راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

با مراجعه به صفحه "تنظیمات پیشرفته" ذیل عنوان "تنظیمات" از پنل بلاگ و فعال کردن گزینه مورد نظر مطابق تصویر ذیل میتوانید کادر جستجوی سلام را در وبلاگ خود قرار دهید.

در این حالت قسمتی مشابه تصویر ذیل در وبلاگ شما به نمایش در خواهد آمد که رنگ کادر آن مطابق با قالب وبلاگ شما مطابق یکی از سه تصویر ذیل خواهد بود.

نکته: در صورتیکه مکان کادر جستجو مورد رضایت شما نباشد، می‌توانید گزینه «نمایش کادر جستجو در مکان دلخواه» را انتخاب نموده و تگ (*search_form*) را در مکان دلخواه خود در متن قالب قرار دهید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۲۸)

  • محمدرضا مرادی
  • سلام
    خیلی ممنون
    موفق باشید.
  • محمد دهداری
  • آقا باکس جستجوتون سه حتلت داره
    در حالت تیره قبلا داخل باکس خاکستری رنگ بود و الان خود به خود سفید شده
    خیلی هم خوب
    مشکلی که هست در جاهایی که بک گراند سفیده اصلا چارچوب و مرز باکس با بکگراند معلوم نیست
    مثل وبلاگ خودم
    خوبه یک بردر(border) باریک با رنگ تیره مثلا خاکستری براش بذارید یا سی اس اس باکس رو در دسترس بذارید تا خودمون بتونیم تغییرش بدیم
    با سلام و خسته نباشید
    امکان خیلی خوبی هست ولی موتور جستجوی سلام در مورد برخی عبارت ها قدرت لازم رو نداره که امیدوارم هر چه زودتر کاملتر شه
  • آرین ( N N S )
  • با سلام
    اگه بخوابم کادر جست و جو رو در مکان دلخواه بگذاریم گزینه ی سوم یعنی نمایش کادر جست و جو در مکان دلخواه رو می زنیم اما اگه بخوابم اون کادرو شخصی سازی کنیم مثلا رنگ یا اندازیش تغییر بدیم باید چکار کنیم؟؟؟ من هرچی توی ساختار html گشتم ندیدم این مورد نوشته شده باشه یا کلاس یا ای دی خاصی براش تعریف شده باشه...
    لطفا داهمنی کنید ممنون
    پاسخ:
    سلام
    برای ویرایش رنگ و اندازه و موارد مشابه باید از قسمت ویرایش css قالب اقدام نمایید.
    با درود فراوان

    ظاهرا این گزینه جستجو در وبلاگ بنده فعال نیست ، چون هر واژه ای را جستجو می کنم این پیام داده میشه:
    • عبارت کلی تری وارد کنید
    • املا واژه ها را بررسی کنید               

    لطفا راهنمایی کنید.

    با سپاس


    پاسخ:
    لطفا مشخصات وبلاگ خود را به همراه سوال خود و جزئیات مربوط از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
  • احمد مشتطی
  • میشه کلمه داخل کادر جستجو را تغییر بدیم یعنی مثلا بجای «جستجو در سایت» یه چیز دیگه بنویسیم؟
    پاسخ:
    بدین منظور باید در قسمت تنظیمات پیشرفته گزینه نمایش کادر جستجو در مکان دلخواه را انتخاب نموده و قالب خود را ویرایش نمایید.
    سلام من چند روزی هست با بیان آشنا شدم در یک کلام میتونم بگم عالیه ولی جای پیشرفت داره من چند سالی با رزبلاگ کار کردم ولی به دلیل مسایلی مثل اهمیت ندادن به کاربر به بیان کوچ کردم :)

    الان به مشکلی بر خوردم که مایوس شدم آخه چرا نباید جستجو در خود وبلاگ انجام بشه و میره سراغ سرویس سلام؟؟ سرویس سلام هم که تقریبا کارایی نداره درست حسابی جستجو نمیکنه :(

    اگه جستجو داخل وبلاگ انجام بشه شما با این امکانات تک خواهید بود.
    با تشکر
  • علی سجاد موحد
  • جستجوی دقیقی داره
    احسنتم
  • علیرضا اخلاقی
  • اصلا کار نمیکنه..
    هر کلمه ای رو عین مطالب وبلاگم سرچ میکنم پیغام "هیچ مطلبی یافت نشد" رو نشون میده . با اینکه مطالب وبلاگ من دارای کلمات کلیدی هم هست.
    لطفا کمک کنید...
    پاسخ:
    لطفا این مورد را به همراه مشخصات وبلاگ خود از طریق فرم تماس با بیان طرح نمایید تا پیگیری های لازم از همان طریق صورت پذیرد.
    سلام
    ممکن است کد جستجو در  css را بنویسید.
    سلام
    لطفا برسی کنید
    چر من هر کلمه ای که جستجو میکنم رو نمیاره و میگه((هیچ مطلبی یافت نشد))
    لطفا جواب بدید؟
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه در حال حاضر جستجوی بلاگ با اختلال مواجه است و در دست پیگیری قرار دارد.
  • محمد روحانی
  • سلام 
    ابزار جستجو در سایت ekalam.ir کار نمی کنه.
    چند بار هم در فرم تماس با بیان طرح کردم. جواب ندادید :|
    با سلام لطفا این اختلال رو رفع کنید نود درصد بازدیک ککنده های ما نیاز به جستجو در بلاگ رو دارند اگر هم رفع نمیکنید یک اموزش بزارید که بشه با استفاده از اون با گوگل در وبلاگ جستجو کرد
  • سایت تفریحی چفچفک
  • سلام خسته نباشید.

    چرا جستجوی وبلاگ من کار نمیکنه.هر چی سرچ میکنم میزنه وجود ندارد.مثلا عنوانی که داخل صفحه اصلی گذاشتم رو پیدا نمیکنه میگه وجود ندارد.

    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه سلام در حال حاضر دچار اختلال است.
  • علی رضا آهنی
  • چرا کار نمی کنه؟
    پاسخ:
    متاسفانه سلام دچار اختلال است و موضوع در دست پیگیری قرار دارد.
    سلام
    بابا جستجو رو درست کنید دیگه
    شما الان دو سه سال مشکل جستجوی سلام در وبلاگ رو میگید در دست پیگیریه. میشه بگید که درست میشه؟
    اگه درست نمیشه استفاده از جاوا رو رایگان کنید که بشه از جستجوی گوگل استفاده بکنیم.
    لطفا یه جواب درستی بدید.
  • محمد زیبانویس
  • سلام
    اصلا کار نمیکنه..
    هر کلمه ای رو عین مطالب وبلاگم سرچ میکنم پیغام "هیچ مطلبی یافت نشد" رو نشون میده . با اینکه مطالب وبلاگ من دارای کلمات کلیدی هم هست. من وبلاگ های دیگر امتحان کردم جستجوگر کار می کنه ولی مال من نه.


    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه سلام دچار اختلال است اما موضوع در دست پیگیری قرار دارد.
  • محمد زیبانویس
  • جستجوگر وبلاگ های دیگر کار می کنند.
    پاسخ:
    سلام دچار اختلال است و موضوع در دست پیگیری قرار دارد. در حال حاضر میتوانید از امکان جستجوی گوگل در وبلاگ استفاده کنید.
  • خانواده برتر
  • سلام اگر با جستجوی سلام مشکل دارید من میتونم برایتان به گوگل تبدیلش کنم نمونش هم تو وبلاگ خودم هست. هر کسی خواست در خدمتم . آیدی تلگرام جهت هماهنگی : Fg5ab@
  • تک انیمه در بیان
  • مشکل جستجوگر سلام حل نشده هنوز؟
    لطفا پیگیری کنید چون خیلی نیاز هست بهش
    برای گوگل هم محدود کردید نمیشه از form و input استفاده کرد داخل قالب ها
    با تشکر

    پاسخ:
    متاسفانه سلام همچنان غیر قابل استفاده است اما محدودیتی برای استفاده از امکان جستجوی گوگل وجود ندارد.
  • تک انیمه در بیان
  • فقط دوتا سوال چرا برای بعضی از وبلاگ ها جستجوگر سلام فعال هست مثلا aghagol.blog.ir مشکلی نداره ؟

    و همینطور چرا من کد جستجوگر گوگل رو میزنم داخل قالب میگه اجازه ندارید از دستورات form  و  input استفاده کنید ولی شما میگید محدودیت نداره؟
    لطفا پیگیری کنید ممنون میشم
    و اگر راه حل دیگه‌ای برای درج جستجوگر گوگل هست لطفا بگید چون من هر چقدر سرچ کردم فقط همین دستور ها رو داشتن
    با تشکر  از شما


    پاسخ:
    سلام دچار اختلال است و در بعضی موارد به درستی عمل میکند و در برخی موارد نه. بهمین دلیل توصیه ما به شما در حال حاضر استفاده از جتستجوی گوگل است.
    توجه داشته باشید که در سایت گوگل دو کدنوشته برای استفاده در گوگل ارائه می شود که یکی از آنها قابل استفاده در بلاگ نیست و باید از دیگری استفاده کنید.
  • جواد هاشمی
  • سلام من میخوام تو سایت لینک قرار بدم چیکار باید کنم؟😕
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    در صورتیکه میخواهید لینک فعالی در قالب خود ایجاد کنید باید آن را در قسمت ویرایش قالب فعلی تعریف نمایید و در صورتیکه بخواهید در مطالب خود لینک ایجاد کنید با امکانات ویرایشگر متن خود میتوانید این کار را انجام دهید. دگمه های مربوط به لینک در ویرایشگر شبیه گیره هستند.
    سلام بنده در سایتم امکان جستجو رو فعال کردم ولی کار نمیکنه هر چیزی ک سرچ میکنم نمیاره لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    www.sabaweb.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه سلام در حال حاضر با اختلال جدی مواجه است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.
    بعنوان جایگزین میتوانید از امکان جستجوی گوگل استفاده کنید.
    سلام کادر جستجو که به سلام متصل هست کار نمیکنه چطوری باید از جستجوی گوگل استفاده کرد لطفا یک لینک راهنما قرار بدید
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه سلام در حال حاضر با اختلال جدی مواجه است و امکان استفاده از آن وجود ندارد.
    بعنوان جایگزین میتوانید از امکان جستجوی گوگل استفاده کنید و کد مربوط را در قسمت ویرایش قالب فعلی خود و در مکان دلخواه درج نمایید.
  • میلاد معصومی
  • سلام 
    لطفا مشکل جستجوی وبلاگ رو حل کنید 
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه سلام در حال حاضر قابل استفاده نیست. بعنوان جایگزین میتوانید از امکان جستجوی گوگل در وبلاگ خود استفاده کتید.
  • سایت ادمین
  • سلام 
    پس کی مشکل سلام رو حل می کنید؟؟ یکم به قکر ما هم باشید دیگه . مگه میشه وبلاگ بدون جستجوگر؟؟؟ !!!
    اگه هم از جستجوگر گوگل استفاده کنیم می گه امکان درج اسکریپت وجود ندارد و باید خریداری کنید . 
    لطفاااا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه زمان دقیقی برای رفع مشکل سلام تعیین نشده است. 
  • سایت ادمین
  • می شه کد جستجو گوگل که بالا عرض کردید رو برای استفاده ما بفرستید
    پاسخ:
    کد مربوط را میتوانید از سایت گوگل دریافت کنید. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.