راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

با انتخاب گزینه "مشخصات اولیه" ذیل عنوان "تنظیمات" ار پنل بلاگ به صفحه ای مطابق تصویر ذیل ارجاع داده می شوید.

مطابق تصویر بالا:

آدرس
نام فعلی وبلاگ شما در این قسمت نمایش داده می شود که که با استفاده از گزینه "تغییر" میتوانید آن را تغییر دهید.

توجه داشته باشید:  تغییر آدرس وبلاگ از امتیاز شما در موتور های جستجو خواهد کاست.

نکته: در نام وبلاگ نمیتوانید از حروف فارسی و یا علامات ؟+-=|\/@":#$%^!~*() استفاده کنید.

عنوان
کلمه ای که شما در این کادر درج می کنید بعنوان عنوان وبلاگ در بالای همه صفحات به نمایش در خواهد آمد و همیشه قابل تغییر خواهد بود.

توضیح مختصر
آنچه در کادر توضیح مختصر درج می کنید همیشه ذیل عنوان در وبلاگ نمایش داده می شود و می تواند شامل هر عبارتی که شما بخواهید در تمام صفحات وبلاگ نمایش داده شود؛ می شود و حتما لازم نیست توضیحی درباره وبلاگ باشد.

توضیح
توضیح نیز در تمام صفحات قابل رویت است. در این کادر هر چیزی را می توانید درج کنید و تفاوت آن با توضیح مختصر اولا در نحوه نمایش آن و ثانیا در تعداد کاراکتر مجاز آن است. این بخش نیز همیشه قابل تغییر بوده و نمایش و عدم نمایش آن نیز از قسمت تنظیمات ساده بلاگ قابل تغییر است.

پس از تکمیل موارد مورد و ذخیره کردن آن وبلاگ شما در سیستم ثبت می شود و به مرکز مدیریت وبلاگ منتقل می شوید. پس از آن از منوی وبلاگ بر روی عنوان "انتشار" کلیک کنید و گزینه ارسال مطلب جدید را انتخاب نمایید.

 

قسمت کلمات کلیدی که در صفحه مشخصات اولیه وبلاگ وجود دارد مربوط به مجموع کلید واژه هایی است که در وبلاگ شما وجود دارند و یا به وبلاگ شما مربوط می شوند.

کلمات کلیدی برای دسترسی کاربران به مطالب وبلاگ شما از طریق موتور های جستجو به کار می روند.

نکته: کلمات کلیدی که در این بخش (مشخصات اولیه وبلاگ) وارد می کنید در ظاهر وبلاگ به نمایش در نمی آیند، بلکه فقط در کد html بلاگ قرار می‌گیرند.

نکته: بهتر است برای وبلاگ کلید واژه هایی انتخاب کنید که به درستی معرف کلیت سایت شما باشند.

 

برای درج یک کلمه کلیدی باید عبارت مورد نظر را در کادر آن بنویسید. با فشار دادن کلید enter و یا کلیک کردن خارج از کادر، کلمه کلیدی ثبت می شود.

نکته: برای حذف هر کلمه کلیدی کافیست روی مربع قرمز رنگ مقابل آن () کلیک کنید.

نکته: برای ذخیره کلمات کلیدی حتما باید روی کلید  که در صفحه ثبت مشخصات اولیه قرار دارد کلیک کنید. در غیر این صورت کلمات کلیدی شما ذخیره نمی شود.

 

جعبه تنظیمات محلی برای تنظیمات زمان و زبان به کار می رود.

منطقه زمانی بصورت پیشفرض روی تهران-ایران تنظیم شده که با کلیک کردن روی که در سمت چپ هر کادر وجود دارد قابل تغییر است.

زبان وبلاگ نیز بصورت پیشفرض فارسی است که با همان روش بالا تغییر می کند.

 

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۴۱)

  • سید علی رکنی
  • سلام
    من عنوان وبلاگمو عوض کردم ولی وقتی آدرس وبلاگمو یه جایی سرچ میکنم موضوع وبلاگ همون قبلیست و توضیحاتش هم اینه:   "این متن دومین مطلب آزمایشی من است که..."
    میشه کاری کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    آنچه مربوط به تنظیمات فنی بلاگ است صحیح است و تغییرات اعمال شده ی شما به مرور در موتور های جستجو به روز می شود.

    سلام. من چطور میتونم توضسح مختصر وبلاگم رو تغییر بدم؟

    پاسخ:
    سلام
    به صفجه مشخصات اولیه ذیل عنوان "تنظیمات" در پنل بلاگ رجوع نمایید و آنچه می خواهید را تغییر بدهید.
    سلام
    از سرویس وبلاگ دهی خوبتون سپاس گذارم
    من هر چی کلمه کلیدی به وبلاگم میدم درون وبلاگ نمایش نمیده ولی داخل تنظیمات نمایش میده
    ذخیره هم کردم!!!
    کاری میشه کرد؟؟!!
    پاسخ:
    سلام
    در قسمت تنظیمات ساده نمایش ابر کلمات کلیدی را فعال نمایید تا کلمات کلیدی در بلاکگ نمایش داده شود.
  • محمد فهیم
  • سلام.چه جوری میتونم ایمیل حسابم را تغییر دهم؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر آدرس پست الکترونیک وجود ندارد مگر در موارد خاص که باید از طریق تماس با بیان مطرح نمایید تا پیگیری آن صورت پذیرد.
  • هاشم فیاض
  • سلام.برای گرفتن بسته اختیاری چه کار باید کرد؟مدیریت وبلاگ در زمان ثبت وبلاگ کجاست؟
    پاسخ:
    سلام
    در صفحه امکانات اختیاری که از پنل بلاگ و ذیل قسمت "امکانات" تحت عنوان "امکانات اختیاری" قابل دسترسی است می توانید بسته اختیاری را خریداری نمایید.
    بلافاصله پس از ثبت بلاگ کاربران به مرکز مدیریت بلاگ خود هدایت می شوند.
  • احسان نمازی
  • سلام
    چرا امکان انتخاب آدرس nardeban.blog.ir با وجود 
    اینکه از قبل انتخاب نشده وجود ندارد؟!
    برای اخذ این آدرس باید چه کرد؟!

    پاسخ:
    سلام
    پیغام خطایی که برای انتخاب این نام نمایش داده می شود را بیان کنید.
  • احسان نمازی
  • سلام مجدد
    پیغام خطا این است:
    انتخاب این نام صرفا برای کاربرانی که بسته اختیاری را تهیه کرده اند امکان پذیر است.در صورت تمایل می‌توانید برای مشاهده مشخصات امکانات اختیاری به اینجا مراجعه فرمایید.
    پاسخ:
    سلام
    نام دیگری را برای بلاگ خود تعیین نمایید. سپس بسته اختیاری را از قسمت "امکانات" پنل بلاگ تهیه نمایید و نام جایگزین خود را با توضیحات بسته اختیاری خریداری شده از طریق تماس با بیان مطح نمایید تا نام نورد نظر شما جایگزین گردد.
    سلام من میخواستم ایمیل خصوصی نویسنده رو عوض کنم آیا چنین امکانی وجود داره؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر ایمیل وجود ندارد. با اینحال آدرس ایمیل شما در هیچ کجای وبلاگتان نمایش داده نمی شود.
  • سلیمان ربیعی
  • سلام من تازه وبلاگ جدیدی راهندازی کردم بعد تصمیم گرفتم اسم وبلاگ رو عوض کنم الان پیغامی زیر نمایش داده میشه
    به زودی امکان تغییر آدرس سایت برای شما فعال خواهد شد. لغو درخواست
    آیا باید منتظر باشم یا این امکان سرکاری است؟چون اینجا اعلام کرده بودید آدرس وبلاگ قابلیت تعویض ندارد.
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر آدرس هر وبلاگ چند ساعت پس از ثبت درخواست بوجود می آید و کادر مربوطه قابل ویرایش می شود.
    با سلام و تشکر از زحمات ارزنده تان
    چطور میشه فونت و رنگ و سایز نوشته های داخل توضیحات (شماره 5) رو عوض کرد؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تشکر از حسن نظر شما
    با مراجعه به بخش ویرایش css قالب میتوانید تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.
  • شمس الدین نوری
  • روش حذف وبلاگ از سیستم بیان چجوریه
    ممنون
    پاسخ:
    لطفا برای اطلاع از چگونگی حذف وبلاگ به سوالات متداول مراجعه نمایید.
  • مربی پرورشی
  • با سلام وتسکرازسرویس بیان
    سئوال اول:من تازه وبلاگ راثبت کردم وخیلی باآن مشکل دارم.مطلبی رابرای سرآغاز وبلاگ نوشتم که می خواهم برای همیشه ثابت باشداما نوشته های جدیدبالای آن مطلب قرارگرفته است راهکارچیست؟
    سئوال دوم:آدرس وبلاگ رابصورت فارسی درگوگل چستجومیکنم دولینک با نام وبلاگ بالا می آیدکه دریکی پیغامی بااین مضمون نوشته شده است" مطلبی با این کلمه‌ی کلیدی وجود ندارد"و در دیگرلینک مطالبی که ارسال کردم وجودداردمسکل قابل رفع است یانه؟آدرس وبلاگ اولم"parvareshidehloran"
    باتشکرازپاسخگویی سریع ودرست شماعزیزان أجرکم عندالله
    پاسخ:
    سلام
    کافیست حالت نمایش مطلب مورد نظر را "چسبیده به بالای صفحه اول" تعیین کنید.
    شناسایی سایتها توسط جستجوگر ها به مرور زمان انجام می شود و مشکل یاد شده به مرور زمان حل خواهد شد.
  • اکسیر ـعشق
  • سلام و خسته نباشید... من میخواستم ایمیل خصوصی رو تغییر بدم، کامنت های این بخش رو با جواب ها خوندم که فرموده بودین امکان تغییر وجود نداره و اینکه این ایمیل در هیچ قسمتی از وبلاگ نمایش داده نمیشه اما در بخش نظرات وقتی که میخوام برای افراد دیگه در سیستم بلاگ نظری درج کنم نمایش داده میشه و قطعا واسه شخص مقابل فرستاده خواهد شد مگر اینکه از سیستم بلاگ خودم خارج شده باشم... 
    پاسخ:
    سلام
    در هنگام ارسال نظر میتوانید گزینه "عدم نمایش پست الکترونیک" را انتخاب نمایید.
    متاسفانه در حال حاضر و تا زمانی که امکان تغییر ایمیل عمومی نشده است این تنها راه اجتناب از نمایش ایمیل است.
  • محمد بصیرزاده
  • سلام
    نمیشه متنی که در قسمت توضیح وبلاگ قرار میگیره
    مثل متنی که در پست ها قرار میگیره ، انتهای سطرهاش هم تراز باشه؟
    چطوری میتونم این کار کنم؟

    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش css قالب خود میتوانید تنظیم مورد نظر خود را اعمال نمایید.
  • سید حسین مدارایی
  • سلام.
    ما اگر بخوایم با یک اکانت بشتر از دوتا وبلاگ بزنیم باید چکار کنیم؟ ویلاگای ما موضوعی هست دوتا کمه.
    پاسخ:
    سلام
    در این زمینه میتوانید درخواست خود را از طریق تماس با بیان مطرح کنید تا دسترسی ایجاد وبلاگ بیشتر برای شما فعال شود.
  • سید حسین حسینی
  • سلام و خسته نباشید
    آدرس ایمیلم رو میخوام عوض کنم
    اینکارو تو بلاگ چه جوری انجام بدم؟؟
    میخوام ایمیل جدیدم رو به عنوان ایمیل اصلی اتنخاب کنم
    ممنون اگه راهنمایی بفرمایید
    پاسخ:
    سلام
    در حال حاضر امکان تغییر ایمیل ثبت شده در پنل بلاگ وجود ندارد اما با ارسال درخواست خود از بخش "تماس با بیان" آدرس ایمیل شما بصورت دستی تغییر داده خواهد شد.
    سلام در وبلاگ من به نام (طلبه فاطمی )امکان درج کلمات کلیدی نیست چیکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا اختلال مورد نظر را جزئی تر طرح نمایید.
    مثلا پیغام خطای نمایش داده شده را عنوان کنید تا امکان پیگیری و پاسخگویی موضوع فراهم گردد.
    باعرض سلام ببخشید میخواستم بدون چگونه میشه موضوعی که وارد کردم در آن تغییر یاحذف کنم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    بدین منظور میتوانید از قسمت طبقه بندی موضوعی ذیل عنوان انتشار از منوی بلاگ اقدام نمایید.
  • حامد گوهرشاد
  • سلام می خام تو قسمت توضیح مختصر برم سر خط اما Enterعمل نمی کنه اگه به css مربوط میشه کامل توضیح بدید لطفا
    پاسخ:
    سلام
    در قسمت توضیح مختصر امکان رفتن به خط بعد وجود ندارد.
    من وبلاگ جدیدی ایجاد کرده  ومشخصات اولیه را ثبت وبه مرحله بعد رفته ومقداری از تنظیمات را کامل کردم.الان برای ورود دوباره باز به صفحه مشخصات اولیه میره وباید دوباره ثبت نام کنم در حالی که وبلاگ ایجاد شده وبه هیچ عنوان به پروفایل وبلگ نمیره.در بالای صفحه مینویسه کد تایید ایمیل معتبر نیست در حالی که من با پیامی که از بیان به ایمیل اومد ثبت نام رو کامل کردم.الان موندم چکار کنم تا حالا با چنین مشکلی روبرو نشده بودم چندین بار ایمیل زدم ولی جواب ندادین
    پاسخ:
    ایمیل تایید یکبار مصرف است و برای ورود به وبلاگ باید از آدرس blog.ir اقدام نمایید.
    سلام خسته نباشد
    بنده یک وبلاگ جدید ایجاد کردم وطی گذراندن تمامی مراحل الان گزینه ای به نام تنظیمات مدیریت وجود ندارد وامکان هیچ تنظیمی امکان پذیر نیست و هر گزینه رو انتخاب میکنم مجدادا به صفحه مشخصات اولیه میره
    پاسخ:
    سلام
    لطفا منظور خود را از تنظیمات مدیریت واضح تر بیان نمایید. همچنین توجه داشته باشید که گزینه تنظیمات مرکز مدیریت در عنوان تنظیمات از منوی وبلاگ قرار دارد.
  • هیوا بهرامی
  • سلام...من میخوام که موتور های جستجوگر با تایپ چند کلمه سایت من را پیدا کنند چطوری میشه این تنظیمات را تنظیم کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    با انجام مواردی مثل انتخاب کلمات کلیدی مناسب و یا تبادل لینک با دیگران میتوانید امتیاز خود را در موتور های جستجو افزایش دهید.
  • محمدمهدی گلزاری بهابادی
  • سلام؛امیدوارم دراین عمل شجاعانه موفق باشید؛
    سلام دوستان
    چرا متنی که من در توضیح مختصر می نوسم
    نمایش داده نمیشه
    پاسخ:
    سلام
    از تنظیمات مربوط به نمایش توضیحات وبلاگ خود در بخش تنظیمات اطمینان حاصل نمایید.
    من میخوام ادرس ایمیلمو تغییر بدم میشه راهنمایی کنید؟؟
    پاسخ:
    بدینمنظور باید درخواست خود را از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا ایمیل شما بصورت دستی تغییر داده شود.
    سلام
    خسته نباشید
    چقدر طول میکشه تا امکان تغییر ادرس برام فراهم بشه؟
    پاسخ:
    سلام
    پس از ثبت درخواست کمتر از 12 ساعت زمان می برد.
  • فاطمه سادات حسینی
  • با سلام ...چطور میشه ادرس ایمیل رو تغییر داد نگاه کردم چیزی ندیدم خواهشن راهنمایی کنید
    پاسخ:
    سلام
    در این مورد باید درخواست خود را از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا ایمیل شما بصورت دستی تغییر داده شود. البته این مورد ممکن است کمی با تاخیر انجام شود که قبلا بخاطر آن از شما پوزش می طلبیم
  • بیوکده biokade
  • سلام 
    در قسمت تنظیمات > مشخصات اولیه > تنظیمات محلی 
    قسمتی به اسم "زبان" هست.
    هر کاری میکنم نمیتونم زبان وبلاگم را انگلیسی کنم فقط زیان فارسی وجود داره 
    عکس زیر رو چک کنید فقط فارسیه
    http://bayanbox.ir/view/7153808014762618362/111.png

    لطفا درباره نحوی تغییر زبان وبلاگم راهنماییم کنید.
    پاسخ:
    سلام
    در حال حاضر بلاگ تنها از زبان فارسی پشتیبانی میکند.
    با عرض سلام
    آیا میشه کاری کرد که کلمات کلیدی در هر صفحه مستقل نمایش داده نشن؟

    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
    سلام چطور میتونم ایمیلمو عوض کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    برای تغییر ایمیل باید درخواست خود را از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا ایمیل شما بصورت دستی تغییر داده شود.
  • محمد محمدی
  • با سلام من مدتی هستش که دومین وبلاگم رو حذف کردم اما وقتی میام به جای اون یه وبلاگ دیگه بزنم میگه( انتخاب این نام صرفا برای کاربرانی که بسته پیشنهادی را تهیه کرده اند امکان پذیر است.) چیکار کنم ؟
    پاسخ:
    سلام
    همانطور که رد متن خطای نمایش داده شده گفته شده است؛ برای انتخاب نام مورد نظر باید بسته پیشنهادی را خریداری نمایی و سپس نام را انتخاب کنید. 
  • یــــــــا ور
  • سلام چگونه بخش(طبقه بندی موضوعی)رابه وبلاگ اضافه کنم؟

    پاسخ:
    سلام
    سوال شما مفهوم نیست.
    طبقه بندی موضوعی در پیشفرض وبلاگ وجود دارد.
    سلام. میخواستم بپرسم میشه زمانیکه توی وبلاگ به کامنت دوستان پاسخ میدم، آدرس ایمیلم براش ثبت نشه؟؟؟ 

    پاسخ:
    سلام
    میتوانید در هنگام ارسال نظر گزینه عدم نمایش ایمیل را انتخاب کنید.
  • کتابخانه عمومی ثامن الائمه (ع) اکنلو
  • سلام چطور میتونم ایمیل رو ویرایش کنم
    پاسخ:
    سلام
    برای تغییر ایمیل باید درخواست خود را در حالتی که در حساب کاربری خود وارد شده اید از طریق فرم تماس با بیان ارسال نمایید تا ایمیل شما تغییر داده شود.
    سلام
    چطور میشه نام کاربری رو تغییر داد؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد.
    توجه داشته باشید که این نام تنها در هنگام ورود به بیان مورد استفاده قرار میگیرد و در جای دیگری نمایش داده نمی شود.
  • یونس اسماعیلی
  • سلام
    چرا وقتی تو گوگل سرچ میکنم وقتی وبلاگ من میاد تاریخ انتشار رو اشتباه مینویسه
    مثلا مطلب که امروز گذاشتم زده برای سال ۷۶
    راه چاره ای داره؟؟
    پاسخ:
    سلام
    مورد یاد شده مربوط به زمانبندی در گوگل است که سال 97 شمسی را بعنوان 97 میلادی شناسایی میکند و در هنگام نمایش نتایج آن را به شمسی تغییر میدهد و متاسفانه امکان اصلاح این مساله وجود ندارد.

    سلام من میخوام زبان وبلاگم رو انگلیسی کنم و کاری کنم نوشته ها از چپ شروع شه باید چکار کنم؟

    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش css قالب خود میتوانید نگارش وبلاگ را چپ چین کنید.

    درود و خسته نباشید. به نظر من یک امکان هم بذارید تا اگر کسی خواست کل اکانت کاربریش رو حذف کنه از بیخ. در حال حاضر فقط امکان حذف وبلاگ فراهم هست.

    با سپاس.

    سلام 

    چطور میشه توی وبلاگ فیلم عکس لینک یا نوشته بزاریم؟!

    پاسخ:
    سلام
    برای درج موارد بالا در مطلب باید از گزینه "درج تصویر" که ذیل ویرایشگر متن قرار دارد استفاده کنید.
    اما برای درج در قالب و خارج از متن مطالب باید قالب خود را ویرایش کنید و کد مربوط را در قسمت تدلخواه درج کنید.
    توجه داشته باشید که برای نمایش فیلم در قالب باید امکان جاوااسکریپت را خریداری نمایید.

    سلام.

    ببخشید بنده می‌خوام نوشته‌ی "درباره ی من" و سرآغاز و تماس با من رو تغییر بدم و چیز دیگه بنویسم.

    چه کاری باید بکنم؟

    پاسخ:
    سلام
    سرآغاز، اولین مطلب شماست که بصورت پیشفرض در وبلاگ قرار دارد. از قسمت فهرست مطالب در عنوان "انتشار" از منوی وبلاگ میتوانید آن را تغییر دهید.
    تماس با من و درباره من، صفحات مستقل پیشفرضی هستند که از بخش صفحات مستقل و منوساز در عنوان انتشار میتوانید آن را تغییر دهید.
  • ᴶᵃᵛᵃᵈ ᴴᵃᶳʰᵉᵐᶤ
  • سلام با گوشی چطوری میشهenter زد هر کاری میکنم نمیشه!

    پاسخ:
    سلام
    بلاگ با سیستم موبایل همخوان نیست و ممکن است اختلالاتی در این زمینه بروز کند. ممکن است استفاده از مرور گر دیگری در موایل و یا ویرایشگر متن ساده تر، مشکل را حل کند. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.