راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

بسیاری از کسانی که قصد اتصال دامنه با پسوند ir را دارند، دامنه خود را از طریق سامانه irnic (به آدرس nic.ir) خریداری می‌کنند. در موارد بسیاری نیز که خرید دامنه توسط شخص دیگری انجام می‌شود، در نهایت تنظیم دامنه باید با همین سامانه انجام شود.

در این مطلب نحوه اتصال به دامنه از طریق این سایت توضیح داده شده است.

برای استفاده از این سامانه، شما باید از قبل در این سامانه ثبت نام کرده باشید، بعد از ثبت نام کافی است در صفحه اول لینک «ورود به سامانه ایرنیک» را کلیک کنید و در صفحه زیر مشخصات خود را وارد کنید.

در این صفحه باید آدرس پست الکترونیک (email) خود و یا شناسه خود (چیزی مثل ex513) را وارد کنید.

پس از ورود به سامانه، در صورتیکه دامنه‌ای از قبل ثبت کرده باشید، صفحه‌ای مانند صفحه زیر گشوده خواهد شد که در آن لیست دامنه‌های خریداری شده شما موجود است.

نکته: در هر زمان می‌توانید با استفاده از لینک «ثبت دامنه» (در بالا نوار سمت راست صفحه) دامنه‌ی جدیدی ثبت کنید، و یا با لینک «دامنه‌های من» به صفحه اصلی برگردید.

در این صفحه برای ویرایش NSهای یک دامنه، از لینک موجود در ستون آخر مربوط به آن دامنه استفاده کنید، (که با علامت قرمز مشخص شده است)

با کلیک بر روی آن لینک، برای ویرایش NS های آن دامنه، به صفحه زیر هدایت می‌شوید.

بعد از نمایش این صفحه کافیست، در دو کادر مشخص شده، دو آدرس ns11.bayandns.ir و ns12.bayandns.ir را وارد کنید و دکمه «اعمال» را برای ذخیره بفشارید.

توجه داشته باشید که تنظیمات شما ممکن است بعد از چند ساعت تا یا حتی چند روز در تمامی سرویس‌دهندگان اینترنت اعمال شود (مخصوصا اگر این دامنه از قبل NSهای دیگری داشته باشد)، در این مدت ممکن است بعضی از کاربران دامنه شما را به درستی مشاهده کنند، و برخی در مشاهده آن دچار مشکل باشند. بنابراین در اعمال تغییرات خود صبور باشید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱۲۰)

  • مسیح کردستانی
  • با سلام..
    ای کاش مطالب این بخش ها را هم در قسمت ارسال به قسمت مدیریت وبلاگ ها مرقوم بفرمایید. 
    با سلام
    اگه قسمت ثبت دامنه اختصاصی هزینه ای جدا از بسته اختیاری داشته باشد خیلی عالی خواهد بود.
    ببخشید اگر الان وبلاگی ایجاد کنیم ولی مثلا چند ماه دیگه بخواهیم در آن مطلب قرار دهیم وبلاگ حذف نمیشه؟
    پاسخ:
    خیر
  • حسین نادری
  • سلام
    میشه افزونه های ورد پرس رو روش نصب کرد؟
    هیچ افزونه ای نداره؟
    پاسخ:

    سیستم blog.ir وردپرس (و حتی php) نیست که امکان اضافه کرد افزونه‌های وردپرس وجود داشته باشد.

    در آینده امکان اضافه کردن افزونه به سیستم فراهم خواهد شد.

    سلام
    قالب بلاگ زیرچیه؟
    http://templates.blog.ir/
    می خواستم یه گالری یا اسلاید شوی خوب تو بلاگ بذارم

    پاسخ:
    قالب این وبلاگ خاص نیست و از امکان خاصی هم استفاده نکرده است، ولی فعلا جزو قالب‌های عمومی نیست.
  • مرتضی نظری
  • @ حسین نادری
    دوست عزیز اینجا سرویس وبلاگ دهی هست.شما میتونید توی جوملا از افزونه های وردپرس استفاده کنید؟ یا چرا دور میشم سرویس های وبلاگدهی که بر پایه وردپرس هستن رو شما میتونید روش افزونه نصب کنید؟
  • گیمان سبز
  • چجوری بست الکترونیکم رو برای کابریم تغییر بدم

    پاسخ:
    در صفحه سوالات متداول پاسخ داده است
  • نیما عتیقی
  • سلام لطف می کنید امکان آپلود هم زمان چند فایل رو فعال کنید !؟ چون واقعا نیازه ! یه موقع میخوای بری بیرون از خونه مثلا 20 تا آهنگ 10 مگی داری میخوای بزاری ! دیگه تا بری بیرون و بیای آپلود شدنه ولی این جوری هی باید بشینی و هی بزنی برا آپلود ... !
    پاسخ:
    امکان آپلود همزمان مدت هاست که اضافه شده است !
    یک سوال
     تغییر ایمیل توسط کاربر جز حقوق اولیه اون نیست؟
    تو سالهای اخیر خیلی جاها مشاهده شده که امکان تغییر ایمیل توسط کاربر رو منع کرده اند
    بخاطر امنیت یا برای تصدیق کاربر و ... .
    ولی شما باید حداقل باید امکان تغییر ایمیل زماندار رو بگذارید
    مثلا وقتی یک شخصی ایمیلشو عوض کرد بعد تایید اولیه تا یک هفته دیگه اگه کاربر دوباره تایید نهایی کنه
    ایمیل عوض شه.
    پاسخ:
    تنها در صورتیکه ایمیل خود را اشتباه وارد کرده باشید می توانید از طریق تماس با بیان درخواست تغییر ان را مطرح کنید.
  • عارف‌حسین
  • لطفا اجازه تغییر ایمیل را بدهید!
    بله؛ لطفاً امکان تغییر آدرس ایمیل رو فعال کنید.
  • مرتضی نظری
  • @ عارف‌حسین + @ مهدی
    یک توضیحی من بدهم در مورد تغییر ایمیل،اون هم اینکه چون اینجا بر اساس دعوتنامه میباشد،به همین دلیل امکان تغییر ایمیل میتوان گفت عملا کار اشتباهی هست...
  • نیما عتیقی
  • سلام نمیشه این امکان رو فعال کنید که وقتی جواب نظر کسی رو تو وبلاگ میدیم براش اگر توی بیان عضو باشه فرستاده بشه ؟ چون یه نفر میاد نظر میده دیگه یادش میره جواب نظرش رو چبگیره .../. اگه این تمکان فعال بشه خیلی عالی میشه .../.
    پاسخ:
    سلام. این امکان در فهرست امکانات آینده قرار دارد.
    سلام و ادب و احترام
    امکان ثبت بیشتر از دو سایت وجود دارد؟
    چون در بسته اختیاری هم این نکته نبود
    اگر ممکن است چون خیلی نیاز هست... باید چکار کنیم
    توفیق مزید
    پاسخ:
    سلام. فعلا می توانید از طریق فرم تماس با ما در سایت اصلی بیان درخواست خود را مطرح نمایید.
  • محمدسجاد تدین
  • سلام!من یک دامین برای وبلاگم ثبت کرده ام.آیا به جایگاه آن در موتورهای جستجوگر لطمه وارد می شود؟
    پاسخ:
    سلام. خیر
    سلام ببخشید کسی میدونه چه جوری میشه نقشه وبلاگ رو روی وب گذاشت؟
    پاسخ:
    سلام
     در این باره به لینک ذیل مراجعه کنید:
    نقشه سایت
    سلام
    آیا امکان قرار دادن فایل صوتی و تصویری در پست ها وجود دارد؟یا در آینده وجود خواهد داشت؟
    در ضمن تو صنوق هم وقتی مثلا فایل صوتی  برای دانلود گذاشتیم یه قسمتی میاد مدیا پلیر میاد ولی من پخش رو که می زنم هیچی پخش نمی کنه؟ میشه بفرمایید چطور از مدیا پلیر استفاده کنیم؟
    زنده باشید
    پاسخ:
    سلام
    برای راهنمای درج آهنگ و ویدئو در مطلب به دو لینک ذیل مراجعه کنید:
    نحوه درج صدا در متن
    نحوه درج فیلم در متن
    در صورتیکه روی پخش کلیک کنید فایل مورد نظر پخش میشود. در صورت ادامه یافتن مشکل آن را از طریق تماس با بیان پیگیری نمایید.
    چرا بسته اختیاری را قسمت بندی نمی کنید تا هرکس به میزان استفاده ای که داره از اون بهره بگیره و خرید کنه.من به شخصه بسته اختیاری تنها بابت اتصال دامنه خریدم و در طول سال به قسمتهای دیگه بسته اختیاری اصلا نیازی ندارم. به نظرم پولم رو بابت چیزهایی دادم که اصلا استفاده نمی کنم. این یک جور دور از انصافه.
    چطور میشه از فایل فلش به عنوان هدر وبلاگ استفاده کنم. لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    برای استفاده از فلش در قالب باید از بسته اختیاری امکان "جاوا اسکریپت" را خریداری نمایید.
    سلام یک سوال داشتم بیان مثل وبلاگ دهی های دیگه قسمتی نداره که وبلاگ های آپ شده اونجا نشون داده بشه پس چطوری میشه بازدید وبلاگ های تازه رو بالا برد؟
    سلام بر همه ی عزیزان در مجموعه ی بلاگ بیان.
    یک سوالی داشتم و اونم این که چگونه می شود در بلاگ خودم در بالای صفحه، اسلایدر عکس تشکیل دهم؟
    ممنون از زحمات شما... :-)
    پاسخ:
    با خرید بسته پیشنهادی و فعال نمودن قسمت جاوا اسکریپت آن می توانید این کار را انجام بدهید. همچنین قالب هایی شامل اسلایدر عکس نیز طراحی شده اند که برای استفاده از آنها باید بسته پیشنهادی را خریداری نمایید.
    به علی:
    حتما میدونی که sliderbox ها با جاوااسکریپت نوشته شدن. از اونجا که امکان استفاده از جاوااسکریپت رو در اکانتهای رایگان غیرفعال کردند (به جهت جلوگیری از استفاده از کدهای تزئینی بی‌خود!) ، شما باید تا دوشنبه آینده صبر کنی تا بیان امکانات بسته‌ی اختیاری رو تفکیک کنه. اون وقت یک بسته‌ای رو بخری که جاوااسکریپت داشته باشه. اسلایدرباکس‌های متنوعی هم در وب وجود داره. sliderbox+jquery را سرچ کن.

    به رضا حب اللهی:
    اگر DNS ها را در دامنه‌ت ست کردی و دامنه را هم در اکانت وبلاگت اضافه کردی، باید 12 الی 48
    ساعت منتظر بمونی تا ISP شما DNS cache خودش رو آپدیت کنه.

    به امیر:
    آدرس نقشه سایت شما http://tizhooshnews.blog.ir/sitemap.xml هست (البته این فایل واقعا xml هستش ولی برای robot ها اما وقتی شما با مرورگرت بازش کنی یک فایل html می‌بینی) منظورت از روی وب گذاشتن نقشه معرفی به موتورهای جستجو باشه باید بگم نیازی به این کارنیست. چون آدرس این فایل در  http://tizhooshnews.blog.ir/robots.txt وجود داره و موتورهای جستجو پیداش می‌کنن. البته شاید بخوای بصورت دستی در google webmaster اون رو وارد کنی.
  • محمدرضا شریفی
  • سلام
    دامنه ای را که قبلا خریداری کرده بود طبق مراحلی که توضیح دادید انتقال دادم.
    اما پس از گذشت چندین روز همچنان این دامنه به وبلاگم متصل نشده و پیغام زیر نمایش داده میشود .
    درخواست ارسال شده نامعتبر است
    پاسخ:
    سلام
    این مشکل در مواقعی رخ می دهد که شما مرحله اول یعنی اتصال به دامنه از طریق سامانه ایرنیک را انجام داده باشید اما آن را در بلاگ تعریف ننموده باشید. برای راهنمای بخش دوم به این آدرس مراجعه کنید:
    http://help.blog.ir/post/connect-domain
    توجه داشته باشید که این پروسه مستلزم خرید بسته پیشنهادی است.
  • محمدرضا شریفی
  • سلام
    دامنه ای که از قبل داشتم رو با روشی که گفتید به وبلاگم متصل کردم
    ولی پس از گذشت چندین روز هنوز به وبلاگم متصل نشده .

    پاسخ:
    این مشکل در مواقعی رخ می دهد که شما مرحله اول یعنی اتصال به دامنه از طریق سامانه ایرنیک را انجام داده باشید اما آن را در بلاگ تعریف ننموده باشید. برای راهنمای بخش دوم به این آدرس مراجعه کنید:
    دامنه اختصاصی
    توجه داشته باشید که این پروسه مستلزم خرید بسته پیشنهادی است.
    سلام . درود من برنامه نویسم می خوام کدهای php رو واسه نمایش بزارم تو پستام چطوری می تونم کاری کنم که رنگی باشه و دورش یه باکس مخصوص کد باشه ؟؟
    مرسی
    پاسخ:
    سلام
    از تگ pre استفاده کنید و کد مورد نظر خود را در آن درج نمایید
    سلام...چطوری میتونم تو بیان وبلاگ درست کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه در بیان ثبت نام کرده باشید می توانید از طریق آدرس blog.ir وارد شده و وبلاگ خود را ایجاد کنید
    در غیر اینصورت باید دعوتنامه داشته باشید و از طریق آن ثبت نام کرده و وبلاگ خود را ایجاد نمایید
  • گروه سایت های پرینتک
  • با استفاده از cname در دایرکت ادمین یا سی پنل هم میشه این اتصال رو برای دامنه های آی آر داشت یا خیر؟
    پاسخ:
    بله
    سلام من دامنه JSf2.ir را به وبلاگ خودم اضافه کردم ولی خودم هم نمیتونم با این آدرس وبلاگ رو ببینم، لطفاً راهنمائید نمائید.
    پاسخ:
    سلام
    هم اکنون دامنه فعال است.
    پروسه اتصال به دامنه معمولا بیش از 24 ساعت به طول می انجامد.

    سلام 

    من یک دامنه ایرنیک دارم (bordyon.ir) دی ان اس های بیان رو وارد کردم از طرف ایرنیک تغییرات اعمال شده ولی وقتی می ری به آدرس  صفحه خطای بیان میاد که میگه درخواست ارسال شده نامعتبر است

    باید چه کار کنم؟

    پاسخ:
    سلام
    به روز شدن dns ها ممکن است تا 72 ساعت زمان ببرد.
    سلام
    من دامنه ir خودم رو از وبلاگ قبلی به بیان انتقال دادم وتنظیمات dns رو اعمال کردم
    بعد از اون رفتم تو دامنه اختصاصی وبلاگم خواستم اسم دامنه رو اونجا بنویسم که کادر آدرس دامنه واسم غیر فعال بود.
    لطفا راهنمایی کنیید که چطور آدرس دامنه او ثبت کنم.
    وسؤال دوم انداز هد قالب پیش فرض چقدره؟

    قبلا از راهنمایی هایی که کردید متشکرم  
    پاسخ:
    سلام
    برای فعال نمودن آدرس دامنه باید "حداکثر دامنه‌های مستقل" را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
  • محمد نظیف کار
  • چطوری میشه نظرسنجی در وبلاگ قرار داد؟
    پاسخ:
    از ارائه پاسخ به سوالاتی که ذیل مطالب نا مرتبط مطرح می شوند معذوریم.
    در صورتیکه مطلب مرتبط به سوالتان را نمیابید آنرا ذیل "سوالات متداول" مطرح کنید.
  • سید مصطفی موسوی نژاد
  • من می خواهم برای وبلاگم دامنه خریداری کنم.اسم وبلاگ من miroa.blog.irهست و من می خواهم پس از اتصال دامنه هرکس آدرس وبلاگ من را وارد کرد مستقیما به وبسایت من منتقل شود.آیا این امکان وجود دارد؟
    پاسخ:
    خیر.
    در صورت ااتصال به دامنه نام وبلاگ شما آزاد شده و توسط دیگران قابل استفاده خواهد بود.
  • ستاد نماز جمعه سپید دشت
  • با سلام می خواستم بدونم اتصال دامنه بدون خریدن بسته امکان پذیر هست ؟
    پاسخ:
    سلام
    اتصال دامنه بدون خرید بسته اختیاری امکان پذیر نیست.
  • سید مرتضی طاهری
  • با سلام. امکان اتصال sub domain بین المللی به بلاگ وجود دارد ؟
    پاسخ:
    سلام
    بله.
    سلام3 تا سوال داشتم ؟
    1- دامنه ای رو خریدم ولی فعال نیست :yaser-school.ir
    2- DNS رو به بیان تغییر دادم ولی بازم فعال نشد؟؟
    3- شما نمی تونید فعالش کنید؟


    پاسخ:
    سلام
    تکمیل فرایند تعریف دامنه از 24 تا 72 ساعت به طول می انجامد.
    سلام من دامنه yaser-school.ir را به وبلاگ خودم اضافه کردم ولی خودم هم نمیتونم با این آدرس وبلاگ رو ببینم، لطفاً راهنمائید نمائید.

    پاسخ:
    سلام
    تکمیل فرایند تعریف دامنه از 24 تا 72 ساعت به طول می انجامد.
    سلام من دامنه yaser-school.ir را به وبلاگ خودم اضافه کردم ولی خودم هم نمیتونم با این آدرس وبلاگ رو ببینم، لطفاً راهنمائید نمائید.


    الان  وقتی می خوای سایت رو بالا بیاری نوشته ؟/؟

    درخواست ارسال شده نامعتبر است
    پاسخ:
    تکمیل تعریف دامنه از 24 تا 72 ساعت به طول می انجامد.
     دامنه من 24 ساعت ازش می گذره هنوز فعال نشده ؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟

    yaser-school.ir
    پاسخ:
    تکمیل تعریف دامنه از 24 تا 72 ساعت به طول می انجامد.
    سلام


    آقا دامنه من چرا فعال نشده ؟/

    yaser-school.ir

    پاسخ:
    سلام
    برای فعال شدن دامنه معمولا بین 24 تا 72 ساعت زمان لازم است.
    سلام
    من دامنه رو از سایتی که خریدم تو سایت ایرانیک ثبت کردم ولی هنوز فعال نشده ولی دی اس ان ها رو تغییر دادم
    فقط میخواستم بدونم که چرا قسمت کنترل پنل وبلاگم اون قسمتی که باید برای نوشتن ادرس فعال باشه
    اینطور نیست چیکار باید کرد؟
    پاسخ:

    کاربر گرامی شما امکان «افزایش نمایش گزارش کپی برداری‌ها به ۲۰۰» را از بخش «امکانات اختیاری» خریداری نموده اید.

    برای اتصال دامنه به بلاگ می بایست «حداکثر دامنه‌های مستقل» را خریداری نمائید.
     

    آقا دامنه  بنده از 72 ساعت گذشت ؟؟؟ هنوز فعال نشده؟؟

    yaser-school.ir
    پاسخ:
    آدرس بلاگ شما به نشانی http://yaser-school.blog.ir/ تائید شده است و شما دامنه ایی نیز برای بلاگ تان تنظیم ننموده اید. همچنین در صورتی که دامنه ایی تهیه نموده اید و dns های آن را بدرستی تنظیم کرده باشید می بایست زمانی که آدرس دامنه ی خود را در مرورگر وارد می کنید با صفحه ایی از وب سایت blog.ir رو به رو بشوید که نشان دهنده ی این است که dns های شما برای دامنه تان بدرستی تنظیم و بروز رسانی شده اند و در این حالت کافی ست آدرس دامنه تان را از طریق «دامنه اختصاصی» به بلاگ متصل نمائید و به محض اتصال آن از این پس محتویات بلاگ شما از طریق آن آدرس دامنه نمایش داده خواهد شد. دقت کنید که برای استفاده از دامنه اختصاصی می بایست امکان «حداکثر دامنه‌های مستقل» را از بخش امکانات اختیاری فعال نموده باشید
    آقای عزیز بنده دامنه ای رو از سایت .parsdata.com خریداری کردم که جمعه 26 مرداد خریداری شد  و شبش هم ثبت شد حالا الان که ساعت 17:45 هستش مراجعه کردم به سایت دامنه که گفت شما دامنتون رو فوروارد نکردین سریع این کار رو کردم .. سایت مرجع گفت 24 ساعت بعد از فوروارد دامنه فعال مییشه ؟؟
    لطفا جواب بدید ؟
    درضمن من دامنه رو از سایت شما نخریدم ؟؟
    درضمن بسته اختیاری و دامنه اختصاصی رو نخریدم ؟
    پاسخ:
    کاربر گرامی
    فروش دامنه اساسا جزو خدمات بیان نیست.
    بعلاوه شما هیچ یک از خدمات بسته اختیاری را نیز خریداری نکرده اید.
    تو رو به خدا چرا منو سر کار می زارین ؟

    تا غروب وقتی که دامنه رو فعال کردم آدرس blog.ir  کار می کرد؟

    تو رو خدا برش گردان ؟

    فقط می خوام بدونم دامنه منو فعال می کنید یا نه ؟
    پاسخ:
    کاربر گرامی
    در صورتیکه شما عملیات تعریف دامنه را بطور کامل انجام داده باشید، آدرس yaser-school.blog.ir/ نباید فعال باشد و با وارد کردن این آدرس باید پیغامی مبنی بر اینکه این وبلاگ هنوز ثبت نشده به نمایش درآید. از انجام صحیح تعریف دامنه خود اطمینان حاصل کنید. در این زمینه می توانید از مطالبی که در این زمینه در بلاگ راهنما ایجاد شده است کمک بگیرید.
    سلام من یک دامنه رو از سایت های ایرانی خریدم خواستم بدونم دیگه نیاز نیست حداکثر دامنه های مستقل رو خریداری  کنم ؟؟


    پاسخ:
    سلام
    شما برای استفاده از دامنه در بیان باید امکان اتصال دامنه به بلاگ را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
    لطفا این سایت رو بالا بیار   http://yaser-school.ir/   ببین چرا سر تیتر بالاییش اسم وبلاگ رو ننوشته ...

     فقط نوشته  yaser-school.ir ???
    پاسخ:
    کاربر گرامی
    درصورتیکه توضیحات ارائه شده پاسخ سوال شما نیست پرسش خود را از طریق تماس با شماره تلفن 6153 مطرح نمایید.
    سلام من دامنم رو از طریق سامانه ایرنیک خریداری کردم

    آیا باید دوباره برم بخش دامنه مستقل رو خریداری کنم ؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    بله باید امکان اتصال دامنه به بلاگ را نیز خریداری نمایید.
    سلام

    من دامنه ای رو از طریق ایرنیک خریداری کردم و تنظیمات رو نیز انجام دادم 72 ساعت هم صبر کردم ولی دامنه فعال نشد؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    توصیه می شود برای پاسخگویی دقیق تر مشخصات خود را نیز وارد کنید و یا ابتدا در بیان وارد شده و سپس اقدام به ارسال نظر نمایید.
    برای اتصال دامنه باید امکان اتصال آن را نیز از بسته اختیاری خریداری نمایید.
    دوست خوب  جمله زیر را بخون ؟؟؟

     بنده الان دامنه ای رو از   سایتی خریداری کردم  و  dns  اون هم به بیان منتقل دادم حالا باید چیکارکنم ؟؟
    پاسخ:
    کاربر گرامی
    درصورتیکه توضیحات ارائه شده پاسخ سوال شما نیست پرسش خود را از طریق تماس با شماره تلفن 6153 مطرح نمایید.
    خواستم بدونم اگه کسی دامنه ای رو از شرکت های فروش دامنه بخره دیگه نیازی به خریدن دامنه های مستقل داخل بیان نیست ؟؟ یا هست؟؟
    پاسخ:
    بیان سرویس دامنه را نمی فروشد اما شما برای اتصال دامنه ای که از شرکت های فروش دامنه خریداری نموده اید به بلاگتان باید امکان اتصال آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
    چگونه وارد سایت ثبت شده شوم؟
    پاسخ:
    سوال خود را با جزئیات بیشتری طرح نمایید.
    با سلام
    آیا ابا اتصال یک دامنه روی وبلاگ از نظر سئو مشکلی پیش نمیاد.
    چون من فقط واسه این که فروشگاه توی صفحه اول گوگل باشه می خوام روی سیستم وبلاگ دهی شما فروشگاهم رو راه بیاندازم.
    در کل ایا این کار برای رسیدن به صفحات اول گوگل مناسب می باشد؟
    در ضمن ایا امکان این هست که یک قالب سفارشی برای سایت های فروشگاهی هم به مجموعه قالب های موجود اضافه کنید؟
    در کل به نظر شما تا چه حد می تونه این کار موفقیت امیز باشه.
    مشکلی نیست که من فعلا با همین وبلاگ محصولات رو اضافه کنم و بعد از مدتی دامنه رو بهش متصل کنم؟
    یا از همون اول دامنه رو متصل کنم و بعد محصولات رو اضافه کنم؟

    با تشکر
    پاسخ:
    سلام

    با اتصال دامنه، url همه صفحات و همینطور آدرس درایو صندوق بیان تغییر خواهد کرد. به این ترتیب معمولا مشکلات زیر به وجود می‌آید:
    رتبه شما در موتورهای جستجو به حالت اولیه باز می‌گردد. پیوندهای به سایت شما در سایت‌های دیگر شکسته خواهد شد. پیوندهای موجود از سایت شما در موتورهای جستجو شکسته خواهد شد. آدرس فایل‌های صندوق بیان تغییر خواهد کرد. (البته این آدرس‌ها در داخل سایت به صورت خودکار بروز می‌شوند) کسانی که مطالب شما را با RSS دنبال می‌کردند، با لینک‌های شکسته مواجه خواهند شد.

    در نتیجه به کسانیکه میخواهند از امکان اتصال دامنه استفاده کنند توصیه می شود ابتدا دامنه را به بلاگ خود متصل نمایند.

    طراحی قالب اختصاصی جزو خدمات بلاگ نیست اما برای برخی از موضوعات قالب های پیشفرض متناسب وجود دارند.

  • سالار سحرخیز
  • سلام، من از امکانات اختیاری یک دامنه مستقل خریدم اما الآن نمی دونم چجوری آدرس وبلاگم رو چجوری به mydomain.ir تغییر بدهم. لطفا راهنمایی بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    در این زمینه به اتصال به دامنه مراجعه نمایید.
  • سالار سحرخیز
  • سلام ؛ آیا فقط باید از nic.ir دامنه خرید یا این که از سایت های دیگر مثل iranhost.com می شود خرید؟ لطفا راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    سلام
    تفاوتی در این رمینه بین سایت های ارائه دهنده خدمات دامنه وجود ندارد.
  • سالار سحرخیز
  • سلام؛ سوالی داشتم : گوگل وبلاگ ها را در نتایج جستجو نشان می دهد. من یک دامنه به وبلاگم وصل کرده ام. شنیده ام که گوگل وب سایت هایی با هاست رایگان را بن(مسدود) می کند. وبلاگ ها هم یه جورایی هاست رایگان حساب می شن . پس من که از وبلاگ به جای هاست استفاده می کنم هم مسدود میشوم؟ آخه وقتی تو گوگل اسم دامنه رو می زنم نمیاره.مشکل چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    گوگل وبسایت هایی با هاست رایگان را مسدود نمی کند.
    توجه داشته باشید که پس از اتصال دامنه به زمان برای ایندکس شدن توسط جستجوگر ها احتیاج است. برای اطلاعات بیشتر به معرفی به موتور های جستجو مراجعه نمایید.
  • قرائت قرآن
  • سلام

    تنظیمات مربوط به آدرس اختصاصی را انجام دادم
    در حال حاضر بازدیدکنندگان ، وبلاگ را با چه آدرسی مشاهده خواهند کرد . چه مقدار زمان می بره تا آدرس اختصاصی www.qaraat-quran.ir مشاهده بشه
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    در حال حاضر وبلاگ شما از طریق آدرس qaraat-quran.ir در دسترس کاربران قرار دارد.
    من این دامنه رو خریدم ghabemarkazi.ir خب تاید شد حالا میخام  این دامنه را باز کنه ghabemarkazi.tk      
    خب باید بزنم ns1.ghabemarkazi.tk    این درسته و اگر بخوام لینک freec.dk/ghab برام باز کنه چی 
    پاسخ:
    سلام
    هر دو دامنه را در سامانه ایرنیک همانطور که در همین مطلب ذکر شده ثبت نمایید.
    همچنین نمیتوانید از freec.dk/ghab برای بلاگ استفاده نمایید و تنها می توانید redirect نمایید.
  • جملات کوتاه و زیبا واس ام اس
  • باسلام
    من عضو شدم ولی هنوز موفق نشدم وبلاگم را به سایت تبدیل کنممبلغ 16 هزار تومان هم اضافی پرداخت کردم جهت تمدید این اشتباه خودم بود
    این مبلغ هماز حسابم کم شده
    نمیدونم چیکار کنم
    تا الان 40 هزار تومان پول دادم
    ولی هنوز وبلاگم به سایت تبدیل نشده
    نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ:
    سلام
    سوال خود را با جزئیات بیشتری مطرح نمایید تا امکان پاسخ دهی دقیق به آن فراهم گردد.
  • مترجم فصیح معصومیه
  • سلام / دو تا سوال دارم
    1- اگر من بسته دامنه را بخرم و وصل کنم ، آیا همانند  دیگر وبلاگ ها می توانم از آدرس بیان هم وارد مبلاگم بشوم ؟ مثلاً هم دامنه fasih.ir  فعال باشه هم آدرس fasih.blog.ir
    2- من بیشتر از دو تا دامنه نیاز ندارم و در بسته های شما دو تا دامنه وجود نداره ، نمی خوام بسته سه تایی بگیرم که هزینه اضافی کرده باشم
    ممنون از تلاش ها
    پاسخ:
    سلام
    با اتصال دامنه به وبلاگ، آدرس بلاگ برای استفاده دیگران آزاد می شود در نتیجه پاسخ سوال اول شما منفی است.
    امکان خرید اتصال دو دامنه وجود ندارد.
    سلام
    من ی  دامنه خربداری کردک ولی وقتی میخوام ثبتش کنم میگه dns وجود ندارد باید چی کارش کنم
    پاسخ:
    سلام
    ns های بیان را که در همین مطلب ارئه شئه در قسمت مدیریت دامنه خود درج نمایید.
    با سلام بنده دامنه ای خریداری نمودم.ir همچنین بسته دامنه اختصاصی هم خریدم و الان کاملا وصله به وبم و هیچ مشکلی ندارم اما بعد تصمیم گرفتم زیر دامنه هم بهش اضاف کنم مانند blog or site.pmbaghdadi.ir بنده تو پنل دامنه شرایطشو خودنم.با  نماینده ای که ازش خریداری کردم صحبت کردم گفتند :در پنل ایرنیک امکان ایجاد A record , CNAME, .. وجود ندارد. می توانید با پشتیبانی وبلاگ تماس بگیرید.
    اما دیدم که وب خانه طراحان انقلاب که از سیستم بیان نشعت گرفته یه همچین چیزی که من دنبالشم رو داره و دامنش هم دات ای ار هست.ممنون میشم کمکم کنید
    پاسخ:
    سلام
    سیستم ایرنیک و بلاگ از زیردامنه ها پشتیبانی نمی کنند اما می توانید برای ایجاد زیر دامنه با خرید هاست از سرویس دهنده ای که امکان تنظیم ns ها را داشته باشد؛ برای دامنه خود زیردامنه تعریف نمایید.
    می بخشید میشه بیشتر راهنمایی کنید؟از هاست رایگان هم میشه یه چنین کاری کرد؟

    پاسخ:
    امکان استفاده از هاست رایگان نیز وجود دارد.
    در کل می باید سرویس دهنده ای را بیابید که امکان تعریف زیر دامنه ها را نیز ارائه کند و یا از امکانات هاست رایگان استفاده کنید با دامنه ای که آن را پشتیبانی نماید.
  • اشکان عاشوری
  • با سلام.بنده به تازگی یک دامنه آی آر از ایرنیک خریداری کرده ام و میخواهم این دامنه ،دامنه اصلی من شود و ملاک موتورهای جستجو قرار گیرد و همچنین با بروزرسانی وبلاگ بنده در صفحه وبلاگ های بروز شده قرار گیرد.آیا استفاده از روش اول صحیح میباشد؟
    پاسخ:
    بله.
    سلام
    من امروز دامنه ای را از ایرنیک خریداری کردم و هم چنین یک دامنه از امکانات اختیاری بلاگ بیان ... من قبل از اینکه دامنه خریداری شده تائید شود ان را در قسمت دامنه اختصاصی بلاگ ثبت کردم ... این فرایند باعث شد که وبلاگ دیگر بالا نیاید ... من دامنه را در بلاگ بیان حذف کردم ولی باز وبلاگ بالا نمیاد ... با توجه به اینکه من دامنه را حذف کردم  ولی باز وبلاگ را به دامنه ای که در بلاگ ثبت کردم ارجاع می دهد .... جالب اینجاست که با ف ی ل ت ر ش ک ن وبلاگ بالا میاد ... اگر راهی هست مرا راهنمایی کنید .. پیشاپیش از پاسخگویی شما تشکر میکنم
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه از انجام تنظیمات مربوط اطمینان دارید؛ پس از فعال شدن دامنه از سوی سرویس دهنده ایرنیک، وبلاگ شما از طریق آدرس دامنه در دسترس خواهد بود و مشکل فعلی خومد به خود رفع می شود.
    ممنون ... هم اکنون دامنه من به وبلاگ وصل شده است ... تشکر
    سلام . آقا این صندوق بیان از تو وبلاگ ها باز نمیشه !
    لطفا رسیدگی کنید !
    پاسخ:
    اختلالی در سیستم گزارش نشده است. توصیه می شود یکبار از حساب کاربری خود خارج و مجددا وارد شوید.
    سلام
    چگونه می توانم زیر دامه ای مانند mysub.mydomain.com را به آدرسی مانند myblog.blox.com یا به زیرشاخه ای از همان دومین خودم ارجاع دهم!؟؟! پیشاپیش از ارسال پاسخ سپاسگزارم:)
    پاسخ:
    سلام
    تعریف زیر دامنه ها در پنل مدیریت دامنه امکان پذیر است اما توجه داشته باشید که به این منظور باید دامنه خود را از سرویس دهنده ای تهیه نمایید که امکان تعریف زیردامنه را نیز به شما ارائه نماید.
    سلام من یک دامنه ار ایرنیک خریداری کردم kormanj-cvil.ir
    و تا قسمتی که آپی بهم داده . جلو رفتم آیا مرحله  برای ثبت دیگه ای مونده ؟  مرحله بعدی باید چیکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه مطابق آنچه در این مطلب بیان شده عمل کرده باشید نیازی به تنظیمات دیگر نخواهید داشت.
    همچنین توجه داشته باشید که برای اتصال دامنه به وبلاگ باید ابتدا امکان آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
  • سعید قره خانی
  • سلام من دوازده روز پیش دامنه lengebelenge.ir را پس از ثبتنام در ایرنیک از طریق وب رمز خریداری کردم و نه 24 ساعت تا 72 ساعت بلکه288 ساعت!! گذشته و خبری نیست که نیست مشکل از کجاس ممنون میشم کمک کنید
    پاسخ:
    سلام
    بعد از اینکه دامنه را خریداری کردید ،‌  باید طبق این دستور العمل ،‌ دامنه را به وبلاگ خودتان متصل کنید .
    با سلام وخسته نباشید. من دامنه خریداری کردم و آن را به وبلاگ متصل کردم میخواهم اگر کسی با آدرس وبلاگ وارد شد مستقیم به آدرس دامنه ثبت شده متصل شود لطفا راهنمایی کنید. در صورت امکان جواب را از طریق ایمیل برای من ارسال نمایید.

    با تشکر از زحمات شما
    پاسخ:
    سلام
    باید از دامنه هدایت شونده (redirect) استفاده کنید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه نمایید.
    با سلام
    می خواهم وبلاگ خود را ری دایرکت کنم و بجای آوردن خود وبلاگ به وبسایت خودم منتقل شود
    مثلا اسم وبلاگ خود را تایپ کنم و وقتی اینتر زده شد صفحه وبلاگ به سایت دیگر منتقل شود.
    لطفا راهنمایی بفرمائید چگونه ممکن است؟
    با تشکر
    حمید معتمد
    پاسخ:
    سلام
    ایجاد وبلاگ بمنظور ریدایرکت کردن آن به سایت دیگر خلاف قوانین بلاگ است.
  • گلبرگ دانلود
  • سلام امکان وصل کردن دامین اصلی به ساب دامین در بیان وجود داره؟
    مثلا سایت اصلی که اینه domain.ir 
    ساب دامین این باشه dl.domain.ir
    پاسخ:
    سلام
    از سوی بلاگ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد اما باید در پنل دامنه خود از سرویس دهنده ای استفاده کنید که این امکان را به شما می دهد.
  • علی معصومی
  • سلام
    من دامنه ای رو با ادرس ht-khansar.ir رو از سیستم میهن وب هاست خریداری کردم و دی ان اس های اون رو برای بیان تنظیم کردم .
    الان میخوام یه هاست تهیه کنم و ساب دامین ac.ht-khansar.ir رو برای هاست تنظیم کنم لطفا راهنمایی کنید چکار باید بکنم گفته بودید اگه از سیستم nic مستقیم دامین رو خریده باشم این امکان وجود نداره ولی خوب من از میهن وب هاست دامین رو خریداری کردم باید چکاری بکنم ؟
    پاسخ:
    سلام
    در این صورت باید خود دامنه mydomain.com را با رکورد CNAME به دامنه bayandns.ir متصل کرده و همین کار را نیز در مورد زیر دامنه دلخواه خود (مثل portal.mydomain.com) با رکورد A یا CNAME انجام دهید.
  • معین نیک پور
  • سلام، میشه علاوه بر آدرس فعلی وبلاگ با آدرس اختصاصی نیز به آن دسترسی داشت ؟
    " هم با آدرس فعلی و هم با دامین اختصاصی به وبلاگ دسترسی پیدا کرد ؟ "
    پاسخ:
    سلام
    آدرس بلاگ بیست روز پس از اتصال دامنه برای استفاده دیگر کاربران آزاد می شود اما انتخاب مجدد آن از سوی کاربر منعی ندارد.
    یلام دوستان خواهشا جواب من بدین
    1- اینکه از چه شرکتی برای خرید دامنه اقدام کنم بر روی لود شدن سایت تاثیری داره یا فرق نمیکنه از چه شزکتی دامنه بخرم؟
    2- دامنه خریداری شده اگر به عنوان دامنه پشتیبان ثبت شود، آدرس وبلاگم رو از دست میدم؟
    3- دامنه خریداری شده اگر به عنوان دامنه پشتیبان ثبت شود، به محض تغییر مطلبی در وبلاگ همزمان و سریع در سایت هم نشان داده می شود یا با تاخیر؟قالب سایت و قالب وبلاگ یکیست؟در کل چه تغییری ممکن است رخ دهد؟؟

    واقعا لطف میکنید پاسخ بدید
    پاسخ:
    سلام
    شرکت های ارائه دهنده تاثیری در این باره ندارند.
    در حالتی که دامنه را بعنوان دامنه پشتیبان انتخاب کنید آدرس بلاگ پابرجا میماند.
    دامنه پشتیبان تفاوتی با وبلاگ شما نخواهد کرد و تنها تفاوت در این است که آدرس دامنه پشتیبان شما به وبلاگ ارجاع نمیدهد و یک دامنه مجزا اما غیر اصلی تلقی می شود. و تغییری در بلاگ رخ نمیدهد.
    سلام دوستان
    اگر دامنه اختصاصی پشتیبان به وبلاگم اضافه کنم اونوقت آمار باز دید کننده ها چطوری میشه؟ ینی اونی که آدرس دامین رو میزنه جز بازدید کنندگان وبلاگ به حساب میاد؟؟
    ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    به هر شیوه و با هر آدرسی که کاربران از سایت شما بازدید کنند جزو بازدیدکنندگان شما محسوب و شمارش می شوند.
    از پاسختون سپاسگذارم واقعا
  • مهدی خدادادی
  • با سلام و عرض خسته نباشید.
    من الان یک دامنه دارم که متصل به هاست هست اما فعلا معلقه ، می خواستم  سرویس دهنده ی سایت (NS)  را به بیان انتقال بدم ، ایا به هاست صدمه ای وارد میشود؟
    و یک سوال دیگر ! نحوه پنل گذاری و یا جوملا روی سایت به چه صورت است ، امکان گذاشتن هست و لطفا کمی توضیح بدهید

    پاسخ:
    سلام
    در صورتی که دسترسی شما به آن هاست از طریق آی پی باشد مشکلی نخواهید داشت و به اطلاعات هاست خود دسترسی خواهید داشت، همچنین امکان نصب جوملا وجود ندارد.
    سلام لطفا امکان redirect شدن دامنه اصلی blog.ir. به دامین خریداری شده رو هم اضافه فرمایید (الان بر عکسش موجو است) اما به نظرم بر عکسش کاربردی تره!
    پاسخ:
    سلام
    از آنجا که پس از گذشت بیست روز از زمان اتصال دامنه نام وبلاگ برای استفاده دیگر کاربران آزاد خواهد شد امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
    سلام من برای وبلاگم دامنه خریدم اما وقتی واردشم میشم این ارور رو میده
    ببینین
    downloadf.ir
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه از صحت انجام تنظیمات مربوط مطابق آنچه در اتصال به دامنه عنوان شده است اطمینان دارید توجه داشته باشید که اتصال به دامنه ممن است ا 24 ساعت تا بیش از یک هفته بطول بیانجامد.
    همچنین لازم بذکر است که از بسته اختیاری تنها امکان اتصال دامنه به بلاگ قابل خریداری است و خود دامنه را باید از سرویس دهنده های آن تهیه نمایید.
  • شهاب خانلو
  • سلام بخشیید چطوری میشه روی وبلاگ تبلیغات گذاشت؟آموزشگاه شهاب
    پاسخ:
    سلام
    امکان درج تبلیغات در وبلاگ در پنل بلاگ عمومی نشده است اما با ویرایش قالب خود و درج کد بنر مورد نظر میتوانید در وبلاگ خود تبلیغ درج نمایید.
  • ♥☀♥☀♥ اس ام اس 2 اس تی اس ♥☀♥☀♥
  • با سلام
    بنده به وبلاگ قبلیم دامنه اختصاصی دادم ولی الان میخوام دامنه رو کلا از وبلاگ جدا کنم
    سوالم اینه که مطالب قبلی روی وبلاگ قبلیم بر میگردند یا حذف میشن؟
    اگه امکان بازگشت مطالب هست میشه در صورتی که وبلاگ قبلی توسط فرد دیگری ثبت شده باشه به آدرس وبلاگ جدید انتقال داد؟
    از پاسخگوییتون ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    با حذف دامنه از بلاگ مطالب حذف نمی شوند.
    سلام.
    من دامنه رو متصل کردم و همه چی خوبه.
    فقط یه سوال.
    ا زبین سه گزینه ای که برای اتصال وجود داره نمیدونم که کدوم رو انتخاب کنم بهتره؟
    یعنی اگه دامنه اختصاصی اصلی رو که الان انتخاب کردم، بعد از 60روز دیگر وبلاگی به نام وبلاگ قبلیم ندارم و دامنه فعلیم فقط آدرس اصلی سایتمه؟
    میشه بگید کدوم رو انتخاب کنم بهتره چون زیاد برام اهمیت نداره! فقط اگه بعدا پشیمون شدم و خواستم تغییراتی در سایت بدم دیگه حسرت این رو نخورم که چرا این گزینه رو برای فعال کردن دامنه انتخاب کردم.
    مرسی از خدماتتون.
    پاسخ:
    سلام
    پس از گذشت 60 روز نام وبلاگ شما برای انتخاب دیگران آزاد خواهده شد.
    باید بسته به نیاز خود یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید.
    برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به دامنه اختصاصی مراجعه نمایید.
    سلام
    بعد از انتقال دامنه دیگر رتبه در الکسا نداریم در صورتی که پیش از این رتبه 19 هزار را در ایران داشتیم.
    آیا حل میشه؟
    پاسخ:
    سلام
    بدیهی است که دامنه جدید شما سابقه و بالتبع امتیازی در رتبه بندی ندارد. و این امر به مرور زمان تغییر خواهد کرد.
  • محمد رضا کهنی
  • با سلام
    تنظیمات ns سایت رو در ایرنیک انجام دادم بعد از گذشت چند ساعت چگونه سایت به ادرس من در بلاگ وصل میشه مگه ns سایت رو برای من اختصاصی هست که نشون بده
    پاسخ:
    سلام
    برای اطلاع از پگونگی اتصال دامنه به وبلاگ میتوانید به دامنه اختصاصی مراجعه نمایید.
    همچنین توجه داشته باشید که برای اتصال دامنه به بلاگ باید ابتدا امکان آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
  • کیانوش مرادیk
  • سلام.الان من تو بلاگ وبلاگ ساختم اول صفحه گوگله میخوام رقیب هام نیان پشت سرم ...اگه دامنه م رو از blog.irبه             ir.تغییر بدم تاثیری منفی نمیزاره؟مثلا بیاد صفحات 2و3و...
    پاسخ:
    سلام
    تغییر دامنه بلاگ از امتیاز فعلی شما در جستجوگر ها خواهد کاست.
  • خادمین بقیة الله
  • سلام
    غیر از ir هم میشه قرار داد؟
    مثلا info , com
    پاسخ:
    سلام
    محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
    سلام. من دامنه irرو خریدم چطوری میتونم سایتم رو مدیریت کنم اصلا آدرس سایتمو میزنم نمیاره. همین الان خربدم؟
    پاسخ:
    در صورتیکه از انجتام صحیح تمام مراحل اتصال به دامنه و تنظیمات آن اطمینان دارید توجه داشته باشید که اتصال دامنه به وبلاگ ممکن است تا بیش از یک هفته بطول بیانجامد. 
    سلام
    مشکل پرداخت بانک ملت کی حل میشه ؟

    پاسخ:
    سلام
    مشکل یاد شده رفع گردیده و هم اکنون میتوانید برای پرداخت اقدام نمایید.
    سلام .میخواستم کامل از امکانات بلاگ خارج و سایت با همین دامین بسازموهاست خریداری کنم.لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام
    لطفا سوال خود را واضح تر بیان نمایید.
    همجنین توجه داشته باشید که از بخش مشخصات اولیه میتوانید وبلاگ خود را حذف نمایید.
  • حسین کربلایی
  • سلام
    آقا من یه دامنه دارم مثلا news.ir که روی ds  های بلاگ ستش کردم/ الان میتونیم یک وبلاگه دیگه بسازم و مثلا news.site.ir ساب دامنه "نیوز" رو در قسمت اتصال دامنه وارد کنم/لطفا جواب بدید ممنون
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که انتخاب زیردامنه و اتصال آن به یک وبلاگ مربوط به سرویس دهنده دامنه شماست و در صورتیکه این امکان وجود داشته باشد میتوانید این کار را انجام دهید.
    سلام
    وقت بخیر 
    آیا پس از اتصال دامنه 
    لینک های قدیمی وبلاگ به آدرس جدید ریدایرکت می شوند ؟ 
    سپاس از پاسختون 
    پاسخ:
    سلام
    بله
    با سلام
    من دامنه ای رو به بیان متصل کردم که میخوام در اون برای فایل هایی که در صندوق هست از پرداخت آنلاین استفاده میکنم. چطور دسترسی رو به فایل ها طوری تنظیم کنم که کسی که به اون آدرس میره اول باید مبلغ رو پرداخت کنه. و اون فایل بسته باشه تا پرداخت آنلاین صورت نگیره.
    الان اگه کسی بعد از دانلود دوباره لینک رو بزنه یا لینک دانلود رو فرد دیگه ای بده اون فایل دانلود میشه، میخوام اینطور نباشه.
    لطفاً راهنمایی کنید. ممنون
    پاسخ:
    سلام
    امکان محدود کردن دانلود فایل به پرداخت وجود ندارد اما میتوانید فایل های مورد نظر را با رمز عبور محدود نمایید.
    با سلام خدمت شما
    ببخشید یه سوال
    اگر ما دامنه رو به وبلاگ متصل کنیم،این امکان وجود داره که دیگران دیگه نتونن با اسم وبلاگ وارد ان بشوند(یعنی فقط با اسم دامنه سایت باز بشه)؟؟؟؟؟
    این مکان هست؟
    اگر هست چگونه؟؟؟
    مهمه لطفا جواب بدید
    پاسخ:
    سلام
    پس از انتخاب دامنه برای وبلاگ
    دیگران تا مدت 60 روز میتوانند با نام وبلاگ به دامنه شما هدایت شوند اما پس از آن نام وبلاگ آزاد شده و تنها وبلاگ شما با دامنه آن قابل دسترسی خواهد بود.
    بسیار ممنونم
    بلاگ ، بهترینی
    با سلام
    پس از ثبت دامنه و انجام دستور العمل های بالا به دو مشکل برخورد کردم
    اولا این پیغام هنگام ثبت دامنه در وبلاگ من:
    1)به نظر می‌رسد دامنه‌ی شما به درستی تنظیم نشده است. اگر هنوز دامنه‌ی مورد نظرتان را تنظیم نکرده‌اید لطفا بعد از تنظیم آن اقدام به اتصال کنید و اگر دامنه را اخیرا تنظیم کرده‌اید، بهتر است تا انتشار کامل تنظیمات (۱ تا ۲ روز) صبر نمایید.

    2)وقتی ادرس وبلاگ رو وارد می کنم :
    صفحه ی مرورگر page not found  باز میشود

    آیا باید صبر کنم !؟
    این تنظیمات و 8 ساعته انجام دادم
    در مورد مشکل شماره 1 ، تنظیمات و با توجه به آموزش های شما انجام دادم !
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه از انجام تمام تنظیمات در بلاگ و همچنین سرویس دهنده دامنه خود اطمینان دارید توجه داشته باشید که اتصال دامنه ممکن است از سوی سرویس دهنده طول بکشد.
    سلام اسم وبلاگ من tokanet.blog.ir هست اما اگه بخوام که یک دامنه دیگه با یک اسم دیگه ثبت کنم چی میشه مثلا بزارم parnet.ir ایا میشه اینجوری یا فقط باید همون بشه tokanet.ir؟
    پاسخ:
    سلام
    محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
    سلام و خسته نباشید.به مشکل برخوردم امیدوارم کمکم کنید.
    من  4 هفته قبل از اینکه دامنه Ir  رو از ایرنیک بخرم،از بیان دامنه اختصاصی رو فعال کردم و توی کادر دامنه جدید آدرس وبلاگ رو بدون گذاشتن blog  وارد کردم،یعنی اصلا نمی دونستم اول باید توی ایرنیک دامنه  رو می خریدم و همون 4 هفته رو صبر کردم تا آدرس وبلاگ metatheory.ir  بشه.حالا چند روز پیش فهمیدم باید اول دامنه رو می خریدم و خریدم و توی پنلم ،دامنه قبلی رو حذف کردم و جدیده که همون بود رو وارد کردم.خواهش می کنم بهم بگید درست می شه و من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    در هر زیمانی که شما تنظیمات مربوط را انجم دهید دامنه شما متصل خواهد شد.
  • َAli Norouzi Ziveh
  • سلام. من میخوام به هاست وبلاگم دسترسی داشته باشم که بتونم امکان ایمیل info@pesarekhoob.com رو بهش اضافه کنم. آدرس وبلاگ yeralma.blog.ir هست که اون رو به دامنه ی اختصاصی خودم یعنی pesarekhoob.com اضافه کردم. لطفا راهنمایی کنید
    پاسخ:

    سلام

    جهت راه اندازی ایمیل روی یک دامنه مستقل باید تنظیمات مربوط به MX دامنه انجام شود. اما با توجه به اشتراکی بودن DNS-server های بیان (ns11 و ns12.bayandns.ir) امکان انجام این کار بر روی DNS-server های پیشفرض بیان وجود ندارد. لذا می‌بایست از DNS-server مخصوص به خود استفاده نمایید (این امکان، بدون هزینه توسط سرویس‌هایی مانند cloudns.net قابل انجام است)

    بعد از استفاده از DNS server اختصاصی خود، باید آدرس سرور دریافت ایمیل در تنظیمات DNS Server مشخص گردد (با رکورد MX).

    با توجه به عدم دسترسی بیان به DNS Server های کاربران ، لازم است تا این کار توسط هر کاربر انجام شود.

  • سجاد خلیلی
  • با سلام
    لطفا میشه توضیحی بدید در رابطه با اینکه :
    1-هاستی که برای وبلاگم به آدرس 8learn.ir رو خریدم ،چجوری به وبلاگم وصل کنم تا سرعت لودش بره بالا ،چون به سرعت بالا با توجه به موضوع سایتم احتیاج دارم.
    2-کی و چه زمانی میشه تو بلاگ بیان مثل سایر سرویس های وبلاگدهی ،صفحاتی با ویرایش کامل کدها نوشت?یعنی جدا از قالب اصلی
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    امکان اول وجود ندارد و در مورد دوم نیز موضوع در دست بررسی قرار دارد و زمان مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است.
    با سلام
    میخواستم یه وبلاگ با ادرس 4 حرفی ثبت کنم باید امکانشو بخرم؟
    پاسخ:
    سلام
    این امکان وجود ندارد.
  • سیدمحمدحسین میرفخرائی
  • سلام
    چطوری می‌تونم عنوان page را از نشانی صفحات جانبی‌ام پاک کنم؟
    مثلا می‌خواهم mirfakhraei.ir/page/zamimeh را به‌شکل زیر دربیاورم:
    mirfakhraei.ir/zamimeh
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
  • محمد حسین آذربهرام
  • با سلام و احترام،
    بنده از سرور شما و با ثبت یک دامنه از طریق یکی از کارگزار های ایرنیک اقدام به ایجاد سایت کردم. از طریق پنل مدیریتی شرکت واسط تنظیمات DNSرا انجام دادم. اکنون در صفحه مدیریتم پیام "تا 60 روز سایت شما قابل روئیت نیست" به من نشان داده می شود. البته در قسمت مدیریت دامنه اختصاصی!
    الان نه از طریق نشانی بلاگم و نه از طریق نشانی دامنه اختصاصیم میتونم محتویات وبلاگم رو ببینم. هر زمان نشانی دامنه اختصاصیم رو وارد می کنم پیام خطا مشاهده میکنم که یا ضفحه کاملا سفید هست. 
    لطفا محبت می فرماید راهنماییم کنید چکار کنم یا چقدر باید منتظر بمونم. شماره پشتیبانی هم دارید برای تماس تلفنی؟ 
    آدرس دامنه اختصاصیم در همین فرم ثبت شده.
    پاسخ:
    سلام
    در بلاگ تنها دو وبلاگ برای شما ایجاد شده است که هیچیک به دامنه اختصاصی متصل نیستند و آدرس یاد شده نیز در فهرست دامنه های بلاگ وجود ندارد. و در سامانه ایرنیک نیز اطلاعاتی برای این دامنه ثبت نشده است.
    سلام

    تنظیمات این دامنه برای اتصال به «بلاگ بیان» به درستی انجام شده است، اما دامنه digital-arshad.ir به هیچ وبگاهی متصل نیست.

    در صورتیکه دامنه متعلق به شماست، می‌بایست آن را در صفحه دامنه اختصاصی در مرکز مدیریت سایت خود ثبت نمایید.

    یه توضیح میدین دقیقا باید چیکار کنم؟73275
    پاسخ:
    سلام
    از بخش دامنه اختصاصی در منوی وبلاگ باید مشخصات دامنه خود را در قسمت مربوط درج نمایید تا وبلاگ شما به دامنه مورد نظر متصل گردد. 
  • سجاد جعفری
  • سلام زمان اعمال می زنه در دسترس نیست
  • احسان امینی
  • سلام خسته نباشین میخوام لینک یا ادرس سایتی رو تو وبلاگم قرار بدم که قابل لمس باشه همینجوری میزارم مثل متن فقط میشه کپی کرد ولی میخوام هرکی که لمس میکنه وارد سایت بشه باید چیکار کنم؟میشه توضیح بدین
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    بدین منظور باید از امکانات ویرایشگر متن خود استفادهکنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به مطلب مربوط به راهنمای ویرایشگر مورد استفاده خود مراجعه نمایید.
  • رامین نعمتی
  • سلام . من از nic.ir دامنه ای خریدم و تنظیمات NS ها روی nic انجام دادم . آیا برای اینکه دامنه رو به وبلاگم بچسبانم باید هزینه ی جاگانه به blog.ir بپردازم ؟
    پاسخ:
    سلام
    برای اتصال دامنه باید امکان اختیاری آن را نیز از بخش امکانات اختیاری بلاگ خریداری نمایید.
  • مجید فرزانه
  • راه هایی که فرمودید رو انجام دادم اما در ج میگه فیلد های مشخص شده را درست وارد کنید!
    دلیل چیست؟ راهنمایی کنید
    پاسخ:
    از درج صحیح موارد یاد شده اطمینان حاصل نماییدو.
  • ویراستار باشی
  • سلام و ادب
    من روی دامنهٔ virastarbashi.ir سرویس وبمیل خریدم و حالا پشتیبانی هاستینگ به من می‌گه باید ارائه‌دهندهٔ سرویس وبلاگ، رکوردهای mx رو به سرور هاستینگ متصل کنه.
    ممکنه راهنمایی‌ام کنید که این کار چطور باید انجام بشه؟
  • سیاوش جمالی مقدم
  • سلام
    برای دامنه دادن به وبلاگ
    بعد از خریداری و ثبت؛
    اونجا که نوشته کارگذاری و آیپی باید دقیقا اونی که شما تو تصویر گذاشتین رو بذارم یا از لینک پرسجو از لینک کارگذار نام دامنه DNS اون نام و آیدی که زده رو باید بدم؟
    میشه لطفا راهنمایی دقیقتر کنید
    و اینکه من دامنه خریدم چیز دیگه ای هم باید خریداری کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    تنظیمات باید مطابق آنچه در تصویر نمایش داده شده است انجام شود.
    همچنین برای اتصال دامنه به وبلاگ باید امکان اختیاری آن را از بخش امکانات اختیاری بلاگ خریداری نمایید.
  • مهدی سعیدی
  • سلام جدیدا نیک آی پی کارگزار رو اجازه نمیده خالی بزاری
    باید چیکار کنیم؟ آی پی رو چند وارد کنیم؟
    راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ:
    سلام
    نیازی به درج آی پی کارگزار وجود ندارد و تها با تعریف dns های بیان میتوانید دامنه خود را متصل نمایید.
    سلام

    اگر دامنه اختصاصی بگیریم هزینه های سایت مثل هزینه هاست و ... چقد میشه؟

    اگر ممکنه درباره میزان هزینه هایاسلانه توضیح بدید.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    اتصال دامنه به وبلاگ تنها آدرس وبلاگ شما را تغییر میدهد و شما نیازی به خرید هاست و... نخواهید داشت.
    در حالتی که از امکانات عمومی بلاگ استفاده کنید وبلاگ شما هزینه ای نخواهد داشت اما درصورت استفاده از امکانات اختیاری هزینه آن طبعا بسته به امکانات مورد استفاده متغییر است.
    سلام 
    بنده امکان استفاده از جاوااسکریپت رو خریداری کردم، اما به محض وارد کردن کدهای جاوا این پیغام میاد: 

    • قالب شما می‌تواند دارای جاواسکریپت باشد، اما چون این قالب توسط دیگر سایت‌ها نیز استفاده شده است، نمی‌توان از جاواسکریپت در آن استفاده کرد.

    راه حلی هست؟؟؟ ممنون.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    در صورتیکه از یک قالب برای دو وبلاگ استفاده میکنید و بخواهید در آن از جاوااسکریپت استفاده کنید باید قالب وبلاگ دیگر خود را تغییر دهید و امکان استفاده از جاوااسکریپت در قالب مشترک تنها در حالتی وجود دارد که برای هر دو وبلاگ امکان آن را خریداری کرده باشید.
    سلام من میخواستم دامنه ir ایجاد کنم با دامنه خالی میتونم وبلاگم راه اندازی کنم یا هاست لازم در بیان میشه بدون هاست وفقط با دامنه وبلاگ رو به سایت ارتقا داد
    پاسخ:
    سلام
    شما در بلاگ نیازی به خرید هاست ندارید و تنها باید دامنه خود را به وبلاگ متصل کنید.
    سلام
    وقت بخیر
    سوالی داشتم
    قبلا سایتم روی بلاگفا بود و از قالب بلاگفا استفاده میکردم و از طریق درگاه بلاگفا اونو به روز میکردم
    چند روز پیش ns دامنه رو به بیان تغییر دادم
    الان چطور میتونم از درگاه بیان استفاده کنم؟
    از چه طریقی باید وارد بشم؟
    ممنون میشم اگه سریع راهنماییم کنین، چون واقعا نیازش دارم
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که شما وبلاگ خود را بر روی بلاگفا ایجاد کرده اید و محتوای شما روی بلاگفا قرار دارد. تغییر دامنه به بیان تنها منبع دامنه شما را تغغیر می دهد و دامنه و وبلاگ شما غیر فعال می شود.
    برای استفاده از مرکز مدیریت بلاگ باید وبلاگ و محتوای شما روی بلاگ باشد.
  • بهنام بالامظلوم
  • برای ثبت دامنه نیازمند آیپی هم هست تو آیرنیک
    پاسخ:
    برای ثبت ئدامنه نیازی به آیپی نیست و تنها با dns ها میتوانید دامنه خود را تعریف کنید.
  • سرباز سایبری 313
  • سلام این چه خاصیتی داره

    پاسخ:
    سلام
    برای اتصال دامنه به وبلاگ خود مبتوانید از این بخش کمک بگیرید.
    اتصال دامنه از امکانات اختیاری بلاگ است و میتواند برای عموم کاربران کاربرد نداشته باشد.
  • علیرضا صبوری
  • سلام من پس از خرید دامنه از nic.ir و تایید توسط شرکت و سپس وارد کردن ns مطابق آموزش های این قسمت شما ، پس از وارد کردن آدرس و دامنه این پیام دریافت میشه

    به نظر می‌رسد دامنه‌ی شما به درستی تنظیم نشده است. اگر هنوز دامنه‌ی مورد نظرتان را تنظیم نکرده‌اید لطفا بعد از تنظیم آن اقدام به اتصال کنید و اگر دامنه را اخیرا تنظیم کرده‌اید، بهتر است تا انتشار کامل تنظیمات (۱ تا ۲ روز) صبر نمایید.

     

    به نظر شما روی اتصال دامنه کلیک کنم؟ یا شما میگین چیکار کنم

    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که پس از انجام تنظیمات، دامنه بصورت دستی فعال می شود و ممکن است یک یا دو روز زمان ببرد.
    با این حال از انجام صحیح تنظیمات مربوط به دامنه خود اطمینان حاصل کنید.
  • علیرضا معتمد
  • با سلام

    در سامانه ایرنیک بعد از تنظیم ان اس ها با پیغام تنظیم آی پی کارگزار مواجه می‌شوم و تنظیمات ان اس فعال نمی‌شود. لطفا راهنمایی فرمایید. سپاس

    پاسخ:
    سلام
    نیازی به درج آی‌پی نیست و با تنظیم ان‌اس ها دامنه فعال می شود. 
  • Mohammad Hussein Kooh Pima
  • سلام لطفا تنظیمات پنل مدیریت blog.ir بخش دامنه مستقل درست کنید! همه چی بهم ریخته!!

    من چند روز که از بخش امکانات اختیاری هزینه دامنه مستقل (حداکثر 3 دامنه) پرداخت کردم اما هنوز فیلد ستاره دار "ادرس دامنه" در بخش دامنه مستقل برای من غیرفعاله؟!

    با مرورگر های مختلف و دوتا کامپیوتر دیگه هم امتحان کردم بازم ممکن نیست

    چند تا درخواست پشتیبانی فرستادم براتون ولی جوابی نگرفتم ، لطفا برسی کنید.

     

     

    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در بخش امکانات اختیاری رخ داده بود که هم اکون رفع شده است. امکانات اختیاری کاربرانی که در این بازه امکانات اختیاری را خریداری نموده اند بصورت خودکار فعال شده و یا وجه آن به شماره کارت خریدار بازگشت داده شده است. 
    در غیر این صورت موضوع را از طریق ایمیل ارتباط پیگیری نمایید. 
  • سعید فرض پور
  • سلام اگر بخواهیم گواهی ssl رو روی دامنه اختصاصی خودمون فعال کنیم از چه طریقی باید این کار انجام بدیم. پون ما هیچ دسترسی به هاست blog.ir نداریم

    پاسخ:
    سلام
    ‌اس‌اس‌ال برای دامه ها قابل تعریف نیست. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.