راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

مراحل درج تصویر در وبلاگ:

شما به دو صورت می توانید در وبلاگ خود تصویر درج کنید:

 

حالت اول:

تصویر را از روی اینترنت در هر صفحه ای که باشد کپی کنید و در هر کجای مطلب که می خواهید paste نمایید.

توجه داشته باشید: در این حالت با تغییر آدرس تصویر و یا حذف شدن آن در منبع، تصویر در مطلب شما نمایش داده نخواهد شد. بهمین دلیل توصیه می شود تا از روش دوم استفاده کنید.

 

حالت دوم:

1. روی که پایین کادر ویرایشگر مطلب شما قرار دارد کلیک کنید.

پنجره ای مشابه تصویر ذیل به نمایش در خواهد آمد.

 

2. روی کلیک کنید. تصویر مورد نظر را از میان فایلهای خود انتخاب کنید. بعد از اینکه تصویر خود را انتخاب نمودید زبانه آپلود فایل به این شکل در خواهد آمد:

در این حالت:

کادر اول: نام و فرمت عکس شما پس از انتخاب و بصورت خودکار در کادر اول نمایش داده می شود.

کادر دوم : در این کادر می توانید عنوان عکس خود را تغییر دهید تا پس از آن به همان نام ذخیره شود.

کادر سوم: توضیحات عکس است در صورتیکه بخواهید برای آن توضیحی درج کنید.

کادر چهارم: کلمات کلیدی که به عکس مربوط است یا در عکس وجود دارد.

نکته: پر کردن هیچ یک از سه کادر "عنوان فایل - توضیحات و کلمات کلیدی" الزامی نیست.

نکته: کلمات کلیدی به کاربران برای دسترسی به فایل شما کمک خواهد کرد.

نکته: در صورتیکه گزینه "جایگزینی فایل در صورت وجود" را فعال کنید؛ تصویری که آپلود می نمایید جایگزین تصویر قبلی می شود و دیگر امکان دسترسی به فایل قبلی وجود ندارد؛ مگر در حالتیکه مسیر تعیین شده برای تصویر با تصویر هم نام قبلی متفاوت باشد. که در این حالت جایگزینی بی معنی خواهدبود.

نکته: در صورت فعال کردن گزینه "محدود کردن دسترسی به فایل" باید برای تصویر رمز عبور تعیین کنید. در این حالت تصویر در مطلب به نمایش در نخواهد آمد و تنها لینک "دریافت فایل" به جای آن دیده می شود.

برای انصراف از ارسال تصویری که انتخاب شده و از سرگیری آپلود، کافیست روی دکمه "انصراف" که در تصویر با دایره قرمز مشخص شده کلیک کنید. زبانه آپلود به حالت اول بازمی گردد.

 

برای راهنمای فضای اختصاصی و مدیریت فایلها و پوشه ها کلیک کنید.

برای راهنمای انواع حالتهای نمایش تصویر در مطلب کلیک کنید

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱۷)

سلام. ببخشید من هم یک انتقاد و هم یک پیشنهاد دارم.
وقتی عکسی رو در وبلاگمون درج میکنیم، به طور خودکار، یک خط توسی کم رنگ به دور هر عکس در مطالبمون ظاهر میشه. برای تصاویر معمولی این خط کم رنگ اشکالی ایجاد نمیکنه. اما وقتی ما مدیران وبلاگ دوست داریم دکمه دانلود و یا شکلک های یاهو رو استفاده کنیم این خط کم رنگ توی ذوق میزنه.
ای کاش کاری کنین که این خط به طور کل برداشته بشه تا دکمه های دانلود ما جالب تر از آب دربیاد و مثل وبسایت های حرفه ای بشه و یا اینکه حداقل کاری کنین که این خط دور تصاویر اختیاری باشه و خودمون تنظیمش کنیم. ممنون
پاسخ:
سلام
مورد یاد شده مربوط به قالب مورد استفاده شماست که با ویرایش قالب میتوانید آن را برطرف نمایید.
  • مرجان ملک محمدی
  • خیلی ممنون، مفید بود.
  • دفاع آستانه
  • با سلام برای قالب دور نما و دوربین که نیاز به تصویر مطلب دارند، تصویر مطلب میگذارم ولی در صفحه اصلی نمایش داده نمیشوند
    چاره چیست؟
    پاسخ:
    سلام
    از فعال بودن گزینه نمایش تصویر مطلب در قسمت تنظیمات پیشرفته اطمینان حاصل نمایید.
  • پدرام یراقچی
  • سام
    اگر امکانش هست راجع به این موضوع کمی بیشتر و با کفیت بالاتری توضیح بدید
    فکر میکنم این دو قالب که دوستمون ذکر کردن بهترین قالب های بیان باشه حیف میشه اگر تصاویر پست هاش بالا نیاد
    باتشکر
  • پارسی نویس
  • با سلام و خداقوت...
    من از فونت اصلاح شده یکان در وبلاگم استفاده میکنم اما با مرورگر Mozila Firefox 41.0.1 این فونت نمایش خوبی نداره و مثل فونت اصلاح نشده نمایش داده میشه اما در مرورگرهای دیگه مثل کروم یا اپرا مشکلی نداره اما من فایرفاکس رو برای ویرایش وبلاگ ترجیح میدم.
    لطفا راهنمایی کنید که آیا مشکل از این نسخه هست یا مرورگر؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    بابا من دیونه شدم..هر کاری که میکنم نمیشه.،میگه فایل معتبر نیست چراااا؟؟
    اون 2 تاکادرو پر میکنم و کلمات کلیدی رو بلد نیستم پر کنم ..شاید برای اینه
    نیاز فوری به راهنمااایی دارم؟!!!!😢
    پاسخ:
    درج کلمه کلیدی برای فایل الزامی نیست. لطفا به پیغام خطای نمایش داده شده دقت کنید.
    سلام
    سرویس شما امکان قرار دادن آیکون برای مطلب رو نداره؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما با ویرایش قالب وجود دارد.
    سلام.
    من از قالب "دورنما" استفاده میکنم.میخواستم بدونم که چجوری روی مطلبم تصویر درج کنم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا در این زمینه به سوالات متداول مراجعه نمایید.
  • نعمت زاده آق براز
  • سلام
    من میخانم برای وبلاگم تو قست نظرات لینک بدم اما لینکش فعال نمیشه نمیدونم مشکلش کجاست؟! ممنون میشم راهنمایی کنید
    اومدم که برم
    پاسخ:
    سلام
    سوال شما واضح نیست. با این حال میتوانید در متن نظر خود به دیگر سایت ها و همچنین وبلاگ خود لینک بدهید. همچنین توجه داشته باشید که در صورتیکه در هنگام ارسال نظر در حساب کاربری خود وارد شده باشید؛ اطلاعات شما در نظر نمایش داده می شود.
    چه جوری میتونم بر روی بعضی از عکسهای درون صفحه وبلاگم قفل بزارم که کسی نتونه ذخیره اش و سیوش کنه؟
    پاسخ:
    از بخش فضای اختصاصی میتوانید هر فایل را محدود به رمز عبور نمایید.
  • نعمت زاده آق براز
  • سلام
    باشه واضح سوالم رو می پرسم . الان من توقسمت نظرات هستم میخام تو همین قسمت لینک وبلاگم رو هم بگذارم که شما با کلیک روی عبارت اومدم که برم وارد وبلاگ بنده بشید...
    اومدم که بدم
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه در هنگام ارسال نظر در حساب کاربری خود وارد شده باشید اطلاعات سایت شما بصورت خودکار نمایش داده می شود و نیازی به این کار نیست.
  • سعید یغمائی
  • سلام چه جوری میتونم لینک دانلود رو از رو عکسی که میذارم بردارم...یعنی یک عکس گذاشتم نمیخوام امکان دانلود داشته باشه
    پاسخ:
    سلام
    با استفاده از امکانات ویرایشگر خود (دکمه ای که تقریبا شبیه یک گیره از هم باز شده است) میتوانید این کار را انجام دهید. در صورت لزوم میتوانید از مطالب مربوط به راهنمای ویرایشگر های متن کمک بگیرید.
    سلام..من عکس لود میکنم ولی توی صفحه خانه نمایش داده نمیشه..باید حتما متن رو باز کنم تا عکس دیده بشه..چیکار کنم که توی صفحه اول هم نمایش داده بشه؟

    پاسخ:
    سلام
    برای درج تصویر مطلب در این قالب شما باید آدرس تصویر را در لینکی که پس از فعال شدن در تنظیمات پیشرفته (گزینه تصویر مطلب) در صفحه ویرایشگر ایجاد می شود درج نمایید.
  • مهدی مطلبی
  • درج تصویر در بالای وبلاگ چونه است
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    اگر منظور شما هدر وبلاگ است در این زمینه میتوانید از سوالات متداول کمک بگیرید.
    در غیر این صورت با ویرایش قالب خود و درج کد مربوط میتوانید تصویر مورد نظر را در مکان دلخواه از وبلاگ خود قرار دهید.
  • سرویس خواب رستمی
  • با عرض سلام و وقت بخیر. من وقتی روی درج تصویر کلیک میکنم تا پنجره اش باز شود که بتوانم تصویر انتخاب کنم پنجره باز نمیشود و فقط می نویسد : صبر کنید
    اگر امکانش هست راهنماییم کنید.

    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در این زمینه وجود ندارد.
    توجه داشته باشید که بلاگ همخوانی لازم را با موبایل و تبلت ندارد و برای استفاده بهینه از آن فقط از کامپیوتر شخصی استفاده نمایید.
    همچنین از به روز بودن نسخه مرورگر خود اطمینان حاصل نمایید. 
  • صادق علیخانی
  • خیلی ممنون

    سلام علیکم

    ببخشید اگر کسی دوست نداشته باشد از این فضای دانلود وآپلوداستفاده کند  و بخواهد مستقیم 

    تصویر در مطالب وبلاگ بگذارد, آیا راهی وجود دارد؟

    چون این روش همیشه وقت مارا میگیرد تا یک تصویر در وبلاگ بگذاریم.

    پاسخ:
    سلام
    امکان درج تصویر از لینک دیگر وجود دارد. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.