگفایی خوش آمد میگم. بلاگفا همیشه نویسنده های قوی ای داشته که قطعاً اومدن اونها به این سیستم با اتفاق های خوبی همراه خواهد بود.
      :)
      سلام و خسته نباشید!
      والا بلاگ ترکونده!
      فضاش خیلی شیک و مجلسیه!
      من از خیلی سرویس دهنده ها استفاده کردم مثل بلاگفا و رز و میهن و...
      ولی هیچ کودوم به سادگی راحتی و پر امنیت تر از بلاگ نبوده است!
      در این بابت کمال تشکر رو از مدیریت محترم و سایرین دارم...
      اما...
      امکاناتی که پولی هستن!!!
      حداقل جاوا اسکریپ و آهنگ گزاشتنو فعال کنید موندیم تو کفش :|||||||
      بازم تشکر!
      یا علی.
    21. میثم شاه محمدی
    22. بسیار عالی
      از خدمات شما سپاسگزاریم
    23. تنها همدم ماه
    24. وااااااااااای خدا خیرتون بده قالبای بلاگفا رو اگه بذارید ما استفاده کنیم دیگه همه چی حله 
      خب من با بلاگفا کار کردم، بلاگ اسکای، پرشین بلاگ و امثالهم. ولی بیان تا الان بهتر از بقیه بوده به نظرم.

      ولی خب نظرهایی هم دارم. مثلن اینکه قالب ها حقیقتن مشکلن به نظرم و باعث محدودیتن. کد هایی مثل کد موسیقی برای بلاک و امثالهم هم تا جایی که یادم می آد اگر اشتباه نکنم، امکاناتش نبود. 

      البته به طور کلی بیان از نظر سرور قدرتمند تر از بقیه اس، امکانات خوبی داره. و نظرهای بالا هم صرفن یک سری نظرهای سلیقه ای هستن، ولی ممنون می شم اگه تو موارد بالا یه انبساطی هم نشون بدین.
    25. محمود علوی
    26. بسیار بسیار حرفه ای و علمی و منطقی برخورد می کنید. واقعا باید قدر این شرکت را دانست.
      امیدوارم هر روز موفق تر از دیروز باشید. من که به عنوان یک وبلاگ نویس که بسیاری از سرویسهای داخلی و خارجی را امتحان کرده ام، و حتی مدیر چند سایت هم بوده ام و با کنترل پنل سایتها و سی ام اس های مختلف آشنایی دارم، بیان را در عین حرفه ای بودن، بسیار پیشرفته و راحت و ساده می دانم. واقعا از همه برنامه نویسها و زحمت کشان بیان متشکرم.
      بلاگ عالیه من چند سال تو بلاگفا وبلاگ نویسی می کردم تا اینکه این مشکل به وجود اومد و اومدم اینجا به و صد در صد اینجا میمونم چون هم محیطی عالی و هم پشتیبانی قوی داره.
      لطفا شکلک هم اضافه کنید 
      ممنون از خدماتتون
      سپاس
      ممنون خوب بود.
      راستش من اصلا از اینکه بلاگفا اجازه ی نشون دادنِ نظراتِ بیانی ها رو نمیداد خبر نداشتم!!!

      سلام وخداقوت برتیم محترم وکارکشته  شرکت بیان
      تمام پاسخ ها بلاگ دات ای ار منطقی بودکمااینکه یک مزیت دیگربیان بربعضی بلاگ همان فضای اپلود بودوهمچنین محیط ویرایشی بسیارخوب که من درهیچ بلاگی ندیده ام وهمچنین امکانات بالا.فک کنم بیان فقط به بلاگ هایی که پاپ اپ استفاده می کنن زیاد روی خوشی نشان نمی دهدالبته بلاگفاهم همین طوربود.وحتی بیشتروگذاشتن بعضی کدهاممنوع بود ولی دربیان حداقل ممنوع نیست واین خوبه -ولی انصافا امکاناتش بسیارخوب وحتی قابل مقایسه با هیچ وبلاگی نیست.نزدیک دوسال است عضوبیانم وتمام مطالبم را بلاگفامنتقل نموده ام وتاکنون بیش ازنیم میلیون بازدیدکننده داشه ام.
       امکاناتی که بیان دارد ولی بقیه ندارند:
      امارگیر
      جستجوگر داخلی
      همین قسمت نظردهیش چقدرجالبه میتونیم لینک هم بدییم بولدهم بکنیم
      محیط اپلودمستقیم-البته رزبلاگ هم دارد ولی اپلودبیان متفاوت  وبهترازبقیه است
      پنل تنظیمات بسیارپیشرفته تراز بقیه بلاگ ها
      ضمن اینکه قالب های بیان هم بسیارعالی است وهیچ کم نمیاره از بقیه

      امکاناتی که بقیه داشتن ولی بیان نداشت:
      امکان تغییرایمیل
      وبلاگ دوستان(که این امکان خوبی چون بدون مراجعه به قسمت وبلاگ های بروزشده می توانسیم وبلاگی که هم موضوع یاموردعلاقه مابودرامی توانستیم برای خودمان ادرسش راذخیره کنیم وهروقت که واردپنل خودمشدیم ازجدیدترین مطالب وبلاگ های موردعلاقه یادوستان خوداگاه می شدیم.مانندبلاگفا
      موفق باشید
    27. عبد الصمد عبد الله
    28. سلام واقعا عالی بود بلاگفا نسبت به بلاگ حساسیت زیادی داشت تا حدی که نمیتوانستی حتی یک بلاگ در بیان را لینک کنی در بلاگفا . همه حرف شما در این متن صحیح است
      عالی ممنون
      اگه میشه خبرنامه هم بزارید
    29. مدیر وبلاگ
    30. انشالله بلاگفا هم به حالت عادی برگرده
      بیان همیشه موفق باشید
    31. مهدی امیری
    32. عبارت "لدفا" خیلی خوب بود!
      پاسخ:
      :)
      بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      بهتر است بلاگفا در برابر بیان ** ***** **** ******
    33. نادر سبحانی
    34. با سلام خواهشمند است برای لینکهای که در پیوندها قرار می دهیم قسمتی تحت عنوان باز شدن در پنجره جدید قرار دهید
      همه چیز بیان عالیه و روز به روز هم داره بهتر میشه.
      ممنون و خسته نباشید
      سلام
      من کاربر بیان هستم
      دو ساله
      خیلی دوستش دارم
      ممنون از شما
      شاید ساده باشه
      شاید قالب کم باشه
      شاید بعضی امکاناتش پولی باشه،

      ولی باز ما #عاشق_بیانیم
      پاسخ:
      محبت دارید.
    35. محمدرضا مزکی زاده
    36. بیان همیشه بهترین بوده و بهترین هم هست و بهتر تر از این هم خواهد شد(اگر مترجم قالب ها رو ارائه بده)
    37. علیرضا مــ
    38. درود
      اتفاقا یکی از مهمترین عواملی که من رو به سمت بلاگ بیان سوق داد، همین فضای حرفه ای و غیر کودکانه ی اون بود. از قالب گرفته تا دیگر ویژگی ها.
      حتی پولی بودن امکانات، تا زمانی که بیان اینقدر به مخاطب و حریم شخصی احترام میذاره و سرویس دهی رو اینقدر حرفه ای انجام میده برای من کاملا قابل درکه. بنابراین در حال حاضر به نظرم بهترین سرویس وبلاگ دهی بلاگ بیان هست.
      فقط یک سوال هم دارم:
      در وب من ، بازدیدکنندگان گاهی نظر خصوصی میفرستند، و حرفی میزنندکه ننمیشه بدون جواب گذاشت. ولی از اونجایی که ایمیل هم ثبت نمیکنند هیچ راهی برای پاسخ دادن بهشون نیست.
      آیا راهی هست که امکان ارسال نظر خصوصی در وبلاگ رو غیر فعال کنم؟ 
      کدسورس قالب رو زیر و رو کردم ولی با دانش برنامه نویسی کمی که دارم در این کار ناموفق بودم.
      اگر راهی هست ممنون میشم راهنماییم کنید.
      پاسخ:
      سلام. پیشنهاد شما به بخش فنی بلاگ انتقال داده شد.
    39. خانم والیوم
    40. خیلی هم خوب:)
      دستتون درد نکنه:)
    41. علیرضا فروردین
    42. عدم امکان مستقیم درج شکلک در بلاگ بیان باعث شده است تا حد خوبی از سرازیر شدن وبلاگ‌های زرد به بلاگ بیان در امان باشیم و فضای حرفه‌ای‌تری در اینجا شکل بگیرد. موافقم و این روند بسیار خوب است.
    43. الغافل المحجوب
    44. سلام علیکم. متشکرم از زحماتتون. از اینکه انسانهای مذهبی و مومنی هستید تشکر میکنم.
      یا حق
    45. رضا اسماعیلی
    46. جداً همه چیتون عالیه !!
      این درج اسکریپت رو هم رایگان کنین تو کفش هنوز موندیم :O
      این کارو بکنید دیگه خیلی عـــــــــــــالی میشه :))
      سلام بیان جان
      ممنون از زحماتت
      من دو وبلاگ در بلاگفا دارم و میخوام هر دو تا رو ایمپورت کنم به این وبلاگى که تو بیان ساختم ولى این امکانى که گذاشتین فقط یه آدرس رو قبول میکنه!
      هلپ مى پلیز
    47. رضا اسماعیلی
    48. سلام، ببخشید میشه عبارت "وبلاگ زرد" رو برام توضیح بدین چیه؟ :))
      عالیه
    49. کمی خلوت گزیده!
    50. ولی امکان پخش صوت رو من در هیچ جای قسمت مدیریت ندیدم.میشه راهنمایی بفرمایید؟
      چون توی قالب هم اجازه ی گذاشتن فلش پلیر و... نمیده.
      پاسخ:

      لطفا برای اطلاع از چگونگی درج صورت در بلاگ به نحوه درج صدا در متن مراجعه نمایید.

      همچنین توجه داشته باشید که برای استفاده از فلش و و... در ویرایش قالب فعلی باید ابتدا امکان جاوااسکریپت را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
    51. محسن احسانی پور
    52. سلام خسته نباشید ...
      تقریبا از سال 83 وبلاگ نویس بودم ...
      همه سیستم ها رو استفاده کردم ...
      هر سیستم معایب و مزیت های خاص خودشونو داشتن ...
      بیان همه بسیار قوی در حال خدمات دهی با کاربران است ...

      چندتا سوال که بی پاسخ مونده ..!؟
       
      1.چرا آمار بازدید وبلاگ ها با سیستم آمارگیر (نسبتا معتبر ) سایت های وبگذر یا histat یکسان نیست ؟( احتمال بازدید کننده بحساب آوردن خزنده ها هست ؟)
      2.چرا طرح های تشویقی برای کاربران خود قرار نمی دهید؟( برای رقابت سالم تر بین کاربران)
      3.چرا گزینه ی امتیاز دهی به مطالب فقط در اختیار کاربران بیان باید باشه ؟ (این نکته بسیار مهمه که همه بتونن رای بدن به مطالب )

      گزینه 3 بسیار مهم هست چون هرکاربر بازدید کننده عضو سایت نیست و حق امتیاز دادن نداره !!! و این امکان زیاد جالبی برای سیستمی با این قدرت و عظمت نیست .

      سپاس از لطف همه کارکنان بیان ... یا علی
      پاسخ:
      سلام.

      1. به دو دلیل : یکی اینکه سیستم آمار بیان تنها سیستم آمارگیری است که حتی اگر کاربری جاوا اسکریپت مرورگر خود را غیرفعال کرده باشد، بازدیدهای آنها را تشخیص می دهد و می شمارد. دلیل دوم هم همانطور که شما گفتید برخی خزنده های هوشمند هستند که در سیستم آمارگیری بیان بازدید کننده حساب نمی شوند ولی بازدید حساب می شوند. این خزنده ها نیز به طور مداوم شناسایی و از سیستم آمار حذف میشوند.

      3. همانطور که قبلا توضیح داده ایم در "تمام" سایت های معتبر دنیا برای امتیاز دهی و رای دهی به مطالب عضویت ضروری است. اگر عضویت لازم نباشد آرای تقلبی بسیار زیاد خواهد شد. شما کدام سایت معتبر را سراغ دارید که بدون عضویت امکان رای دادن به مطالب در آن فراهم باشد؟
    53. بــــارانِ قــــلــــم
    54. ینی امیدی به درست شدن بلاگفا هست؟

    55. فاطمه فاطمی
    56. سوال آخری خیلی خوب بود! :)))))))
      مراقب سرازیر شدن وبلاگ های صورتی هم باشید! 
    57. بــــارانِ قــــلــــم
    58. نظرات خصوصی که تو بلاگفا داشتیم هم برمیگردن؟
    59. مهدی جمشیدی
    60. بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      با سلام به شرکت خوب بیان
      ما به عنوان یک شرکت نرم افزاری واقعا ایده ها و کارهای شما رو میپسندیم و از روبه رشد بودن شما خوشحالیم.
      اما از تبلیع رسانه ای و زرد خطاب دادن بقیه سرویس های وبلاگدهی که بیش از شما سرویس ارایه میدادند حتی خود شخص بنده کاربر ده ساله بلاگفا بودم. این کلمه ناراحتی عجیبی برای من ایجاد کرد. 
      ***** *** *** *** * ******* **** *** * **** *** ** ******* ***** ***** ****** ** ******* *** ***** ***** * *** ******* ** ** **** ***** ** **** ****** ***** ******
      اما خواهش دارم شرکت های همکار رو زرد خطاب نکنید.
      از اتفاقی که برای سرورهای سایت بلاگفا افتاده واقعا متاثر شدم و امیداورم آقای قدیری و آقای شیرازی به یک تعامل خوب و سازنده و رو به رشد با هم برسنند.
      اما خارج ازین صحبت ها دم تمامی بچه های برنامه نویس بیان گرم که کارشون رو خوب بلند.
      ممنون از شما
      پاسخ:
      خوشبختانه برداشت شما کاملا اشتباه است. لطفا متن را با دقت بیشتری بخوانید! ما هیچ شرکتی را زرد خطاب نکرده ایم دوست عزیز.
      خیلی سیتسم وبلاگ دهی توپی هستید سرعت لود عالی صفحات زیبایی یک پارچگی قالب ولی این تیم طراح قالبتون انگار خواب زمستونی داره ها پارسال از آبان هیچ قالبی نناد تا بعد عید بعد عید سه تا ناد که دو تاش این هم بودن فقط با شاخ برگ بیشتر کم تر همچنین میشه امکان ویرایش قالب ساده تر کنید منظورم اینکه امکان افزایش بلوک ساده تر کنید البته نه هر چقدر طرف دلش خواست قالب داغون کنه ها ولی هر کسی بی هیچ مهارتی بتون بلوک افزایش بده فرض کنید یکی بخواد اکانت سرویس فظای مجازی به اشتراک بزاره مثل همین صفحه بالا اکانت تویتر و فیسبوک و ... نادید همچنین لطفا پیامای من که نه کلا همه جواب بدید تا کاربرا هم راضی باشن شما هم مثل بعضی این شرکتای بزرگ زیر جواب دادن در میرین ؟؟؟
      پاسخ:
      به غیر از پیامهایی که حتما لازم است جواب داده شوند در مورد سایر پیامها پاسخ دادن و یا حتی تشکر از ابراز لطف ها بستگی به زمان پاسخگویی و تعداد پیام های در صف دارد چون واقعا امکان پاسخ دادن به همه نظرات نیست.
      سلام
      من دوساله دارم با بیان کار میکنم واقعا عالیه جای تقدیر و تشکر داره
      قالباش واقعا حرف نداره ساده و زیبا ایندکس گوکلش عالیه یه مطلب بذارید یه ساعت بعد صفحه اول گوگله
      مرسی بیان
    61. پوریا یارمحمدی
    62. دم شما گرم
      سلام
      من از دو هفته بعد مشکل دار شدن بلاگفا، در سایت بیان مشغول فعالیت شدم، بسیار سایت خوب جمع و جوریه، و از این بابت تشکر میکنم.
      حداقلش اینه که همه کس نویس نیست و بسیار معقول پذیره.
      و اما در خصوص نظرات در سایت بلاگفا، باید به عرض برسانم، علاوه بر مورد متذکر شده از جانب شما، حتی بعضی پیوندهای از سایت های دیگر را هم نمیپذیرفت و امکان درج پیوند از سایت های دیگر نبود.بطور مثال خودم وبی در بلاگدهی داشتم نمیتوانستم در بلاگفا پبوند به آن را ررقرار یازم.
      اما بلاگفا که از قدیمی اای سایت بلاک فارسی در ایزان بود، بسیار از نظر امنیتی، مورد توجه است زیرا هرگز خیانت به کاربران را پیشه نساخته است، بطور مثال، خودم وبلاگی در سایت .... ( نام سایت را نمینویسم تا بتوانید نظرم را درج فرمایید، اما در وبم انتقادی از سایت مذکور دارم، خوانندگانی که مایل به دانستن هستند می توانند مراجعه فرمایند.)داشتم که با توجه به تبلیغات گسترده و خلاف شءونات به مدیر سابت متذکر شدم طی ایمیلهایی، ایشان بدون درنظر گرفتن حق کاربری اینجانب، افدام به حذف وبلاگم نمودند، الحمدلله با توجه به پیش بینی هایم، از قبل از سایت مذبور تصویر و کپی تهیه نموده بودم.
      پس فضای امنیتی بلاگفا باید مد نظر قرار گیرد.
      با تشکر.
      سلام من قبلا رزبلاگ بودم ولی الان اومدم خیلی عالیه یک ماه اول یکم محیطش سخت بود ولی عادی شد تا اخر باهاتونم یعنی تا وقتی چرخ سروراتون می چرخه :D فقط امکان انجمن هم یه لطفی کنید
      پاسخ:
      سلام. بله. مشابه جمله شما را به وفور از کاربران شنیده ایم. ممنون.
      سلام
       پس از انتقال وبلاگ به بیان ، وبلاگ اولیه قابل دسترسی می ماند یا حذف می شود؟
      پاسخ:
      سلام. می ماند.
    63. سارا نهضتی
    64. گمونم اگه یه سرویس وبلاگ دهی تخیلی ایده آل تو ذهنم درست می کردم، بازم در برابر بیان کم می آورد!:)
      قالب ها خیلی خوبن! لطفاً از این سبک خارجشون نکنید.:)
      +

      " من و خیلی از دوستانم به قالب‌های شاد و شلوغ عادت کردیم البته آرامش و سادگی قالب های بیان را هم دوست دارم ولی لدفا تنوع قالب هاتون رو بیشتر کنید! ستاره بچینی، بوس بوس!

      بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل‌قلم!  :)"

      :))))))


    65. بهراد ایکس
    66. این روز ها همه ی سیستم های چت ، وبلاگ نویسی و... از emoji ها استفاده میکنند. به نظرم اضافه شدن آن ها به ادیتور بیان میتواند نظر کاربران را به خود جلب کند! حتی سیستم وردپرس هم اخیرا در آخرین آپدیتش امکان استفاده از ایموجی ها را فراهم آورده. خواهشا شما هم آستین بالا بزنید! با تشکر ♥
    67. کمی خلوت گزیده!
    68. یه جایی توی بیان خوندم با استفاده از زبان قدرتمند پایتون.
      بعد شاخ درآورده بودم که با اون پایتون که من توی لیسانسم با بدبختی فقط پاسش کردم در حالی که ساعت ها وقت می گذاشتم که بتونم یه برنامه ساده مثل پیدا کردن اعداد اول و... باش بنویسم، چطوری، دقیقا چطوری، تونستن چنین دم و دستگاه مجهزی راه بندازن؟!!!دقیقا می خوام بدونم چطوری؟!!! :)))

      من حدود 10 سال توی بلاگفا وبلاگ داشتم. سر این ماجرای خرابی و اینکه می دیدم بلاگفا بچه هایی که با بیان در ارتباطند رو اذیت میکنه، اومدم اینجا.
      خیلی امکاناتتون خوبه. دستتون درد نکنه. هرچند من خیلی خیلی به راه اندازی صوت برای وبلاگم علاقه دارم اما متاسفانه پولیه. بالاتر بم گفتن میشه اما هرچی من تلاش می کنم نمیشه و توی قالب میگه امکان درج فلش و اپلت(که نمیدونم با املت چه فرقی داره؟!!!) نیست.

      موفق و موید باشید.
    69. تیم گزینه برتر
    70. ایول به بیان ، همیشه اولی :))))))))
    71. ایزابلا ایزابلایی
    72. سلام. از سرویس دهی خوب و فضای امنی که ایجاد کردید تشکر می‌کنم. امکان اینکه یک قسمت به عنوان وبلاگ دوستان در بخش تنظیمات داشته باشیم و بتوانیم پست‌های جدید وبلاگ‌های مورد علاقمون را بخوانیم، وجود دارد؟
      پاسخ:
      سلام.
      ممنون.

      "فهرست بلندی از امکانات که بسیاری از آنها نیز بر اساس پیشنهاد‌های کاربران بوده است، در دست طراحی و توسعه است. مشخصا درخواست شما (اطلاع از وبلاگ‌های به‌روز شده دوستان) جزو اولویت‌ها است."
    73. علی حسین زاده
    74. خدا قوت.
    75. سید مدثر سادات حسینی گروه
    76. سلام

      تشکر از سرویس دهی بیان

      یوقت خدایی نکرده سرویس شما مثل بلاگفا نشه !
      پاسخ:
      سلام.
      ما از همان ابتدای شروع کار، تمام تدابیر سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای جلوگیری از چنین اتفاقی را تدارک دیده ایم و برای نتیجه بخش بودن تلاش هایمان هم به خدا توکل می کنیم.

      "سیاست بیان درباره پشتیبان گیری از اطلاعات کاربران بسیار سخت‌گیرانه است. در کنار استفاده کردن از RAID برای هارددیسک‌ها، از همه اطلاعات کاربری شما و محتوای وبلاگ‌ها شامل همه مطالب، نظرات، تنظیمات، قالب‌ها و پیوندهای شما، در هرلحظه حداقل 2 نسخه پشتیبان کاملا مستقل و مجزا ذخیره می‌شود. پس نگران از دست رفتن مطالب خود نباشید و ان شاء الله لازم نیست از ریسمان سیاه و سفید واهمه پیدا کنید."
    77. احمدرضا رحیمی
    78. سلام . من نسخه پشتیبان وبلاگم را دارم.با این وضعیت میتونم از ابزار مهاجرت استفاده کنم؟
      پاسخ:
      منتظر پاسخ بخش فنی هستیم...
      فردا پاسخ به نظر شما به روز خواهد شد.
    79. هادی هدایت
    80. چند سال پیش درست زمانی که بیان تازه پا به عرصه وب گذاشت و در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عضویت  را به طور خاص برای نخبگان نت فراهم می‌کرد تا کنون فراز‌های زیادی داشته است. که برای تبدیل شدن آن به پایه علمی در زمینه خلاقیت شرکت‌ها و آی‌تی در زمین تمدن نوین اسلامی می‌بایست دوستان خاطراتشان را دقیق ثبت کنند تا ان‌شاالله بتوان از آن برای تهیه این علم در الگوی ایرانی بهره گرفت.

      در هر صورت افول نام‌های قدیمی و پیدایش نام‌های جدید در هر بازه‌ای از زمان یک سنت لایتغیر بوده است. امید است نسل بعدی بیان این سخت‌کوشی‌ها را به دست فراموشی نسپرد تا شاید در ساخت این جامعه نوین الگویی مناسب برای محاجه با خیل عظیم لیبرال‌ها و سکولارهای عرصه آی‌تی کشور باشیم.

      سخن زیاد و سکوت نیاز؛ اگر عمری باشد نوشته‌ای در خانه‌مان در این باره خواهم نوشت.
    81. ستم دیده ی نفرین گر
    82. مطمئن باشید نفرین کاربرانی که بلاگفا بی خبر آنها را حذف می کرد و هیچ ارزشی برایشان قائل نمیشد دامن بلاگفا را گرفته است.

      مگر می شود آه مظلوه بی اثر باشد؟! آقای بلاگفا! آن روز که هستی امثال من را به باد می دادی باید فکر این روزهای را می کردی. حالا می بینی که از دست رفتن بی خبر دارایی های مجازی بدون اینکه خطایی مرتکب شده باشی چقدر دردناک است؟! 
      البته تو بی خطا نبودی، تو هیچ تدبیری برای جلوگیری از چنین روزی نکرده بودی.

      واقعا خواهش می کنم که لااقل این کامنت من را تایید کنید. ناسزا ندارد و خدا هم به مظلوم اجازه داده فریاد بکشد.
      پاسخ:
      بهتر نیست به جای نفرین دعا کنید تا بلاگفا درست شود تا لااقل مطالب دوستان شما از دست نرود؟
      سلام، یک سوال دارم
      چرا در پنل مدیریت بخش بازدیدکننده ها، آی پی های اشتباه نمایش داده میشه؟ مثلا برای من بی نهایت بازدید کننده از رومانی و روسیه نمایش داده میشه، یا مثلا خودم درایران وارد وبلاگ شدم و آی پی امریکا رو نشون داده
      پاسخ:
      سلام.
      بله 10 درصد از بازدیدکنندگان سایت شما از کشور رومانی ثبت شده اند.
      تشخیص کشور بر اساس اطلاعاتی که شرکت های ارائه کننده اینترنت هنگام خرید آی پی از مراکز فروش جهانی آی پی ثبت می کنند صورت می گیرد.
      در موارد زیر ممکن است کشور یک بازدید کننده اشتباه ثبت شود:

      1. شرکت ارائه کننده اینترنت به بازدیدکننده وبلاگ شما باوجود اینکه در ایران است هنگام خرید آی پی برای خود اطلاعات دروغ و جعلی ثبت کرده باشد.
      2. بازدید کننده شما از فیلتر شکن استفاده کرده باشد.

      البته یکی از مزیت های آمارگیر بیان در این است که بسیاری از این اطلاعات جعلی را به تدریج در بانک آی پی های اختصاصی خود اصلاح کرده است و انحراف کمتری از سایر بانک های آی پی، چه در مورد کشور ها و چه در مورد شهرها دارد.
    83. سید محمد مهدی میرزاامینی
    84. سلام. من در سه سرویس میهن بلاگ، بلاگفا و بیان وبلاگ فعال دارم. با تجربه من بیان بهترین است. ولی با یکی دو حرکتی که بلاگفا انجام داده و از طریق همین پست متوجه شدم واقعا تاسف خوردم . بلاگفا جدای این اتفاق اخیر محکوم به نزول و روندی نزولی است. چون اصلا به حقوق کاربرانش احترام نمی گذاشته. من با آدرس بیان در وبلاگ بلاگفا دوستانم نظر می گذاشتم که همواره تعجب میکردم چرا دوستانم نظر من را تایید نمیکنند! و حتی گاهی ناراحت میشدم. الان متوجه شدم دلیل ان یک کم خردی محض یا به قول دوستانمان در بیان یک اشتباه بزرگ مسئولین بلاگفا بوده است.
      امیدوارم بلاگفا زودتر شرایط عادی پیدا کند اما اگر سیاست مدیریت بلاگفا همین باشد مطمئنا روند نزولی بلاگفا تمام نمی شود.
      پیروز باشید دوستان
      "بیان برای آن کاربر یک نرم‌افزار اختصاصی نوشت تا بتواند از طریق استخراج مطالب باقی‌مانده در حافظه موتورهای جستجو نوشته‌های خود را زنده کند"
      :|
      خدایی دمتون گرم :|
      خود استیو جابز هم اینقدر به کاربرا حال نمی‌داد
      :*
      خسته نباشید کل تیم :)
      پاسخ:
      :)
    85. عماد بی قرار
    86. یکسالی هست با بلاگ آشنا شدم خودم قبلا کاربر بلاگفا بودم
      واقعا ممنونم فضای خوبی داره و خیلی شیک و باکلاسه
      فقط یه خواهش تنوع قالبهاتون رو بیشتر کنید  بنظرم تنها ایرادیه که میشه ازش گرفت
      موفق باشید
      پاسخگویی تون شبانه روزیه؟ واقعا دست مریزاد
      ممنون نمیدونستم این رو

      وو یک سوال دیگه، اگر کد امنیتی مربوط به نظرات را حذف کنیم و بر فرض ربات پیامی بفرستد چه اتفاقی می افتد؟
      پاسخ:
      ربات ها دیگر نمی توانند برای شما پیام ارسال کنند. کد امنیتی برای جلوگیری از پیام های تبلیغاتی خودکار است.
      سلام.
      من از کاربران بلاگفام. ممنون که میزبان ما بودید. ممنون که سوال های ما رو پاسخ دادید. ممنون که رسم مهمان نوازی رو به خوبی به جا آوردید. ممنون به خاطر این همه رضایت مخاطبین. خسته نباشید ویژه به تیم بیان.
      امیدوارم تلاش های آقای شیرازی نتیجه بده و بلاگفا هم برگرده به قبل. افراد خاطره بازی مثل من هنوز منتظره که یه بار دیگه میزکار بلاگفا براش باز بشه و آرشیو چند سالش سالم بمونه.
      من به شخصه این خاطره های خوبم با بیان رو یادم نمیره و قدردان زحماتتون هستم. سپاس
      سلام 
      جواب های زیبا و جالب دادید 
      من که از خواندن این مطالب لذت بردم 
      به امید راه اندازی مجذذ بلاگفا و موفقیت روز افزون شرکت بیان 
      راستی ایمیل هد به کجا رسید
      پاسخ:

      سلام
      در حال حاضر سرویس هد مراحل تست اولیه را طی می کند. با مراجعه به سایت اصلی آن و ثبت مشخصات خود میتوانید از اخبار مربوط به عمومی شدن آن اطلاع بیابید.

    87. سید ابوالفضل ساقی
    88. بلاگ عالیه
      همینو و بس
    89. تنها همدم ماه
    90. سلام خسته نباشید 
      یه خواهشی دارم
      میشه این بازدید کننده های ناشناس رو یه کاری کنید دیگه نیان ؟ 
    91. حسین رضائی فرد
    92. سلام . . . 
      طیب الله ...
      دعاتون میکنیم . . . 
      نمونه یک گروه موفق قطعا شما هستید . . . 
      انشالله این راه رو ادامه بدید و با قوت هم ادامه بدید . . . 
      یکمم اگر بشه سرعت رو بیشتر کنید (منظورم این چیزهایی که قراره آماده کنید و با سرعت بد اماده میشه)
      در کل خسته نباشید . . . 
      از مدیران بیان خواهشمندیم هیچ وقت امکان درج شکلک را فعال نکنند.
      الان محیط وبلاگ های بیان خیلی رسمی و شیک هستند. ولی وقتی امکان درج این شکلک ها فراهم شود انبوهی از وبلاگ های پوچ و بیهوده به سمت بیان سرازیر خواهد شد که هیچ ارزشی هم ندارد.
    93. محمد دهداری
    94. شکلک واقعا در بلاگ جایی نداره
      کلاس کار رو پایین میاره
    95. محمد دهداری
    96. پولی که میگیرید نوش جونتون
      فقط تبلیغات نداشتنتون یک دنیا می ارزه
      اصلا این رویه رو تغییر ندید
    97. ♥♥♥عاشق عشقم هستم ♥♥♥
    98. امکاناتش بسیار عالیه
      واقعا ممنون
    99. فاطمه سادات
    100. سلام . چرا برای ثبت پیوند نمیشه توی قسمت پیوندها ادرس وبلاگ مورد نظرو پیست کرد؟ 
      پاسخ:
      سلام
      امکان paste کردن آدرس ها در این بخش وجود دارد. توصیه می شود بدین منظور از ctrl+v استفاده نمایید.
      امکان فهرست مطالب هم اضافه کنید لطفاً
    101. یک طرفدار پروپاقرص بیان
    102. ضمن عرض سلام و خسته نباشید به درست اندرکاران بیان بلاگ
      و تشکر از مهمان نوازیتان.
      خواهشا بگذارید بیان ، همچنان ، رسانه ی متخصصان و اهل قلم باقی بماند.
      کمی برای این وبلاگ های جنگولک باز توضیح دهید که ...
    103. سیده طهورا آل طاها
    104. باسلام و عرض ادب . ممنون بابت میزبانی شما . باید بگم روزهای اول واقعا سخت بود اما کم کم به بیان عادت کردیم .
      لطفا بر عهد خودتون استوار بمانید و از ورود وبلاگ های نامتعارف یا به قول خودتان زرد جدا" جلوگیری کنید. اجازه بدهید بیان همچنان وبلاگ ارزشمندی باقی بماند .
      از شما عمیقا سپاسگزارم. موید باشید.
    105. میثم رشیدی
    106. سلام...
      من دوست دارم نامی که باهاش مطلب می‌نویسم و نامی که باهاش کامنت میذارم یکی نباشه...
      چطوری این کار امکان پذیره؟ :|
      پاسخ:
      برای این کار می توانید در بخش مربوط به نام نویسنده در قالب وبلاگ خود نام متفاوتی را به صورت دستی وارد کنید.
    107. سید محمد میرهاشمی
    108. بلاگ عالیه
      تنها دلیلی که از بلاگ اسپات اومدم بلاگ بیان، ماجرای واحد حقوقی‌تون با پلیس فتا بود که اطلاعات یکی از کاربرانتون رو می‌خواستن و شما هم قانونی عمل کردید و اطلاعات رو ندادید. به شما اعتماد پیدا کردم.
      :)
      پاسخ:
      ممنون. خوشبختانه کاربران زیادی از بلاگر و وردپرس به بلاگ بیان آمدند که برای ما واقعا امید بخش بوده و هست.

      در مورد حریم خصوصی کاربران نیز علاوه بر لزوم قانونی حفظ این حریم، به نظر ما رعایت حریم خصوصی کاربران یک واجب قطعی شرعی هم هست.
      اگه خدا بخواد
      زیر سایه ی امام زمان
      شاهد پیشرفت های روزافزون جبهه ی حق (کلا، همه، دسته جمعی) باشیم
      :))
      اون چیزی که توی بلاگفا به عنوان وبلاگ دوستان بود
      یعنی ما چند تا وبلاگ رو جایی ذخیره کنیم که فقط خودمون ببینیم
      توی بیان وجود داره؟
      و اینکه من نمیدوم چرا وقتی اینتر میزنم علاوه برینکه توی قسمت درج مطالب خودم "پایین" میره
      توی وبلاگ ک نمایش داده میشه "پایین" نمیره!!!!
      البته به استثناء دو تا پست اولم
      که دلیلشم نمیدونم :/
    109. تنها همدم ماه
    110. همه چیز بیان خوبه به جز آمارگیرای مزخرفش البته با عرض پوزش 
      چه شکلی لینک کنیم؟ از پیکوفایل اینا نمیشه فقط باید تو بلاگ آپلود کنیم؟
      دریغ .ما عادت داشتیم پایین پستامون یه آهنگ چاشنی‌طور بزاریم.:(
      سلام من هم کاربر بلاگ هستم هم بلاگفا
      اینکه شما هزینه سرور دارید بلاگفا هم داره و تعداد کاربراش بیشتر هست!!!
      خب بلاگ خصوصیات خوبی مثل فضای اختصاصی و قالب اختصاصی خودشو داره.........
      در حالی که بلاگفا فضا نمیده که سایتهای مختلف به صورت رایگان فضا میدن.......
      و شما قالبها تون محدودن و در حالی که بلاگفا سایتها مختلف براش قالب میزنن
      به نظر من کاربرا با تبلیغ مشکلی ندارن
       و شما میتونین با یه نظر سنجی این امار رو در بیارین
      امتحانش ضرر نداره//////
      پاسخ:
      قصد مقایسه سرویس خود را با سایر سرویس دهندگان خوب ایرانی نداریم و همانطور که دیده اید تا جایی که امکان داشته باشد ترجیح می دهیم وارد چنین فضایی نشویم.

      اما برای شفاف سازی بد نیست بدانید تا آنجا که بلاگفا اعلام کرده است، با 4 سرور مشغول به فعالیت بوده است این درحالیست که بیان با بیش از 20 سرور مشغول به سرویس دهی است.

      ما در بلاگ بیان برای اینکه مطالب شما در صورت بروز مشکلات سخت افزاری از بین نرود، از هر مطلب شما حداقل 2 نسخه کامل پشتیبان لحظه ای تهیه می کنیم.

      در مورد قالب ها هم خوشبختانه تعداد افراد مستقلی که برای بلاگ بیان قالب طراحی می کنند با توجه به افزایش تقاضا رو به افزایش است که این روند روبه رشد کاملا طبیعی است.

      دغدغه اصلی ما در بیان حفظ کیفیت ارائه خدمات و پایداری خدمات ما است و افزایش تعداد کاربر اولویت بیان نیست که اگر اینچنین می بود چند سال ثبت نام را محدود به دارندگان دعوتنامه نمی کردیم.

      اکنون که برای بلاگفا چنین مشکلی پیش آمده، برای سایر سرویس دهندگان بهترین فرصت برای جذب کاربر و تبلیغات است تاجایی که متاسفانه برخی از سرویس دهندگان اقدام به ارسال اسپم و ایمیل های تبلیغاتی کرده اند. اما ما ترجیح می دهیم همانند گذشته کاربران به خاطر علاقه به سبک و کیفیت خدمات ما و احترامی که برای کاربرانمان قائلیم بیان را انتخاب کنند و نه از سر ناچاری.

      اگر دقت کرده باشید همین مطلبی که در حال مطالعه آن هستید را هم فعلا در وبلاگ راهنما (help.blog.ir) منتشر کردیم چون تنها کاربران بیان به آن مراجعه می کنند و از انتشار آن در وبلاگ اصلی شرکت (bayan.blog.ir) که بازدید بسیار بالاتری دارد ولی عمومی تر است فعلا خودداری کرده ایم و تا چند روز آینده هم به همین روال ادامه خواهیم داد.
    111. محسن جهان بین
    112. واقعا اینجا یک فضای همیشگی هست یا در آینده مثل بلاگفا سرش در میاد؟
      چندسال تو بلاگفا خبر و مطلب کار کردیم و این همه زحمت کشیدیم اخرش این چنین شد
      پاسخ:
      برای یافتن پاسخ خود به توضیحاتی که در مطلب داده شده مراجعه کنید!
    113. لواشک ضیافت
    114. با سلام
      من یک کارگاه تولید لواشک دارم و برای معرفی محصولات کارگاه از سرویس بلاگ استفاده کرده ام
      آیا این کار مغایر با قوانین بلاگ است ؟ لطفا پاسخ را به ایمیلم ارسال نمایید.
      پاسخ:
      سلام.
      خیر مغایر نیست.
      متاسفانه فرصت ایمیل کردن پاسخ ها وجود ندارد. برای دریافت پاسخ خود باید به همین جا سربزنید!
    115. مهدی نژادی فریمانی
    116. با سلام
      لطفا بفرمایید که چرا نمیشه در بخش صفحات مستقل و منو ساز ،مطالب رو مثل
      صفحه خانگی ؛ جدا جدا پست کرد و مطالب در ادامه هم باید پست بشن؟؟؟


      باتشکر رسانه محبوب برنامه نویسان جوان :)
      پاسخ:
      برای ساختن صفحه ای که مد نظر شما است، باید یک طبقه موضوعی برای آن بسازید و سپس لینک به آن طبقه موضوعی را از طریق منوی ساخت صفحات مستقل ایجاد کنید.
    117. lililiil Ali reza lililiil
    118. با سلام
      هرکی قالب بلاگفاش رو خواست ترجمه کنه رایگان در خدمتم
      :|
      theme8.blog.ir
      پاسخ:
      بسیار اقدام پسندیده ایست.
      سلام
      راجع به پاسخ آقای "علیرضا مـ" که پرسیده بود:

      "در وب من ، بازدیدکنندگان گاهی نظر خصوصی میفرستند، و حرفی میزنندکه ننمیشه بدون جواب گذاشت. ولی از اونجایی که ایمیل هم ثبت نمیکنند هیچ راهی برای پاسخ دادن بهشون نیست.
      آیا راهی هست که امکان ارسال نظر خصوصی در وبلاگ رو غیر فعال کنم؟ 
      کدسورس قالب رو زیر و رو کردم ولی با دانش برنامه نویسی کمی که دارم در این کار ناموفق بودم."

      باید عرض کنم که با افزودن کدی مثل کد زیر به css قالبت، میتونی تغییر مورد نظر رو موقتا اعمال کنی.
          #frm_isprivate{
              visibility:hidden;
          }
          label[for="frm_isprivate"]{
              visibility:hidden;
          }
      اگه نیاز به توضیحات بیشتر بود، میتونی تو وبلاگم نظر بذاری تا جواب بدم
      بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      من نمی دونستم blog.ir وجود داره چون شما هیچ تبلیغی نکردید و بلاگفا هم که خوب نمیذاشته کسی خبردار بشه.
      خیلی برام سخته دل بکنم از بلاگفا، ولی خودم هم میدونم این تصمیم احساسیه. بلاگفا یک ******** بود که خودش رو مالک روح و جان کاربراش می دونست و ابه خودش اجازه می داد جای کاربرها تصمیم بگیره و هرکی هم اعتراض می کرد اعدام میشد.

      ولی قبول کنید در همه کشور های دیکتاتوری دنیا معمولا مردم جرات تغییر رو از دست می دند و حتی میترسن بهش فکر کنند. من هم برای همین دو دلم با وجود اینکه اینکه میدونم تردیدم کاملا غلطه و ناشی از عادت به بی احترامی دیدن و فقر امکانات بوده!

      امیدوارم دوباره تو زندگیم جوگیر نشم و بتونم همینجا موندگار بشم و قدر فضای حرفه ای و محترم اینجا رو بدونم.
      ضمنا فهرست افتخاراتتون رو خوندم و برای من مهمه که بیان بهترین شرکت نرم افزاری ایران شناخته شده، به عنوان یک داغدار این بهم آرامش می ده.

      توی یک وبلاگی خوندم که برنامه نویسای شما نخبه های دانشگاه شریف هستند. این هم خیلی عالی و امیدبخشه.
      پاسخ:
      ممنون لطف دارید.
    119. هیئت علمدار
    120. سلام
      چرا نمیشه از قسمت امکانات اختیاری چیزی خرید؟؟؟؟؟؟؟مثلا من میخوام جاوا اسکریپو فعال کنم میگه پذیرنده نامعتبر؟!!!
      پاسخ:
      سلام.
      امروز درگاه پرداخت بانک ملت که طرف قرارداد شرکت بیان است قطع شده است. درحال پیگیری وصل مجدد آن هستیم.

    121. مهدی غفاری
    122. من چندتا پیشنهاد برای بلاگ بیان دارم:
      ۱) پنل ادمین وبلاگ به صورت رسپانسیو یا adaptive نیست که بشه از روی صفحه نمایش‌هایی با رزرولوشن‌های مختلف (بیشترین استفاده گوشی و تبلت) ازش استفاده کرد.
      ۲) خیلی دوست دارم بیان یک اپلیکیشن آندروید یا ios بده که بشه مطالب وبلاگ رو بصورت آفلاین تو گوشی داشت و میان مطالب جستجو کرد
      ۳) خیلی خوب میشه اگه وقتی نظری به صورت خصوصی یا عمومی رو مطالب میاد بیان با ایمیل به ادمین وبلاگ اطلاع رسانی کنه همچنین اگه این قابلیت تو اپلیکیشن گوشی هم باشه خیلی خوب میشه
      ۴) اگه برطرف کردن نیازهای بالا خیلی طول میکشه یا در دستور کار و اولویت شرکت نیست خیلی خوب میشه که بلاگ یک API واسه توسعه دهندگان ارایه بده که بتونن این امکانات رو خودشون ایجاد کنن 
      پاسخ:
      ممنون. پیشنهادات شما به تیم فنی بلاگ منتقل خواهد شد.
      سلام اگه میشه خبرنامه هم به اماناتتون اضافه کنین
    123. محمود علوی
    124. سلام دوباره
      دلیل اصلی آمدن من به بیان نداشتن تبلیغات مزاحمی بود که سرویسهای دیگر دارند.
      مبادا تبلیغ اجباری بذاریدا!
      در مورد شکلک هم دوستانی که بدون شکلک کارشان راه نمی افتد از قسمت تنظیمات مرکز مدیریت، ویرایشگر TinyMCE را برای ویرایش متن انتخاب کنند. میتوانید شکلک با این ویرایشگر در متن هایتان بگذارید.
    125. دانشجوی کلاس اول دبستان
    126. سلام

      هر فردی قدرت انتخاب داره ...

      کسی نیومده قسمتون بده بیاین "بلاگ" ....
    127. عباس فتاحی
    128. سلام
      ببخشید میشه روش درج لوگو دوستان رو بفرمایید
      چجوری باید لوگو بزارم 
      لطفا راهنمایی بفرمایید
      ممنون
    129. کیانوش صمدیان
    130. سلام ... واقعیتو بگم من قبلا تو رزبلاگ بودم ... ولی چون امکاناتش زیاد بود زیاد خوشم نیومد ... بخاطر همین اومدم وبلاگم رو تو بلاگ زدم البته قبلا سایت بودم :)
      از بلاگ واقعا راضیم ... ولی تنها مشکلات بیان اینه که امکانات خوبی رو پولی نکرده ....
      اگه میشه یه سری امکانات از نظیر امکانات زیر به بیان اضافه کنید
      1 ) امکان لایک و دیس لایک کردن پست ها بدون عضویت در بیان
      2 ) ایجاد خبرنامه (عضویت و ورود کاربر نباشه ها خبرنامه فقط)
      3 ) اضافه کردن امکانات خوب و مهم بصثورت  پولی و برداشتن برخی از امکانات اختیاری (بصورت رایگان باشه)

      همینا رو حل کنید عالی میشه :)
      مرسی
      در پاسخ به سوال یکی از دوستان؛جدا این محیط را چجوری شلوغ و گیج کننده میدونند؟
      من دلیل اصلیم برای اومدن به بلاگ دات آی آر همین بخش مدیریتش بود!
      سلام چرا نمی شود نظر سنجی در این بلاگ گذاشت ؟
      هیچی بلاگ بیان نمیشه
      همین بدون تبلیغ بودنش و بخصوص پنل مدیریتش عالیه، چنینش منطقی داره...
    131. گمــــــــــــــــــــنام ta1ir
    132. با عرض سلام و خسته نباشید
      دو تا درخواست داشتم از شما عزیزان
      اول اینکه قالب هاتون رو واکنش گرا کنید در اولویت قالب نئون
      دوم بخش مدیریت را واکنش گرا کنید
      حرفه ایی بودن شما باعث میشه که کاربران جسارت پیدا میکنند که زیاده خواه شوند و این به معنی
      کاستی خدمات شما نیست

    133. سیدشهاب میرشفیعی
    134. حدود یکماه است که سرویس میزبانی وبلاگ بلاگفا از دسترس خارج شده و علی الظاهر تا یک مدت نامشخص هم معلوم نیست قادر به سرویس دهی به کاربران باشد یا نه.بلاگفا که یکی بزرگترین سرویس های وبلاگ ایران و میزبان هزاران وبلاگ فارسی می باشد دارای رتبه جهانی 223 الکسا بوده و وبلاگ های این سرویس از قدرت نفوذ بالائی در میان موتورهای جستجو برخوردار است.

      طبق اعلام رسمی سایت بلاگفا علی الظاهر مشکلات فنی حادث شده در زمان انتقال سرورهای این سایت که در کشور کانادا قرار دارد باعث این اختلال بزرگ شده است ولی آنچه واقعأ ناراحت کننده است لجاجت کم نظیر مدیر این سایت در پیش گرفتن رویه های غلط و نا امن در مدیریت این سایت می باشد.آقای علیرضا شیرازی مدیر سایت بلاگفا در سال گذشته در یک جنگ بیهوده با سایر وبلاگ ها ضمن محدود نمودن امکان ایجاد پیوند به وبلاگ های غیر بلاگفائی اولین نمودهای لجاجت را به نمایش گذاشت و سپس بعد از وقوع اخلال در سایت ضمن عدم قبول انتقال سرور سایت به داخل کشور با استدلال های بلاوجه خود و ادعای عدم کارائی و کندی سرورهای داخلی از قبول رویه ایمن در رابطه با مشترکان سایت بلاگفا خودداری نمود.

      در واقع متضرر اصلی این لجاجت و غفلت مدیران بلاگفا هزاران وبلاگ نویس ایرانی هستند که از دسترسی به وبلاگشان محروم شده اند.امروز وبلاگ های بلاگفائی در حال از دست دادن رنکینگ در گوگل می باشند و این یعنی یک فاجعه خاموش برای وبلاگ نویسانی که سالها برای ارتقای رتبه وبلاگشان زخمت کشیدند.

      اگر مدیران بلاگفا توصیه متخصصان و دلسوزان در انتقال کل محتوای سایت به سرورهای داخلی را جدی گرفته بودند امروز شاهد این ماجرای دردآور نبودیم،اگر مدیران بلاگفا اطلاعات کاربران ایرانی خود را نزد سرویس دهنده های بی تعهد کانادائی قرار نمی دادند امروز این همه دردسر برای وبلاگ نویسان ایرانی بوجود نمی آمد.

      و سخن آخر اینکه شاید بتوان سرور از کار افتاده را دوباره به کار انداخت،شاید بتوان رنکینگ از دست رفته سایت را در گوگل دوباره بالا برد و... اما آیا می توان به همین سادگی اعتماد از دست رفته کاربران را نیز باز گرداند؟این سئوالی است که مدیران بلاگفا باید پاسخ دهند.

    135. امین روستائی
    136. درود بر بیانی های عزیز
      من از روزی که دیدم توی بلاگفا نمیشه لینک بیان رو گذاشت(!!!!)، تصمیم به ترک بلاگفا و مهاجرت به بیان رو گرفتم. و چه خوب که اینکارو کردم!
    137. مصطفی احمدی
    138. خوبی بلاگ دات ای ار اینه که هر چند وقت یکبار امکانات جدیدی اضافه می شود ، من که شش ماهی هست مهاجرت کردم و خیلی هم راضی هستم
    139. پیمان محمدی
    140. با درود.
      کلمات برای توصیف بلاگ بیان کافی نیستند فقط میتونم بگم بهترین، کامل ترین سرویسی است که تا بحال دیدم قبلاً وبلاگ نویس نبودم ولی بخاطر امکانات فوق العاده بیان، برای من وبلاگ نویسی به کاری لذت بخش تبدیل شده. خوشحالم که با بلاگ بیان آشنا شدم.
      فقط بدلیل اینکه "بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم" هستش لطفاً چیزی رو تغییر ندید!
      به نظر من اولویت بیان همچنان هد است و خواهش می کنم اولیتتان را تغییر ندهید.
      تشکر
    141. کیکاووس ضیغمی
    142. با درود بر شما که چنین وبلاگی با امکانات وسیع و عالی را برای وبلاگ نویسان
      فراهم کرده اید خوشحالم که به بیان مهاجرت کرده ام برای همه شما آرزوی
      موفقیت و شادی و پیروزی دارم. ...
      سلام علیکم
      "بلاگ" مورد تحسین تمام وبمستران هست
      موفق باشید
    143. مسعود عالمی
    144. منو بگو که می خواستم به شخص علیرضا شیرازی ایمیل بزنم و بگم که الگوریتم تشخیص محتوای تبلیغاتیتون خیلی مشکل داره! 
      پس نگو یه کار عمدی و بچه گانه بوده!
      سلام.در باره این که مبلغی برای خودتان دریافت میکنید باید بگم که نوششش جونتووون.تا به حال پنل به این بزرگی و خوبی ندیده بودم.انشاالله که پنلتون بهتر و بهتر بشه.
      ایول
    145. مستر نیمــا .
    146. با سلام خدمت مدیران بیان
       یک پیشنهاد سازنده و یک درخواست ازتون دارم

      با توجه به این بنده که نزدیک به 8 سال وبلاگ نویس هستم موارد زیر رو به اطلاعتون میرسونم

      1-یکی از دلایل موفقیت و پر طرفدار بودن بلاگفا وجود قسمت مطالب دوستان بود که شما وبلاگ هایی که رو که دوست داشتین بخونید توی اون قسمت اد میکردین و از آپدیت شدن اونها مطلع میشین
      پیشنهاد بنده به برنامه نویس های شما اینه که اگر برنامه نویسان و تیم فنی شما بتونه چنین قسمتی رو برای کاربران تهیه کنه جذابیت بلاگ پیش از پیش خواهد شد و مخصوصا کاربران بلاگفا که خیلی از این امکان استفاده میکردن خوشحال خواهند شد و انگیزه زیادی برای موندن اینجا بهشون میده

      2- درخواستم اینه که در قسمت تنظیمات لطفی کنید و امکان عدم نمایش ایمیل رو فراهم کنید که کاربر در هر کامنت گذاشتن مجبور نباشه هر بار گزینه "عدم ثبت پست الکترونیک" رو بزنه .

      3- با توجه به محیط و امکانات کاملا مشخص هست که از تیمی زبده برای برنامه نویسی استفاده میکنید. امیدوارم که تیم شما و مدیریت شما مثل خیلی از سرویس دهندگان به داشته هاتون بسنده نکنید و جهت پیشرفت و ارتقای جایگاه و رتبه بندیتون به بهتر کردن هر روزه سیستم بیان و استفاده از پیشنهادات کاربران بیندیشید

      از شما و تیم فنی هم تشکر میکنم
      پاسخ:
      سلام.
      ممنون از نکته ها.

      ١. خوشبختانه امکان دنبال کردن وبلاگ های دوستان اکنون در مرحله آزمایشی است و به احتمال زیاد از فردا عمومی خواهد شد.

      ٢. این پیشنهاد برای بررسی به تیم فنی ارجاع شد.

      ٣. ان شاء الله که بتوانیم در هدف خود برای ادامه پرقدرت این مسیر موفق شویم.
    147. سینا ذوالفقاری
    148. از 30 خرداد به بعد همه دوستانی که میخوان به بیان مهاجرت کنن قالب سایتشون به صورت رایگان به سیستم بیان انتقال پیدا میکنه
      پاسخ:
      آقا سینا،
      بسیار کار پسندیده ای می کنید.
      هم از طرف بیان و هم از طرف کاربران بیان از شما تشکر می کنیم.
    149. محمدرضا وطنخواه
    150. من خیلی از سرویس دهی ها رو امتحان کردم هیچکدوم رو اونجوری که می خوام دوس نداشتم
      وقتی که پامو تو بلاگ بیان باز کردم واقعا برام افتخار شد که تو بهترین سرویس دهی مطالبمو انتشار و حتی کسب درآمد از انواع روش ها می کنم.

      ممنونم از مدیر بلاگ بیان
      پاسخ:
      ممنون از ابراز لطف شما. :)

      البته از طرف مدیر بلاگ بیان در پاسخ به تشکر مشابهی لازم است تاکید کنم که :
      "بیان کیفیت خدمات و جایگاه خود در میان کاربران را مدیون کار جمعى و تلاشها و ایده هاى برنامه نویسان متخصص، با انگیزه و خلاق شرکت است. از لطف و محبت شما سپاسگزارم اما واقعا ترجیح میدهم اگر با نظر لطف خود ما را شایسته تقدیر مى دانید، بیان را یک گروه و تیم منسجم ببینید.
      مهمترین سرمایه ما در بیان، نیروى انسانى خوب و کاربران پرانرژى و بامحبتى مثل شما هستند."
      با سلام. آیا برای نشانه یا موضوعات امکان انتخاب تصویر وجود نداره؟
      کلا راهی هست برای هر سری مطالب یه عکس گذاشت؟ یچیز مثل همون امکانی که http://changes.blog.ir داره منتها دستی نباشه.

      ممنون
      پاسخ:
      ممنون میشویم براى دریافت پاسخ سوال خود را در بخش نظرات مطلب مرتبط با سوال خود درج کنید.
      سلام.
      تنها مزیتی که بلاگفا به اینجا داره وجود یه بخشی به اسم وبلاگ دوستانه که میشه از وبلاگای اخیرا به روز شده مطلع شد.
      خواستم ببینم بیان نداره اینو؟ شاید من پیداش نکردم!
      پاسخ:
      سلام
      در مرحله آزمایشی است و به احتمال زیاد از فردا عمومی خواهد شد.
      سلام
      به نظرم اگه یه قابلیت دیگه به بیان اضافه کنین خیلی عالی میشه اونم اینه که وقتی برای کسی نظر میذاریم اگه اون طرف به نظرمون جواب داد برای ما یه هشدار بیاد و ما بفهمیم که به ما جواب داده
      ممنون از زحماتتون
      من تقریبا یک سال و نیمه که در بلاگ بیان هستم و بسیار هم راضی. یک سر و گردن از همه سرویس دهندگان ایرانی بالاتر هستید.  دمتون گرم
      بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      واقعا کارتون درسته
      ممنون از اینکه خدمات خوبی میدید
      من هم یکساله که خودمو از ** وبلاگدهی های دیگه راحت کردم و بلاگ رو انتخاب کردم
      امیدوارم شما هم از انتخابتون پشیمون نشید
      چجوری میتونیم امارگیرو از صفحه اصلی وبلاگمون برداریم من از هرچیزی که شلوغ کنه صفحه رو بدم میاد
      پاسخ:
      با برداشتن تیک خلاصه آمار از بخش تنظیمات ساده.
      سلام.
      دیدم دوستان نظرات و پیشنهادهای برای بلاگ بیان دادن.
      من هم پیشنهادی داشتم و اون این که کادری در وبلاگ وجود داشته باشه که آنلاین بودن وبلاگ نویس رو نمایش بده .. البته میتونه این امکان اختیاری باشه و هر کسی خواست این قابلیت رو فعال و یا غیر فعال کنه.
      سلام
      وقت بخیر
      میشه لطفا درج لینک در صفحه مجزا بصورت خودکار باشه؟ و اگر نخواستیم تیکش رو برداریم؟؟

      من هر دفعه یادم میره تیک بزنم و هی مجبور به ویرایش مطلبم هستم ...

      ضمن اینکه خیلی ناراحتم چرا زودتر نقل مکان نکردم به اینجا که حالا همش بشینم حرص مطلب های ناپدید شدم رو بخورم 
      من واقعا نمیدونم چی بگم.دیشب که داشتم میخوابیدم کلی فکر کردم به این دروغ هایی که نوشتید.الان اصلا نمیدونم چی بگم و از کجا شروع کنم

      ١. اولین حرف توهین امیز شما "وبلاگ های زرد هست.شما نمیتونید به سرویس دهنده هایی که از شکلک استفاده میکنند بگید وبلاگ زرد.به شما چه که یه سرویس دهنده از شکلک استفاده میکنه یا نه که اگر استفاده کنه بهش بگید وبلاگ زرد.البته نه به خود سرویس دهنده بلکه کاربرانش.حالا من اومدم تو وبلاگم از چنتا شکلک استفاده کردم وبلاگم شد پوچ و غیر حرفه ای.شما از شکلک استفاده نمکنید به خیال خودتون خیلی حرفه ای هستید؟ .....

      ٢. یکی از دروغ هایی که سر و هم کردید و خواستید کاربران ساده خودتون رو قول بزنید.
      "در بلاگ بیان بیش از 20 سرور قدرتمند برای سرویس‌دهی به کاربران بیان به‌طور هم‌زمان فعال‌اند که هزینه‌بر است."
      حالا ما باور کردیم شما بیستا سرور دارید. بانک مرکزی هم بیستا سرور نداره که شما اینجوری بلف زدید.بلاگفا با اون همه قدرت و عظمت فقط چنتا سرور داره.اونم برای اینکه فشار کمتری به سرور اصلی بیاد و سرعت رو افزایش بده

      ٣. یکی دیگه از دروغ های گندتون .بیان برای ان کاربری که وبلاگ ده ساله  خود را به خاطر اعلام مهاجرت به بیان از دست داد و ما برای ان نرم افزار اختصاصی نوشتیم.دروغه به خدا دروغه.با چشمم ببینم باور نمیکنم.
      نیست اون وبلاگی که ده سال پـــی در پـــی فعالیت کنه...اینا همش دروغی هست که شما سر هم کردید.
      خب ادرس وبلاگ رو مینوشتید دیگه.ادرس رو مینوشتید تا ببینیم اون ادم بد شانس یا خوش شانس کی بوده که اینجوری مورد لطف شما قرار گرفته

      ٤. شما چشم دیدن بلاگفا رو ندارید.از روزی که بلاگفا خراب شد یک هفته بعدش خبر گزاری ها تیتیری زدن با عنوان ""چرا بلاگفا از دسترس خارج شده است""قسمت نظراتش همش  کامنت ها و تبلیغات بیان بود.دور افتاده بودید تو سایت های مختلف  با اسم های مختلف میگفتید بیان اینجوریه بیان اونجوریه.شما هم بیاید بیان.یکی از اون سایت ها  سایت دیجیاتو هست که اگه همین الان برید اونجا از 10 کامنت 5 تاش تبلیغات بیان هست
      اینم یکی از کامنت های شما که همین الان موجوده اونجا
      "بچه ها بیان واقعا خیلی خوبه….
      فقط چونکه ما به بلاگفا عادت کردیم،یه کم کار کردن با بیان برامون سخته….
      اگه تا یه مدت باهاش کار کنید،
      مطمئن باشین براتون راحت میشه و مث بلاگفا بهش عادت میکنید."
      درست مثل همین الان که گفتید اولش گیج کننده هست بعد یک ماه عادت میکنید
      اینا همش کامنت های تبلیغاتی شرکت بیان بود.خجالت نکشیدید موقعی که  این کامنت هارو میزاشتید.نمی گفتید عابرومون پیش شرکت های دیگه میره؟نمیگفتید فردا اگه چشم تو چشم بشیم با شیرازی چجوری بهش نگاه میکنیم.یا نه پروتر از این حرفا هستید که اجازه همچین کاری رو به خودتون دادید. لینک مطلب دیجیاتو . http://digiato.com/article/2015/05/10

      ٥. به شما چه که بلاگفا فلان کار رو میکنه فلان کار رو نمیکنه.شما وزیر وکیلی از طرف بلاگفا برای کاربرای بلاگفا حرف میزنی؟طرف وقت گذاشته هزینه صرف کرده زندگیشو گذاشته برای سایتش.هر طور که دلش میخواد مدیریتش میکنه.باید برای مدیریتش منافع خودش رو در نظر بگیره یا منافع شمارو؟

      ٦. بیا اینم لینکش: http://digiato.com/article/2015/05/10 خودتون برید نگاه کنید.البته خودتون که میدونید قضیه از چه قراره.این لینک رو بزارید کاربراتون ببینند که شما چطور داشتی بلاگفا رو خراب میکردی و بیان رو تبلیغ میکردی کاربرای بلاگفا رو گدایی میکردی برای بیان

      ٧. مگه همین بیان نیست که داره بلاگفا رو خراب میکنه با ایت پست.بلاگفا این کار رو کرد بلاگفا اون کار کرد....با به شمــــــا چـــــه؟؟؟؟شما چشم دیدن سایتی به اسم بلاگفا رو ندارید.شما اگه برای بلاگفا ارزوی موفقیت میکردی نمیومدی این پست بسیاز زشت و*** رو بزاری.این پست شما اهانت به همه سرویس دهندگان هست نه فقط بلاگفا.

      ٨. شیرازی احمق نبود که صبح تا شب اون موقع که شما نصف شبی تو رختواخبت لالایی میکردی برای blogfa کد نویسی کنه.این یعنی از وقتش زده از کارش زده از چشماش گذاشته برای بلاگـــفـــا برای ما کاربراش.یعنی برای ما ارزش قائله.نه برای اینکه هر چه سریعتر مشکل سایت حل بشه تبلیغات کنه پول بره تو جیبش.هیچ ادم احمقی اون موقع از شب برای پول در اوردن از خوابش نمیزنه که اون برای بلاگفا و ما این کارو کرد.

      ٩. چی فکر کردید شما اینکه میتونید با بلاگفا رقابت کنید.بیان یک صدم بلاگفا هم نمیشه.اون تعداد بسیار بسیار بسیار اندکی که از بلاگفا اومدند به بیان تعداد کاربرای دو روز بلاگفا هستند که فقط در دو روز ثبت نام میکنند و وبلاگ میسازند.الان خیلی خوشحالید که این تعداد کاربرا اومدند به بیان؟
      کل سایت بیان رتبه اش فقط به اندازه رتبه وبلاگ خود شیرازی هست.یعنی کل سایت شما فقط  اندازه یک وبلاگ بلاگفا ارزش داره .....

      ١٠. شما بدبختا یه عده تازه به دوران رسیده هستید که تازه از دانشگاه ازاد شدید و با دانش اندکی که داشتید نمیدونستید چیکا کنید که اخرش اومدید یه سایت به اسم بیان زدید....

      ١١. بیان اگه عرضه داره جنمشو داره با عرضه خودش کاربر جمع کنه نه اینکه بیاد بلاگفا رو خراب کنه بگه ما برای شما امکانات ویژه ای فراهم دیده ایم.اره راست میگید امکانات ویژه .تو روز روشن در عرض چند ثانیه کل بلاگفا رو کپی میکنید تو بیان بعدش میگید امکانات ویژه.این امکانات ویژه هست یا دزدی تو روز روشن.شاید اصلا بلاگفا دلش نخواد شما همچین کار زشتی کنید.
      پاسخ:
      جالب است که شما همه را دروغگو و متقلب فرض میکنید!
      توهم، توهین و عصبانیتى که در نوشته شما موج میزند طبیعى نیست و بیشتر مانند مطلبى است که از سر حسادت نوشته شده باشد.

      دوست عزیز، نباید فکر کنید که همه از همان روش هایى که احتمالا شما براى تبلیغ سرویس های خود بکار میگیرید استفاده میکنند. اگر احساس نکنید که به خاطر نفع خود مجاز هستید هر رفتارى با کاربرانتان داشته باشید (طبق آنچه در بند ٥ نوشته اید) و اگر به جاى کامنت گذاشتن از طرف کاربرانتان وقتتان را صرف ارتقاى امکانات کنید، خواهید دید که در دنیاى واقعى، کاربران راضى، مهمترین مبلغ شما خواهند بود.

      اطلاعات شما درباره مقایسه آمار کاربران سرویس هاى وبلاگ نویسى ایرانى هم مانند اطلاعات شما از تعداد سرورهاى بانک مرکزى غلط و متوهمانه است.
    151. محمدرضا نوروززاد
    152. سلام
      من هم بلاخره بعد از این همه مشکلات بلاگفا مهاجرت کردم
      می خواستم بدونم تبلیغات در بیان مثل بلاگفا ممنوع هست؟
      منظورم تبلیغات پاپ آپ و زننده نیستا مه خودم هم ازش بدم می یاد
      تبلیغات بنری در حد استاندارد
      پاسخ:
      سلام.
      بله منعى ندارد.
      سلام. ببخشید ابزار مهاجرت از بلاگفا الان کار نمیکنه؟ بعد این که 1) آیا قالب رو هم منتقل میکنه؟ و 2) وقتی پست ها رو منتقل میکنه، آیا از نظر تاریخ هم ترتیب اونها رو رعایت میکنه؟ مثلا اگر یه پست در آبان در 10 آبان داشتیم و یکی در 11 آبان، وقتی که به اینجا منتقل میکنه تاریخ هر دو میشه 22 خرداد 94؟ امیدوارم تاریخ پست ها هم رعایت شه. اگر این طور باشه من همه وبلاگم رو به اینجا منتقل میکنم ولی اگر همه 200 تا پستی که تو بلاگفا داشتم رو تاریخ امروز بزنه.... ترجیح میدم یه کم دیگه صبر کنم تا بلکه بلاگفا در کما دربیاد.

      با تشکر از سایت خوبتون. کلا سایت جذابی دارید و ایکاش من از اول میاومدم اینجا. از هر نظر، امکانات، گرافیک، آیکن، قالب .... سرآمد هستید. موفق باشید
      پاسخ:
      سلام.

      ١. خیر ٢. بله
      سلام خسته نباشید
      من یک سوال دارم خواهش میکنم جواب بده بیان عزیز
      یک کد اهنگ دارم که میخوام در وبلاگم  درجش کنم تا سایر دوتانم هم ازش استفاده کنند اما وقتی کد رو درج میکنم و مطلب رو ارسال میکنم کد اجرا میشه و موزیک پلیر پخش میشه در حالی که من نمیخوام اینطور بشه و میخوام که فقط کدش رو در وبلاگم درج کنم و دوستان هم استفاده کنند.

      مثل این اقای اسد جواد که بالا یک کد درج کردن توی کادر

      چطور میتونم اینجوری کد رو درج کنم تا سایر دوستان هم بتونن از اون کپی بزنند؟

      اگر اینجا نمیشه بگید. خواهش میکنم به ایمیلم ارسال کنید.کل اینترنت رو زیر و رو کردم نتونستم جواب سوالم رو پیدا کنم

      خیلی ممنونم از خدمات خوبتون
      خدانگهدار
      پاسخ:
      سلام.
      لطفا سوال خود را در مطلب مرتبط با موضوع سوال ارسال نمایید.
      سلام . من نسخه پشتیبان وبلاگم را دارم.با این وضعیت میتونم از ابزار مهاجرت استفاده کنم؟
      پاسخ:
      براى ارتباط مستقیم با تیم فنى نرم افزار مهاجرت به mohajer.blog.ir مراجعه نمایید.
      سلام
      من نزدیک به سه ساله که عضو بیانم و از مسابقات برنامه نویسی شروع کردم
      تو این ده سالی که تجربه وبلاگ نویسی داشتم ، بهترین وبلاگ نویسی رو توی بیان تجربه کردم
      اینکه تبلیغات زوری نداره ، سیاست خوبیه
      اینکه قالبهای جنگولک نداره ، سیاست خوبیه
      اینکه سریع مطالب رو توی گوگل ایندکس میکنه ، سیاست خوبیه
      اینکه برای حریم خصوصی کاربراش ارزش قائله ، سیاست خوبیه
      اینکه از فونتهای فارسی به بهترین شکل حمایت میکنه ، سیاست خوبیه
      اینکه امنیت خوبی داره ، سیاست خوبیه
      اینکه فضای بیان مملو از وبلاگ های چت و غیراخلاقی و بچگانه نیست ، سیاست خوبیه ( پایدار بمونه)
      اینکه فضای اختصاصی رایگان حتی محدود میده ، سیاست خوبیه
      اینکه در مقابل فشار برخی ارگانها مبنی بر افشای اطلاعات شخصی کاربرا مقاومه ، سیاست خیلی خوبیه
      اینکه اگر بخوای میتونی وبلاگتو از گوگل مخفی نگه داری ، سیاست خوبیه
      اینکه انواع امکانات رو داره ، سیاست خوبیه
      بنظرم بیان ، بهترین سیستم وبلاگدهی فارسیه

      و البته یک سوال از سرویس بیان : چطور میتونم مانع ورود آی پی های غیرایرانی به وبلاگم بشم؟
      پاسخ:
      ممنون لطف دارید. 
      در مورد سوال شما، چنین امکانی وجود ندارد و در فهرست امکانات آینده ما نیز قرار ندارد.
      با توجه به دقیق نبودن مبدا آی پی ها، چرا چنین امکانی ممکن است برای شما مفید باشد؟
    153. رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
    154. جناب نارنجی
      یکی از کسانی که برای بیان در دیجیاتو تبلیغ می کرد من بودم.اما همیشه با نام کاربری واقعی در تمام سایتها کامنت میزارم و مثل شما هویتم را پشت نامهای مختلف پنهان نمی کنم.اگر خواستید تلفن و آدرس دقیق هم میگذارم.ابتدا انسان باید هویت داشته باشد که متاسفانه شما ندارید.در آخر کافر همه را به کیش خود پندارد.
      خطاب به اون شخص محترمی که با نام «نارنجی» کامنت گذاشتن:

      "بچه ها بیان واقعا خیلی خوبه….
      فقط چونکه ما به بلاگفا عادت کردیم،یه کم کار کردن با بیان برامون سخته….
      اگه تا یه مدت باهاش کار کنید،
      مطمئن باشین براتون راحت میشه و مث بلاگفا بهش عادت میکنید."

      من نه کارمند شرکت بیانم، نه برنامه‌نویسشم، نه منفعتی از این شرکت به من می‌رسه ولی عین این جملات رو به کرات به دوست‌های بلاگفاییم تو شبکه‌های مختلف اجتماعی گفتم و به بیان دعوتشون کردم. چرا فکر می‌کنید این دست کامنت‌ها لزوما توسط خود شرکت‌ها ثبت می‌شن؟! چرا فکر نمی‌کنید که کاربرها ممکنه اینقدر راضی باشن از خدمات یک شرکت که براش داوطلبانه تبلیغ کنن؟! اونم نه برای اینکه بخوان به شرکت سودی برسه!‌ بلکه به خاطر اینکه دوست دارن دوست‌های دیگه‌شون هم اون احساس رضایت رو از وبلاگ‌نویسیشون تجربه کنن.
      من مدت ۸ سال تو بلاگفا وبلاگ‌نویسی کردم و خیلی هم راضی بودم ازش. ولی از ۲ سال پیش که اومدم به بیان، واقعا فهمیدم رضایت یعنی چی... کاملا سطح استاندارد توقعات من رو بالا برد بیان. و خیلی خوشحالم که یه گروه نرم‌افزاری داره با این قدرت کار می‌کنه تو ایران و بهم نشون داد که تو همین کشور و با همین محدودیت‌ها می‌شه چقدر قوی کار کرد و بهم انگیزه داد که به عنوان یه مهندس کامپیوتر، تو کشور خودم بمونم و سعی کنم مفید باشم نه اینکه بخوام بذارم برم... اینا چیزهایی بود که بیان به من یاد داد و در نتیجه برام خیلی قابل احترامه و هرجا هم که برم به دوستانم توصیه‌ش می‌کنم. شما می‌تونید تصور کنید که این‌ توصیه‌ها، پیغام‌های تبلیغاتی خود شرکت بیانه... ولی من مطمئنم که این شرکت اگر می‌خواست همچین‌ کار‌هایی بکنه، فرصت نمی‌کرد که خدمات به این خوبی ارائه بده...
      کلا توهم توطئه و دروغ تا مغز استخوان در وجود ما ایرانی‌ها نفوذ کرده و تا نذاریمش کنار، چیزی درست نمی‌شه...
      پاسخ:
      نظرات الهام بخشی مانند نظر شما مایه ی دلگرمی همکاران ما است. بابت انگیزه ای که برای ادامه قدرتمند مسیرمان به ما میدهید متشکریم.
      بیان جان جواب بده که درگیرم!

      چطور میتونم مانع ورود آی پی های غیرایرانی به وبلاگم بشم؟
      پاسخ:
      این امکان وجود ندارد.
    155. حـــسن گــــلی
    156. بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      خدا شاهده این داستانی که میگم واقعیه! این داستانو گوش کنید بعد ادامه نظرامو بخونید!
      روزی که بلاگفا **** ***** **** **** *** ***** *** *** *** *** *** ****** ** ***** **** ***** *** **** **** ** **** *** ***** ****** *** ******* *** ** ***** **** *** ******* ** ****** ***** ** **** ****** *** ****** ** ***** ** *** **** ****** ****** ******* ****** **** **** *** ** **** **** *** ** *** ****** ****** *** ** ***** ** *** **** **** ***** * ** *** **** **** **** ** *** ***** ** ** ** ** ***** ******* ***** **** ****** ** *** *** ** ** **** **** *** ******* ***** ** **** **** ****** ***** ****** ** ** **** **** ****** ** ***** ***** ** **** **** ** ** ******* ***** **** ********* ******* ** ****** *** **** ******
      *** *** *** *** **** ********* **** * **** *** **** ****** *** ***** ****** **** ****** *** *** ******** *** ***** ********* **** ***** ******* ****** ** *** ****!!!!

      حالا ادامه مباحث

      م** **** **** **** **** ** ****** ****** ** ******* ********

      ***** **** *** ***** ** ****** **** *** *** ** ***** ******

      **** *** ** *** *** ** **** **** ** *** ** ** ****** * ** ***** **** ****** **** *** **** *** ** ** *** *** *** ** ****** *** ********

      **** *** **** ** **** ** **** ****** ***** ****** ***** ** *** *** ***** ** **** * ** ***** ***** ** ****** ******* ****** ** **** ** **** ** **** *** ******

      *** ***** ******* *** ***** **** ** *** **** ********* **** ****** **** ******* ***** ***** ***** ***** ** *** *****

      ***** **** ***** ***** ****** *** *** *** **** **** ** **** ****** **** *** ****** ****** **** *** ****** ******!!

      در ضمن جناب نارنجی

      شما توی کدوم سرویس وبلاگدهی دیدی که مسئولاش مستقیم با کاربراش مثل الان در ارتباط باشند؟

      میدونی بیان یه سبکی در کارش داره که تک تک کاربراش افتخار میکنن که بیانی هستند؟

      میدونی بیان طوری رفتار کرده که من و امثال من از پوشیدن تی شرت بیان و رفتن به خیابون و جاهای دیگه افتخار بکنیم؟

      این رفتارو همونجا هم بکنه که سنگش رو به سینه میزنی و با نا مردی از بیان بد میگی!

      بیان یک شرکت در کلاس جهانی هست! حالا دلیل نمیشه بچه هایِ خاکی هستند به سوالات کاربرا جواب میدن شما بیای اینجا اینطوری عصبانی تخریب بکنی!

      در یک کلام واقعا بیان مثل دیگر سرویس های وبلاگدهی خز نیست!!!

      اصلا وبلاگ چیه بخدا من احساس میکنم یه سایت خیلی بزرگ و شیک و تر و تمیز دارم!

      سایتی که کلی آدم متخصص پشتش نشستند و امنیتش تضمینه!!

      دیگه مث کاربرای بلاگفا شب با کابوس از بین رفتن اطلاعات و زحمتای سایتم از خواب نمیپرم :))

      شب راحت سر به بالین میزارمو میدونم وبلاگم نه ببخشید سایتم همیشه خدا پا برجاست!!!

      دیگه دو ماه دو ماه از بین نمیره!!!

      الکسامم روز به روز داره پایین تر میره

      توی سه ماه با بیان از الکسای 15000 رسیدم به 4000 همین الان!!! مطمئنم میتونم به زیر هزارم برسونمش!

      در کل بلاگفا **** *** ********* **** ***** ** ****** ******* **** ***** *** **** ***** ** ***** ******* ******* ***** ******* ***** ***** ** *** *** ****** ** **** ***** ***** ** ** ** ** ****** *** *** *** *** **** ***** ** *** ************* ** ******* ****** ****** ******* **** ** *** *****

      *** ****** **** ****** ***

      ** ***** ** **** ***** ***** ***** ******* ** *** ****** ** **** ****** **** ******* ****** ***** ***** ***** **** * ******* ** ******* *** *** ** **** ******* ** ** ****** ****** **** * **** ** *** ********

      ** **** ** ** ** **** *** ****** ** ******** ** **** *** ***** **** ***** **** ** ****** ***** **** **** * **** ****** ****** ****** **** ** **** ******* *** *** **** *** ** **** ****** ** ****** ****** ***** **** *** *** ** ****** ****** ** ** *** ****** **** *** **** **** **** *** ** ** ************ ** *** ** *** **** ** **** ** **** *** *** ** **** ***** 

      *******************************

      پاسخ:
      سلام.

      چون انتقادات شما به بلاگفا بعضا همراه با عصبانیت، تمسخر و توهین بود با توجه به سیاست شرکت بیان، از انتشار نکته ها و انتقادات شما درباره بلاگفا معذوریم.

      ١. از لطف و حسن نظر شما نسبت به بیان بسیار ممنونیم.

      ٢. درباره اتفاقى که برای دوست شما افتاده است نیز واقعا متاسفیم.

      ٣. در مورد احتمال هک شدن بلاگفا، اگرچه بلاگفا هم مانند بسیاری از سایت های دیگر مشکلات امنیتی داشته است (که دو مورد از آنها جهت حفظ امنیت کاربران بلاگفا توسط بیان به مدیریت محترم سایت بلاگفا اطلاع داده شد) اما اتفاق اخیر طبق اعلام مدیریت بلاگفا ناشی از مشکلات سخت افزاری بوده است و بسیار بعید است که بلاگفا هک شده باشد.

      ٤. بله. اگرچه مشکل سخت افزاری ای که برای بلاگفا رخ داد برای هر وب سایتی که میخواهد سرورهای خود را ازمکانی به مکان دیگر منتقل کند ممکن است اتفاق بیافتد، ولی یک سیاست پشتیبان گیری صحیح می توانست از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کند. مطمئنا بلاگفا از این به بعد سیاست پشتیبان گیری خود را اصلاح خواهد کرد.

      ٥. از سومین روز بروز مشکل تا امروز بیان بارها آمادگی خود را برای کمک فنی به جناب آقای شیرازی اعلام کرده است.

      ٦. مجددا از ابراز لطف کاربران پرمحبتی چون شما سپاسگزاریم. 
      بیان چی شده نتونستی جواب یوزر نارنجی رو بدی ؟
      شما چرا با شیرازی مشکل داری ؟
      من میخوام از بلاگفا برم بیان / وردپرس
      موندم ...
      پاسخ:
      انتظار چه جوابی را از طرف بیان داشتید؟
      توجه داشته باشید که تایید نکردن یک نظر بی نام و نشان کار سختی نبوده و نیست و ساده ترین راه ممکن است. البته کاربران خوب بیان جواب این آقای عصبانی را دادند.

      ضمنا جالب است بدانید نظری که این آقای عصبانی و بدبین آن را به بیان منتسب کرده است، یک نظر بی نام و نشان نبوده و حتی نویسنده آن مانند اکثر نظرات دیگری که بلاگ بیان را به دوستان خود توصیه می کنند، آدرس وبلاگ خود را هم درج کرده بوده است!

      ما با بلاگفا مشکلی نداریم و تا کنون اقدامی بر ضد بلاگفا نکرده ایم. اما مدیریت محترم بلاگفا با وجود احترامی که ما همواره برای ایشان قائل هستیم متاسفانه ظاهرا مشکلاتی با بلاگ بیان داشتند چون:

      ١. چون چندین بار تلاش کردند تا برای نرم افزار مهاجرت مانع تراشی کنند.
      ٢. تمام لینک ها به وبلاگ های کاربران بیان را بدون اطلاع وبلاگنویسان از فهرست پیوندهای وبلاگ های بلاگفایی حذف کردند.
      ٣. امکان لینک دادن به وبلاگ های بیان را حتی در متن پست های کاربران نمی داند.
      ٤. اجازه نمی دادند کاربران بلاگ بیان برای کاربران بلاگفا کامنت بگذارند
      ٥. وبلاگ هایی که اعلام می کردند قصد دارند از بلاگفا به بیان مهاجرت کنند را بدون اطلاع قبلی حذف می کردند

      ملاحظه می کنید که چنین روش هایی در هیچ کجای دنیا برای مهار کاربران و رقابت با دیگر سایت ها مرسوم نیست.

      با این همه بیان هیچ گاه مقابله به مثل نکرد و تنها صبر و سکوت پیشه کرد و سعی کرد با مذاکرات دوستانه و نصیحت های خیرخواهانه به اصول کاری خود وفادار بماند.

      در مورد تردید شما هم با توجه به اینکه موضوع فعالیت وبلاگ شما (فروش اجناس دست دوم خارجی) در کشور ممنوع و غیرقانونی است، در صورت تغییر ندادن موضوع فروشگاه خود، نمی توانید از سرویس بلاگ بیان استفاده کنید.
    157. مجتبی ذوالفقاری
    158. من به بیانی بودن افتخار می کنم
      یکی از ویژگی های خوب بلاگفا این بود که جلوی برچسب تعداد تکرار اون رو می نوشت مثلا یه برچسب بود "روز (40)" یکی دیگه "شب (20)" و بعد اینا رو به صورت نزولی بر حسب تعداد تکرار مرتب میکرد. در نتیجه معلوم بود که کلمه روز بیشتر توی وبلاگ تکرار شده. ولی ظاهرا این قابلیت توی بیان وجود نداره. درسته؟
      پاسخ:
      مرکز مدیریت - منوى سمت راست - انتشار - کلمات کلیدى
      بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      دلم خیلی از بعضی نظرها گرفت،..

      اینقدر که در محل کارم از ** ***** * **** ***** ***** و این کامنت را ارسال کردم...
      وگرنه تمام ساعت کاری باید خودخوری می کردم ... !

      اصلا نیازی به قضاوت از طریق کامنت ها نیست ..!!

      فقط من به دوستان پیشنهاد میکنم حداقل یک هفته با سرویس بیان همکاری کنند تا خودشان متوجه تفاوت چشمگیر این سرویس با دیگر رقیبانش شوند...

      تبلیغات ِ بیان رضایت کاربرانش است ...نه شعار و سفسطه...

      بیان اصلا نیازی به تبلیغات محسوس ندارد ..!  جنس خوب همیشه مشتری ِ خودش رو دارد ! این ضرب المثل ( کاملا مَن دراوردی اما حقیقی ) در مورد بیان هم صادق است...

      بیان برای کاربرانش وقت میگذارد ! من در طول مدتی که با بلاگفا کار کردم نه توسعه ای، نه پاسخگویی نه رفع مشکلی... 

      اما توسعه ی کاری در بیان کاملا محسوس است ... 

      سیستم کاری جوان  ، پویا  ، متعهد و صادق ِ بیان باعث تقویت انگیزه ی کاربران برای فعالیت است...!

      اگر اینجا یک کامنت منتقد ***** *** ****** ****** ** **** ***** وجود دارد ...

      در قبالش ده ها ... کامنت سپاس و دفاعیه می درخشد...که باعث خنکی ِ دلِ بیانی ها می شود  :)

      بیان پاینده بمان ...   :)
      در پاسخ به مدیریت که فرمودند:
      مرکز مدیریت - منوى سمت راست - انتشار - کلمات کلیدى

      حرف شما درست است اما ظاهرا این اعداد فقط برای مدیری که به مرکز کنترل دسترسی داشته باشه قابل روئیت است. آیا برای کاربرانی که وبلاگ را مشاهده میکنند نیز قابل نمایش است؟
    159. مامان محمدین
    160. با سلام و خسته نباشید.

      واقعا مامان خیلی خوبی هستین برای ماها که خسته و ناراحت نیاز داشتیم به یه دست حمایت!

      یه سوال داشتم از خدمتتون؛
      درخواست مهاجرت از بلاگفا داشتم با همین آدرس! تا دیشب در صف انتظار بود. امروز برای وضعیت نوشته تمام شده؛ اما مطلب دریافت شده رو نوشته 0

      خواستم بپرسم این یعنی چی؟ آیا ما به انتقال وبلاگ قدیمی مون امیدوار باشیم یا نه؟!

      بازم متشکرم بخاطر محییط راحت و متخصصانه تون.
      سوالاتمون رو کجا میتونیم بپرسیم؟؟
      مثلا اینکه اگر وبلاگ هک بشه مدیر وبلاگ باخبر میشه یانه؟؟
      پاسخ:
      خوشبختانه امنیت blog.ir بسیار بالا است و تاکنون هیچ وبلاگی هک نشده است.
      اما اگر کسی کنترل ایمیل شما را به دست بگیرد خواهد توانست درخواست رمز عبور جدید کند و از آن طریق کنترل وبلاگ شما را هم به دست بگیرد.

      واحد شبکه و  امنیت شرکت بیان یکی از موفق ترین واحد های شرکت است که به غیر از تامین امنیت محصولات و خدمات شرکت بیان به سایر سایت های ایرانی هم از طریق سایت amn.bayan.ir خدمات، مشاوره و راهنمایی ارائه می کند.
    161. آبجی خانوم
    162. خطاب به جناب نارنجی :

      ١. وبلاگ زرد بنظرم بهترین عنوانی بود که میشد به بعضی از وبلاگ ها اعطا کرد که انصافا روی دست هر چی روزنامه زرد زده بودند

      ٢. این که بیان با 20 سرور کار میکنه یا 10 تا و یا حتی یکی ، اصلا شخصا برام مهم نیست . مهم اینه که با توجه مدت چند ماهه ای که در بیان فعالیت کردم مشکلات کمتری در ارائه خدمات داشته و هر چند هفته یک بار از دسترس خارج نمی شده

      ٣. اینکه شما وبلاگ بلاگفا با سابقه 10 ساله ندیدید یقینا مربوط به عدم توجه شما به ارشیو وبلاگ ها بوده . به شخصه حداقل سه نفر رو در بین دوستان بلاگفایی دارم که لینک تولد ده سالگی وبلاگشون رو منتشر کردند و البته الان با توجه به مشکل پیش اومده هیچ دسترسی بهشون نداریم

      ٤. نیازی نیست شرکت بیان برای خودش تبلیغ کنه . ما خودمون اونقدر براش تبلیغ کردیم که اصلا جا برای تبلیغ توسط مدیریت نگذاشتیم . در ضمن عبارت "اولش گیج کننده هست بعد یک ماه عادت میکنید" رو هم به همه گفتیم ، چون حقیقته

      ٥. اولا به عنوان کاربری که 6 ماه پیش از بلاگفا به بیان مهاجرت کردم تا چند ماه نمیدونستم که چرا نمیتونم برای دوستان بلاگفایی نظر بذارم . حتی این رو در نظری از خود آقای شیرازی پرسیدم ولی ایشون جوابی ندادند. اگر منطق ایشون این طور بوده که "هر طور که دلش میخواد مدیریت میکنه" (که امیدوارم نباشه) باید یادشون باشه که این اختیار تا جایی قابل قبوله که اختیارات صاحبان وبلاگ های بلاگفا رو تحت الشعاع قرار نده

      ٦. به نظرم وجه تخریبی جلوگیری از ارتباط کاربران بیان و بلاگفا برای مدیریت بلاگفا بسیار مخرب تر از هر تبلیغی بوده

      ٧. بلاگفا اگر جوابی به انتقادات داره اول نظرات کاربران خودش پیرامون قطع یک طرفه ارتباط با بیان رو بده

      ٨. "شیرازی از وقتش زده از کارش زده از چشماش گذاشته برای بلاگـــفـــا برای ما کاربراش.یعنی برای ما ارزش قائله " . این موضوع با چیزی که در بند 5 گفتید 100% در تضاد هست . بالاخره ایشون برای کاربراش احترام قائله یا برای منافعش؟!

      ٩. این بند رو توهین به خودم میدونم . حداقل 3 سال در بلاگفا فعالیت کردم و جذب امکانات بیان شدم . فکر نمی کنم هیچ کدوم از اعضای بیان سابقه انکار ناپذیر بلاگفا رو در تاریخ وبلاگ نویسی ایران نفی کنند . ولی باید بپذیریم پدیده وبلاگ نویسی هم مثل خیلی از پدیده های بشری هر روز در حال پیشرفت هست و این وظیفه بلاگفاست که خودش رو با این پیشرفت وفق بده و از فضای بسته قالب نویسی صرف خارج کنه ، نه اینکه کاربرانش رو مجبور به تحمل شرایط موجود بکنه

      ١٠. ما بدبختا حداقل توانایی به روز کردن بلاگ مون رو داریم. همین برامون بسه

      ١١. خوبه بهتون یاد آوری کنیم که بلاگفا صرفا یک ارائه دهنده خدمات هست و هزینه این خدمات رو هم از طریق تبلیغات اجباری در میاره ، در حالی کاربرانش به عنوان نویسنده مطالب حق مالکیت مطالبشون رو دارند . اینکه نویسنده امکان انتقال مطلب خودش رو نداشته باشه یک توهین نابخشودنی به نویسنده هست به نظرم

      در پایان امیدوارم هر چه سریع تر مشکل بلاگفا حل بشه تا ما بتونیم حداقل از احوالات دوستان بلاگفایی مون مطلع بشیم
      بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
      سلام
      ***** **** ***** ******** ******** **** ***** ******** ****** *** ****** *****
      کارمندان بیان باعث افتخارمه که شما میزبانم هستید
      به شدت تشکر
      یاعلی
    163. فاطیما کیان
    164. کامنت من اینجا تایید نشد ! ولی جواب دادن به یه سوال اینقدر سخته ؟ فکر نمیکنم !
      صف انتقال مطالب از بلاگفا یا موتور های جستجو برای داشتن آرشیو نوشته های وبلاگ بلاگفامون چقدر طول میکشه ؟اصلا این امکان حقیقیه یا فقط هی تو صف میمونه بعد 0 مطلب دریافت شده نمایش داده میشه و دوباره باید درخواست بدیم ؟
      پاسخ:
      سلام. سعی می کنیم درک کنیم که از دست دادن آرشیو مطالب چقدر می تواند دردناک باشد و اشتیاق شما را هم درک می کنیم اما لطفا اندکی صبورتر باشید، برنامه نویسان مشغول کارند و ربات ها مشغول تلاش برای بازیابی مطالب!
      خیر لزومی ندارد دوباره درخواست خود را ثبت کنید.
    165. سُر. واو. شین
    166. میخواستم در جواب جناب "نارنجی" مطابق ضرب المثل قدیمی خاموش بمونم ولی بنظرم منم چند کلمه حرف بزنم خالی از لطف نیست. 

      اول از همه میخوام از نقش آقای شیرازی در وبلاگنویسی فارسی صحبت کنم. همه میدونیم که بعد از پرشین بلاگ و بلاگ اسکای، بلاگفا سومین سرویس وبلاگدهی بود که ایجاد شد و با امکانات خوبی که برای اون زمان (آذرماه 1383) برای وبلاگ نویسا فراهم کرده بود -و البته مقداری شانس!- تونست به محبوب ترین سرویس وبلاگدهی ایران تبدیل بشه. این محبوبیت تا جایی بود که من سالها پیش که شروع به وبلاگنویسی کردم (و خدا بیامرزه اون وبلاگ رو که با تمام خاطراتم توسط مدیریت محترم حذف شد) تا ماه ها از وجود سرویس دهنده ی دیگه ای توی ایران بی خبر بودم! که خب این خودش نشون دهنده ی قدرت بلاگفا در اون زمان بود. 
      این حرف ها رو زدم که بگم نقش آقای شیرازی توی پیشرفت وبلاگنویسی در ایران انکار ناپذیره. و اغراق نیست اگر بگم بسیاری از اتفاقات خوبی که الآن در این عرصه افتاده رو مدیون ایشون هستیم. و به همین دلیل من شخصاً با اینکه با بسیاری از تدبیرها و سیاست های کاری ایشون موافق نیستم ولی همیشه ازشون به عنوان یه فرد محترم و بزرگ یاد کردم.

      تا اینجا رو گفتم که بگم قصد من صرف تخریب آقای شیرازی یا بلاگفا نیست و هر حرفی که میخوام بزنم چیزهای مستندی هست که دیدم و شخصا تجربه ش کردم. 
      من بزرگترین ایرادی که توی سیاست های آقای شیرازی میبینم دو چیز هستن که هرکدوم رو توضیح میدم. یکی اینکه اساساً به پیشرفت اعتقادی ندارن. و دوم اینکه افعال مدیریتی ایشون شدیدا به شیوه ی حکومتی کره ی شمالی سوق پیدا میکنه.

      من چندین سال توی بلاگفا وبلاگ نوشتم. بعد از اون به خاطر امکانات کم و محیطش که منو راضی نمیکرد به میهن بلاگ مهاجرت کردم و از اونجا راضی بودم. اتفاق خیلی جالبی که رخ داد این بود که بعد از چند وقت که به بلاگفا مراجعه کردم کوچکترین تغییری توی هیچ بخش سایت ندیدم. حتی یه نقطه رو توی صفحه ی اول بلاگفا تغییر نداده بودن که خدای نکرده سنت شکنی نشه! وضعیت کنترل پنل و امکانات پیش روی کاربرا رو هم که همه ی شما از من بهتر میدونید. احتمالا آقای شیرازی همین که امکان ویرایش مطلب بعد از ارسال اون رو برای کاربرا گذاشتن احساس میکنن دیگه آزادی عمل کافی به اونها داده شده و همه باید مراتب تشکر رو ازشون به جای بیارن! به جرئت میتونم بگم تنها امکانی که مدیریت بلاگفا (که بعید میدونم بجز آقای شیرازی، فرد دیگه ای هم وجود داشته باشه) به امکانات بیس و پایه ای یه سیستم وبلاگنویسی اضافه کرد همون امکان "مطالب دوستان" بود و بس. البته از حق نگذریم. تغییر فالبی که عید امسال در بلاگفا انجام شد و با وجود ضعف های بسیار زیادی که داشت خیلی از کاربرانش رو به ذوق آورد، سنت شکنی بی سابقه محسوب میشد! قصد تحقیر ندارم ولی وقتی بعضی از کاربران از همه جا بی خبر بلاگفا رو میدیدم که بعد از تغییر قالب، قلم به مدح و ستایش برده بودن که: وای بلاگفا چقدر به فکر ماست و تکه و یه دونه ست و هیچکس انقد به فکر تنوع سایت و کاربراش نیست، احساس خیلی بدی میکردم. چون این کاربرا حتی خبر نداشتن که ممکنه یه جایی از دنیا یه سیستمی وجود داشته باشه که از بلاگفا بیشتر تنوع رو حفظ کنه!! (خدای نکرده قصد توهین به کاربران بلاگفا رو ندارم. خودتونم میدونید که گفته های من برای خیلی از بلاگفایی ها صدق میکنه)  
      از چیزهای دیگه ای که ایشون کاربران رو ازش بی بهره گذاشتن امکاناتی مثل فضای آپلود رو میشه نام برد که نه تنها خودشون برای وبلاگها فضایی اختصاص ندادن، بلکه با استبداد تمام، امکان استفاده از بسیاری از سیستم های آپلود رایگان قدرتمند رو در بلاگفا ممنوع کردن. توجیه ایشون هم این بود که اینگونه سایت ها از کدهای مخرب استفاده میکنن که صد البته هیچ سند و مدرکی وجود نداشت. و همه ی ما میدونیم که احتمالاً بحث باز هم برمیگشت به همون "منافع" که دوست خوبمون آقای "نارنجی" بهش اشاره کردن. و این نکته رو هم در نظر بگیرید که کمتر سرویس آپلود رایگانی وجود داره که فضای پایدار بده و اکثر اونها اگر خودشون فیلتر نشن، بعد از مدتی فایل ها رو پاک میکنن و زحمات بسیاری از کاربران هدر میره. و این یعنی توهین مستقیم به اعتماد کاربران. از این موارد خیلی زیاد میتونم نام ببرم ولی خود کامنتم به حد کافی طولانی خواهد شد. فکر نکنم لازم به طولانی تر کردنش باشه چون احتمالاً خودتون با خبر هستید.

      دومین اشکالی که گفتم مدیریت جناب شیرازی بود که به طور مستقیم با رهبر کره شمالی قالب قیاسه. همه ی کاربران هم متوجه شدن که ایشون شدیدا قصد داشتن که تمام کاربران بلاگفا رو از وجود سیستم های بهتر بی خبر بذارن. نمونه ی بارزش هم دخالت مستقیم ایشون و قطع ارتباط کاربران بلاگفا با بیان بود. ایشون به جای اینکه کمی از "منافع" خودشون بزنن و به فکر ارتقای امکانات بلاگفا در حد رسیدن به بیان باشن، ترجیح دادن نذارن کاربران بدونن که چنین سایتی وجود داره! و همونطور که مدیریت محترم بیان هم گفتن، اگر کسی اظهار تمایل برای مهاجرت به بیان میکرد اون رو به طور کل حذف میکردن. و چقدر این اتفاق من رو به یاد ساکنین کره شمالی انداخت که هنوز هم فکر میکنن جام جهانی گذشته رو خودشون بردن و کشورهای دیگه دارن در فلاکت و بدبختی زندگی میکنن و کره ی شمالی بهشت برینه که در سایه ی رهبر بزرگ پایدار مونده! و صد البته کسایی که میخوان از این خواب بیدار بشن اعدام میشن!

      در مقابل اون سرویس بیان وجود داره که مثل یک دوست به فکر کاربرانش هست و هیچوقت کیفیت رو قربانی "منافع" نکرده. قدرت و پایداری سرویس های بیان برای هیچکس پوشیده نیست (نمونه: لینک) و آقای نارنجی باید از اتهاماتی که به بیان وارد کردن خجالت بکشن. آقای نارنجی با جسارت تمام سعی دارن با سفسطه و مغلطه ی محض احساسات دیگران رو به بازی بگیرن. 

      جناب نارنجی:
      1. بیان در هیچ بخشی از مطلبش تمام وبلاگ هایی که از اسمایلی استفاده میکنن رو زرد خطاب نکرد. البته خود شما هم منظور بیان از "وبلاگهای زرد" رو خیلی خوب میدونید. همه میدونن. سعی نکنین با لغات بازی کنید.
      2. چیزی که واضح و مبرهنه این هستش که اگر سیاست های بلاگفا در همون چند تا سرورشون صحیح بود الآن بیشتر از یک ماه کاربران محترمش رو بلاتکلیف منتظر و نگران تلاش های چند ساله شون نمیذاشت. البته قیاس سرور های یک سرویس وبلاگنویسی با سرور های بانک مرکزی قیاس مع الفارقه ولی بر فرض صحیح بودن اون، من شخصا به یاد ندارم که سرورهای بانک مرکزی یا بیان با چنین ضعف بزرگ و تحقیر آمیزی مواجه شده باشن! باید قبول کنید که بیان هرچند عدد سرور که داشته باشه قدرت اونها به حدی هست که کسی نگران اطلاعاتش نباشه! لینک نمونه رو هم کمی بالاتر گذاشتم.
      3. من شخصا دوستانی داشتم که از ابتدای شروع به کار بلاگفا مشغول به فعالیت بودن. ضعف اطلاعاتی شما مبنای خوبی برای این اتهامات پوچ و بی اساس به بیان نیست.
      4. برخلاف تصورات شما بیان هیچ نیازی به تبلیغ نداره. من با افتخار میگم که نوشتن این متن طولانی کوچکترین کاری هست که میتونم در قبال بهترین امکاناتی که بیان در این مدت برای من و امثال من فراهم کرده، برای دفاع از بیان انجام بدم. و هر جای دیگه ای هم که لازم باشه در پاسخ افرادی مثل شما همین کار رو خواهم کرد. چون با تمام وجود به اینکه عضوی از سیستم بلاگ بیان هستم افتخار میکنم. بهتون اکیدا توصیه میکنم که دیگران رو به کیش خود نپندارید!
      5. از شما بخاطر نوشتن این بند متشکرم چون بزرگترین دلیل من برای تاختن به سیاست های آقای شیرازی رو خودتون پیش از گفتنم تایید کردید. مدیریت بلاگفا بیشتر به فکر منافع خودش هست تا منافع کاربران. درحالی که همون منافع بدون کاربرانش معنایی ندارن و مطمئنا مدیریت محترم بلاگفا در طی این یک ماه متوجه این موضوع مهم شدن.
      6. متاسفانه لینک صحیحی نگذاشتید و من این بند رو به طور کامل پوچ میدونم. برای خواننده های این مطلب هم بگم که مدیریت این وبلاگ که بخشی از شرکت بیان هست توانایی حذف یک لینک از متن نظرات رو نداره. چون این وبلاگ هم مثل یک وبلاگ عادی در سیستم بیان هست و تنها تغییری که مدیریت این وبلاگ میتونه در نظرات به وجود بیاره ستاره دار کردن اونهاست. بنابراین نظر بنده این هستش که جناب نارنجی قصد داشتن با گذاشتن یک لینک پوچ این تصور رو در ذهن خواننده بوجود بیارن که مدیریت بیان این لینک رو حذف کرده. درصورتی که حتی سانسور نکردن کامنت آقای نارنجی نشون دهنده ی سعه ی صدر بسیار بالای مدیریت محترم بیان هست.
      7. شما یه چیزی رو اشتباهی اشتباه کردید! اون بلاگفاست که هیچوقت پاسخگوی کاربرانش نیست. درحالی که رفتار بسیار حرفه ای بیان این بود که در مقابل چنین حجمی از کاربران عزیز بلاگفا که سوالات خودشون رو مطرح میکردن یه واکنش مناسب انجام داد و تمام این پست هم بر مبنای سوالات خود کاربران بود و نه هیچ چیز دیگه. بلاگفا خودش عامل تخریب خودش بود!
      8. من از آوردن کلمه ی احمق توسط شما در جمله ای که نام آقای شیرازی توی اون نوشته شده موافق نیستم. حتی اگر برای دفاع از ایشون باشه. چون همونطور که گفتم نام ایشون اهمیت و احترام بسیار بالایی در وب فارسی داره. ولی در جوابتون باید بگم که من بعید میدونم بعد از ایجاد این سیستم آقای شیرازی دیگه تغییرات زیادی در کدنویسی ها انجام داده باشن چون اساسا تغییر عمده ای در سایت ایجاد نشده! و هر شب تا صبح بیدار موندنی هم که بوده اکثرا در جهت همون منافعی بوده که خودتون فرمودید! البته قطعا بلاگفا برای کاربرانش ارزش قایل بوده و من منکر اون نیستم. ولی مسلماً اون ارزش به قدری نبوده که شایسته ی وبلاگنویسان فارسی باشه.
      9. همین الآن هم بیان گوی رقابت رو از بلاگفا ربوده! توجه داشته باشید که اگر هم رقابتی وجود داشته عادلانه نبوده. چرا که اساسا بسیاری از کاربران بلاگفا از وجود بیان و بلاگ خبری نداشتن که بخوان باعث رقابت بشن. و قطعا خودتون هم بر این موضوع واقف هستید که خیلی از وبلاگهایی که در بلاگفا ساخته میشن غیر فعال هستن و بعد از ساخته شدن به فعالیت خودشون ادامه نمیدن. تا اینجای کار هم سیاست های بلاگفا بوده که باعث حفظ محبوبیت و رتبه ی الکسای اون شده. مطمئناً با آگاه تر شدن کاربران کم کم هر سیستمی به جایگاه اصلی خودش خواهد رسید.
      10. !!!
      11. اولا که بلاگفا چیزی نداره که بیان نداشته باشه و بخواد کپی کنه. منظورتون از امکانات بلاگفا همون امکان نوشتن مطلب و ویرایش اون و ارسال پیونده؟ :D  . امکان "وبلاگ دوستان" هم به خاطر درخواست های کاربران خود بلاگفا داره توسط بیان تهیه میشه و این هم نشون دهنده ی احترام بی اندازه به کاربران هست. چیزی که مطابق تصورات شما، هنوز هم در سیاست های بلاگفا یک اضافه کاری محسوب میشه!

      این متن خیلی طولانی شد و از همه عذر میخوام. ولی واقعاً لازم میدونستم حرف هام رو بزنم تا شاید یه سری مسایل روشن تر بشن. فکر نمیکنم بجز حقیقت چیزی گفته باشه و سعی کردم توهینی هم صورت نگیره که نیازمند ستاره دار کردن باشه. فقط اگه ستاره دار میکنین یه جوری بکنین که مفهوم مطلب رسونده بشه. هفتاد و پنج صدمو بگیره لااقل :D 

      و همه ی ما خوشحال میشیم اگه آقای نارنجی پاسخ خودشون رو به واکنشهای کاربران بیان هم ارسال کنن! 
      پاسخ:
      ممنون از متن متینی که نوشته اید و وقتی که برای نگارش آن صرف کرده اید.
      بسیاری از حرف ها هست که باید بماند برای سالهای آینده و قصد ورود به آنها را نداریم و همواره ترجیح داده ایم به جای پرداختن به حاشیه ها بر روی خدمت رسانی خود تمرکز کنیم.
      اگر انتخاب با ما می بود ترجیح می دادیم که یا نظر شما را ستادره باران کنیم و یا آن را منتشر نکنیم و فقط به داشتن کاربرانی چون شما افتخار کنیم اما به احترام بند آخر نوشته شما، نظر شما بدون ستاره منتشر شد.

      در مورد بند 6 نظر شما هم لازم به ذکر است که امکان ویرایش هایی که شما گفتید برای توسعه دهندگان سامانه بلاگ بیان وجود دارد و اکنون نیز آدرس صحیح مطلب مورد بحث ایشان به متن اضافه شد.
    167. فاطیما کیان
    168. از اینکه درکمون میکنین و جواب کامنت بنده رو دادین واقعا متشکرم
      جز صبر کار دیگه ای نداریم ,امیدوارم که آرشیو از دست رفتمون واقعا از دست رفته نمونه
    169. مصطفی موسوی
    170. سلام. دستتون درد نکنه که امکاناتی که درخواست داشتیم (دنبال کردن وبلاگ ها ) رو اضافه کردید و این نشون میده که سایت شما سایت پاسخ گویی هست و این خیلی با ارزشه.
      اما یه پیشنهاد و یه انتقاد.
      انتقاد: شما که درمورد بلاگفا با لحنی صحبت کردید که یعنی انحصار طلب بود ( و اینو به عنوان یه عیب قبول دارم) شما چرا همون راهو رفتید؟ میتونستید برای این که نشون بدید با سرویس های دیگه مشکلی ندارید دنبال کردن رو برای وبلاگ های سرویس های دیگه هم بذارید اگه امکانش بود.
      پیشنهاد: اگه سابقه ی بلاگر بودن داشته باشید میدونید آدم توی چندین و چند وبلاگ میره نظر میذاره و یادش نمیمونه کجا بود یا حوصله ش نمیگیره بره تک تک پاسخ نظرشو نگاه کنه. اگه میشد مثل بعضی جاهای دیگه (مثلا سایت جیم) وقتی کسی به کامنتمون جواب میده توی مدیریت برامون توتیفای بیاد خیلی خوب میشد. اینجوری بحث ها قوی تر و رابطه ی بین وبلاگ ها بیشتر و جضورشون توی سایت هم بیشتر می شد:)
      پاسخ:
      سلام.
      در مورد انتقادی که کردید باید گفت که برداشت شما صحیح نیست و لذا انتقاد شما هم وارد نیست. حجم برنامه نویسی لازم برای اینکه بتوانیم سایر سرویس دهنده های وبلاگی را هم پوشش دهیم حداقل ده ها برابر حجم نرم افزار فعلى می بود که اکنون توسعه داده شده و ده ها برابر نیز بیشتر زمان و هزینه می برد.
      خبر خوب اینکه پیشنهاد شما در نوبت امکانات آینده ما قرار دارد.
      ممنون
    171. مامان محمدین
    172. مامان: مامن

      واقعنا یه حرف اضافه تایپ میشه کل مطلب بی معنا میشه! پس بدین وسیله کامنت قبلیم رو اصلاح میکنم.
      سلام بیان  :)

      از سال 83 دارم تو بلاگفا می نویسم.

      یعنی تقریبا جایی نمونده که برا نوشتن تستش نکرده باشم ولی بین همه ی سرورا بلاگفا خیلی برام محبوب "بود".

      بعد یکی از دوستام دعوتم کرد بیان و گفت "بیا که معنی ی احترام ب مخاطب رو بدونی".

      حالا نزدیک ی سال ِ که دارم تو بیان می نویسم.

      احترامی که اینجا نسبت ب مخاطب و نویسنده ی وب دیدم مثال زدنی ی. یعنی اگر هیچ امکاناتی هم نداشته باشین همینکه برای کوچکترین چیزی تعیین تکلیف رو سپردین دست خودمون و خودمون تصمیم میگیرم برا وبمون فوق العاده س.

      از امکاناتتون هم که نمیشه نوشت بس که مفصل ِ و بحثی ست که در این مقال نگنجد. :)

      بیان خاص ِ و همیشه چیزای خاص رو دوست داشتم.    :)

      جالب اینکه نویسنده های بیان هم فوق العاده ن :) هر وبی که سر میزنم می بینم واقعا جمله ی "بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل‌قلم!" برازنده تون ِ  :)

      قسم می خورم هیچ جا بیان نمیشه      :)

      با جون و دل ممنونتونم بابت همه ی خوبیاتون   :)
      پاسخ:
      بسیار ممنون. لطف دارید.
      sokut .b

      برای ایجاد سطر خالی و فاصله چند سطری بین دو تا پاراگراف باید شیفت اینتر بزنی :)
    173. بهار محمدی
    174. سلام 
      وقتی یک جا نظر میذاریم یادمون بره کجا بوده , اونوقت جوابش برامون مهم باشه راهی داره فهمید ادرسش کجا بوده؟
      پاسخ:
      سلام
      در حال حاضر خیر.
    175. پارس موبایل پرشین موبایل
    176. میشه فایل راهنمای کامل بلاگ رو بصورت پی دی اف بزارید

      الان بنده یک هفتس در به در به دنبال آموزش قرار دادن کدهای مختلف در وبلاگم هستم نظیر درگاه پرداخت بانک قرار دادن آهنگ و و و



      ممنون میشم توضیحی بفرمائید
    177. محسن حیدری
    178. سلام
      اگه میشه راهی پیدا کنید که نتونن از سیستم شما بعنوان خبرخوان استفاده کنند
      پاسخ:
      سلام.
      در حال پیگیری برخورد فنی و حقوقی با سایت های کپی کننده مطالب وبلاگ ها هستیم و به زودی خبرهای خوبی خواهید شنید.
      سلام مهندس این خبرخوان یکاریش کنید لطفا خیلی دیر شده یکم سریع تر لطفا 
      پاسخ:
      امکان دنبال کردن رونمایی شد.
    179. محمد جواد پاکقدم
    180. سلام واقعا خسته شدیم از این وضعیت ، خط  به خط   با تمامی عکسها حتی ساعت ارسال  در قالبی متفاوت و پر از لینک . نکته جالبش این است که   تمام مطالب یک وبلاگ را در قالبی جداگانه  می گذارد.  ظاهرا  وبلاگهای بیان در اولویت است
      پاسخ:
      در صدد برخورد جدی با سایت های کپی کننده هستیم.
      درود بر شما.
      ضمن عرض خسته نباشید ، مطالب شما را خواندم. بله درست است من از سال 88 تا کنون در بلاگفا صاحب وب بودم (هستم) اما مدتی است  همانطور که خودتان نیز مستحضرید، بلاگفا با مشکل عدیده ای مواجه شده است.
      تمام اشعار اینجانب (بهترین ها) طی این چند سال در آنجا قرار دارد. و من نگران این موضوع بودم که مبادا از بین برود، لذا از تمامی آنها رونوشت برداشتم و در برنامه Word قرار دادم. در حقیقت بدون نیّت و آگاهی قبلی و بطور اتفاقی  وارد سایت «بیان» شدم و بطور آزمایشی اقدام به ساخت وبسایت کردم که البته این یکی دو روز با ساختار آن کلنجار می روم. درست است به قول برخی کاربران از قالب ها و ... ساده در این بلاگ استفاده شده است.
      ساختار خیلی پیچیده ای ندارد اما در هر صورت چون برای کاربران تازه وارد جدید می باشد، بنابراین لازم است مدتی با آن کار کنند تا به خم و چم آن پی ببرند.
      امیدواریم مشکل بلاگفا مرتفع شود و ما ضمن فعالیت در آنجا ، از این وبلاگ (بیان) نیز استفاده کنیم.

      آرزوی موفقیت و شادکامی برایتان دارم.

      علیرضا
    181. سجاد ده شیری
    182. در یکی از نظرات در مورد اضافه کردن API به بیان نوشته شده بود.
      انصافا اگر این مورد رو اضافه کنید هم برای توسعه دهنده ها خیلی مفید هست هم روند رشد بلاگ بیان سرعت میگیره.
      به شخصه اگر API اضافه بشه ترجیح میدم روش وقت بگذارم و قطعه های کاربردی اماده کنم.
    183. مهدی ربانی
    184. آفاق (کل اینترنت)  را گردیده ام اما تو (بیان عزیز) چیز دیگری ...

      به نظر من از اولویت دار ترین کارها ، امکان تغییر ایمیل یا اضافه کردن ایمیل جدید در حساب کاربری بیان هست! ما ایمیلمون پوسیده ولی نمیدونم چرا بیان نمیذاره عوضش کنیم.
      سلام! میخواستم بدونم برای مهاجرت از بلاگفا از کش گوگل استفاده میکنید؟ و این که چند درصد احتمال داره وبلاگ های از دست رفته مون رو با کمک مهاجرت بازیابی کنیم؟
    185. مهدی سالم اندامی
    186. عالی
    187. امیر رستمی
    188. با بحث کردن نمیتونید ارزش یه سرویس رو معین کنید ، قطعا بیان در حال حاضر بهترین سرویس وبلاگدهی و خدمات اون هست ، هر کسی که حرفم رو قبول نداره میتونه این سرویس رو امتحان کنه و بعد با دلیل و مدرک ثابت کنه که سرویسی هم بهتر از بیان هست .
      من خودم 4 تا سایت توی بیان داشتم که موفق ترینشون uspmaster.ir بود که بنا به دلایلی الآن هیچ کدومش رو ندارم ، اما این دلیل نمیشه که بیان سرویس بدی باشه .
      بیان در حال حاضر از جدی ترین امیدهای پیشرفت وب فارسی هست ، بیاید قدردان زحماتشون باشیم و انقد به جون هم نپریم .... با این کارا هیچ پیشرفتی نمیکنیم !

    189. محسن حیدری
    190. عالی بود ...

      اگه قالب های بیشتر و زیباتری قرار بدید خیلی بهتر میشه....

      یه سری محدودیت ها هم وجود داره امیدوارم هر چه سریع تر حل بشه

      یکی از چیزای خیلی خوبی که در بیان وجود داره اینه که 3 گیگ حجم رایگان وجود داره .

      راستی نظر سنجی هم اضافه کنید ... خیلی مهمه

      با تشکر
    191. خادم السیدة زینب
    192. یکی از مشکلات اصلی بلاگ بیان کم بودن کلمات کلیدی که فقط 500 تا هست
      در صورتی که می توان 5000 مطلب منتشر کرد
      شما یک کاری بکنید حداقل کلمات کلیدی را به 5000 تا افزایش دهید در بسته اصلی تا هر مطلب دارای حداقل یک برچسب شود
      می دونم الان شما جواب میدید که میتونید از بخش امکانات اختیاری بسته را بخرید !!! ولی یک فکری بکنید
      اگر امکان دارد محدودیت برچسب را بردارید و از فروش بقیه امکانات ضررش را جبران کنید
      این امکان خیلی مهم است
      یک مسئله دیگر امکان پاسخ دادن کاربرها به هم را فراهم کنید

      توفیقاتتان را از خداوند متعال خواستاریم
      یاعلی

    193. جواد شاکر صدقیانی
    194. سلام چطور میشود یک آدرس راکه در پیوندها ثبت شده راحذف نمود
    195. مسعود دهقان
    196. سلام
      لطفا حرفه ای بودن بلاگ را با قراردادن مترجم وبلاگ های بلاگفا از بین نبرید.
      تیم فنی و پشتیبانی قالب های خوب تهیه کنند و منتشر کنند. ضمنا می توانید بخشی از هزینه ها را از طریق قرار دادن قالب های فروشی تأمین کنید.
      یا علی
      التماس دعا
      شخصا بیان را پسندیدم
      اولا قسمتی از خدماتش غیر رایگان هست . اکثر ما تا اسم پرداخت هزینه میاد ، میریم عقب  و نقد منفی میکنیم . اما همین "ما" وقتی هزینه خدمتی را دادیم متوقع بهترین خدمات میشیم . این طرف خدمات دهنده را وادار میکنه تا بهترین باشه تا ما راضی باشیم و ما ارزش این بهترین بودن را اونوقت قشنگ درک میکنیم. همین عدم تبلیغات اجباری به نظرم به همه چی می ارزه . چون نشاندهنده احترام و ارزش برای کاربر هست .
      همچنین خوشم میاد اون شعار بیان "رسانه متخصصان و .... " در حد شعار و لوگوی سردر سایت نمونده و ابتدا به ساکن تحقق این شعار را از خودشون شروع کردن و پیاده سازی اسکریپت های مختلف سایت نشون میده که یک تفکر و کار بنیادین و زیرساختی ، پشتوانه و همراه بیان هست . این زنجیره متصل قسمتهای مختلف بسیار عالی پیاده شده.
      و احترام به حریم کارکنان و حفظ این حریم شخصی را از زمان ایستادگی بیان در برابر درخواست یکی از ارگانها مبنی بر تحویل اطلاعات کاربر و عدم ارائه توسط بیان ، را به خوبی دیدیم.
      برای استفاده از بعضی قسمتهای سایت که ممکنه برای کسانی سخت باشه به نظرم بهتره ماهم کمی در یادگیری و کسب دانش مورد نیاز همت کنیم . و دنبال لقمه آماده نباشیم.
      به هر حال این متن نه متنی تبلیغی برای بیان بود { چه اینکه نیازی بر این امر نیست } و نه پاسخی به کامنتی ... فقط تشکری شخصی بود از مجموعه بیان که اخلاقا لازم بود انجام دهم.
      موید باشید
      پاسخ:
      ممنون
      :)

      با تشکر از مسئولین محترم بیان، من عمیقا آرزو میکنم بلاگفا سریعتر درست شه که همه ی کاربرانش سرازیر نشن به سرویس های خوب. بلاگفا اونقدر عملکرد بدی داشته که دل همه کاربران ازش پر باشه ولی ارث پدرمون رو که نخوردن که بعضی ها اینطور آه و لعن و نفرین میکنن‏!‏‏!اول اینکه خواهش میکنم شکلک رو به امکانات اضافه نکنید. اینهمه ساله وبلاگ می نویسیم و می خونیم بدون شکلک هیچ کمبودی حس نکردیم لطقا این رویکزد متخصص و اهل قلم و فلان رو همیشه و هر روز مدنظر داشته باشید.پنل کاربری خیلی رنگارنگ و شلوغ پلوغه. صرف شلوغی به نسبت سادگی بلاگفا نیست که می گید عادت می کنیم، بلکه کلا چشم رو اذیت میکنه شلوغی و رنگای زیادش.سوم اینکه قالب ها خیلی زیبا هستن ولی اگر ممکنه قالب های ساده تری رو هم در مجموعه بگنجونید. قالب های تک ستونه فوق العاده ن . ممنون. تک ستونه پسندها اساسا دنبال سادگی زیادن.این امکان وجود داره که هر باکسی نمی خوایم تو وبلاگ نشون داده نشه؟ مثلا نه آمار نه پیوند نه روزانه ... فقط بدنه وبلاگ و مثلا آرشیوش بمونه؟ در آخر می خوام بپرسم خیلی سرویسا بعد از چن سال سرویسدهیشونو قطع کردن و کاربرای بیچاره مبهوت موندن، ایاشلا عمرتون به اندازه بلاگفای‏(‏‏!‏‏)‏ و بلاگ اسکای و اینها هست؟ من نگرانم دوباره اطلاعاتم بعد از چن سال نابود :‏(‏

      با تشکر از مسئولین محترم بیان، من عمیقا آرزو میکنم بلاگفا سریعتر درست شه که همه ی کاربرانش سرازیر نشن به سرویس های خوب. بلاگفا اونقدر عملکرد بدی داشته که دل همه کاربران ازش پر باشه ولی ارث پدرمون رو که نخوردن که بعضی ها اینطور آه و لعن و نفرین میکنن‏!‏‏!اول اینکه خواهش میکنم شکلک رو به امکانات اضافه نکنید. اینهمه ساله وبلاگ می نویسیم و می خونیم بدون شکلک هیچ کمبودی حس نکردیم لطقا این رویکزد متخصص و اهل قلم و فلان رو همیشه و هر روز مدنظر داشته باشید.پنل کاربری خیلی رنگارنگ و شلوغ پلوغه. صرف شلوغی به نسبت سادگی بلاگفا نیست که می گید عادت می کنیم، بلکه کلا چشم رو اذیت میکنه شلوغی و رنگای زیادش.سوم اینکه قالب ها خیلی زیبا هستن ولی اگر ممکنه قالب های ساده تری رو هم در مجموعه بگنجونید. قالب های تک ستونه فوق العاده ن . ممنون. تک ستونه پسندها اساسا دنبال سادگی زیادن.این امکان وجود داره که هر باکسی نمی خوایم تو وبلاگ نشون داده نشه؟ مثلا نه آمار نه پیوند نه روزانه ... فقط بدنه وبلاگ و مثلا آرشیوش بمونه؟ در آخر می خوام بپرسم خیلی سرویسا بعد از چن سال سرویسدهیشونو قطع کردن و کاربرای بیچاره مبهوت موندن، ایاشلا عمرتون به اندازه بلاگفای‏(‏‏!‏‏)‏ و بلاگ اسکای و اینها هست؟ من نگرانم دوباره اطلاعاتم بعد از چن سال نابود :‏(‏
      بیان رو دوست دارم! بهش عادت کردم بعد یکی دو هفته! ولی دلم برای وبلاگ یک ساله م تنگ شده! کاش بلاگفا زود درست شه.
      امیدوارم به زودی قالبای غیررسمی تر و رنگی رنگی هم قرار بدین! قالب های رسمی و زیادی شیکان پیکان بیان زیاد واسه وبلاگای خاطره نویسی امثال ما مناسب نیست!
      برای اضافه کردن امکان جدید وبلاگهای دوستان هم خیلی متشکریم ازتون. جای خالی ش به شدت حس می شد.
      من چند روزیه که عضو اینجا شدم....و با خوندن این مطالب تصمیم گرفتم
      که از اینجا برم!!! یعنی چی؟! بلاگفا رو انقدر نکوبونین!!

      هر چی نظر برضد بلاگفاست تایید شده! یا نظرات ضدتون رو تایید نکردین یا خیلی تند جواب دادین...
      ب هر حال اصلا کارتون درست نیس که بلاگفا رو تخریب کنین تا خودتون بالا برین!


      پاسخ:
      تصمیم شما محترم است.
      اما برداشت شما از رویه بیان کاملا غلط است. ما مدت هاى مدیدى است که جز صبر اقدام دیگرى نکرده ایم. این مطلب را هم با وجود ظرفیت هاى متعدد رسانه اى، عمومى نکرده ایم و فعلا صرفا درون خانواده بیان منعکس شده است و نه حتى در وبلاگ رسمى شرکت بیان.
      به نظر شما اگر دیگران به جاى بیان بودند هم همین مشى را در پیش میگرفتند؟ 
      اتفاقا مکررا از ما انتقاد میشود که چرا باوجود رفتارهاى غیرقابل توجیه بلاگفا همچنان سکوت میکنید ...
      ضمنا بر خلاف تصور شما نظراتى که تایید نشده اند، نظراتى بوده اند که به بلاگفا اهانت کرده بوده اند.
      سلام ببخشید من می خوام یک وبلاگ به نام مادرم درست کنم ولی داخل سایت اسم من است چیکار کنم
      با سلام
       میخاستم بدونم در بلاگ چجور میشه یک فایل پاورپینت رو بعد از اپلود کردن
      در مطالبم واسه دانلود بزارم؟؟؟ اگه جوابم رو بدین ممنون میشم...تشکر
      سلام
      طاعات و عباداتتون قبول حق ان شاءالله
      با وجود اینکه میدونیم با قطعی ناگهانی بلاگفا ، امکان مهاجرت به روال عادی برای وبلاگهای بلاگفایی میسر نیست و اینکه زحمت شما برا برگردوندن و استخراج مطالب این وبلاگها قابل تقدیر و تشکره ؛ ولی یه سؤال:
      با این حجم تقاضا برای مهاجرت به بیان،  به طور تقریبی کی امکان مهاجرت وبلاگهای بلاگفا دوباره میسر میشه ؟ با این فعلا "نبودن امکان مهاجرت از بلاگفا"  آیا امیدی هست قبل از اینکه کل مطالب از بین برن ، مطالب بقیه ی بلاگفایی ها هم استخراج بشه و تو بیان از صفر شروع نکنن؟
      (باز هم امیدواریم که ان شاءالله آقای شیرازی و تیمشون موفق بشن و بلاگفا به حالت عادی برگرده تا علاوه بر از دست نرفتن مطالب دوستانی که مهاجرت کرده و می کنن ، مطالب کسانی که به هر دلیل میخوان تو بلاگفا بمونن هم حفظ بشه! )
    197. پرهام رحیمی
    198. یدونه اپلیکیشن واسه وبلاگ نویسى درست کنید ما مجبور نشیم بریم وردپرس و بلاگ اسپات
      ستاره بچینی,

      بوس بوس

      واقعا دمتون آتییشششش حتی جییزززز
      سلام علیکم
      توی بخش مهاجرت نوشتین که فعلن امکان مهاجرت از بلاگفا نیست.
      این امکان کی دوباره فعال میشه؟
      پاسخ:
      سلام.
      بنا به دلایلی که ترجیح میدهیم فعلا باز نشود "موقتا"متوقف شده است.
      سلام
      میشه برای ادامه مطالب هم رمز گذاشته بشه تا راحت تر مطالب خصوصی نوشته شود ؟
      سلام
      خواستم به نوبه خودم از بیان تشکر کنم که در حد یک سایت به کاربرانش امکانات میده.
      من در جاهای مختلف خیلی تبلیغ بیان رو کردم و برخی دوستان در بیان وبلاگ ایجاد کردند و راضی هستند.
      اما متأسفانه برخی سیاست های غلط بلاگفا موجب شد اطلاعات بسیار ارزشمند بعضی از کاربران از دست برود.
      مثلا این وبلاگ که حقیقتا مطالبشون ارزشمند بود که هم وبلاگشون حذف شد و هم مطالبشون کامل توسط نرم افزار مهاجرت منتقل نشد.
      من بسیار برای اطلاعات بعضی وبلاگ های خیلی مفید نگرانم. مثلا اینجا یا اینجا . وبلاگ اول را قبلا هرچه قدر به مدیرش اصرار کردم به بیان مهاجرت کند نپذیرفت.
      آیا شما اطلاعی دارید که بلاگفا چه زمانی مشکلش حل می شود؟
      آیا ممکنه کل اطلاعات کاربران از دست بره و نتوان کاری کرد؟
      وقتی این متن رو خوندم دل گرم شدم که می تونم مطالبم رو نجات بدم...
      بعد رفتم تو بخش مدیریت و دیدم که مهاجرت رو متوقف کردین
      چرا؟
      به فکر نگرانی ما کاربرا باشید تو رو خدا
      من همه ش فکر می کنم این بار که وبمو باز کنم هیچی توش نیست...
    199. نجوا رستگار
    200. بلاگفا برگشته اما با مطالب و کامنت هایی که برای قبل است (یعنی بهمن 92). هنوز نمیشه کامنت گذاشت.
      من نسخه پشتیبان پست های بلاگفام تا اسفند 93 رو دارم، البته بدون کامنت ها. حالا سوال هام:
      1. آیا نمیشه اون نسخه پشتیبان رو منتقل کرد اینجا؟ نمیشه مهاجرت کرد؟
      2. بعضی پست ها نمایش موقت داشته در اونجا، اگه به بیان منتقل بشه، وضعیت شون به چه صورته؟
      3. بعد از انتقال پست هایی که در بیان گذاشته شه، در دنباله ی شماره پست های منتقل شده از بلاگفاست؟
      4. نمیشه کاری کرد برای انتقال کامنت ها هم؟
      5. در کل چه باید کرد؟ تا این وضعیت روشن نشه برام، دستم به نوشتن نمیره و همینطور هم زمان داره فوت یشه و نوشته ها بیات میشن :(
    201. نجوا رستگار
    202. امکان مهاجرت از بلاگفا تا کی قراره معوق باشه؟ :/
    203. الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
    204. میگن چوب خدا صدا نداره هااااا
      نظراتو حذف میکنی و نمیذاری از طرف بلاگ  نظری ثبت بشه سرور هات میره رو هوا !
      بنظرم اگه این کارو نمیکرد بلایی هم سرش نمیومد !
      خب کیفیت خدماتتو ببر بالا تا کاربرات کوچ نکنن جای دیگه! بجای این کار میخواد کاربراش از وجود بلاگ مطلع نشن ! خیلی عجیب بود برام روز اول که دیدم اینطوریه اصلا باورم نمیشد !
      میدونم تایید نمیشه ولی حرف دلم بود نمیگفتم باد میکردم D:
      ولی اگه تایید بشه و جواب بدین که عااااااااااااااااااااااااااااااااااالی میشه!!!
      از همینجا تبریک میگم بتون که در مقابل این همه توهین هیچی نگفتین حتی سوء استفاده  ک چ عرض کنم استفاده از فضای ایجاد شده ام نکردین!!! (میتونستین خیلی کارا بکنین در قبال توهین هایی ک کردن بتون) برام خیلی عجیب بود ! چی میشه که یه شرکت اینهمه تواضع و فروتنی داشته باشه مقابل رقباش !!!
      (خواهش میکنم تایید کنید میخوام نظرتونو بدونم حتی اگه شده متن نظرمو  ستاره دار کنین فقط جوابتونو میخوام بخونم!)

      پاسخ:
      ممنون از لطفتون.
      با عرض سلام و ادب و احترام
      چند روزی است که وبلاگ ایجاد کرده ام
      می خواهم زمانی که روی لینک ها در وبلاگ کلیک می کنم محتویات در صفحه جدید باز شود نه همان صفحه.
      اما این امکان در وبلاگ دیده نمی شود.
      آیا می توانید راهنماییم کنید که چطور این کار را انجام دهم؟
      سپاسگزارم

      سلام.... ببخشید این طبقه بندی موضوعات ممثل اینکه بر حسب تعداد دفعات تکرار به صورت نزولی مرتب نمیشه. یعنی توی پنل مدیریت مرتب شده هست ولی توی وبلاگ نامرتب هست. مثلا اینجوریه نشون میده

      موضوع شماره یک (2)
      موضوع شماره سه (4)
      موضوع شماره دو (1)
      موضوع شماره سه (3)

      راهی نیست که اینا توی وبلاگ هم به صورت مرتب شده نزولی نشون داده بشن؟ یعنی این طور بشه
      موضوع شماره سه (4)
      موضوع شماره سه (3)
      موضوع شماره یک (2)
      موضوع شماره دو (1)
    205. رها یزدانی
    206. سلام
      من خیلی نگران وبلاگی هستم که توی بلاگفا داشتم از مهاجرت بیان استفاده کردم که وبمو بیارم بیان یه هفته گذشته ولی هنوز میگه مطالب دریافتی0
      یعنی دیگه امیدی نیست؟؟؟
    207. رها یزدانی
    208. راستی یادم رفت تشکر کنم
      من تقریبا تمام سرویس های وبلاگ نویسی رو تست کردم و هیچکدوم به خوبی اینجا نبود مخصوصا احترامی که برای مخاطبینتون قائلین و پاسخگوییتون عالیه...ممنونم

      پاسخ:
      ممنون از لطف شما.
      مشکل شما اینه که اسم این امکان برون ریزی و درون ریزی رو گذاشتین مهاجرت‏!‏ لابد الانم برای این متوقفش کردید که نگن بیان کاربرای بلاگفا رو سر بزنگاه قاپید‏!‏ حالا بلاگفا حرفه ای نیست شما که حرفه ای هستین چرا؟ اینم یه امکانه مثه بقیه امکانات سایت. چرا فعلا متوقفش کردید؟ بابا ملت سرگردونن. شما کار خودتونو دارین می کنین. الان مثلا این امکان درون ریزی که قبلا هم تو سایت بوده بردارین خیلی آحلاقی رفتار کردین مثلا؟ ای بابا
      یه سوالبا توجه به اینکه نوشتید امکان مهاجرت موقتا متوقف شده، می خوام ببینم اگر ما مطالبمون رو در وبلاگ جدید منتشر کنیم و بعدا نسخه بلاگفایی رو درون ریزی کنیم مشکلی پیش نمیاد و بر اساس تاریخ ، مطالب درون ریزی شده پایین تر از مطالب جدید ما قرار می گیرن؟ و به عبارتی آرشیو بر اساس تاریخ منظم و مرتب میشه؟ لطفا جواب این سوال رو بدید من هر چی کامنت گذاشتم تایید هم نشده جواب که هیچ ... راستی یه خواهش هم دارم اینکه قالب های تک ستونه و ساده و جمع و جور قرار بدید و اینکه فونت یکان هم مناسب نیست. چه میشه کرد که تاهما باشن؟ مرسی
    209. reza fatolahzadeh
    210. سلام من یه سوال دارم واقعا واجبه خاهشا جواب اگه شد به جمیلم بفرستین سوالم اینه چرا تو وبسایت من عکس توضیحات نمیاد اگه شما هم ببنید متوجه میشید خاهشا راهنمایی کنین
      پاسخ:
      پاسخ سوالات ایمیل نمی شوند و برای یافتن پاسخ خود لازم است به همین جا مراجعه کنید.
      برای استفاده بهینه از امکانات هر قالب به توضیحات هر قالب در templates.blog.ir مراجعه نمایید.
    211. صادق سعدی پور
    212. سلام
      خسته نباشید
      بنده قصد دارم از کدهای جاوا اسکریپ استفاده کنم 
      باید چی کار کنم؟؟؟
      لطفا توضیح بدید
      پاسخ:
      لطفا به توضیحات ارائه شده در سایر بخش های همین وبلاگ مراجعه کنید.
      خوب دیگه بیان جان بلاگفا هم درست شده هم ثبت نامش بازه هم ورود البته گر چه بعضی ها ادعا کردن بخشی از اطلاعاتشون رفته هوا ولی بازم البته ما که دو سال پیش کلا وبلاگ نویسی نادیم کنار الانم در خدمت بیانیم.
      میگم چند تا سوال 1-چرا از اون پروتکل https برای ورود به صورت اجبار استفاده نمیشه حتی پیش فرضم فعال نیست خیلی سایتای بزرگ به اجبار استفاده می کنن
      2- شما اون بالا وبلاگ امدید با سایتای بزرگ مقایسه کردید این مقایسه عقلانی نیست شایدم با خودتون مقایسه کردید که می خواهید وبلاگ سال معرفی کنید ولی خوب یه گزینه بزارید هر کی دلش خواست رای دادن ازاد کدنه در عوض از جمع وبلاگ های برتر سال هم حذف شه 

      ممنون بیان جان
      تو رو خدا اجازه ندید قالب های تکراری و بدرد نخور سایر وبلاگ ها به بیان وارد بشه ما عاشق قالب های شیک و فلت و ساده بلاگ بیانیم تو رو خدا نزارین بقیه قالب ها برای بیان ترجمه بشن تو رو خداااااااااااا
      اگه بخوایم واقیعیت رو بگیم نمیدونم قبول میکنین یا نه فعلا رزبلاگ پر امکانات ترین سرویس بلاگ دهیه 
      البته متاسفم اینو میگم ولی من محیط بلاگ بیان رو بیشتر میپسندم فوق العاده شیک و باکلاسه :)

      یکم امکانتشو افزایش بدید ترجیحا رایگان D:
      واقعا هدفتون چیه کامنتای منو نه تایید می کنید نه جواب میدید؟ خیلی برخوردتون زشته ‏!‏ پشیمون شدم از اومدنم به بیان همین اول کاری جوابگویی تون اینه وای به حال یه سال دیگه‏!‏
      پاسخ:
      ساعت پنج بعد از ظهر ماه مبارک رمضان پیام گذاشته اید و ساعت 2 بامداد روز بعد عصبانی می شوید که چرا پاسخی دریافت نکرده اید؟! :)
      اگرچه شرایط روحی شما به خاطر مشکلی که برای نوشته های شما در بلاگفا به وجود آمده استا قابل درک است ولی پرتوقعی و قدرنشناسی حدی دارد که شما از آن عبور کرده اید.

      (ثبت پاسخ در ساعت 2:26 دقیقه بامداد 4 تیر ماه - بیست دقیقه پس از ثبت پیام اعتراض شما! )

    213. mohammad ali mansouri
    214. من خیلی وقت پیش اومده بودم سایت شما چون حرفه ای تر بلاگفا بود

      اما  آدرسی رو که برای ثبت نام وارد میکردم قبول نمیکرد سیستم (با این حال که بدون استفاده بود)
      برای همین زیاد خوشم نیومد

      من الان میخوام توی قالب وب کد محبوبیت گوگل بذارم که متاسفانه سایت اجازه نمیده...
    215. رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
    216. سلام
      با ابزار مهاجرت سریع مطالب وبلاگم رو منتقل کردید اما نظراتش و پیوندهاش نیست.امکان این کار وجود نداره؟
      پاسخ:
      سلام
      نرم افزار مهاجرت مواردی که گفتید رو منتقل میکنه ولی ابزار مهاجرت سریع نه.
      سلام.
      ببخشید من برام مشکلی پیش اومده.
      امروز خواستم پست بذارم اما پیغام میده بیش از 10 پست در یک روز نمیتونم بذارم و منو به صفحه ی خرید امکانات راهنمایی میکنه؛ در حالی که من دو سه روزه اصلا پست نذاشتم.
      لطفا پیگیری کنین 
      ممنون
      پاسخ:
      حتما شما درخواست انتقال مطالب خود از بلاگفا را داده بوده اید و به خاطر انتقال مطالب شما ظرفیت ده مطلب در روز شما پر شده است. تا فردا باید صبر کنید.
      بنده نیز قالب های بلاگ رو زیاد دوس ندارم تنوعش کمه ادم بعد این همه مدت دلش میخاد عوض کنه و چه بد که تنوع کمه...
      قالبای جدید و متنوع بذارین که عالی میشه
      من بعد از چهار سال وبلاگ نویسی در بلاگفا مجبور شدم به بلاگ کوچ شدم :( 
      لطفا مشکلم رو برطرف کنین،
      آخه فردا دیگه نیستم
      بتونم امروز آخرین پستم رو تو بلاگ بذارم :(
      چرا به من این آلارم رو میده که تو یه روز نمیتونین بیش از 10 تا پست بذارین؟ من آخه هیچ پستی نذاشتم :(
    217. رها یزدانی
    218. وای بلاگه عزیز خیلی دوستت دارم ممنونم هزاربار ممنونم 
      امشب ناامید اومدم بلاگ ولی ذوق زده شدم وبلاگی که توی بلاگفا از دستش داده بودم برگشته بود
      خیلی خوشحالم راستش دیگه داشت امیدم از این سیستم مهاجرت قطع میشد ولی امشب دیدم اکثر نوشته هام جمع آوری و منتقل شده
      ممنونم واقعا خوشحالم کردین 
      پاسخ:
      :)
      سلام.
      پس از استفاده از نرم افزار مهاجرت بخشی از آرشیو وبلاگ من در بلاگفا منتقل نشده
      نیمی از آرشیو آذر ماه 93 و تمام نوشته هایم در دی و بهمن و اسفند همان سال
      لطفا راهنمایی کنید
    219. رها مشق سکوت
    220. خیلی از بیان و امکاناتش خوشم اومده و برای همین اینجا یه وبلاگ درست کردم که مطالبم رو از بلاگفا بهش انتقال بدم و از این به بعد اینجا بنویسم، ولی متاسفانه نمیشه، بعد از چندین سال وبلاگ نویسی، بیشتر کسایی که میخونمشون بلاگفایی هستن و با این شرایط نه میشه با ادرس جدیدم براشون کامنت بذارم، نه خودم میتونم تو بلاگفا ادرس و لینک جدیدم رو بذارم تا بقیه ازش مطلع بشن. این خیلی روش نادرستیه که بلاگفا در پیش گرفته. کاش زودتر این مساله حل بشه.
      پاسخ:
      اگر بلاگفا به رفتارهاى غیرحرفه اى و رقابت ناسالم خود ادامه دهد، قطعا بیان دیگر صبر و سکوت نخواهد کرد.
      هفته آینده قرار است مطلب مفصلى در این باره منتشر شود.
    221. علی مهدوی فر
    222. سلام

      من چند هفته ای هست که به بیان اومدم. واقعاً خیلی شیک تر و باکلاس تر از بقیه سرویس های وبلاگ دهی هست.
      در ضمن این که تبلیغات تو وبلاگ نشون داده نمیشه، خیلی عالیه :)
      اما یه مشکلش اینه که امکانت ضروری رو مثل امکان استفاده از جاواسکریپت، تعداد کلمات کلیدی هر مطلب، یا امکان اتصال دامنه رو رایگان قرار نداده. می دونم که در قبال عدم نمایش تبلیغات، بعضی امکانات رو غیر رایگان کردید. اما بعضی هاشون ضروری هستند. لااقل قیمت ها یه ذره بالا است. مثلاً من اگه بخوام یه دامنه وصل کنم به وبلاگم، باید همون پولی رو که برای خرید دامنه میدم، به شما هم بدم :(

      خواهشاً قیمت هارو بیارید پایین :(
    223. مجنون الطلاییه ...hemmat
    224. سلام....خسته نباشید

      من تازه همین امروز اومدم تو بیان بلاگ

      ولی با گوشی میام ، و وقتی آدرس سایت بیان رو تو نوار آدرس وارد میکنم صفحه ی اول ک باز شد ، میزنم بخش مدیریت ، اصن بدون  وارد کردن هیچ نام کاربری و کلمه عبوری بخش مدیریتم باز میشه...چرا اینجوریه آخه؟؟؟؟؟
      ینی هرکی بخواد میتونه بره تو بخش مدیریت من؟؟؟؟
      چرااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
      لطفا راهنمایی کنید.....چیکار کنم...
      اگه واقعا اینطوریه ، من برم تو همون بلاگفا  یه خ ا ک ی تو سرم بریزم..
      اینطوری ک نمیشه....
      کمکم کنیییییییید....
      آخه یجوری از بیان تعریف کردن همه ، ک من دلم میخواد بمووووونم....
      پاسخ:
      سلام
      تاوقتی دکمه خروج را در مرکز مدیریت خود نزنید، از هردستگاهی که قبلا رمز خود را در آن وارد کرده باشید به سایت بیان وارد شوید نیازی به ورود مجدد رمز عبور نخواهید داشت. 
      این روال عادی سایت های اینترنتی است!
    225. علی مهدوی فر
    226. سلام
      این امکان وجود داره که وقتی در یکی از وبلاگ های بلاگ نظری ارسال می کنیم، اگر جوابی بری نظرمون بیاد، مطلع بشیم؟
      پاسخ:
      هنوز نه.
      سلام
      بین اینهمه بلاگ های رنگ وارنگ (میهن  ، پرشین ، بلاگ اسکای  و .... ) چرا بلاگفا با بیان لج کرده؟!!!! 
      این وسط ما چه گناهی داریم که می خواهیم مطالبمون رو بیاریم اینجا و نمیشه؟! تو رو خدا یه فکری برا بلاگفایی هایی که مطالبشون رو از دست دادن بکنین!
      یه سؤال دیگه: بلاگفا مطالب وبلاگها رو بیشتر تا آخرای سال 92 برگردونده ، وبلاگهای بعد از اسفند 92 هم که کلا حذف شدن!،با این وضع آیا امکان برگشت مطالب سال93 و 94 با برنامه ی مهاجرت سریع که نوشتین هست؟
      ببخشید که سؤالای با ربط و بی ربطمون زیاده ! تنها جایی که امید داریم جواب بگیریم همینجاست !
      پاسخ:
      چون بیان بیشترین نرخ رشد کاربر را در ٢ سال گذشته داشته است.
      به زودی در این زمینه اطلاعات بیشتری به اطلاع عموم خواهد رسید.
    227. کاردانی کامپیوتر 87
    228. سلام و خسته نباشید

      در وبلاگ هایی با چند نویسنده،  بهتر است وقتی برای یک نظر پاسخی از طرف یکی از نویسندگان درج می شود نام نویسنده نیز همراه با پاسخ نظر درج شود تا مشخص شود که چه کسی پاسخ ایشان را داده است.
    229. بورس تهران
    230. با سلام

      بلاگ بیان از هر جهت خوبه

      ولی بزرگترین ضعفی که برای کاربران حرفه ای داره اینه که،

      مثلا ما در تنظیمات بلاگ، مشخص میکنیم که فقط کسانیکه ثبت نام کرده اند، امکان ثبت نظر هم داشته باشند. امکان ثبت نام در وبلاگ ما وجود نداره و کاربران باید در سایت بیان ثبت نام کنند!

      در واقع، وبلاگ نویس حرفه ای، هیچ آماری از کاربران ثبت نام شده وبلاگ خودش نداره!

      آیا امکان ثبت نام برای هر وبلاگ در آینده فراهم میشه؟ یا سیاست شما فعلا بر همین منوال خواهد بود و قصد چنین تغییری ندارین؟

      سلاک یه راهنمایی به اون دوستانی که نمیتونن وبلاگ خودشون نظر بدن تو بلاگفا برید به سرویس های کوتاه کننده لینک و لینک خودتون کوتاه کنید مثل (goo.gl) که مال گوگل پیشنهاد من همینه چون بقیشون احتمال نشون دادن تبلیغات دارن این طوری بلاگفا نمیفهمه خودم تست کردم نگران نباشید لینک به وبلاگ خودتون منتقل میشه فعلا تنها راه حلتون همینه البته من که دوست بلاگفایی ندارم اما یه فکری سرم زد گفتم اشتراگ بزارم 

      ممنون
    231. فـاطـمـه نَـظـرى
    232. سلام :)
      من نرم افزار مهاجرت بیان رو نصب کردم ولی هنوز بلاگفا به لیست اضافه نشده ! چیکار باید بکنم ؟
      پاسخ:
      سلام.
      صبر!
    233. فـاطـمـه نَـظـرى
    234. و یه موضوع دیگر که تو سایت نوشتید به علت درخواست زیاد مهاجرت از بلاگفا به بیان میسر نیست...
      خب الان تکلیف ما چیه ؟ باید چیکار کنیم ؟ دست روی دست بذاریم که نوشته های عزیزمون در بلاگفا از بین بره ؟ :(

    235. منتظر مهدی
    236. سلام.
      ممکنه بعد از استفاده از ابزار مهاجرت از نرم افزار مهاجرت هم استفاده کنم که مطالبم کامل منتقل بشوند؟
      سلام ببخشید چطوری میتونم ستون سمت راست قالب وبلاگم رو به سمت چپ منتقل کنم؟؟
    237. ✿✿ یاشل ✿✿
    238. میشه خواهش کنم نسخه پشتیبان برای این وبلاگ قدرتمند اضافه کنید؟حیفه این وبلاگ کسری داشته باشه.ممنون میشم
      دریافت بایگانی مطالب هم با کد مطلب رو میده که واقعا فایده نداره
      سلام

      مطالب وبلاگ قبلیم که بلاگفا بود، انتقال داده شده توی یه وبلاگ دیگه ام، در صورتیکه من توی همین وبلاگی که لینکش رو گذاشتم در خواست داده بودم

      چه کنم؟؟؟؟
      سلام، خسته نباشید.
      واقعاً جای تبریک و آفرین داره این امکانات و تنوع، جوریه که آدم زمانی رو که توی بیان سپری می کنه، انگار رفته شهربازی D:

      یه سری سوال داشتم از حضورتون؛ من وبلاگی توی بلاگفا داشتم که در راستای مشکلی که پیش اومد، اولش باز نمیشد و الان کاملاً از دسترس خارج شده و میگه که همچین وبلاگی وجود نداره.

      1- آیا با این اوصاف میتونم مهاجرت کنم به بیان؟ ( درحالی که انگار وبلاگه حذف شده کاملاً )
      2- چون اون وبلاگ یه وب شخصی بود، میخواستم بدونم امکان خصوصی کردنِ وبلاگ توی بیان ( حالا با رمزگذاری یا از این قبیل کارا) وجود داره یا نه.

      خیلی ممنونم.
    239. محمد صادق
    240. درود بر شما..
      من مایل هستم، مطالب ارسالی وبلاگم به ترتیب شماره مطلب نمایش داده بشه..
      الان به این ترتیب نمایش داده شده : 1-2-4-3-5-6-8-7
      چرا امکان ارسال نظر با نام مستعار نویسنده وجود ندارد؟
      آیا باید قابلیتی در تنظیمات فعال شود؟
      و چرا در تنظیمات امکان ویرایش نام و نام خانوادگی که در ابتدا وارد شده است، وجود ندارد؟
    241. محمد جواد ...
    242. مهاجرت سریع را انتخاب کردم فقط 72 مطلب بازگشت و 523 مطلب با اشکال مواجه شد این پیام را در کنترل پنلم دید . بعضی از مطالب فقط تیترش آمده . چرا این گونه شده است
      یعنی به معنی تمام دمتون گرم
      :)
    243. محمد سلطانی
    244. سلام
      من جا دارد از فضای بسیار خوبی که برای نشر ایده های بنده و امثال بنده ایجاد نموده اید ، تشکر نمایم و آرزوی توفیق روزافزون تمام عزیزان را از خدای متعال خواستارم و به شخصه نمی توانم جبران محبت شما را نمایم و جبران آن را به عهده ی خدای کریم می گذارم.
      بازم ممنون
      سلام. من از کاربران سابق بلاگفا بودم که حالا اومدم اینجا......
      خیلی خوبه کاملا راضیم! 
      فقط کاش کاربرا خودشون میتونستن انتخاب کنن که تبلیغات نمایش بدین و در عوض تمام امکانات سایت رو رایگان بگذارید، من راضیم تو وبم تبلیغات نمایش داده بشه و در عوض تمام امکانات برام رایگان بشه.
      مرسی از سایت فوق العادتون!
      میشه خواهش کنم این کامنت رو درج کنید و پاسخ بدید؟

      وبلاگی که من در بلاگفا داشتم کاملاً از بین رفته، ینی به هیچ وجه توی سرورهای بلاگفا نمیتونم پیداش کنم؛ ولی برخی مطالبشو که توی گوگل سرچ می کنم، مشخص میشن و بالا میان.

      آیا این بدین مفهومه که وبلاگ قابل جمع آوریه و بعداً میشه به بیان انتقالش داد؟
    245. بورس تهران
    246. آیا این امکان وجود داره که ما بتونیم اطلاعات کاربران وبلاگ خودمون رو ببینیم؟


      مثلا امکان ثبت نام برای دیدن مطالب وبلاگ بذاریم که وقتی اون کاربر ثبت نام میکنه، ما حداقل بدونیم که این کاربر برای دیدن مطالب وبلاگ ما ثبت نام کرده؟

      سلام
      من از ابزار مهاجرت استفاده کردم و بعضی مطالبم از بلاگفا منتقل شده اما اکثرش منتقل نشده...یعنی امکان انتقال بقیه ی مطالبم نیست؟؟؟
      سلام و عرض خسته نباشبد.

      میخاستم ببینم امکانی هست که مانع نظر گذاشتن برخی از کاربران بشم. یعنی اینکه بلاکشون کنم.
      ممننون
      باغ شهر
      سوال ینده جواب نداشت
    247. مامان محمدین
    248. با سلام. من تا حالا چند بار چند جا پیام گذاشتم یا ایمیل زدم اما دریغ از یک بار توجه. میذارم به حساب اینکه سرتون شلوغه. واقعا دستتون درد نکنه. بابت همه این امکانات عالی و البته ارتباط رو در رو با مخاطب.

      سوال من هم مثل همه دوستان دیگه است. اینکه وبلاگی که نصفش پریده ؛ و از اون مابقیش هم یک مقدار کمی (یک هشتم) اون منتقل شده به وبمون توی بیان ؛ آیا قابل انتقال هست با همه نظرات؟(حتی اون قسمتی که دیگه توی بلاگفا هم از بین رفته؟)

      یه جواب بهمون بدین! دلگرم باشیم یا از وب قبلیمون چشم بپوشیم؟؟؟ لطفا به همه سوالهای کامنتم جواب بدین. متشکرم و منتظر
      پاسخ:
       سلام.
      ممنون از لطف شما.
      حجم سوالات کاربران بسیار زیاد شده است و پاسخ به سوالات ممکن است به طول بیانجامد.
      بله. انگار اصلن سوالات من جوابی نخواهد داشت اون از واحد حقوقی و بخش پرسش از بیان اینم از اینجا. 
      خب ما از کجا جواب سوالامونو بگیریم پس؟
      پاسخ:
      حجم سوالات کاربران بسیار زیاد شده است و پاسخ به سوالات ممکن است به طول بیانجامد.
    249. سجاد ده شیری
    250. یک نکته ک لطفا ب تیم فنی منتقل بفرمایید (:
      در موقع بازبینی نظرات اگر طرف متنی گذاشته باشه که داخلش لینک داده به یک ادرس اگر بیایم متن رو ستاره ای کنیم باز لینک به اون آدرس باقی می مونه!
      از طرف دیگه ظاهرا فقط میتونیم متن رو ستاره کرد و نمیشه با حذف لینک دستکاریش کرد.
    251. جوجه مهندس 94
    252. سلام"بیان"و بیانی های عزیز‎:)‎

      من هم قبلا تو بلاگفا وب داشتم ولی ب دلیل مشکلاتی که به وجود اومد کلا وبم حذف شد و نابود شد ‎:|‎خب طبیعتاً آدم از این موضوع ناراحت میشه....حالا می خواستم ببینم که با توجه به اینکه وب من حذف شده می تونم ی کاری کنم؟!شما رو به خدا قسم یه کاری برای من بکنین...تازه از بیان هم برای امکانات بسیار زیاد و خوبی که داره و ب کاربراش احترام میذاره مچکر‎:)‎😉

    253. شمس الدین نوری
    254. با سلام و عرض ادب، من تقریباً با همه سیستم های وبلاگ دهی کار کردم اول از همه سر و کارم با بلاگفا بود یه مشکل امنیتی برام پیش اومد یه مطلبی رو نسبت داده بودند به وب من،(میگفتن نوشتی بعدش پاک کردی) من برای اثبات نبود اون مطلب در وبلاگم باید از طرف مدیران بلاگفا یه پیغامی مبنی بر نبود اون مطلب در بلاگم میداشتم یه ماه براشون میل زدم هزار بار براشون نظر دادم اما هیچ جوابی نتونستم ازشون بگیریم زندگیم داشت میرف رو هوا، که اینطور هم شد برا همین بلاگفا رو ترک کردم اومدم میهن بلاگ،سپس رزبلاگ و سایر بلاگها..... با همشون کار کردم
      بالاخره یه سالی میشه که اومد بیان،
      واقعاً عالیه دستتون درد نکنه
      سلام میشه برای  سرویس وبلاگدهی blog انجمن هم اضافه کنید خیلی جاش خالیه و من می خواستم از روزبلاگ بیام اینجا ولی انجمن نداره که
      پاسخ:
      سلام
      درخواست شما در فهرست پیشنهادات کاربران وجود دارد و موضوع توسط تیم فنی در حال پیگیری است.
      یه سوال دیگه چرا ارسال شکلک تو بلاگفا غیر فعال هست؟


      سلام خوب هستین؟؟ خسته نباشید و نماز روزتونم قبول
      ببخشید میخواستم بنر بزارم تو وبلاگم بنر وبلاگ خودمو ولی نمیدونم کجا بزارم!! میشه راهنمایی کنید؟؟ممنون میشم
      مثل بلاکفا کدهای جاوا ندارید؟؟تا بزاریم اونجا؟
    255. فاطمه سادات
    256. salam . age mishe to ghesmate vablag haee ke donbal mikonam in emkano faraham konin ke veblog haye servis haye geyre blog ro ham gharar bedim .
    257. میلاد صادقی
    258. تعدادی از کامنت ها را خوندم. به ویژه اون کامنت اقای نارنجی و پاسخ هایی که دوستان به نارنجی داده بودن.
      چند مطلب را باید با هم دید:
      اول تلاش آقای شیرازی و بلاگفا و تاثیر اون بر وبلاگ فارسی است که قابل تقدیره.

      دوم ، تمامی کاربران بلاگفا و حتی بقیه سرویس دهنده های ایرانی به جز بیان، همه وبنویسی رو محدود به قالب های خشک خودشون می کنن. و بسیار از این که با سرویس دهنده انعطاف پذیریبه نام بیان آشنا شدم خوشحالم. به تمومی دوستان وب نویسم حضورا، کتبا، پیامکی و در شبکه های اجتماعی بیان رو سفارش اکید کردم. 

      سوم دلگرمی به وجود آمده از حضور بیان در صحنه وبنویسی ایرانی است. همیشه برای من سوال بود که آیا ما نمی توانیم یک سرویس دهنده مدرن تر و حرفه ای تر داشته باشیم؟ "بیان" پاسخ بسیار روشن و خوبی به سوال من بود. به تیم بیان شدیدا تبریک می گم و امیدوارم روند سرویس دهی و خدماتشون رو به طور مداوم رصد کنن و هیچ گاه به مانند بلاگفا خودشونو بی نیاز از کاربرا ندونن.

      چهار: متاسفانه بلاگفا چند سالیه تلاش ناموجهی در صلب نگه داشتن ساختارش داره. من 5 سال و نیمه در بلاگفا می نویسم اما هیچ وقت ندیدم تلاشی در جهت بهبود خدماتش بکنه. 

      پنج: تیم بیان مشخصا سرویس دهنده های معروفتر فارسی رو رصد و کنکاش کردن. دقیقا همون مشکلاتی که من در پنل کاربریم با بلاگفا داشتم، الان در بیان اون مشکلات برطرف شده. ویرایش راحت قالب، در دسترس بودن ابزار آمارگیری، و امکان بسیار بسیار ویژه و مهمی به نام صندوق بیان، و ارتباط با کاربران، نشونه آشنایی تیم برنامه نویسان بیان با نیازهای یک وبنویسه. تشکر میکنم ازتون.

      شش: خیلی دوست داشتم بلاگفا این اعتماد به نفس رو داشت که اجازه می داد از بلاگفا به بیان لینک بدیم. این بسیار جای تاسفه و اون چیزی که من رو بسیار نسبت به بلاگفا ناامید کرد همین عدم اعتماد به نفسش بود. بلاگفا با این کارش علنا ضعف اساسی خودش رو نشون داد. به تیم بیان صریحا تاکید می کنم احترام به کاربران مهمترین نقطه قوت یک سرویس دهندست. مطمئنا با گذشت زمان بیان جایگاه بالاتری در وبنویسی ایران خواهد داشت.

      هفت: من خیلی اتفاقی با بیان آشنا شدم. خیلی خیلی اتفاقی.داشتم کامنتای کاربرای دیگه رو در یه سایتی که درباره مشکلات به وجود امده برای بلاگفا نوشته بود میخوندم که دیدم از بیان گفتن. به نظرم لازمه تبلیغات گسترده تری انجام بگیره.

      هشت: امکانات خوبی دارید و من متشکرم، اما بزرگترین کارتون حذف وبلاگ های زرده. واقعا دست مریزاد داره این جراتتون. آفرین. حذف کنید این وبای مسخره و پوچ رو. هرگز امکان شکلک گذاشتن رو در بیان قرار ندید.

      9: به تیمتون دست مریزاد میگم. براتون آرزوی موفقیت می کنم و منتظر به روز بودن همیشگی امکانات و ایده های شما هستیم.

      پاسخ:
      ممنون از نکته سنجی و لطف شما.
      امیدواریم شایسته اعتماد کاربران خوب بیان بشویم.
      سلام ببخشید چرا جواب نمیدید؟؟خسته نباشید سوالم این بود
      میخواستم بنر بزارم تو وبلاگم بنر وبلاگ خودمو ولی نمیدونم کجا بزارم!! میشه راهنمایی کنید؟؟ممنون میشم
      مثل بلاکفا کدهای جاوا ندارید؟؟تا بزاریم اونجا؟
      پاسخ:
      برای قراردادن بنر لازم است آشنایی مختصری با ویرایش قالب داشته باشید.
    259. وحید صالحی
    260. سلام خسته نباشید. لطفا آموزشی برای بخش "نشانه ها" در ارسال مطالب وبلاگ بنویسید. فایده ی این بخش چیه؟ و چطور میشه ازش استفاده کرد؟
      با تشکر از شما
    261. گروه فیزیک
    262. هر چند امکانات اختیاری تون خیلی گرونه ! ولی خب اینجا خیلی خیلی خیلی بهتر و عالی تر از بلاگفا یا هر سیستم دیگری است | ازتون متشکرم :)
    263. پارسا علیزاده
    264. من جزو کاربرانی هستم که قبلا در بلاگفا وبلاگ داشتم و اکنون در بلاگ نیز وبلاگ ساخته ام.ولی در این مدت نتوانستم از مهاجرت بیان که غیر فعال شده بود استفاده کنم.از شما خواهش می کنم که دوباره این ابزار را فعال کنید.
    265. هیئت فرهنگی مذهبی اصحاب المهدی (عج)
    266. سلام خدمت شما
      من تو بلاگفا وبلاگی داشتم که به خاطر مشکلاتی که بلاگفا پیدا کرد به بیان اومدم.
      همه امکانات تون عالیه ولی یه مشکل اساسی هست و اون هم اینه که بیان تعداد محدودی قالب داره و کدنویسی قالب هاش هم با همه فرق داره.
      من میخواستم کد قالبی که تو بلاگفا داشتم رو اینجا استفاده کنم ولی با این مشکل مواجه شدم.
      خواهش میکنم یا تعداد قالب هاتون رو بیشتر کنید یا امکانی رو فراهم کنید که ما بتونیم کد قالب های دیگه رو به کد قالب مخصوص بیان ترجمه کنیم.
      خیلی ها مثل خود بنده اطلاع کمی راجع به کدنویسی HTML و طراحی وب دارند پس خواهشا به فکر ما هم باشید.
      مشکل دیگه هم طرز استفاده از کدهای جاوا اسکریپت هست که به راحتی نمیشه ازشون استفاده کرد.
      خواهشا جواب بنده رو بدید.
      منتظرم یاعلی
      سلام
      من سایت موزیک دارم و بزودی مطالبش بیش از 10 هزار تا میشه حدود 6 ماه
      و ایا امکان داره بیش از 20 هزار مطلب فرستاد ؟ البته به صورت سفارشی این امکان رو برام فراهم کنید؟
      خیلی نیاز دارم
      پاسخ:
      سلام. 
      بله.
    267. رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
    268. اون دوستی که گفتن با کوتاه کننده آدرس تو بلاگفا نظر بزارید من تست کردم جواب نداد. پیام ثبت کامنت رو میده اما کامنت ارسال نمی شه.من خودم تو بلاگفا هم وبلاگ دارم تو وبلاگ خودم تست کردم نشد.
      من هرکاری میکنم نمی تونم با مرورگر گوشی پست بذارم تو بیان..
      یعنی میشه مطلب نوشت.. اما گزینه انتشار مطلب هرچی میزنم.. نوشته ام پست نمیشه..
      با مرورگر پیشفرض هوآوی و گوگل کرم امتحان کردم نشد..
      برا همه همینطوره یا فقط برای من..؟

      کاش مثل بلاگفا حالت نمایش برای گوشی داشتید.
    269. یک مردِ جدّی
    270. تشکر میکنم بابت خدمات خوب شما
      هرچند غیر رایگان
      آقا پس کی این امکان مهاجرت از بلاگفا فعال میشه؟ من اینجا اصلاً نمی‌تونم چیزی بنویسم تا زمانی که پست‌های بلاگفا برگرده!
      ببخشید کامنتم ارتباطی به موضوع نداره اما یه مشکلی من دارم اونم اینه که قسمت کامنتای وبلاگ من مثل بقیه اتولاگین نیستش و خیلی از بچه‌های بیان باید دستی لاگین کنن و بازم چون خیلیا بی‌دقتن، لاگین نمی‌کنن و کامنت می‌ذارن؛ چه جوری می‌شه حلش کرد؟
      پاسخ:
      برای حفظ امنیت حداکثری کاربران بیان، این فرایند در وبلاگ هایی که بر روی دامنه مستقل قرار دارند الزامی است.
    271. سید مصطفی موسوی انابت
    272. با سلام
      من سخت پیگیر اضافه شدن انجمن هستم.
      کی انشاالله درست می شه؟
      پاسخ:
      سلام
      چنین امکانی برای وبلاگها بی معنی و تشریفاتی است و قرار نیست به امکانات بلاگ بیان اضافه شود.
      آخه الان خیلیا اصلاً توجهی به اون قسمت ندارن و لاگین نکرده کامنت می‌نویسن و خیلیاشونم حال ندارن آدرس بنویسن و در مجموع کامنتام به منظم و مرتبی بقیه نیست؛ خواهشاً یه مکانیزم دیگه جایگزین کنید، جداً داره اذیت می‌کنه؛ اگرم هزینه‌ای لازم باشه دریغ نمی‌کنم فقط لطفاً این سیستم رو تغییر بدید؛ مرسی...
      پاسخ:
      پیشنهاد میکنیم به جای دامنه مستقل از آدرس blog.ir استفاده کنید.
      با این کار ویژگی های این دامنه به وبلاگ شما هم منتقل میشود و در موتورهای جستجو نیز جایگاه به مراتب بهتری خواهید داشت.
      سلام، میخواستم بپرسم چرا نمیشه از تگ meta در قالب ها استفاده کرد؟
    273. جوجه مهندس
    274. سلام
      در طراحی قالبم میخوام به تگ body چند class اضافه کنم
      مثلا برای صفحه نخست یه کلاس برای صفحه شرح مطلب یه کلاس و .. آیا ممکنه؟ 
      مثل نمونه زیر که وقتی صفحه نخست باشه  کلاس home-template اعمال بشه و وقتی صفحه شرح مطلب باشه کلاس post-template اعمال بشه و دو تا کلاس دیگه اعمال نشن.
      <!DOCTYPE html>
      <html dir="rtl">
      <head>

      </head>
      <body class="home-template post-template page-template ">

      </body>
      </html>
      پاسخ:
      لطفا سوالاتی که اختصاصی به کاربران قبلی بلاگفا ندارد و درباره عملکرد یا امکانات بلاگ بیان است را صرفا در ذیل مطالب مربوطه به صورت جداگانه مطرح نمایید تا پاسخ هایی که داده میشوند برای سایر کابران با سوالات مشابه نیز قابل استفاده باشند.
    275. ایمان ایکس نرم افزار
    276. سلام
      خواستم عرض ادبی کنم خدمت جنابی که این حجم وسیعی از نظرات رو تایید می کنه و جواب میده
      موفق باشین، مواظب خودتون باشین، ستاره بچینی، امکانات جدید بیان را رو کنی! حوصلتون بر داره تمام سوالا رو جواب بدین، بوس بوس (:
      پاسخ:
      سلام
      :)
      سلام
      آیا این امکان وجود داره که همه پست هایی که گذاشتیم رو به صورت یکجا خصوصی کنیم تا به جز خودمون کسی نتونه ببینه؟
      و سوال بعدی این که، آیا میشه شماره پست ها رو عوض کرد؟؟ منظورم این هست که مثلاً مطلبی که آدرسش فعلاً blog.ir/post/25..... هست رو تغییر بدیم تا آدرسش blog.ir/post/1 بشه.
      پاسخ:
      لطفا سوالاتی که اختصاصی به کاربران قبلی بلاگفا ندارد و درباره عملکرد یا امکانات بلاگ بیان است را صرفا در ذیل مطالب مربوطه به صورت جداگانه مطرح نمایید تا پاسخ هایی که داده میشوند برای سایر کابران با سوالات مشابه نیز قابل استفاده باشند.
    277. آقای بنده خدا
    278. سلام
      اکثر دوستان عزیز نظرات خوب و ارزشمندی در مورد بلاگفا و شرکت بیان دادن، من هم به نوبه ی خودم میخوام سهمی هرچند کوچیک در قبال همه زحمات ارزشمند دوستان خوبم در گروه بیان داشته باشم.

      من خودم سالیان زیادیه (حداقل 8 سال) که با وبلاگ و وبسایت و ... کار میکنم. اوایل کارم رو با وبلاگ نویسی توی بلاگفا شروع کردم، بعد قالب بلاگفا و ... ، بعد از بلاگفا سیستم های وبلاگ دهی دیگه رو هم تجربه کردم که خداییش هیچ کدوم به دلم ننشست!
      بعد از اون شروع کردم به یادگیری ساخت وبسایت که پس مدتی موفق شدم خودم وبسایت(البته با سیستم های مدیریت محتوا) در حد امکانات کامل طراحی و آماده کنم!
      اینا رو گفتم که بدونین تا حدی از وب سر در میارم :دی

      سال 91 با بیان آشنا شدم، چند وقتی بود دلم هوای وبلاگ نویسی کرده بود ولی هیچ سایت وبلاگ دهی ای به دلم نمی نشست. خیلی اتفاقی با یه موتور جست و جو گر به اسم سلام (http://salam.ir) آشنا شدم، جالب بود برام یه شرکتی موتور جست و جوی ایرانی ساخته! شروع کردم به شناخت بیان که لینکش داخل سایت سلام بود تا اینکه فهمیدم وبلاگ هم میده!!! (اصلا تا قبل اون از سیستم بلاگ دات آی آر خبری نداشتم). اون موقع دعوت نامه ای بود و من از طریق یکی از دوستام عضو بیان شدم و وبلاگی تستی ایجاد کردم!!! چون فکر میکردم حالا باز یه نفری صبح از خواب پا شده هوس زدن سیستم بلاگ دهی زده به سرش و این سایت رو ساخته، کم کم با بیشتر شدن شناختم از بیان و بلاگ بیان دیدم واقعا در حد یه سایت کامل میشه ازش استفاده کرد.
      اولا که همه کسی داخلش وبلاگ نداشت، خیلی دنج و خودمونی بود، فوق العاده راحت بود کار کردن باهاش(من سیستم بلاگ دهی اکثر سیستم های بلاگ دهی رو دیده بودم قبلا و کار کرده بودم باهاش)، وبلاگ های الکی و عشقولانه و اینا نبود، کیفیت بارگزاری صفحات، سرعت، فضای آپلود فایل، آمار و خیلی امکانات رایگان دیگش واسه وبلاگ نویسی و حتی سایت عالی بود! من خودم قبلا تو بلاگفا وبلاگ داشتم، موقعی که وبلاگ جدیدی برای کاری درست میکردم حداقل یک روز رو صرف ایجاد یا تصحیح امکاناتی میکردم که به نظرم نیاز بود و نداشت یا ناقص بود، مثل آمار، فونت، شکیل بودن قالب، آپلود فایل تو یه آپلود سنتر مطمئن و ... ؛ اما بیان نیازی به این کارها نداشت، کافی بود وبلاگ رو ثبت کنی و بسم الله بگی، بقیه همه چی عالی...

      نمیخوام از امکانات و خوبی های بلاگ بگم، چون کاربرانی که با بلاگ بیان کار کردن مثل من، بیان شده عشقشون و دل کندن ازش واقعا غیر ممکنه، خداییش تو این سه سال (از 91 تا حالا) تو هیچ جای سایت بیان، چه وبلاگ رسمیش، چه راهنما و .... ندیدم ضد بلاگفا که هیچ، ضد هیچ کسی حرف بزنه و برعکس همیشه حرفش حمایت بوده، در درجه اول از کاربران و سایتش و بعد از سایر موارد!
      خداییش هم بهترین پاسخگویی و راهنمایی و ارتباط با کاربرانش رو داشته و داره! نمونش همین وبلاگ راهنما که هیچ کدوم از سایر سیستم های بلاگ دهی و حتی سایت های معتبر و پر بازدید ندارن و اگه هم باشه تک و توک هست.

      و اما یه چیزی خیلی بهم برخورد!
      اون حرف جناب نارنجی، هر چند خود دوستان گلم توی بیان خوب جوابشو دادن(شبیه همون ضرب المثل که میگه جواب ابلهان خاموشی است!) و بقیه دوستان وبلاگ نویس هم به نحو دیگه پاسخ دادن اما خب بیان خونه ی منه و باید از حریمم در مقابل این جور افراد دفاع کنم!

      آقای نارنجی محترم شما که از تعداد سرور حرف میزنین واقعا میدونین سرور چیه اصن؟ میدونین به چه کاری میاد و چه استفاده ای میشه ازش که به راحتی در مورد تعدادش حرف میزنین؟
      والا من خودم الان حدود 6 ساله وبسایت شخصی دارم، تاکید میکنم وبسایت نه وبلاگ! یه وبسایت کوچیک و شخصی خدا میدونه چقد کار داره واسه حفظ و مراقبت و استفادش(حالا هزینه هاش به کنار که البته بعد مهمی از کار هست)، خود من به شخصه وبلاگمو تو بیان خیلی بیشتر از اون سایت دوس دارم و باهاش راحتم! هر کسی هم خواسته وبلاگ بزنه و حتی خودم وقتی نیاز شده جایی وبلاگ استفاده کنم از وبلاگ بیان استفاده کردم. اینکه شما به راحتی در مورد تعداد سرور حرف میزنین معلومه دید درستی از سرور ندارین، سرور که چه عرض کنم، بعید میدونم بدونین هاست واسه یه سایت هم چیه و چه جوریه!!!

      در مورد تبلیغ توی بقیه سایتها، من به عنوان یه کاربر بیان مثل بقیه دوستان وبلاگ نویسم توی بیان، هرجا که باشم تبلیغ بیان رو میکنم، از خوبیاش میگم و تشویق میکنم بیان بقیه هم اینجا، بیان هیچ نیازی نداره خودش بره تبلیغ کنه برا خودش وقتی این همه حق بر گردن کاربراش داره. کاربرانش آرزوشونه بتونن ذره ای از زحمات این دوستان رو جبران کنن.

      در مورد بند 8 آقای نارنجی! به نظرتون آقای شیرازی فقط شب ها نشسته کد نوشته و بیان خود به خود درست شده؟ والا این همه امکانات و کیفیت که من میبینم بعید میدونم اگه یه نفر 24 ساعته هم بشینه کد بنویسه بتونه بسازدش، بلکه باید یه گروه دست به دست هم بدن و شبها و حتی 24 ساعته زحمت بکشن تا همچین کیفیتی پیش روی ما باشه...

      گروه بیان اگه حتی امکاناتشونم خوب نبود باز کاربر محوریشون جای تشکر داره، چیزی که اندک سایتی (حالا که وبلاگ دهی باشه یا سایت های دیگه) بهش توجه میکنه...

      در آخر هم واقعا از زحمات دوستان خوبم در گروه بیان تشکر میکنم و امیدوارم روز به روز موفق تر از قبل باشن و به یاری خدا همیشه بهتر از قبل ارائه خدمات کنن!
      به شخصه همیشه دوس داشتم انقد توانایی داشتم که کنار سایر بچه های گروه بیان باشم و کار کنم و کمکشون کنم ولی خب قسمت نبود و فقط شدیم کاربر گروه بیان، بازم خداروشکر :D

      یه گله هم دارم از بیان! من چند ساله منتظر سرویس ایمیل هد هستم، ولی تا حالا از آزمایشی بودن در نیومده! یه خبری، یه کاری، دعوتنامه ای چیزی پس بیان جان، منکه چشمم به این خبر رسانی شما خشکید و خبری نشد :-(

      یا حق...
      پاسخ:
      ما در بیان برای کیفیت و حتی جزییات ریز هم اهمیت زیادی قایلیم؛ جزییاتی که نه درباره آنها اطلاع رسانی میشود و نه کسی از آنها خبردار میشود ولی همین جزییات وقتی در کنار هم قرار میگیرند در درجه اول برای خود ما و بعد هم برای کاربرانی که مشکل پسندند حس کاربری خوبی را رقم میزند.

      تمرکز بر کیفیت و توجه به جزییات در این سطح، فرایندی طولانی، سخت و خسته کننده است به خصوص وقتی بدانید که بیشتر کاربران توجه چندانی به جزییات ندارند. اما پیام هایی مانند پیام شما خستگی را از تن همکاران ما به در می کند و ما را در ادامه این مسیر مصمم تر می سازد. از لطف شما سپاسگزاریم.
    279. احمد ابراهیمی نژاد
    280. سلام.
      ممنون از سایت زیبا و وزین و امکانات عالیتان.
      خواستم بپرسم که برای قرار دادن "کد جلوگیری از کپی برداری" چه کار باید کرد؟ من کد را در قسمت "ویرایش قالب" قرار می دهم ولی عمل نمی کنه.ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
    281. سید محمد مخدی قاضی مرعشی
    282. سلام من از بلگفا اومدم تااینجا که راضی بودم واماآ بدی ها و خوبی های شما
      خوبیی ها 1-برای کپیه عکس و مطالب طولانی مشکلی وجود نداره که این خودش پنجاه درصد کاره 
      ۲-خیلی امنه
      ۳-بعضی از امکاناتتون تو هیچ سرور دیگه ای نیست مثلاً انکه امار رو خودتو میزنین ونیازی به اسکریپ نیست یا اینکه میگین بازدید کننده ها از کجان ، باچه دستگاهیین ،پربازدید ها کدوم مطالبن ، روز ها وساعات وماه های اوج بازدیدو.......
      ۴-اینکه اکثر کارکنانتون تااونجایی که من اطلاع دارم جوونن
      امابدی ها
      ۱-همه چیتون پولیه خیلیه که میتنیم رایگان مطلب بزاریم 
      ۲-امکان تغیر قالب وگذاشتن قالب های دلخواه نیست که خیییییییلی بده 
      ۳-خیلی دیر آپ میشین 
      ۴-که خیلی بده البته فعلَنیه اینکه مهاجرت رو برای بلاگفایی ها مسدود کرین تامدت نامعلومی 
      وسلام نظرم تمام  پایان خطبه رو اعلام میکنم 
      پاسخ:
      سلام
      کاربران در ویرایش قالب کاملا آزادند.
      ممکن است سرعت اطلاع رسانی درباره امکانات جدید بالا نباشد اما سرعت توسعه امکانات جدید و ارتقا فنی سامانه قطعا بالا است.
      امکان مهاجرت از بلاگفا مجددا در نرم افزار مهاجر فعال شده است.
      بعداز  هفت هشت سال وبلاگ نویسی بلاگفا دودمانمون رو به باد داد.امیدوارم اینجا هم این اتفاق نیفته برامون...
    283. مجتبی کاغذچی
    284. سلام ممنون برای سایت خوب و جذابتون  فقط چند تا سوال ذاشتم
      1 . میخواستم بدونم نهوه ستو وبلاگ  یا سایت ما چگونه هستش؟
      2 . من میتونم از قالب های وردپرس  یا جوملا  در سایت شما استفاده کنم ؟(برنامه نویسی بلد نیستم)
      3 . آیا مثل  وردپرس  میتونم ماژول های خاص رو به سایتم اضافه کنم ؟
      4 . آیا بعدا که سایت رونق پبدا کرد میتونم تبلیغ بنر بزارم ؟(امکانات تبلیغاتی در نظر گرفته شده)
      پاسخ:
      سلام
      ١. تمامی وبلاگ هایی که از blog.ir استفاده می کنند کاملا برای موتورهای جستجو بهینه شده است و شما کافی است در انتخاب عنوان و کلمات کلیدی هر مطلب دقت کافی داشته باشید.
      ضمنا اگر جایگاه وبلاگ شما در موتورهای جستجو برای شما اهمیت ویژه ای دارد، بهتر است آدرس شما ذیل دامنه blog.ir بماند و از استفاده از دامنه اختصاصی خودداری کنید.

      ٢. بله ولی یا باید خود شما طراحی صفحات وب را بلد باشید یا از کسانیکه خدمات قالب ارائه می دهند برای ترجمه قالب کمک بگیرید.

      ٣. ماژول ها و ویجت های جاوا اسکریپتی را بله ولی سایر آنها را خیر.

      ٤. بله در قرار دادن بنر های تبلیغاتی متعارف آزادید.
    285. خانم و آقای میم :) ...
    286. سلام چرا چطوری میشه تو وبلاگم آهنگ بذارم؟؟ 
      راستی دمتون گرم خیلی سایت باحالی دارین ما که داریم ذوق میکنیم از نوشتن در این سایت.. 
    287. روابط عمومی
    288. با سلام و عرض ادب
      پیشنهاد می کنم به عنوان یک تغییر کاربرپسند و بعلت اینکه همه کاربران به کدنویسی مسلط نیستند، همانند برخی سرویس های وبلاگدهی بین المللی که قالبهای پیش فرض آنها دارای کد منوهای بازشونده با طراحی های نوین هستند، شرکت بیان نیز کد منوهای بازشونده را به قالبهای پیش فرض سیستم بیان اضافه نماید و یا حداقل در بلاگ قالبهای پیش فرض بیان، کدهای کاربردی متناسب با هر قالب بصورت جداگانه قرار داده شود.

    289. رسول حق منش
    290. سلام.
      یکی از امکانات بسیار مفید و کاربردی در قسمت نظرات ، اضافه شدن گزینه من را از تغیر در نظرم با خبر کن.
      لطفا در صورت امکان ، این ویژگی را که بعضی از سایت ها دارند را اضافه نماید.
      با تشکر
      سلام هیچی بوس بوس :)
      پاسخ:
      :)
      سلام دوست خوب لطفا هر چه سریع تر جوابمو بدید
      چگونه من میتونم وبلاگمو راحت جز وب برتر کنم؟ 
      چگونه میتونم راحت تر گوگل وبه منوپیدا کنه به جز کلمات کلیدی 
      بلاگ بیان عالیه
      لطفا جواب بدید
      پاسخ:
      سلام
      با انجام مواردی مانند تبادل لینک با دیگر سایت ها میتوانید امتیاز وبلاگ خود را در جستجوگر ها بالا ببرید.
    291. دریا _ گاه نوشته های من
    292. سلام من میخواستم این وبلاگم  را در بلاگ  حذف کنم اما آرشیوش رو به وبلاگ جدید در بلاگ منتقل کنم آیا امکانش هست که آرشیو را به طور کامل به وبلاگ دیگر بلاگ منتقل کرد؟
       با استفاده از نرم فزار مهاجرت امکان پذیر نیست.
      پاسخ:
      روش ساده تر برای این کار تغییر آدرس وبلاگتان به آدرس جدید است!
    293. دریا _ گاه نوشته های من
    294. من تغییر آدرس دادم اما کسانی که وبلاگم رو دنبال می کردند آدرس جدید به پنل کاربری آنها منتقل شد من نمی خوام این اتفاق بیفته و کسی نتونه دنبال کنه مگر کسانی که خودم می خواهم
      کاش آدرس جدید به پنل کاربری دنبال کنندگان منتقل نشه!
      سلام
      خب الان تکلیف این مهاجرت که از بلاگفا به بیان مسدود شده چیه؟؟؟

      + میخوام یه تشکر ویژه کنم از همه ی کادر فنی و غیر فنی و مدیر و جمیعا!
      خسته نباشید...کارتون عالیه عالــــــــــــــی...مخصوصا این قسمت پست گذاشتن پیامکی...
      امیدوارم روز به روز به موفقیت هاتون اضافه بشه...
      دست همه مرسی
      و کسی که جواب نظرات اینجا رو میده...برای ایشون یه تشکر ویژه :))))
      پاسخ:
      سلام
      ممنون از لطف شما بخصوص بخش آخر پیامتون!
      مهاجرت از بلاگفا مجددا فعال شده است و در نسخه جدید نرم افزار مهاجرت امکان ایجاد ممانعت توسط بلاگفا دیگر وجود نخواهد داشت.
      سلام مجدد
      خواهش میکنم... واقعا رسیدگی به این همه پیام که بعضیاشون از قضا خیلی طولانین کار سختیه...
      یه خسته نباشید تپل... و اینکه انشالله پایدار و سرزنده باشین...

      + واقعا؟ :|
      خیلی ممنون بابت راهنماییتون...آخه تو پنل مدیریت زده بود که مهاجرت مسدوده!
      مرسی :)
      سلام
      امکان داره که از مطالبمون توی وبلاگ نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟
      من هرچه منو های بلاگ رو زیر و رو کردم چنین گزینه ای ندیدم.
      پاسخ:
      بله.
      فعلا از طریق بخش فهرست مطالب این امکان وجود دارد و در آینده نیز تهیه پشتیبان کامل تر و جامع تر خواهد شد.

      سلام

      خدا قوت دارید

      از دو سال پیش تا حالا 3 تا از وبام  تو بلاگفا هک شد

      اونم به وسیله چند تا هکر غیر حرفه ای

      این اتفاق تو بلاگ هم ممکنه بیوفته؟

      و اینکه از دیروز امکان مهاجرت از بلاگفا ممکن نیست

      ممکنه مربوط به این باشه که دو روزه بلاگفا بستس و نمیشه وارد حساب کاربری شد؟

      من باید چیکار کنم الان؟

      ممنون از همتون

      پاسخ:
      سلام
      تا به حال هیچ یک از وبلاگ ها در بیان هک نشده اند.
      برای اجرای نرم افزار مهاجرت لازم است تا بلاگفا در دسترس باشد.
      اولش اعصابم خورد میشد از این همه سختی تو بیان، مخصوصا منی که تو بلاگفا به اون راحتی کار کرده بودم
      ولی الان که با امکانات زیادش مواجه شدم لذت میبرم از این که هررروز می تونم یه چیز جدید کشف کنم
      پاسخ:
      :)
    295. یوشا آل ایوب
    296. !Bayan4Life
      چرا نمیشه بیش از 2 مطلب توی وبلاگ گذاشت؟یا میشه و من نمیدونم؟؟؟
      پاسخ:
      بله تا روزی ١٠ مطلب می توانید رایگان مطلب ارسال کنید.
      سلام 
      خدا قوت
      تو یه روز نمیشه بیشتر از 10 تا پست گذاشت
      اما این یه روز یعنی 24 ساعت بعد از انتشار دهمین پست یا از شروع روز بعد؟
      پاسخ:
      سلام
      24 ساعت از انتشار دهمین پست محاسبه می شود و ارتباطی با ساعت رسمی ندارد.
      سلام 
      نرم افزار تبدیل قالب بلاگفا به بیان کی حاظر میشه؟
      با سلام
      میخواستم بدونی چطوری میتونم برای قالب عکس مورد نظرم رو بذارم؟لوکیشن عکس رو تو کدوم قسمت باید بذارم؟
      ممنون از همتون
      پاسخ:
      سلام
      لطفا سوال خود را واضح تر و با جزئیات بیشتری طرح نمایید.
    297. Amir Hossein giasi
    298. ببخشید من چی کنم اخه سرویس وبلاگدهی رزبلاگ که مثل شما عزیز هست میخوام مطالبش رو از اونجا بیارم اینجا
      پاسخ:
      در حال حاضر نرم افزار مهاجر امکان انتقال اطلاعات از سرویس دهنده رزبلاگ را ندارد.
      سلام. 
      امکان پشتیبان گیری از مطالب وبلاگمون رو نداریم. 
      مهم نیست که شما چندتا نسخه پشتیبان میزنید. 
      من پشتیبان خودمو می خوام داشته باشم. 
      چطور میتونم از مطالبم پشتیبان داشته باشم؟
      با سپاس
      پاسخ:
      سلام
      در حال حاضر امکان پشتیبان گیری از وبلاگ وجود ندارد اما با استفاده از امکان "دریافت بایگانی مطالب" در صفحه فهرست مطالب، میتوانید بایگانی مطالب خود را دریافت نمایید.
    299. سعید ایزانلو
    300. سلام خسته نباشید
      ببخشید این امکان رو دقیقا چجوری باید فعال کرد؟
      چون در سیستم خرید های اختیاری گزینه ای برای رفع این گزینه وجود نداره و هنگام تغییر در قالب وبلاگ این خطا بروز میکند

      امکان درج تگ <meta> با http-equiv در قالب وجود ندارد
      پاسخ:
      سلام
      محدودیتی برای استفاده از تگ متا در ویرایش قالب وجود ندارد. از صحت کد مورد استفاده خود اطمینان بیابید.
    301. رضا ریحانی نژاد
    302. سلااااااااااااااممممم
      اقا توروقران چرا ایطور شده........اولا یه هفته موندم تا دامنه انتقال داده بشه که نشد اولا
      دوما کنسل کردم ای 2هفتست سایت باز نمیشه........اقا ایطور که نمیشه
      نوکرتونم چیکار کنم
      پاسخ:
      سلام
      لطفا سوال خود را واضج تر و باجزئیات بیشتری طرج نمایید.
    303. زهرا رضایی
    304. با سلام واحترام
      من نرم افزار مهاجر رو دانلود کردم تا وبلاگم رو از بلاگفا به اینجا انتقال بدم ولی وقتی میخوام اجراش کنم این پیغام رو میده: thi archive is corrupted
      چه مشکلی هست؟
      پاسخ:
      سلام
      لطفا مجددا نسخه به روز شده نرم افزار را دانلود نمایید.
    305. گروه فیزیک
    306. با سلام ، تروخدا جواب بدین من 2 ماهه منتظرم درست نمیشه !!!!!! وقتی وارد بخش مدیریت میشیم کامل لود نمیشه نه میشه مطلب ارسال کرد و نههه تروخدا مشکلشو رفع کن !
      پاسخ:
      سلام
      لطفا در صورتیکه مشکل همچنان برجاست، آن را بصورت جزئی با استفاده از فرم تماس با بیان طرح نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
    307. نیما قدیمی
    308. ببخشید میشه در قالب فایل صوتی گذاشت که به طور خودکار آهنگ پخش بشه
      پاسخ:
      امکان مورد نظر شما وجود دارد. بدینمنظور باید ابتدا امکان جاوااسکریپت را خریداری نموده و سپس کد مربوط را در قسمت ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
      همچنین تقاضا می شود از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    309. سجاد اسماعیلی
    310. سلام و خسته نباشید.
      لطفا امکان انگلیسی شدن فرم نظرات و شمارشگر count رو قرار بدید.
      آیا مطالب انگلیسی در بین کاربران خارجی مورد دسترس خواهد بود البته در باره موتور جستجو میدونم رتبه مهم است.
      پاسخ:
      سلام
      امکان ویرایش فرم نظرات وجود ندارد.
      محدودیتی برای نمایش وبلاگ برای کابران متفاوت وجود ندارد اما طبعا امتیاز شما در سایت های فارسی بیشتر از دیگر زبان هاست.
    311. علی محمدرضایی
    312. سلام چطورمیشه لوگوی وبلاگ روتغییرداد

      پاسخ:
      سلام
      با مراجعه به بخش تنظیمات مشخصات اولیه میتوانید تغییر مورد نظر را اعمال نمایید.
      قسمت تهیه پشتیبان مطالب و دنبال کنندگان چه تاریخی فعال میشه؟
       الان چند ماهه اومدیم بیان هنوز نوشته به زودی.
      پاسخ:
      بخش دنبال کنندگان وبلاگ فعال است اما امکان پشتیبان گیری هنوز عمومی نشده است.
      سلام خشته نباشید.
      ببخشید من یک مشکل دارم وقتی در ادامه مطلب عکسی قرار میدهم بعد ان عکس نمیتوانم مطلبی بنویسم هر چی مینویسم بالای عکس میاید مانند این :  http://vatancartoon.blog.ir/1394/08/15/ssعکس اخر را ببینید من بعد ان هیچ چیز نمیتوانم بنویسم. ممنون میشم کمک کنید.
      پاسخ:
      سلام
      اختلالی در این زمینه وجود ندارد اما ممکن است تغییر ویرایشگ این مشکل را رفع کند.
    313. amirmahdi haghighi
    314. سلام چرا نمیشه لوگو بزاری رو سایت سریع ردیف کنین
      پاسخ:
      سلام
      محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
    315. سید نورالله شاهرخی
    316. سلام ؛ با تغییری که همین امشب در قسمت مدیریت نظرات ایجاد شد هر لینکی که در متن پاسخ قرار میدم (لینکی که در قالب کلمه میاد ، نه لینک قابل رؤیت ؛ مثلن لینکی که میذارم در قالب کلمه‌ی « اینجا ») قبلش یه 

      http://blog.ir/panel/snshahrokhi/

      اضافه میشه و در نتیجه ، لینکی ک در اون کلمه قرار دادم بلا استفاده میشه ؛ لطفن هر چه سریع‌تر این مشکل بزرگ رو حل بفرمائید ؛ با تشکر بابت پاسخگو بودنتون.
      پاسخ:
      سلام
      تقاضا می شود موضوع را با جزئیات آن از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
    317. رضا ریحانی نژاد
    318. سلام چطور باید تصویر برای ورود به سایت گذاشت.....پیش نمایش سایت؟؟
      که با کلیک به روی تصویر وارد سایت بشیم....
      لطفا با جزئیات بگید که باید توی ویرایش قالب چیکار کنم
      ممنون
      پاسخ:
      سلام
      بدین منظور باید ابتدا امکان جاوااسکریپت را خریداری نموده و سپس کد مربوط را دز قسمت ویرایش قالب فعلی درج نمایید.

      توضیح بیشتر در این زمینه مستلزم آموزش زبان های جاوا اسکریپت , CSS و HTML می باشد که طبیعتا نیازمند شرکت در دوره های آموزشی یا فراگیری از طریق کتاب های آموزشی است . در صورت آشنایی با این زبان ها , شما خواهید توانست از بخش « ویرایش ساختار قالب فعلی» و «ویرایش CSS قالب فعلی» در منوی «قالب» تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید . در غیر این صورت می توانید از طریق افرادی که خدمات مربوط به ویرایش قالب را ارائه می دهند اقدام نمایید.


    319. محمد امامیان
    320. میشه یه راهنایی کنین برای گذاشتن تصویر شاخص برای وبلاگ.
      پاسخ:
      لطفا سوال خود را جزئی تر طرح نمایید.
    321. خادم الرضا
    322. سلام
      چرا بعضی از کلمات کلیدی که نوشتم وتوی گوگل بالا هم هست میزنم خطا میده میگه قیر قانونیه
      مثال
      https://ashab-reza.ir/tag/%D8%A7%D8%B5%D8%AD%D8%A7%D8%A8%20%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA
      لطفا راهکار درست شدنش رو بگین
      یاعلی
      پاسخ:
      سلام
      مضوع یاد شده به موتور های جستجو برمیگردد.
    323. علی محمدرضایی
    324. سلام چطورمیشه نظرسنجی برای وبلاگم بزارم

      پاسخ:
      سلام
      در حال حاضر این امکان در پنل بلاگ  وجود ندارد اما با استفاده از امکانات دیگر سایت ها مانند وبگذر میتوانید این کار را انجام دهید.
    325. علی محمدرضایی
    326. چطورمیشه قالب هایی که توسط سایتهای دیگرساخته میشن مثل پیچک رو قالب خودمون کپی کنیم؟
      پاسخ:
      امکان استفاده از قالب های دیگر سرویس دهنده ها تنها پس از ترجمه و همسان سازی آنها با استاندارد های بلاگ وجود دارد.
    327. مهدی مژدهی
    328. سلام و درود بیکران بر شما
      چطور میشه توی گوگل رتبه گرفت؟؟؟
      من روی رتبه الکسارو خیلی راحت بالا میبرم اما توی گوگل خیلی مشکل دارم
      ممکنه راهنمایی بفرمائید!!!
      پاسخ:
      سلام
      با انجام مواردی مثل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و متناسب و همچنین تبادل لینک با دیگران میتوانید امتیاز خود را در موتور های جستجو افزایش دهید.
    329. سهیل میرزازاده
    330. با سلام و خسته نباشید برای نویسندگان بلاگ...
      از شما خواهش می کنم که بهم بگین چجوری پس زمینه وبلاگم را عوض کنم یعنی اون عکسی که من می خوام را روی وبلاگ بزارم ....خیلی ها این کار رو کردند مثل وبلاگ parsinevis.blog.ir 
      لطفا کمکم کنین(قالب وبلاگ انتظار هس)
      ممنون می شم کمک کنین
      با تشکر
      پاسخ:
      سلام
      بدین منظور باید به بخش ویرایش css قالب رفته و کد مربوط را تغییر دهید.
    331. محمدرضا گلزاری
    332. با سلام من اصلا معنی و مفهوم تگ را متوجه نم شوم
      چگونه باید قالب وبلاگ خود را تنظیم کرد و در آن تبلیغات و ..... گذاشت ؟؟؟

      لطفا جواب را به جیمیل من ارسال نمایید
      با تشکر از شما
      پاسخ:
      سلام
      برای ایجاد هر تغییری در ویرایش قالب باید تگ مربوط را در آن وارد کنید. درواقع کد قالب شما مجموعه ای از تگ های مختلف است که هرکدام تغییری را در وبلاگ اعمال می کنند.
      برای درج تبلیغ باید کد مربوط را در مکان دلخواه درج نمایید.
    333. مبینا نیکجو
    334. میشه تو بیان آهنگ گذاشت؟
      پاسخ:
      محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
    335. محمدرضا گلزاری
    336. سوال قبلی
      با سلام من اصلا معنی و مفهوم تگ را متوجه نم شوم
      چگونه باید قالب وبلاگ خود را تنظیم کرد و در آن تبلیغات و ..... گذاشت ؟؟؟

      لطفا جواب را به جیمیل من ارسال نمایید
      با تشکر از شما
      پاسخ شما :
      سلام
      برای ایجاد هر تغییری در ویرایش قالب باید تگ مربوط را در آن وارد کنید. درواقع کد قالب شما مجموعه ای از تگ های مختلف است که هرکدام تغییری را در وبلاگ اعمال می کنند.
      برای درج تبلیغ باید کد مربوط را در مکان دلخواه درج نمایید.
      .
      .



      خب دقیقا مشکل من هم همین جاست که من از کجا بفهمم کد مربوط هر تبلیغ به چه شکلی است و چطور میتوان آن را نوشت ؟؟؟؟

      پاسخ:
      در این زمینه میتوانید از سایت های ارائه دهنده خدات قالب کمک بگیرید.
      سلام و درود من به  ی مشکل برخورد کردم اصلا نمیتونم چیزی بذارم به قالب
      میخوام کد انتقال ادرس به ادرس دیگه را بذارم نمیشه وقتی وارد وبلاگم شدن مستقیم به سایت جدیدم انتقال بده
      پاسخ:
      سلام
      لطفا مشکل مورد نظر خود را با جزئیات بیشتری طرح نمایید.
      سلام و خسته نباشید
      من دو تا اکانت دارم. توی اکانت اولم دوتا وبلاگ داشتم.
      یکی شو پاک کردم. بعد عین همون وبلاگ رو زدم تو اکانت دومم.
      اکانت دومم دوتا وبلاگ داشت. یادم نمیاد یکی شو پاک کردم یانه ولی عین یکی از وبلاگامو توی هردوتا اکانتم دارم.
      توی اولی مطلب بهش اضافه می کنم می بینم که توی وبلاگ اکانت دومم هم هست. ماجرا چیه؟
      اگه من وبلاگ رو از اکانت دوم پاک کنم از اکانت اولم هم حذف میشه؟
      تو اکانت اولم وبلاگای 
      me-nevesht
      my-handwrittens
      و توی اکانت دومم وبلاگای 
      little-notebook
      my-handwrittens
      sibooy
      هست.
      چرا اینطوریه؟
      پاسخ:
      سلام
      توجه داشته باشید که داشتن چند حساب کاربری خلاف قوانین بلاگ است. با این حال حذف یک مطلب از یک وبلاگ ارتباطی با حذف ان از وبلاگ دیگر ندارد.
    337. علی محمدرضایی
    338. شماگفته بودید اگربخواهیم یه قالب ازدیگرسایتها مثل پیچک برداریم بایداستانداردوترجمه شوند

      این کارچگونه ممکن است

      پاسخ:
      با ترجمه قالب مطابق با استاندارد های بلاگ میتوانید این کار را انجام دهید. در این زمینه میتوانید به مطالبی که به ویرایش قالب مربوط می شوند مراجعه نمایید.
    339. علی محمدرضایی
    340. وبگذرچیست؟
      شما مثل اینکه اشتباه فهمیدین. اون مطالب یه وبلاگ نیست. 
      وبلاگ های هر اکانته.
      چرا داشتن دوتا حساب کاربری خلافه؟
      خب من یکی میخوام برای دل نوشته هام. یکی هم درست کردم برای کارای شرکتم.
      این کجاش ایراد داره؟
      من نخوام اعضای شرکت دلنوشته هامو بخونن خلاف قوانین شماست؟
      من حتی نمیخوام کسی بدونه وبلاگ برای خاطره نویسی دارم.
      کمی در قوانینتون تجدید نظر کنید.
      فکر میکنم تو سیستمتون یه باگ اساسی دارین.
      من الان توی هردوتا اکانتم یه آدرس وبلاگ واحد دارم.
      My-handwrittens
      درحالی که نباید اینطور باشه. از هردوتا اکانتم میتونم به این وبلاگ مطلب اضافه یا حذف کنم. (الان از تویکی از اکانت هام این آدرس رو پاک کردم امیدوارم این وبلاگ از اون یکی اکانتم حذف نشه)
      پاسخ:
      مورد یاد شده در حالتی امکان پذیر است که شما هر دو نام کاربری خود را بعنوان نویسنده برای وبلاگ یاد شده تعریف کرده باشید.
      با این حال تقاضا می شود موضوع را از طریق فرم تماس با بیان با جزئیات بیشتری طرح نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
      سلام خسته نباشید
      وقتی کسی برام نظر میزاره آواتارش تو قسمت نظرات نشون داده نمیشه
      از قالب امیدوار (template=52205) استفاده میکنم
      چطور میتونم این مشکل رو حل کنم؟!
      پاسخ:
      سلام
      احتلالی در این زمینه گزارش نشده است و ممکن است موضوع به ورود کاربران به حساب کاربری خود مربوط باشد و یا اینکه آواتاری برای خود انتخاب نکرده باشند.

      سلام 

      میشه بگید چجوری یک مطلب رو در گوشه صفحه بگذاریمم و ان را لینک کنیم

      سوال بعد انکه چگونه برای یک مطلب دکمه ادامه مطلب بگذاریم

      مرسی لطفا جواب بدید

      پاسخ:
      سلام
      لطفا منظور خود را از سوال اول واضح تر بیان نمایید. با این ال توجه داشته باشید که با ویرایش قالب میتوانید تقریبا هر تغییری را در وبلاگ خود اعمال نمایید.
      درمورد سوال دوم نیز میتوانید به راهنمای استفاده از ادامه مطلب مراجعه نمایید.
    341. محمدرضا گلزاری
    342. با سلام
      من برای قرار دادن تصویر زیر به صورت بزرگ در بالای وبلاگم باید چه کدی رو و در کجا وارد کنم؟
      http://bayanbox.ir/view/602697897254759443/%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88.png
      پاسخ:
      سلام
      لطفا در این زمینه به سوالات متداول مراجعه نمایید.
    343. زهرا سادات قاسمی
    344. سلام 
      من تازه عضو بیان شدم وبلاگ قبلیم بلاگفا بود میخوام پست های اونجا رو از طریق نرم افزار مهاجرت انتقال بدم ولی هرچی اسم و ادرس وبلاگ قبلیمو میزنم همش از احراز هویت ایراد میگیره در صورتی که با همون اسم کاربری و پسورد وارد پنلم میشم میخواستم راهنماییم کنید 
      سوال دومم اینکه آیا پستهای وبلاگ قبلیم با همون تاریخ قبل انتقال داده میشه یا نه 
      ممنونم از زحماتتون
      پاسخ:
      سلام
      لطفا موضوع را با جزئیات ان از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
      کاش قااب های بیشتر قرار بدهید.
      یا اموزش قالب سازی حداقل!
      "پاسخ: 
      مورد یاد شده در حالتی امکان پذیر است که شما هر دو نام کاربری خود را بعنوان نویسنده برای وبلاگ یاد شده تعریف کرده باشید.
      با این حال تقاضا می شود موضوع را از طریق فرم تماس با بیان با جزئیات بیشتری طرح نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد. "
      اصلا نباید امکان پذیر باشه. اینطوری سنگ رو سنگ بند نمی شه. 
      اینطوری امنیتی برای وبلاگا باقی نمی مونه.
      و متاسفانه دیدم پیام حذف برای وبلاگ در هردوتا اکانتم ثبت شده درحالی که می خوام فقط از همین اکانتی که توش هستم پاک بشه. مجبور شدم از حذفش صرف نظر کنم.
      حالا فرم تماس با بیان رو از کجا بیارم؟
      پاسخ:
      اینکه شما دو حساب کاربری داشته باشید و بتوانید هر دو را بعنوان نویسنده یک وبلاگ نعریف کنید ایراد امنیتی محسوب نمی شود.
      از بخش نمایه من در منوی وبلاگ خود میتوانید فرم تماس با بیان را بیابید.
      اگر یه بنده خدای دیگه تصمیم گرفت وبلاگ من رو توی اکانت خودش تعریف کنه و خودشو به عنوان نویسنده وبلاگ من تعریف کنه چی؟ خطای امنیتی نیست؟ پس چیه؟
      به راحتی میتونه به همه مطالب و فایلام دسترسی داشته باشه.

      من توی اکانت اولم اجازه نداده بودم اکانت دیگه ای به عنوان نویسنده وبلاگم تعریف بشه.(همچین تنظیماتی هم تو مرکز مدیریت ندیدم) 
      درصورتی نقص امنیتی محسوب نمیشه که شما بتونید توی اکانت اول اجازه بدید اکانت دوم به وبلاگ دسترسی داشته باشه.

      پاسخ:
      توجه داشته باشید که تنها مدیر وبلاگ میتواند کاربران دیکر را در وبلاگ خود بعنوان نویسنده تعریف نماید اما کاربران نمی توانند محدودیتی در این زمینه ایجاد کنند.
    345. م . الف گندم
    346. سلام 
      راجع به دو ایکون سوال داشتم عبارت cookie فعال و js فعال یعنی چه ؟ در قسمت آمار گیر و جلوی نام بازدید کنندگان .
      - در ضمن میشه امکانی فراهم بشه که بلاگفا اجازه گذاشتن لینک ما را در قسمت نظراتش بدهد 
      پاسخ:
      سلام
      دو عبارت یاد شده مشخصه کوکی و جاوااسکریپت مرور گر بازدید کننده وبلاگ اند که بعضا فعال یا غیر فعال اند.
      محدودیت مورد نظر شما از سوی بلاگفا ایجاد شده است و موضوع در دست بررسی قرار دارد.
    347. احمد ابراهیمی نژاد
    348. سلام . من مطالبم رو چندین بار معمولا ویرایش میکنم.دوبار برام پیش آمده که صفحه کار رو بازکردم امابه هر دلیلی ویرایشی انجام ندادم و صفحه رو بسته ام ووقتی که دوباره بازکردم دیده ام که مطالب تقریبا به یک روز قبل بازگشتند در حالی که در طول این یک روز بارها مطالب مورد ویرایش قرار گرفته اند.مشکل چیست؟
      پاسخ:
      سلام
      لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
      اختلالی در این زمینه وجود ندارد.
      لطفا آدرس مطلب مورد نظر را با جزئیات سوال خود از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
    349. محمد طاها حقیرابراهیم ابادی
    350. ببخشید درقسمت ادرس مطلب باید چی بنویسم
      پاسخ:
      در این قسمت میتوانید آدرس مورد نظر خود را برای مطلب تعریف نمایید.
    351. گلنـآز خـانـم
    352. ببخشید من ی سوال فنی دارم . نمیدونم کجا باید مینوشتم . از این بابت معذرت میخوام.
      میخواستم ایکن کنار نوار ادرس رو بذارم در وبلاگ . میشه راهنماییم کنید ؟
      بعد سوالاتی از این دست رو باید از کدوم قسمت بپرسم !؟
      ممنونم .
      پاسخ:
      لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید.
      سوالات مربوط به قالب را میتوانید ذیل مطالب مربوط به قالب درج نمایید.
    353. امیرحسین فدوی
    354. جگونه می توان فیلم یا برنامه را در بیان گذاشت
      پاسخ:
      برای اطلاع از این مورد میتوانید به فضای اختصاصی مراجعه نمایید.
    355. احسان مرادی
    356. چه جوری می شه فرم ثبت نام گذاشت

      بعد یک عکس روگذاشت بالای صفحه

      پاسخ:
      امکان ایجاد فرم ثبت نام و عضو گیری در بلاگ وجود ندارد.
      با امکان درج تصویر که ذیل ویرایشگر متن قرار دارد میتوانید در مطلب خود درج تصویر نمایید و با ویرایش قالب خود و درج کد مربوط نیز میتوانید در مکان دلخواه قالب تصویر درج کنید.
      من به شخصه واقعاً موافقم با سیاست هاتون. مخصوصا پولی بودن امکانات جاوا اسکریپت. حداقل الان هر کسی که واقعا بهش نیاز داره تهیه ش می کنه و شاهد ریزش برف و بارون و کولاک از گوشه گوشه صفحات وبلاگ های بیان نیستیم. :|
      موفق باشید و ممنون به خاطر زحماتتون :)
    357. آیلین آیلین
    358. من نمیدونم چطوری مطالبمو دسته بندی کنم و گوشه ی قالبم بذارم یعنی یه فهرست بندی کلی که با کلیک روش بره توی اون مطلب
      پاسخ:
      در این زمینه میتوانید به راهنمای طبقه بندی موضوعی مراجعه نمایید.
    359. علی محمدرضایی
    360. سلام من یه کدبرای قالب وبلاگ م نوشتم نمیدونم چرا تصویر پیش نمایشش نمی آد چرا؟
      پاسخ:
      سلام
      لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
      امکان مورد نظر شما برای قالب های اختصاصی وجود ندارد.
      سلام میشه یه وبلاگ دیگه توبیان ایجاد کرد که مدیریتاش جدا باشه؟
      پاسخ:
      سلام
      به ازای هر حساب کاربری امکان ایجاد دو وبلاگ با مرکز مدیریت جداگانه وجود دارد.
    361. عرفان سخایی
    362. سلام من رفیق نامردم یوزرنیم و تاریخ ساخت بیانم را میدونه و میگه بدون رمز می تونم برم داخل بیانت و میتونه راحت بیانم را دستکاری کنه لطفا کمکم کنید ممنون میشم !
      پاسخ:
      سلام
      بدون رمز عبور امکان ورود به بیان وجود ندارد و تاریخ ایجاد وبلاگ نیز وجهی ندارد.
      سلام
      چطور میشه آدرس ایمیلمون رو عوض کنیم ؟

      پاسخ:
      سلام
      بدین منظور باید در حالتیکه در حساب کاربری خود وارد شده اید درخواست خود را به همراه ایمیل جدی از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید ا ایمیل شما تغییر داده شود.
    363. سید عارف مشکات
    364. من نمی دونم تو کجا باید تو هد ثبت نام کنم و تو خبرنامه هم عضو شدم ول هیچ اطلاعی به من نمیده.به نظر شما راه حل چیست؟
      پاسخ:
      در حال حاضر امکان ثبت نام در هد وجود ندارد و هد مراحل تست اولیه را طی میکند.
    365. علیرضا محمدی
    366. سلام
      من میخوام جیمیلی که به وبلاگم دادمو عوضش کنم
      باید چیکار کنم؟
      آخه پسورد این جیمیلمو یه نفر میدونه اگه بفهمه که وبلاگ زدم میاد و وبلاگمو نابود میکنه
      چیکار کنم؟

      پاسخ:
      سلام
      لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
      بدین منظور باید درخواست خود را در حالتیکه در حساب کاربری خود وارد شده اید از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا ایمیل شما تغییر داده شود.
      سلام. ااگه یه وبلاگ داشته باشیم ولی بازم بخوایم وبلاگ درست کنیم  باید چیکار کنیم؟؟؟
      پاسخ:
      سلام
      به ازای هر حساب کاربری تنها امکان ایجاد دو وبلاگ وجود دارد و با استفاده از امکان "ثبت سایت جدید" که در منوی وبلاگ قرار دارد میتوانید این کار را انجام دهید.
    367. زهـــــرا (:
    368. با سلام خدمت شما
      ضمن تقدیر و تشکر برای امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دین می خواستم راجع به صفحۀ پس زمینۀ وبلاگ سؤالی ازتون بپرسم:
      چه طور میشه کد یک عکس فلش و متحرک رو به عنوان بک گراند وبلاگ استفاده کرد؟
      پیشاپیش از این که جواب گو هستید تشکر می کنم.

      + کدی که مد نظر منه: http://goo.gl/KwMbTA
      پاسخ:
      سلام
      لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    369. خیزش تی وی | KhizeshTv
    370. سلام
      برای موضوع وبلاگ بنده قالب مناسبی در قالب های پیش فرض وجود نداره!
      این قبیل موضوعات رو هم در نظر بگیرید لطفا!
      هرچند که باید کم کم به فکر یک قالب اختصاصی باشم.
      از زحماتتون تشکر می کنم.
      یا علی علیه السلام
      دوستان من چرا نمیتونم جاوا اسکریپت بزارم لطفا میشه سریع منو راهنمایی کنید
      پاسخ:
      سلام و عرض ادب

      به صورت پیشفرض این امکان وجود نداره٬ حال برای استفاده از امکان جاوا اسکریپت در بلاگ بیان ابتدا لازمه این امکان رو خریداری کرده و سپس در هر قسمت از قالب خود استفاده نمایید٬ به همین منظور در پنل مدیریت به قسمت "امکانات و ابزار ها> امکانات اختیاری" مراجعه کنید