راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

جعبه ابزار مقابل که در فضای اختصاصی در ستون سمت چپ و در bayan box در ستون سمت راست قرار دارد؛ مطابق تصویر شش نمایه دارد که با استفاده از هر کدام از آنها خواهید توانست عمل خاصی را انجام دهید:

کلیک کردن روی این نمایه شما را به صفحه اصلی صندوق بیان ارجاع می دهد که در عمل تفاوتی با فضای اختصاصی ندارد جز اینکه شما بدون استفاده از سرویس بلاگ خواهید توانست از آن استفاده کنید.

نکته: دو سرویس بلاگ و صندوق بیان از هم مجزا بوده. با این حال شما می توانید از طریق گزینه "فضای اختصاصی" که در منوی مرکز مدیریت وبلاگ وجود دارد از طریق وبلاگ و یا با آدرس مستقیم bayanbox.ir از سرویس فضای اختصاصی استفاده کنید.

در صورتیکه شما چند پوشه متداخل را گشوده باشید با استفاده از این نمایه خواهید توانست به پوشه مادر بازگردید.

برای مشاهده تنظیمات "محافظت از لینک مستقیم در دیگر سایت ها" کلیک کنید.

تنظیمات نمایش مشخصات فایل در صفحه دریافت فایل:
با فعال کردن این گزینه همه اطلاعات فایل از قبیل حجم، نام، توضیحات و... در صفحه دریافت فایل نمایش داده می شود.

در صورتیکه این گزینه را فعال کنید هیچ یک از اطلاعات فایل نمایش داده نمی شود و در صفحه دانلود فایل تنها کلید دریافت فایل وجود خواهد داشت.

فعال کردن این گزینه مجموعه ای از جزئیات قابل نمایش فایل را در اختیار شما قرار می دهد که با انتخاب هریک از موارد خواهید توانست اطلاعاتی که در صفحه دریافت فایل نمایش داده می شود را انتخاب کتید.

 

با کلیک کردن روی این نمایه پنجره ای مطابق تصویر گشوده خواهد شد که از طریق آن میتوانید برای فضای اختصاصی خود ترافیک اضافی خریداری نمایید.

برای انتخاب حجم ترافیک بیشتر باید روی این کلید کلیک کنید

سفارش ترافیک شما با کلیک کردن روی این کلید ثبت می شود. پس از انتخاب بسته درخواستی و کلیک کردن روی این کلید پنجره مطابق تصویر ذیل تغییر خواهد کرد:

کلیک کردن روی این نمایه جدولی را خواهد گشود که اطلاعات وضعیت کلی صندوق بیان را نمایش می دهد.

این نمایه شما را از بیان خارج خواهد کرد.

 

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۳۲)

  • عارف‌حسین
  • این پهنای باند اضافی، سالانه‌ست یا یک بار خریده می‌شود تا آخر؟
    پاسخ:
    این پهنای باند اضافی مصرفی است. یعنی ممکن است یک کاربر آن را در یک ماه و دیگری در چند ماه مصرف کند.
    اگر مصرف پهنای باند شما بالا است توصیه میکنیم به جای صندوق بیان فایل های حجیم خود را در سرویس هایی که بر روی سرور های خارجی و ارزان قیمت میزبانی میشوند قرار دهید.
  • مجید عابدی
  • فایلهای موجود در پوشه تمپلت که پاک نمیشن؟!
    پاسخ:
    خیر!
  • رقیه اکبری عظیمیان
  • تصاویر در سرویس های وبلاگ دیگر مثل بلاگفا نماش داده نمی شود و به صفحه دانلود هدایت می شود حتی با اضافه کردن دامنه در دامنه های مجاز باز هم به وبلاگ های غیر از بیان دسترسی به تصاویر داده نمی شود
    پاسخ:
    در این رابطه به لینک ذیل مراجعه کنید:
    تنظیمات فضای اختصاصی
    با سلام.
    ببخشید من به شک افتادم که آیا این سه گیگا پهنای باندی که در پنل من نوشته مربوط به قسمت فضای اختصاصی هست(در مورد دانلود فایل و این مسائل هست؟) وآیا ربطی به پهنای باند کل سایت نداره؟یعنی اگر بیننده بالا بره اتفاقی از نظر کم اومدن پهنای باند و عدم نمایش وبلاگ پیش نمیاد برام.
    موفق باشید.
    پاسخ:
    سلام
    در صورتی که پهنای باند شما به اتمام برسد وبلاگ شما و تمام متون آن بعلاوه فایل هایی که در آن از غیر از صندوق بیان آپلود نموده باشید؛ نمایش داده می شود اما تصاویر و فایل هایی که در صندوق بیان ذخیره شده اند نمایش داده نخواهند شد.
    بعبارت دیگر سه گیگ فضای یاد شده مربوط به فایل ها بوده و رابطه ای با نمایش وبلاگ شما ندارد.
  • محسن محمدرضاپورطبری
  • می خواستم بدونم که این 3 گیگ فقط ماله یک ماهه است؟ و هر ماه 3 گیگ داده می شود؟ یا کلا به یک وبلاگ 3 گیگ می دهید؟
    پاسخ:
    فضای سه گیگابایتی ماهانه است.
  • بی ستاره ...
  • سلام
    خسته نباشید
    من فضای 3 گیگ تموم نشده ولی تعداد فایل هایی که اجازه داد آپ کنم فقط 500 تا بود و بیشتر ازین نمیتونم (ینی اجازه نمیده)
    حالا باید چطور این تعداد رو اضافه کنم در حالیکه حجم مصرفی من به 3 گیگ هنوز نرسیده
    اصلا فایده این تعداد فایل ها چیه؟!
    منتظر پاسخ هستم...
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    برای افزایش تعداد فایل های قابل آپلود باید امکان آن را از بسته اختیاری خریداری نمایید.
  • بی ستاره ...
  • یک مورد دیگه هم الان دیدم توی این راهنمای صندوق بیان نوشته بودید
    توی عکس ها درایو صندوق از درایو خود وبلاگ جدا بودند
    ولی من تنها درایو وبلاگ رو دارم
    نوشته بودید که یکبار از صندوق وارد بشیم درست میشه ولی اینکار رو انجام دادم اینطوری نشد
    میشه اینم راهنمایی کنید....
    پاسخ:
    متاسفانه تصاویر مربوط به روز نشده اند و در حالت استاندارد تنها درایو بلاگ وجود دارد.
  • رضا خاکی
  • سلام
    حدود دو ماه هستش که ترافیک مصرفی من تموم نشده در صورتی که حجم دانلود بسیار بالاست و یک جورایی حالت نا محدود پیدا کرده و تموم نمیشه و فکر میکنم این موضوع به ضرر شماست ../
    لطفا رسیدگی کنید
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تشکر از حسن توجه شما
    بصورت آزمایشی تغییراتی در پهنای باند بوجود آمده است که پهنای باند کاربران را تقریبا نامحدود می کند.
  • شمشاد امیری خراسانی
  • نمیشه لطفا لین پهنای باند رو بیشتر کنید؟
    یا اینکه تو بخش امکانات اختیاری بسته ای اضافه کنید که به طور دائمی برای هر ماه مثلا 2 گیگ پهنای باند بیشتری اضافه کنه دا دستمون بیشتر باز باشه؟
    پاینده باشید
    پاسخ:
    ضمن تشکر
    پیشنهاد شما برای پیگیری آن به تیم فنی ارجاع داده شد.
    با سلام من اگه 100 گیگ پهنا بگیرم باید ماهانه پرداخت کنم 60000 تومان را یا نه سالانه 
    پاسخ:
    سلام
    تمامی امکانات بسته اختیاری سالانه هستند.
    سلام . آیا میشه از فضای شما برای آپلود فایل های خیلی مهم تجاری و یا فایل های حیاتی اداری شرکتی و یا عکس های خانوادگی که روی اسکای درایو ها قابل اطمینان نیست آپلود کرد . آیا کاربران دیگه بدون لینک دادن میتونن فایلی رو بدون اجازه دانلود کنند ؟ سپاس.
    پاسخ:
    سلام
    امکان آپلود هر نوع فایلی بر روی صندوق بیان وجود دارد.
    همچنین میتوانید برای هر فایل رمز عبور تعریف نمایید.
    از آنجا که امکان جستجو در صندوق کاربر دیگر برای دیگر کاربران وجود ندارد دانلود هر فایل منوط به ارسال لینک آن از سوی مدیر صندوق است.
    سلام ببخشید من میخوام که در وبلاگم عکس سایت رو بندازم روی اولین صفحه وبلاگم یا سایت مر30
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه منظور شما داشتن صفحه ای پیش از ورود به وبلاگ است میتوانید با استفاده از ویرایش قالب و با دستورات جاوااسکریپت آن را طراحی نمایید.
    توضیح بیشتر در این زمینه مستلزم آموزش زبان های ‫جاوا اسکریپت‬، CSS و HTML می باشد که طبیعتا نیازمند شرکت در دوره های آموزشی یا
    فراگیری از طریق کتاب های آموزشی است. در صورت آشنایی با این زبان ها،  شما خواهید توانست از بخش ویرایش «ساختار قالب فعلی» و «ویرایش CSS قالب فعلی» در منوی «قالب» تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمائید. در غیر این صورت می توانید از طریق افرادی که خدمات مربوط به ویرایش قالب را ارائه می دهند اقدام نمایید.

    ببخشید من میخوام عکس رو به وبلاگم یعنی بالای سایتم بزارم ولی نمیدونم چطور
    پاسخ:
    سلام
    برای تغییر هدر میتوانید به چگونگی تغییر هدر وبلاگ مراجعه نمایید.
  • خادم العباس
  • سلام

    ببخشید در قسمت راهنما هیچ توضیحی ندادید که چطور میشه رو زمینه وبلاگ آهنگ گذاشت، یعنی سایت باز بشه برای بازدیدکننده ها پخش بشه...
    پاسخ:
    سلام
    یدین منظور باید پس از خرید امکان جاوااسکریپت از بسته اختیاری کدنوشت مربوط را در قسمت ویرایش قالب خود درج نمایید. در صورتیکه با کدنویسی مربوط آشنایی لازم را ندارید میتوانید از سایت های ارائه دهنده خدمات ویرایش قالب استفاده نمایید.
  • محمدرضا کوخائی
  • سلام

    ببینید من درست فهمیدم ؟؟؟؟؟؟؟؟

    اگه من به طور مثال یه فایل دو گیگابایتی رو اپلود کنم و بازدید کنندگان برای دانلود کردن محدودیتی وجود داره ؟؟؟؟؟؟؟؟

    مثلا من برای اینکه بازدیدکنندهام بتونن فایلو دانلود کنن باید هزینه ای پرداخت کنم یا فقط برای مقدار حجم برای اپلود کردن نیازه که هزینه ای پراخت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ:
    تنها محدودیت در این زمینه حجم فضای اختصاصی شما و اندازه مجاز هر فایل است که از طریق خرید امکانات اختیاری قابل افزایش هستند.
  • سبحان داودی
  • سایتت عالیه
    با سلام و تبریک عید

    من امکان کلیک راست در وبم رو غیر فعال کردم. اما متاسفانه با یه کلیک چپ کاربر به صندوق بیان هدایت میشه و  به راحتی میتونه فایل یا عکس رو دانلود کنه. برای حذف این دسترسی چه باید بکنم؟
    پاسخ:
    سلام
    در کل امکان غیر فعال کردن راست کلیک با خاموش کردن جاوااسکریپت مرور گر غیر فعال می شود و اساسا امکان مورد نظر شما وجود ندارد و راه حل مطمئنی برای جلو گیری از کپی برداری از وبلاگ وجود ندارد. با این حال میتوانید با رمز گذاری مطالب و فایل های خود دسترسی به آنها را محدود کنید.
  • حسین جعفری
  • سلام
    چرا آپلود کردن این فایل ها اینقد گیر میده.
    آپلود نمیشن هی قطع میشه تا چند درصد رفت دیگه ادامه نمیده.!!!!!
    4 تا فایل 10 مگابایتی بیشتر نشد  اونم با کلی دردسر و اذیت کردن.
    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در این زمینه گزارش نشده است فلذا توصیه می شود از وضعیت اتصال اینترنت خود اطمینان بیابید.
  • امین رحمانی
  • سلام
    ببخشید چرا فایل اپلود نمیشه حتی فایل 11کیلوبایتی
    همه چی هم چک کردم ،هر کاری کردم نشد
    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در این زمینه گزارش نشده است. از وضعیت اتصال اینترنت خود اطمینان حاصل نمایید.
  • امیر عباس جمشیدی
  • با عرض سلام.
    اوایل وقتی روی فایل اپلود شده کلیک راست می کردم و روی مشخصات کلیک می کردم لینک دانلود به من داده می شد ولی الان وقتی روی آن کلیک راست می کنم نمی توانم لینکی برای دانلود در سایتم قرار بدهم.
    پاسخ:
    سلام
    مورد یاد شده در بروز رسانی های بعدی بلاگ جایگزین خواهد شد.
    سلام
    ای وای.
    من که کلا وبم در رابطه با عکسه ینی عکسا بعد یه مدت خاصی حذف میشن؟؟؟؟؟؟؟
    تو رو خدا نگید که باید امکانات اختیاری بخرم :( تازه دامنه خریدم و واسه ثبتش هم 15 تومن دادم :(
    من کلا وبم در رابطه با عکسه ینی حذف میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیخوام از اپلود سنترای دیگه هم استفاده کنم اخه ینی همه رو باید دوباره اپلود کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    تصاویر آپلود شده شما از فضای اختصاصی حذف نمی شوند اما برای شما غیر فعال خواهند شد.
    همچنین توجه داشته باشید که پیش از به اتمام رسیدن زمان امکانات اختیاری پیغامی برای انجام عمل مقتضی برای شما ارسال خواهد شد.
  • علیرضا شیرانی
  •  سلام
    من اگه فضای اختصاصی رو به 5 گیگ افزایش بدم
    هرماه 5 گیگ قابل استفاده دارم یا فقط یک ماه
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    در صورتی که حجم فضای اختصاصی خود را به 5 گیگ افزایش دهید فضای صندوق بیان شما به جای سه گیگ تا پایان سال به 5 گیگ افزایش میابد.
    ببخشید نمیدونستم این سوالو کجا مطرح کنم.
    این امکانات ویژه به چه دردی میخوره؟چه کارایی میشه باهاش کرد؟
    پاسخ:
    لطفا سوال خود را واضح تر و با جزئیات بیشتری طرح نمایید تا امکان پاسخگویی به آن فراهم گردد. 
    کاربری ها زده که:
    به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) مبلغ 50000 ریال هدیه و همینطور اعتبار ویژه به شما تعلق گرفته است.استفاده از این هدیه تنها تا انتهای فروردین ماه امکان پذیر است.

    میخواستم بدونم این مبلغ هدیه و اعتبار ویژه چه کارایی داره؟
    پاسخ:
    از این اعتبار میتوانید در قسمت خرید امکانات اختیاری خود استفاده نمایید.

    سلام

    من بسته جاوا اسکریپ را خریداری نمودم چطوری باید از این بسته استفاده کنم؟

    پاسخ:
    امکان استفاده از جاوااسکریپت پس از خرید آن فعال می شود و میتوانید از کدخای آن در قسمت ویرایش قالب فعلی استفاده نمایید.
    سلام
    تو صندوق بیان در قسمت مشخصاتش زده:
    "حداکثر تعداد فایلی که می‌توان ایجاد کرد | 500"
    یعنی من اگه بخوام مثلا 600 تا فایل توش آپلود و نگهداری کنم امکانش نیست
    پاسخ:
    سلام
    بدین منظور باید از امکانات اختیاری امکان مربوط و بسته افزایشی آن را خریداری نمایید.
    ببخشید دو سوال دیگه:
    1_نگهداری فایل های آپلود شده دائمی هستش؟
    آپلود تعداد زیاد فایل ها رو عملکرد وبلاگ مثلا سرعت لود شدن و غیره تأثیر منفی میذاره؟
    پاسخ:
    فایل ها در فضای اختصاصی بصورت دائمی ذخیره می شوند.
    بدیهی است که هر چقدرفایل های بیشتری در یک وبلاگ باشند حجم آن بیشتر خواهد شد و بالتبع از سرعت بارگذاری آن کاسته می شود.
  • سید ابوالفضل ایرانی
  • سلام فایلم رو آپلود می کنم اما بعد از مدتی فایل دیگه قابلیت دانلودش رو از دست می ده؟

    http://bayanbox.ir/download/1730552922849358474/hefzmozooeeqoran.rar

    پاسخ:
    سلام
    امکان دانلود فایل یاد شده فعال است و اختلالی در این زمینه مشاهده نمی شود.
  • ناشناس ناشناس زاده
  • با سلام
    این محدودیت 3 گیگ و تعداد 500 تا فایل ماهانست یا کلی هست
    یعنی بعد هر ماه 3 گیگ اضافه میشه؟
    فایل ها رو نیز میشه اضافه کرد؟
    چون من تازه وباگ ساختم تو روز اول 300 تا فایل اپلود کردم
    محدودیت 500 تا داره یعنی هر ماه میتونم 500 تا اپلود کنم یا کلی هست
    و برای ما که قادر به پرداخت نیستیم چه می اندیشید؟

    پاسخ:
    سلام
    محدودیت تعداد 500 فایل به زمان مربوط نمی شود و در کل میتوانید 500 فایل داشته باشید که البته با خرید امکان مربوط از بخش امکانات اختیاری قابل افزایش خواهد بود. اما محدودیت ترافیک ماهانه 3 گیگ برداشته شده است. با این حال حجم صندوق بیان شما نیز در کل 3 گیگ است که با خرید امکان اختیاری قابل افزایش است. امکانات اختیاری سالانه اند و نیازمند تمدید سالانه می باشند.
    این پهنای باند من متوجه نشدم چجوره
    الان گزینه ای برای خرید پهنای باند اضافی داخل سایت نیست
    من الان فایل css وبلاگم رو روی بیان ریختم بعضی مواقع لود نمیشه وبلاگم
    بخاطر اینه که پهنای باند تموم شده ؟

    پاسخ:
    در حال حاضر محدودیت پهنای باند برای وبلاگ ها اعمال نمی شود .
    خرید (امکان استفاده از جاواسکریپت) چه کاربردی داره و آیا تاثیری روی سئوی وبلاگ داره؟
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری کنید.
    امکان جاوواسکریپت برای استفاده از کد های جاوااسکریپت، فلش و ... در بخش ویرایش قالب فعلی است و ارتباطی با سئوی وبلاگ ندارد.
    سلام.
    امکان این هست که فایلی که در بیان باکس آپلود میکنیم توسط موتور های جست و جو ایندکس نشه؟؟
    پاسخ:
    سلام
    تنها راه مسدود کردن دسترسی به محتوای منتشر شده در اینترنت محدود کردن آن به رمز عبور است. 

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.