راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

تعداد کمی از کاربران در بعضی اوقات با مشکل شبکه‌ای اتصال به بلاگ و دیگر سایت‌های گروه بیان مواجه می‌شوند. در این مطلب سعی می‌شود که این مشکلات به صورت دقیق‌تر بررسی شوند تا امکان پیگیری آن‌ها از سمت تیم شبکه بیان راحت‌تر باشد.

 

نکته‌ی ۱: این مطلب حالتی را بررسی می‌کند که سایت (blog.ir یا bayan.ir) به صورت کلی از دسترس خارج شده است، (و تقریبا هیچ چیز خاصی دیده نمی‌شود). بنابراین منظور این نوشته مواردی نیست که «خطای داخلی سرویس‌دهنده» یا «خطای ۵۰۲» رخ می‌دهد (که صفحه‌ای با ظاهر blog.ir یا bayan.ir دیده می‌شود). (این موارد به صورت خودکار ثبت می‌شوند و توسط تیم فنی پیگیری می‌شود)

 

نکته ۲: تقریبا در تمامی موارد، مشکلات شبکه، ناشی از زیرساخت مخابرات و یا ISP های توزیع کننده‌ی اینترنت است، و معمولا نیز پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود. با اینکه کار خاصی از تیم شبکه‌ی بیان در این موارد ساخته نیست، اما اطلاع دقیق از این مشکلات (و سطح و زمان آن) در طول زمان می‌تواند ما را در بهبود کیفیت خدمات یاری کند.

 

نحوه‌ی ارسال گزارش مشکل

برای ارسال گزارش می‌توانید از طریق صفحه «تماس با بیان» استفاده نمایید. برای آپلود فایل (یا screenshot) نیز می‌توانید از صندوق بیان یا  سرویس‌های آپلود تصویر استفاده نمایید و لینک آن را در گزارش ذکر کنید.

با توجه به اینکه معمولا در هنگام بروز مشکل، دسترسی به صفحه تماس با بیان نیز ممکن نیست، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را امتحان نمایید.

  • از نرم‌افزارهای proxy یا ... برای اتصال به سایت‌ها با IP های خارج از کشور استفاده نمایید.
  • گزارش را از طریق یک اتصال دیگر اینترنت (مثلا اتصال در محیط کار،‌ دانشگاه، منزل یا اتصال با موبایل) ارسال نمایید.
  • گزارش را تهیه و ذخیره کنید (در صورت لزوم screenshot بگیرید) و پس از رفع مشکل، در فرصت مناسب، آن را ارسال نمایید.

قبل از ارسال گزارش

قبل از ارسال گزارش، مطمئن شوید که مشکل از رایانه یا مرورگر خود شما نیست. تنظیمات proxy مرورگر خود را چک کنید. از یک مرورگر دیگر استفاده نمایید (مثلا firefox, opera, chrome یا internet explorer) و در صورت امکان با یک رایانه دیگر نیز امتحان کنید.

محتوای گزارش

۱) مشکل را به صورت دقیق مطرح نمایید. (بعد از تلاش برای اتصال به سایت،‌ با چه پیامی مواجه می‌شوید؟ ظاهر شدن این پیام چه مقدار طول می‌کشد؟)

۲) آیا مشکل برای تمامی سایت‌های بیان رخ می‌دهد، یا فقط برای یک سایت خاص؟ سایت‌های زیر را امتحان کنید:

۳) بیشتر سرویس‌های بیان (هم اکنون) در دیتاسنتر پارس‌آن‌لاین قرار دارند. آیا مشکل برای دیگر سایت‌های این دیتاسنتر نیز وجود دارد؟ سایت‌های زیر را امتحان کنید:

۴) خروجی دستور ping

خروجی دستور ping blog.ir را به صورت متنی یا تصویری ذکر کنید. (برای این کار ابتدا باید Command prompt را باز کنید، راهنما). در پنجره command prompt با کلیک راست (گزینه‌ی Mark > انتخاب متن > کلید Enter) می‌توانید متن را کپی کنید. با استفاده از کلیدهای Alt + PrtScr نیز می‌توانید یک تصویر از صفحه (مانند تصویر زیر) تهییه کنید. (راهنمای ۱ و ۲)

 

۵) خروجی دستور tracert

خروجی دستور tracert blog.ir را نیز در گزارش ذکر کنید (کاربران linux و mac باید از دستور traceroute استفاده کنند). خروجی نمونه این دستور مانند زیر است.(در هنگام گرفتن تصویر، در صورت لزوم اندازه‌ی صفحه را بزرگتر کنید و دقت کنید که خطوط ابتدایی نیز وجود داشته باشند)

۶) در صورتیکه در مرحله‌ی ۲ و ۳، مشکل فقط برای یک سایت وجود دارد، خروجی دستور tracert برای سایت سالم را نیز ارسال نمایید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱۷)

سلام این سوالم ربطی به مطلبتون نداره!
میخام بپرسم چطور میتونم رنگ عنوان بلاگم رو عوض کنم من از قالب زمستان استفاده میکنم...

ممنون
باتشکر از پیگیری هاتون
پاسخ:
سلام
متاسفانه برخی اوقات سیستم بروز رسانی مطالب فعال نیست و مطالب تاریخ گذاری شده در زمان مقرر نشر داده نمیشه
لطفا مشکل رو برطرف کنید
پاسخ:
از آنجا که اختلالی در این زمینه در گزارش نشده است تقاضا می شود در صورت ادامه آن، موضوع را با ذکر جزئیات و از طریق نماس با بیان طرح نمایید تا توسط تیم فنی پیگیری گردد.
  • سیده نیره اشرف واقفی
  • سلام خسته نباشیدمن برای ارسال مطلب دچارمشکل شدم پیام میده کهبایدکوکی های مرورگرتونوحذف کنیدومن نمیدونم ینی چی

    پاسخ:
    سلام
    به بخش تاریخچه مرور گر خود مراجعه نموده و کوکی های آن را حذف نمایید.
  • سامره فصیحی مقدم
  • سلام و عرض ادب
    از اینکه سوالم رو بی پاسخ گذاشته بودید، کمی دلخور شده بودم! چون در آن زمان خیلی این مسئله (عدم امکان ورود به بیان) ذهنم را به خود درگیر نموده بود. اما از دیدن پیغام شما و اینکه تا به این حد به دغدغه های مخاطبانتان اهمیت می دهید واقعاً خوشحال شدم و خوشحالم که جزو خانواده بیان هستم.
    فقط یک نکته: دقیقاً از زمانی که شکایت پلیس فتا علیه بیان مطرح شد، این مشکل هم ایجاد شد! یعنی در ساعاتی از روز بدون فیلتر شکن امکان ورود به بیان وجود نداشت! البته شاید هم ارتباطی به یکدیگر نداشته باشند و این همزمانی به صورت اتفاقی باشد! نمیدانم! یاد گراهام فولر افتادم، که یکی از خصوصیات فرهنگی ایرانیان را در کتاب «قبله عالم» همین توهمات توطئه می داند یحتمل دامن گیر بنده هم شده است! :)
    با احترام
  • امیر کاشف
  • یکی به من کمک کنه صندوق بیان برای من باز نمیشود و اخطار میدهد چنین مسیری یافت نشد شما را به خدا جواب دهید کارم گیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    لطفا اختلال مورد نظر را با جزئیات بیشتری درج نمایید.
  • دانلود کتاب
  • سلام
    مدتیه قالب پیش فرض وبلاگ (همین قالب راهنما) مشکل داره. فونت ها مثل سابق نمایش داه نمیشه. ستون کناری ثل قبل مرتب نیست.
    لطفا رسیدگی بفرمایید.
    من مشکل ثبت نظر در بلاگفا را دارم...آدرس بیانم را که میزنم نظرم را به عنوان متن تبلیغاتی میشناسد و درج نمیکند اما با آدرس پرشین بلاگم این مشکل را ندارم
    پاسخ:
    بلاگفا ارسال نظر کاربران بلاگ را به این شکل مسدود کرده است و این محدودیت از سوی بلاگ نبوده و از طرف بلاگفا ایجاد شده است.
    لطفا با درایت خودتان این مشکل را حل کنید
    حالا تکلیف ما چیست؟چرا مشکل را از طریق بلاگفا حل نمیکنید؟
    پاسخ:
    هم اکنون موضوع توسط تیم فنی در حال پیگیری است و مراتب آن به اطلاع کاربران خواهد رسید.
  • بریتنی فارسی
  • هرچند سایت فیلترینگ زحمت بسته شدن وبلاگ بنده رو کشیدن و دیگه استفاده ای ندارم از بلاگ ، و این مسئله رو هم براتون پیام گذاشتم و ایمیل کردین که اینجا مشکل رو دوباره بگم ؛
    از اونجایی که حدود 40 درصد کاربران استان هرمزگان از ISP مخابرات استفاده میکنند ؛ حدود یک هفته است که صندوق بیان با این ISP مشکل داره و باز نمیشه ؛ عکسهایی که آپلود شده معمولاً تا 95درصد نمایش نمیده ولی شاید یکسری از تصاویر رو لاود کنه . موقع ورود اولیه به بیان هم پیام فعال کردن جاوا اسکریپت میده ... بهتره از کاربرهاتون تو این منطقه یا احیانا ً کسانی که کلا از ISP دولتی استفاده میکنند نظرسنجی کنید
    ضمنا ً بجای اینکه تو این مطلبتون نوشتین یارانه (همون رایانه ) کامپیوتر بنویسید بهتره
    متشکرم
    پاسخ:
    ضمن تشکر از شما
    موضوع برای پیگیری آن به تیم فتی انتقال داده شد.
    با سلام...پیگیری شما برای رفع بلوکه شدن توسط بلاگفا به نتیجه رسید؟ 
    پاسخ:
    سلام
    موضوع همچنان در حال پیگیری است.

    با عرض سلام و خسته نباشید.در حال مهاجرت از بلاگفا به اینجام ولی آرشیوم با نرم افزار مهاجرت فقط دو ماه آبان و آذر 93 رو منتقل می کنه و بقیه آرشیو از شهریور 89 تا مهر 93 منقل نمیشه.چه باید کرد؟

    با تشکر

    پاسخ:
    لطفا در این زمینه با شماره تلفن 6153 و داخلی 306 بخش پشتیبانی مهاجر تماس بگیرید. 
  • قیمت پرینتر
  • ممنون از اطلاعات خوبتون
    لایک دارین
    مرسی
  • ♀حـــآج خـ ـآنـــومــِツ حــآج علــی♂
  • سلام من از مرورگر فایرفاکس استفاده میکنم  یکی از قالب های
    قالب پیش فرض شما رو تغییر دادم و دارم استفاده میکنم
    تو مدیرت بلاگم قسمت نظر دهی فعاله ولی واسه پستم نشون داده نمیشه انگار نظرات بستس....
    قسمت ارتباط با من هم فقط امکان ارسال نظر خصوصی داره
    چیکار کنم؟؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا آدرس مطلب مورد نظر را برای بررسی موضوع درج نمایید.
    همچنین توجه داشته باشید که تنظیمات ارسال نظر بخش ارتباط با من را نیز میتوانید از طریق بخش تنظیمات ارسال نظر آن در بخش صفحات مستقل و منو ساز تغییر دهید.
  • reza fatolahzadeh
  • سلام علیکم من میخاستم بدونم چرا تو وبلاگم عکس های صفحه اصلی نمایش داده نمیشه یا اصلا راه دیگه برای گذاشتن عکس ها تو اونجا هست لطفا راهنمایی کنین اگه هم د به جمیلم بفرستین یه دنیا ممنون میشم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
  • سید مدثر سادات حسینی گروه
  • سلام
    من امشب نمیتونستم وارد پنل مدیریت وبلاگم بشم و هرچی نام و رمزو میزدم وارد نمیشد
    این مشکل چند ساعت ادامه داشت و الانم اتفاقی اومدم داخل و میترسم خارج شم دیگه نتونم بیام تو!!!
    خواهشا پیگیری کنید
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تشکر از شما
    مورد یاد شده رفع گردیده است.
  • امین رهبر
  • سلام الان چند روزه متاسفانه سرعت دانلود و اپلود صندوق بیان به شکل حیرت اوری پایین اومده . من جا های دیگه هم هم دانلود و هم اپلود میکنم سرعت نتمم 2048 مشکلی از طرف من نیست . متاسفانه چون ما از صندوق بیان برای سایتمون ( نه وبلاگ ) استفاده میکنیم خیلی از کاربران از این موضوع ناراضین . یک بار ایمیل دادیم اما شما گفت از قطع و وصلی اینترنتتان مطمئن شوید ولی واقعا مشکل از ما نیست لطفا پیگیری کنید . قبلا صندوق بیان اگرم گاهی باز نمیشد در دانلود مشکلی پیش نیومد ولی الان گاهی باز نمیشه سرعت دانبود پایین میاد + اینکه سرعت اپلودم خیلی کند شده و بار مینوسه ارسال فایل متوقف شد !
    پاسخ:
    سلام
    درحال رفع مشکل هستیم.
    ممنون از پیگیری شما

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.