راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

صفحه طبقه بندی موضوعی در حالتیکه موضوعی ایجاد نشده باشد به این شکل نمایش داده می شود:

برای ایجاد موضوع جدید باید روی کلید کلیک کنید.

در کادر بوجود آمده نام موضوع خود را درج نمایید. با فشردن دکمه enter و یا کلیک کردن هرجای صفحه موضوع شما ثبت می شود.

نکته: با راست کلیک کردن روی هریک از موضوعات ایجاد شده میتوانید نام آن را تغییر دهید، آن را منتقل کنید و یا برای آن زیرموضوع ایجاد کنید:

نمایش مطالب: تمام مطالبی را که در این موضوع قرار داده شده اند در قسمت مطالب فهرست می کند.

ایجاد زیرموضوع: برای موضوع زیرموضوع/زیرشاخه میسازد.

ایجاد موضوع در ریشه: موضوع جدید و مستقل ایجاد می کند.

تغییر نام: با استفاده از این گزینه می توانید در هر زمانی نام موضوع خود را تغییر دهید.

نکته: اگر در موردی بصورت دستی به یکی از موضوعات یا زیر شاخه های آن لینک داده باشید با تغییر نام آن موضوع یا زیرموضوع، لینک شما غیر فعال خواهد شد و باید آنرا جایگزین نمایید.

حذف: موضوع شما را حذف خواهد کرد.

نکته: با حذف یک موضوع مطالبی که در آن موضوع قرار گرفته اند حدف نمی شوند اما در مواردی که بصورت دستی به یکی از موضوعات یا زیر شاخه های آن لینک داده اید؛ با حذف موضوع لینک مذکور غیر فعال خواهد شد.

بریدن: موضوع یا زیرموضوع شما با تمام محتویاتش بریده میشود و با استفاده از گزینه "چسباندن" میتوانید آن را منتقل کنید.

چسباندن: موضوعی که بریده شده را به محلی که شما بخواهید منتقل می کند.

توجه داشته باشید:

بصورت دستی نیز امکان انتقال موضوعات یا زیرشاخه های آنها وجود دارد بدین نحو که با drag کردن موضوع میتوانید آن را منتقل کنید.

نکته: انتقال موضوعات چه بصورت دستی و چه با استفاده از گزینه های بریدن و چسباندن لینکهایی را که به صورت دستی ایجاد شده و به آنها ارجاع می دهد غیر فعال خواهد کرد. اما در موارد خودکار لینک ها جایگزین می شوند.

 

نکته: هر مطلب را به هنگام ویرایش نیز میتوانید در موضوع مورد نظر قرار بدهید. برای مشاهده راهنمای شیوه طبقه بندی موضوعی هر مطلب به هنگام ارسال مطلب اینجا را کلیک کنید.

نکته: تمام تغییراتی که هنگام ارسال مطلب و یا در طبقه بندی موضوعی درباره موضوعات بوجود می آید؛ بصورت خودکار در تمامی وبلاگ اعمال می شود.

 

مطالب:

      در این قسمت مطالب مربوط به هر موضوع نشان داده میشود

نکته: برای نمایش مطالب میتوانید روی موضوع دو بار کلیک کنید.

نمایش مطالب بدون موضوع:  مطالبی را که در هیچ موضوعی دسته بندی نکرده باشید با کلیک کردن روی این کلید نمایش داده خواهند شد و می توانید برای آنها موضوع انتخاب کنید.

نمایش همه مطالب: همه مطالب را برای اعمال تغییرات در موضوعات آنها در اختیار شما قرار می دهد.
با کشیدن یک موضوع بر روی مطلب، موضوع مروبطه به لیست موضوعات مطلب اضافه می شود (مطلب در آن موضوع نیز قرار میگیرد)

برای حذف یک موضوع از یک مطلب کافیست روی علامت کلیک کنید و با کلیک کردن روی نمایه می توانید مطلب را ویرایش نمایید.

نکته: با کلیک کردن روی عنوان مطالب فهرست شده، مطلب را همانند آنچه دیگر کاربران مشاهده می کنند خواهید دید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۲۷)

  • خانم چادری
  • با سلام
    متوجه شدم در مطالب نمونه ما اصلا نمیشود حذف را انجام داد!
    وقتی کلیک راست را انجام میدهیم،فقط همان سه گزینه اول را نشان میدهد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    پاسخ:
    سلام
    آن چه رخ داده احتمالا تصادفی بوده است. در صورت ادامه یافتن آن، مسئله را بهمراه جزئیات وبلاگ خود از طریق تماس با بیان مطرح نمایید تا توسط تیم فنی پیگیری شود..
  • montazer montazeri
  • برای چی موضوعات مال من  وب حذف نمی شود لطفا بررسی کنید

    پاسخ:
    ضمن پوزش
    اختلالی در سیستم بوجود آمده که تیم فنی در حال پیگیری آن هستند.
  • علی حسین زاده
  • سلام. یک سوال داشتم که چون جای مناسب دیگری نیافتم اینجا مطرح میکنم:
    چطور میشه ستون بایگانی را کوتاه کرد؟ الان در وبلاگ من این ستون خیلی طولانی شده است. اگر این امکان فراهم بود که این ستون تنها بایگانی ماه‌های سال جاری را نمایش دهد و بایگانی قدیمی‌تر را زیر عنوان سال طبقه‌بندی کند که با کلیک روی آن، محتوا باز شده و نمایش داده شود خیلی خوب می‌شد.
    ممنونم.
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود دارد اما در حال حاضر عمومی نشده است.
  • AmirFarbod Pashakhanloo
  • سلام. 
    من چگونه می توانم در موضوعاتی که درست کردم را در نوار بالای سایت ببینم؟ 
    مانند این سایت: irhowto.tk
    طوریکه با کلیک کردن روی هر دسته درنوار بالایی سایت، مطالب آن دسته بندی نمایش داده شود؟
    لطفا پاسخ دهید، برایم مهم است، 
    ممنون.
    پاسخ:
    سلام
    در مورد یاد شده طبقه بندی موضوعی در منوی وبلاگ قرار داده شده و از کدنوشت منوی کشویی در آن استفاده شده است.
    بدین منظور باید امکان جاوااسکریپت را از بسته اختیاری خریداری نمایید و سپس کدنوشت مربوط را در قسمت مربوط در بخش ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
  • امیر بالیزاده
  • سلام من وقتی موضوعی را طبقه بندی میکنم میگه هیچ آیتمی وجود ندارد باید چکار کنم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید تا امکان پاسخگویی هرچه بهتر به آن فراهم گردد.
  • محمد خالقی
  • سلام  بخش موضوعات رو صفحه ی مدیریت وبلاگ من نیست آیا باید این امکان باید خریداری بشه؟
    پاسخ:
    در منوی انتشار، گزینه «طبقه بندی موضوعی» برای همه‌ی کاربران در دسترس است.
    سلام
    لطفا بفرمائید چطور نام زیر مجموعه یک موضوع با نام موضوع اصلی از نظر رنگ و اندازه فونت متفاوت باشد؟
    پاسخ:
    سلام
    بدین منظور باید کد مربوط را در قسمت ویرایش css قالب بیابید و آن را تغییر دهید.
    با سلام و تشکر از جواب واضح و تخصصی تون!!!
    جعبه ای در کدهای html وجود داره به نام :
    <view:category_children/>
    <view:category_children>
    که نام زیرمجموعه یک موضوع رو بر اساس تنظیمات نام موضوع اصلی نشون میده.مثلا اگه تنظیمات نام موضوع اصلی رو فونت 12 و رنگ رو مشکی در نظر بگیریم ، زیر مجموعه اون موضوع رو هم به همون ترکیب نشون میده ولی من میخوام متفاوت با فونت و رنگ موضوع اصلی باشه.
    حالا راهنمایی بفرمائید...
    متشکرم
    پاسخ:
    سلام
    در این مورد می توانید یک کلاس مشابه با subcats ایجاد نمایید و css مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید و یا اینکه از خود همین کلاس subcats استفاده کنید و css آن را تغییر دهید:
    <check:if category_children>
    <ul class="subcats">
    <view:category_children></view:category_children>
    </ul>
    </check:if>
    سلام
    از کمکتون متشکرم و بسیار عالی بود. فقط اینو بگم که کار کردن با کدهای پیچیده شما خیلی لذت بخشه. حسابی آدم رو درگیر میکنه و حس خوبیه.
    باز هم متشکرم
  • reza fatolahzadeh
  • اصلا من بلد نیستم درس کنم خاهشا یکمی توضیح بیشتر بدین من نمیدونم چجوری اصلامطالب وارد موضوعات کنم
  • علی سیدنور
  • سلام ممنون از سایت خوبتون امید وارم موفق باشید
    من چندین موضوع در وبلاگ خودم ساختم و هر مطلب رو توی اون موضوع قرار میدم ولی وقتی میرم داخل وبلاگ خودم میبینم همه مطالب زیر هم قرار داده شده اند درسته که مطلب در پوشه موضوع رفته ولی من دلم می خواهد هر مطلب جداگانه نمایش داده شود . ممنون میشم راه نماییم کنید .

    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه میخواهید مطالب در صفحه اول وبلاگ نمایش داده نشوند باید حالت نمایش "عدم نمایش در صفحه اول" را برای آن ها انتخاب نمایید.
  • هادی رضایی نژاد
  • سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم نمایش موضوعات در صفحه اصلی وبلاگ بر اساس حروف الفبا امکان پذیر است؟
    پاسخ:
    سلام
    موضوعات به ترتیب ایجاد هر یک نمایش داده می شوند اما میتوانید با استفاده از ماوس هر یک را جابجا نمایید.
    سلام چطور میشه تنظیم کرد که در صفحه اصلی بلاگ مطالب مربوط به یک موضوع نمایش داده نشوند و فقط در صورت کلیک روی لینک آن موضوع مطالب مربوطه باز شوند
    پاسخ:
    سلام
    با انتخاب حالت نمایش عدم نمایش در صفحه اول برای مطالب مورد نظر که در یک طبقه بندی موضوعی تعریف شده اند میتوانید این کار را انجام دهید.
    سلام
    راستی یک چیز دیگر!
    لطفاسازوکاری بیندیشید تا بتوان در صفحات لمسی هم از تغییر مکان و ویرایش آسانتر موضوعات استفاده کرد.
  • مهدی جلیلی
  • سلام نمیدونم سوالم رو باید اینجا مطرح میکردم یا جای دیگه اما من توی وبلاگم یه منو قرار دادم،منویی که خودم ساختم حالا میخوام ببینم چجوری مثلا تنظیم کنم که چه مطالبی مثلا
    توی قسمت اموزش قرار بگیره مرسی
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه شما حالت نمایش موضوعات را تغییر داده اید میتوانید مطالب را در هنگام ویرایش و ایجاد در یک موضوع تعریف کنید تا در منوی شما نمایش داده شود.
  • دانیال رمضانی نیا
  • من چطوریrssرو پیدا کنم
    پاسخ:
    سلام
    آدرس فید صفحه را میتوانید از آیکون فید که در فوتر بلاگ وجود دارد در صفحه مورد نظر بیابید.
  • سجاد خلیلی
  • آقا شما بگید من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
    چه قدر پیام و درخواست بفرستم؟؟؟؟
    چرا جواب نمیدید آخه 
    یه راه بگید بتونیم سوالاتی رو که داریم بیان کنیم و جواب بگیریم
    دوتا سوال دارم در این بخش
    البته هزار تااا اما امیدوارم به همین دو تا جواب داده شه
    1-لطفا به سایت من بیایید و رو یکی از موضوعات کلیک کنید!!!! میزنه این صفحه وجود ندارد  ؟ینی چهههه؟
    اینم آدرس سایتم:  اینجا کلیک کنید
    بازدید سایت من بالاس و برای بلاگم خیلی خرج کردم و چندتا امکان هم خریدم
    اما این مشکل چیه خدایییی 
    ینی چی میزنی رو یکی از موضوع ها میزنه صفحه مورد نظر یافت نشد
    مشکل از کجاست


    2- واما سوال دوم اینکه آیا میشه کدی برای سایت نوشت که وقتی نام سایت مثلا راهنمای بلاگ سرچ میشه تو پاسخ ها که سایت اول میاد بالا ،سایت راهنمای بلاگ بیان یعنی همین سایت هست و حدود شش تا گزینه هم زیرش میاد قبل از ورود به سایت(مثلا سوالات متداول و...َ)
    اگر تو گوگل سرچ کنید لرن بوی هم خواهید دید که اولین سایتی که بالا میاد بلاگ من است اما اگه بخوام همچین کاری کنم چیکار باید کنم آیا میشه.
    امیدوارم که جواب بگیرم
    با تشکر
    ممنون از زحماتتون
    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در بخش نظرات شما وجود ندارد و نظرات به همراه مطالب آن نمایش داده می شوند.
    سوال دوم شما واضح نیست. لطفا سوال خود را واضح تر و با جزئیات بیشتری طرح نمایید.
  • وحیده پوربافرانی
  • سلام و عرض ادب
    خسته نباشین
    بنده از بخش طبقه بندی موضوعی موضوعاتم رو ایجاد کردم و مطالب مربوطه رو هم بهش انتقال دادم اما یک سئوال برام پیش اومده! آیا امکانش هست که موضوعات اصلیم، در نوار منوی بالای وبلاگ هم نمایش داده بشن. چون موضوعات اصلیم کمتر از 5 موضوعه وترجیح میدم موضوعات اصلیم فونتشون بزرگتر باشه یا دست کم bold باشن. اگر امکانش هست ممنون میشم بفرمایید چطور؟

    پیشاپیش سپاس
    در پناه حق
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نپر شما تنها به این شکل وجود دارد که با استفاده از امکان منوساز، آدرس موضوعات مورد نظر خود را در منوی وبلاگ درج نمایید.
  • وحیده پوربافرانی
  • سلام مجدد
    اگر امکان داره توضیحتون رو درباره ی قرار دادن آدرس موضوع مورد نظر در منوی وبلاگ مفصل تر بفرمایین تا بنده متوجه بشم. من باید دقیقا آدرس رو کجا قرار بدم
    توضیحات مفصل تر در مورد سئوالم رو در پیام خصوصی براتون فرستادم لطف کنین پیامهای قبلیم رو بخونین بی زحمت
    لطفا پاسخ بدین
    این سومین باره که پیام میدم
    منتظرم
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که امکان
    اسخگویی به سوالات خصوصی وجود ندارد.
    در این زمینه میتوانید از بخش منوساز کمک بگیرید.
  • احمد نامه بر
  • با سلام چطورمطالبم رابصورت دسته بندی تنظیم کنم
    پاسخ:
    سلام
    به سوال شما در همین مطلب پاسخ داده شده است.
  • احمد نامه بر
  • سلام چگونه دروبلاگم قسمت تصاویر برگزیده تصویر قراردهم
    پاسخ:
    سلام
    با تعریف یک موضوع و یا کلمه کلیدی میتوانید این کار را انجام دهید.
  • یونس اقلیدوس
  • سلام.چطور میتونم که ترتیب مطالب داخل موضوعات رو از قدیم به مطب جدید قرار بدم.
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد و مطالب در موضوعات نیز همانند انتشار طبق تاریخ نمایش داده می شوند.
    سلام
    برای اضافه شدن امکان درج پست های مرتبط برنامه ای دارید ؟
    اگه جواب مثبته ، حدودا چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت  ؟
    موفق باشید
    پاسخ:
    سلام
    مورد یاد شده در فهرست امکانات آینده بلاگ قرار دارد اما در حال حاضر زمانبندی برای آن در نظر گرفته نشده است.
  • مهدی طالبی
  • سلام خسته نباشید.
    من برای مطالبم طبقه بندی موضوعی را انتخاب کرده و چند تا زیر مجموعه برای موضوع گذاشته ام.من فقط میخواهم موضوع نشان داده شود و زیرمجموعه های آن نمایش داده نشود.باید کدام گزینه رو انتخاب کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
    با سلام
    من برای فهرست موضوعی وبلاگم rss جداگانه می‌خوام مثل وردپرس که درون اپلیکیشنی که ساختم فهرست موضوعی ایجاد کنم که از یک مسیر ولی با خروجی rss متفاوت استفاده کند
    پاسخ:
    سلام
    شما میتوانید برای همه بخش های وبلاگ خود یک rss داشته باشید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
  • اشکان لائی
  • با سلام. من میخواستم بدونم آیا میشود آدرس دسته بندی را خودمان مشخص کنیم؟ در همون آدرس ولی با نام متفاوت برای مثال میخوام
    creator.blog.ir/category/سایت-نویسی/
    تبدیل بشه به
    creator.blog.ir/category/10/
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد و آدرس موضوعات طبقه بندی موضوعی بصورت خودکار و با یک سیستم واحد تعریف می شود.
    سلام من میخواستم بسته افزایش تعداد موضوعات به ۵۰ تا رو بخرم . در صورتی که این بسته رو بخرم و ۵۰ ‌دسته بندی موضوعی ایجاد کنم ، موضوعات ایجاد شده بعد از اتمام زمان بسته قابل استفاده نیستند ؟
    پاسخ:
    سلام
    شما در صورت عدم تمدید این امکان، قابلیت ویرایش موضوعات را نخواهید داشت.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.