راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

 B  کلید "ضخیم" متنی را که انتخاب کرده باشید و یا بعد از نشانگر در حالت فعال این ابزار بنویسید "ضخیم" یا اصطلاحا "bold" می کند.همچنین اگر متنی"ضخیم" شده باشد با کلیک روی همان کلید به وضعیت عادی بر می گردد.

  با استفده از این ابزار متن شما حالت خمیده به خود می گیرد: همچنین اگر متنی"خمیده" شده باشد با کلیک روی همین کلید به وضعیت عادی بر می گردد.

  این ابزار زیر متن شما یک خط صاف می کشد.

  این کلید مشابه کلید بالا است با این تفاوت که خط را روی متن شما و وسط آن می کشد.

  با استفاده از این کلید متن شما از چپ به منتهی الیه سمت چپ و از راست به انتهای خط می رسد و مرتب می شود. بصورتیکه در تمام خطوط، ابتدا و انتهای متن شما یکسان است.  برای این کار ویرایشگر بصورت خودکار فاصله بین کلمات را تنظیم می کند.مگر در مواردی که تعداد کلمات از حد نصاب کم تر باشد که در این صورت، ابتدای آن با خطوط بالا یکی می شود اما انتهای آن در میانه متن خواهد بود.

                              این ابزار متن شما را از چپ مرتب می نماید اما بر خلاق ابزار قبلی هیچ تغییری در اندازه فاصله بین کلمات بوجود نمی آید.در این حالت ابتدای متن یکسان بوده اما انتهای آن در هر خط متفاوت است.

   با استفاده از این کلید میتوانید متن خود را اصطلاحا وسط چین کنید. در این حالت خط تنظیم ابتدا و انتهای متن وسط صفحه قرار می گیرد و انتها و ابتدای هر خط از وسط صفحه یکی خواهد بود.

  این ابزار که حالت پیشفرض ویرایشگر است متن شما را از راست مرتب می کنند و در عین حال تغییری در اندازه فاصله بین کلمات بوجود نمی آورد. در این حالت ابتدای متن یکسان بوده اما انتهای آن در هر خط متفاوت است.

این ابزار متن را از راست به چپ جهت دهی می کند.

  با استفاده از این دکمه میتوانید جهت متن خود را از چپ به راست تعیین کنید.

با انتخاب متن و استفاده از این ابزار میتوانید قلم(فونت) آن را تغییر دهید. پیش از نوشتن یک متن نیز می توانید قلم را تغییر دهید. هرچه پس از تغییر آن بنویسید با قلم جدید درج می شود.

اندازه متن شما را تعیین می کند. با انتخاب متن و استفاده از این امکان می توانید اندازه متن را تغییر دهید. همچنین با تغییر دادن آن پیش از درج مطلب اندازه مطلبی که نوشته می شود تغییر می کند.

این ابزار برای بریدن (cut) قسمتی از مطلب یا تصویری که در آن درج شده و چسباندن آن در جای دیگری از متن و یا در متنی دیگر در مطلبی دیگر و یا در هر برنامه دیگری استفاده میشود. به این صورت که ابتدا متن و یا تصویر مورد نظر را انتخاب می کنید و سپس روی این کلید کلیک می کنید. تصویر یا متن ناپدید می شوند و شما می توانید آن را درجای دیگر بچسبانید یا اصطلاحا paste نمایید.

  کلید کپی یا رونوشت مشابه کلید عمل می کند با این تفاوت که متن یا تصویر انتخابی در این حالت تکثیر می شود.

نکته: تفاوت کپی کردن و بریدن در این است که در اولی از یک متن یا تصویر چند نسخه بوجود می آید اما در دومی متن و تصویر انتخاب شده جا به جا می شود.

  کلید چسباندن یا همان paste متن یا تصویر بریده و یا کپی شده شما را در جایی که نشانگر وجود داشته باشد می چشباند.

نکته: اگر متن یا تصویری را کپی کرده باشید با هر بار استفاده از کلید چسباندن همان متن و تصویر درج می شوند.

نکته: در مرورگر firefox هیچ یک از سه کلید  بدلیل تنظیمات ویرایشگر قابل استفاده نیستند و بجای |آنها می توانید از منوی edit مرورگر و یا از کلید های ctrl+c / ctrl+v / ctrl+x استفاده کنید.

ابزار جداگانه ای است برای paste کردن از microsoft word. اگر روی آن کلیک کنید پنجره ای مطابق تصویر رو به رو نمایش داده می شود که در آن میتوانید با استفاده از ctrl + v متن کپی شده از word چسبانده می شود.

نکته: بدون استفاده از این کلید هم میتوانید با همان شیوه ساده کپی و paste کردن هر متنی را از word در مطلب خود درج کنید.

این ابزار به شما برای پیدا کردن یک عبارت یا جمله یا کلمه در متن و جایگزینی آن در صورت لزوم کمک می کند. با کلیک کردن روی آن پنجره ای مطابق شکل باز خواهد شد:

در کادر باید عبارتی که می خواهید در متن بیابید درج کنید و روی کلید کلیک کنید.

نکته: با هر بار کلیک کردن روی کلید "جستجوی بعدی" عبارت بعدی که مطابق جستجوی شما باشد در متن مشخص می شود. (تنها در صورتیکه چند بار از متن مذکور در متن استفاده شده باشد.

نکته: زبانه دیگری بنام "جایگزینی" در کنار زبانه "جستجو" وجود دارد که بصورت جداگانه با کلید در نوار ابزار گنجانده شده است:

با استفاده از این کلیای مطابق تصویر ذیل نمایش داده می شود که در واقع زبانه replace در پنجره است:

جستجوی: در این کلمه یا عبارتی را که در متن به دنبال آن هستید درج کنید.

تعویض با: آنچه در این کادر درج کنید جایگزین عبارتی می شود که در کادر بالا تایپ کردید.

نکته: با هر بار کلیک کردن روی کلید عبارت بعدی که مطابق جستجوی شما باشد در متن مشخص می شود. (تنها در صورتیکه چند بار از متن مذکور در متن استفاده شده باشد.

این کلید عبارتی را که در متن "تعویز با" درج کرده باشید جایگزین "جستجوی" می کند.

در صورتیکه در مطلب خود بیش از یک بار از عباریتی که در کادر "جستجوی"استفاده کرده باشید؛ عبارتی که در کادر "تعویز با" درج کرده اید با استفاده از کلید "تعویض همه" جایگزین همه آنها می شود.

نکته: درصورتیکه پیش از کلیک کردن روی یکی از کلید های "تعویض" ویا "تعویض همه" از ادامه جایگزینی منصرف شدید از کلید برای لغو جایگزینی و بسته شدن پنجره استفاده کنید.

نکته: در صورتیکه پس از جایگزینی و فشردن یکی از دو کلید "تعویض" ویا "تعویض همه" خواستار لغو جایگزینی بودید باید پنجره ر ببندید و از نوار ابزار و کلید استفائه کنید. عبارات جایگزین شده به حالت اول باز خواهند گشت.
با استفاده از این ابزار می توانید برای عناوین مطلب خود شماره بگذارید و آنها را از هم جدا کنید.

  1. در حالت فعال این ابزار هر بار که از دکمه enter استفاده و پاراگراف بعدی را ایجاد می کنید یک عدد که بصورت خودکار افزایش میابد در ابتدای ههر پاراگراف نمایان می شود.
  2. پاراگرافی که می تواند یک کلمه باشد و یا یک صفحه.
  3.  در صورتیکه بخواهید این امکان را غیر فعال کنی کافیست روی آن کلیک کنید.
  4. اگر کلیدenter را در این حالت دوبار فشار دهید، پاراگرافی که ایجاد می شود معمولی خواهد بود اما نشان نقطه ها برای پاراگراف قبلی ذخیره می شود.

با استفاده از این ابزار می توانید برای عناوین مطلب خود شماره بگذارید و آنها را از هم جدا کنید.

  • در حالت فعال این ابزار هر بار که از دکمه enter استفاده و پاراگراف بعدی را ایجاد می کنید یک عدد که بصورت خودکار افزایش میابد در ابتدای ههر پاراگراف نمایان می شود.
  • پاراگرافی که می تواند یک کلمه باشد و یا یک صفحه.
  •  در صورتیکه بخواهید این امکان را غیر فعال کنی کافیست روی آن کلیک کنید.
  • اگر کلیدenter را در این حالت دوبار فشار دهید، پاراگرافی که ایجاد می شود معمولی خواهد بود اما نشان نقطه ها برای پاراگراف قبلی ذخیره می شود.

  کلید برآمدگی : مشابه کلید تو رفتگی است با این تفاوت که تنها در صورت استفاده از کلید تورفتگی است که استفاده از آن تغییری در متن شما ایجاد می کندید. بعبارت دیگر این تغییر و ایجاد فاصله تنها از سمت راست ایجاد می شود؛ کلید تغییر را ایجاد می کند و کلید آن را به حالت اول باز می گرداند.

  کلید تورفتگی: هر بار که از این دکمه استفاده می کنید؛ کل پاراگرافی که نشانگر در آن وجود داشته باشد با فاصله از سمت چپ مرتب می شود. اگر یک بار روی این کلید کلیک کنید یک واحد فاصله ایجاد می شود. با کلیک مجدد یک واحددیگر اضافه می شود و هر بار فاصله از ابتدای خط بیشتر می شود. برای غیر فعال کردن این ابزار و بازگرداندن متن به حال اصلی باید کلید را فشار دهید که در ویرایشگر مقابل هم قراردارند. به ازای هر بار که کلید تورفتگی را فشار داده اید باید یک بار کلید برآمدگی را بزنید تا متن به حالت معمول برگردد.

اگر این کلید را فعال کنید تمام پاراگرافی که پس از فعال کردن آن درج می کنید درست مطابق همین سطر با فاصله پیشفرض درج می شود.

نکته: تفاوت این کلید با کلید های و در این است که جفاصله از مبدا را تنها یک واحد اعمال می کن.

نکته: برای بازگرداندن متن به حالت معمول و غیرفعال نمودن این کلید باید روی آن دوباره کلیک کنید.

"بازگشت" یا "undo" شما را به یک مرحله قبل بازمیگرداند. مثلا اگر متنی را پاک کنید با استفاده از این دکمه متن بازگردانده می شود.

  "انجام مجدد" یا همان ""redo به شما این امکان را می دهد که یک عمل را دوباره انجام دهید. مثلا اگر از کلید یا همان "undo" استفاده کرده باشید و بخواهید مجددا تغییرات اعمال شود باید از این کلید استفاده کنید.

  برای تبدیل متن یا تصویر به یک لینک فعال استفاده می شود. بدین شویه که : ابتدا روی عکس کلیک می کنید و یا متنی را انتخاب می کنید. سپس روی کلید کلیک کنید. پنجره ای مطابق تصویر ایجاد می شود:

پنجره همانند تصویر چهار زبانه اصلی دارد که هرکدام گزینه ها و کادرهای دیگری را برای تنظیمات در اختیار شما قرار می دهند که در بین آنها پنجره general حداقل تنظیمات لازم را دربر دارد:

link url: در این کادر آدرس صفحه ای که می خواهید به آن لینک دهید درج می کنید.

نکته: اگر آدرس را بصورت دستی تایپ می کنید حتما باید در ابتدای آن از http:// استفاده کنید اما چنانچه آدرس را کپی کرده باشید عموما http:// در آن وجود دارد و نیاز به درج مجدد آن نخواهد بود.

target: کادر مذکور نحوه نمایش صفحه مقصد لینک را تنظیم میکند. به این ترتیب که لینک شما می تواند در همان پنجره، در پنجره ای دیگر و یا در زبانه ای دیگر از مرور گر باز شود.

title: عنوان لینک شماست که باید آن را بصورت دستی تایپ نمایید.

توجه داشته باشید که برای ثبت لینک باید روی کلید کلیک کنید.

نکته: برای اطلاع از اینکه پیش از این برای تصویر یا عبارت مورد نظر چه لینکی در نظر گرفته اید میتوانید از همین کلید استفاده کنید. در صورتیکه که تصویر یا عبارت مورد نظر لینک فعالی داشته باشد در کادر link url نمایش داده می شود. اما اگر کادر مذکور خالی بود یعنی پیش از این لینک فعالی نداشته است.

 

 برای حذف لینک از یک عبارت یا تصویر بکار میرود. برای حذف لینک ابتدا عبارت را انتخاب نموده و یا روی تصویر کلیک کنید. با کلیک کردن روی این کلید، لینک عبارت یا تصویر غیر فعال می شود.

نکته: تصاویری که در وبلاگتان از فضای اختصاصی بیان درج می کنید. بصورت پیشفرض لینک های فعالی برای آدرس خود در فضای اختصاصی دارند که کاربر را به آن هدایت می کند. برای غیر فعال کردن آن کافی است از این کلید استفاده کنید.

 برای ویرایش تصاویر مطلب میتوانید از این ابزار استفاده کنید. برای ویرایش یک تصویر باید بر روی آن کلیک کنید و سپس روی کلید از نوار ابزار کلیک کنید. پنجره ای که باز می شود به این شکل خواهد بود:

در این پنجره سه زبانه اصلی وجود دارد که هرکدام تنظیمات خاصی را روی تصویر اعمال می کنند.

زبانه اول: عمومی

آدرس تصویر: در کادر اول این زبانه آدرس تصویر بصورت خودکار درج شده و به اصطلاح url تصویر شماست.

توضیح تصویر: در این کادر میتوانید برای تصویر خود توضیحی درج کنید.

نکته: اگر تصویر را از فضای اختصاصی درج کرده باشید و برای آن در فضای اختصاصی توضیحی در نظر گرفته باشید همان توضیح بصورت خودکار در کادر نمایش داده می شود که الته میتوانید آن را تغییر دهید.

نکته: اگر url یک تصویر را بصورت کامل بدانید هم میتوانید با کلیک کردن روی ابزار با درج آدرس کامل در کادر اول، آن را در وبلاگ خود درج نمایید.

عنوان: عنوان تصویر شماست و در صورتیکه نشانگر ماوس کاربر روی تصویر متوقف شود نمایش داده خواهد شد.

 

زبانه دوم: ظاهر

این پنجره ایست که به شما نحوه نمایش و تنظیمات ظاهری را ارائه می دهد:

تراز: تنظیم تصویر را مشخص مینماید: با کلیک کردن روی آن زبانه ای باز می شود که از طریق آن میتوانید مکان تصویر را مشخص کنید.

ابعاد: طول و عرض تصویر شما در این قسمت قابل تغییر است.

نکته: در صورتیکه گزینه Constrain proportions فعل باشد اگر طول یا عرض را تغییر دهید دیگری متناسب با تغییرات شما خودکار تغییر می کند.

نکته: با غیرفعال کردن این گزینه میتوانید طول و عرض دلخواه خود را روی تصویر اعمال کنید.

فاصله عمودی: عددی که در کادر رو به روی این گزینه نوشته شود فاصله عمودی تصویر از متن را تعیین می کند.

فاصله افقی: کادر روبروی این عنوان فاصله افقی تصویر را از متن تعیین می کند.

حاشیه: اگر عددی را در این کادر درج کنید به اندازه عدد تایپشده برای تصویر شما یک کادر سیاه رنگ نمایش داده می شود که تصویر را از مطلب جدا می نماید.

استایل: در کادر روبروی این عنوان توضیحات تغییرات شما بصورت خودکار درج می شود.

با استفاده از این ابزار رنگ نوشتار شما تغییر می کند.

این ابزاری است که با استفاده از ان برای متن رنگ زمینه تعیین می شود

با استفاده از این کلید مبتوانید یک جدول در مطلب خود درج کنید و آن را ویرایش کنید. با کلیک کردن روی آن پنجره مقابل نمایش داده می شود:

زبانه عمومی:

ستون ها: تعداد ستون های جدول در این کادر نوشته می شود.

ردیف ها: تعداد ردیف های جدول را باید در این قسمت درج کنبد.

فاصله سلول ها: اندازه افقی هر یک از خانه های جدول را تعیین می کند.

لایه گذاری سلول ها: اندازه عمودی هر یک از خانه های جدول راتعیین می کند.

حاشیه: اگر عددی را در این کادر درج کنید به اندازه عدد تایپ شده برای جدول شما یک کادر سیاه رنگ نمایش داده می شود که جدول را از مطلب جدا می نماید.

تراز: مکان جدول در مطلب را از بین یکی از سه گزینه میانه-راست و چپ باید در این قسمت تنظیم کنید.

ارتفاع: ارتفاع هریک از خانه های جدول را در این قسمت انتخاب می کنید.

پهنا: عرض هریک از خانه های جدول را در این قسمت انتخاب می کنید.

عنوان جدول: اگر این گزینه فعال باشد ردیفی بخ بالای جدول افزوده میشود که هیچ ستونی ندارد و عنوان جدول را می توانید در آن درج کنید.

تنظیمات ردیف های جدول را در پنجره ای مطابق تصویر انجام می دهد:

 

پنجره ذیل با کلیک کردن روی آن برای تنظیمات خانه های جدول به نمایش در می آید:

این کلید یک ردیف دیگر جلوی نشانگر مکان نما ایجاد می کند.

این ابزار یک ردیف را پیش از جایی که نشانگر مکان نما قرار گرفته اضافه می نماید.

با کلیک کردن روی این کلید ردیف مقابل نشانگر حذف می شود.

این کلید یک ستون دیگر جلوی نشانگر مکان نما ایجاد می کند.

این ابزار یک ستون را پیش از جایی که نشانگر مکان نما قرار گرفته اضافه می نماید.

با کلیک کردن روی این کلید ستون مقابل نشانگر حذف می شود.

با استفاده از این ابزار میتوانید در خانه های جدول خود خانه های جدید ایجاد کنید بدون اینکه به تعداد ستون ها و ردیف های اصلی جدول اضافه و یا از انها کم شود.

کلیک کردن روی این ابزار به شما امکان ادغام خانه های جدول را میدهد.

نکته: دو کلید و اندازه و حدود جدول را تغییر نمی دهند و تنها تغییرات داخل جدول اعمال می شود بعبارت دیگر جدول در همان اندازه قبلی باقی می ماند اما خانه هایش تغییر می کنند.

  برای متن شما بالانویس می سازد. یعنی متنی که پس از آن بنویسید بالای متن اصلی نشان داده می شود. برای متن شما بالانویس می سازد. یعنی متنی که پس از آن بنویسید بالای متن اصلی نشان داده می شود

  برای متن شما زیرنویس میسازد. یعنی متنی که پس از آن بنویسید زیر متن اصلی نمایش داده می شود.برای متن شما زیرنویس میسازد. یعنی متنی که پس از آن بنویسید زیر متن اصلی نمایش داده می شود.

  اگر در جایی از متن و یا در کل آن از فرمت خاصی استفاده کرده اید و یا متنی که از جای دیگری past نموده اید فرمت خاصی دارد؛ با انتخاب متن و کلیک کردن روی این کلید فرمت متن به فرمت پیشفرض ویرایشگر تبدیل می شود.

با کلیک کردن روی این کلیک شما انمکان مشاهده و ویرایش مطلب را به بان html خواهید داشت.

این کلید ویرایشگر متن شما را تمام صقحه می نماید.

نکته: برای خارج کردن ویرایشگر از حالت تمام صفحه به وضعیت استاندارد کافیست روی همین کلید مجددا کلیک کنید.

این ابزار برای شما کادر جدیدی در مطلب درج می کند که میتوانید آن را به هر کجای صفحه متن انتقال دهید و درون آن عباراتی درج نمایید.

کادر ایجاد شده توسط کلید را روی متن اصلی قرار می دهد.

کادر ایجاد شده توسط کلید را زیر متن اصلی قرار می دهد.

این کلید مجموعه ای از نمادها و علائم اختصاری را برای درج در متن در اختیار شما قرار می دهد.

مجموعه خندانک ها که می توانید از آن در متن استفاده کنید. کافیست روی آن کلیک کرده و خندانک مورد نظر را در مطلب درج کنید.

برای ویرایش و درج فیلم بکار می رود و میتوانید با استفاده از آن فیلمی را در مطلب نمایش دهید و یا نحوه نمایش آن را ویرایش کنید. با کلیک روی آن پنجره ای مطابق تصویر نمایش داده می شود:

آدرس وب/فایل: اگر آدرس منبع فایل ویدیویی را بصورت کامل می دانید میتوانید در این کادر درج نمایید.

نکته: در صورتیکه از فضای اختصاصی فیلمی را برای نمایش در بیان انتخاب کرده باشید آدرس آن یصورت خودکار در این کادر درج می شود.

ابعاد: طول و عرض نمایشگر در صفحه مطلب را تنظیم می کند.

برای درج تاریخ بکار می رود. این کلید تاریخ را مطابق تاریخ میلادی مشابه "2012-07-15" در مکان نشانگر مکان نما درج می نماید.

برای درج زمان در متن مطلب می توانید از این کلید استفاده کنید. این زمان مطابق با زمان درج آن درج می شود.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۲۸)

  • یوسف دلفان
  • سلام .  من هر چی این وبرایشگر  tiny رو انتخاب میکنم کار نمی کنه
    پاسخ:
    این ویرایشگر سنگین است و شاید سرعت اینترنت شما مناسب نیست (یا مرورگرتان قدیمی است)
  • محسن محمدی
  • سلام؛
    من نمی‌تونم از آپارات فیلم درج کنم. به‌صورت iframe هم نمی‌شه. وایرایشگر TinyMCE
    در پنجره پاپ‌آپ درج ویدیو پیش‌نمایش به‌خوبی نشون داده می‌شه، اما پس از درج ارور می‌ده:
    • امکان درج iframe وجود ندارد. و اطلاعات وارد‌شده صحیح نمی‌باشد.
    به روش‌های مختلف امتحان کردم اما همش خطا میده. لینک ویدیو سالم است و در آپارات پخش می‌شود.
    پیشاپیش سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام
    برای موارد اینچنینی باید امکان جاوا اسکریپت را از بسته اختیاری از صفحه "ابزار ها و امکانات" خریداری نمایید.
    سلام
    این ویرایشگر خیلی عالیه
    دستتون درد نکنه
    اگه پیشرفته تر از این هم دارید بذارید
    یا حق
  • مجتبی قره باغی
  • من از آیس دراگون 2013 استفاده می کنم
    البته از فایر فاکس 8 هم استفاده کردم ولی این ویرایشگر برام فعال نشده
    ضمنا بسته حاویاستفاده از جاوا اسکریپ رو هم خریدم ولی باز هم ندارمش
    چه کنم؟
    پاسخ:
    توصیه می شود مرورگر خود را به روز نمایید.
    تغییر ویرایشگر ها ارتباطی به بسته اختیاری ندارد.
    برای راهنمای انتخاب ویرایشگر ها به انتخاب ویرایشگر مطالب مراجعه نمایید.
  • سید محمد مهدی میرزاامینی
  • سلام
    این لنگر چیه؟ چکار میکنه دقیقاً؟
    خیلی جالبه توضیح دادید ولی اونی که لازمه توضیح بدید را ندادید!
    در این امکانات امکان درج زیرنویس برای عکس ها هنگام درج تصاویر وجود نداره؟

    درود
    پاسخ:
    لنگر برای هدایت کاربر به مکان خاصی در متن بکار می رود.
    در درج تصویر فعلی امکان ایجاد زیرنویس وجود ندارد اما ویرایشگر تصویر جدید که به زودی عمومی خواهد شد امکان درج زیرنویس برای تصاویر را داراست.

    سلام

    لطفا راهنمایی کنید که چطور لینک یک سایت دیگه رو داخل مطالبی که مینویسیم قرار بدیم  به صورتی که لینک سایت مقصد کامل دیده نشود . مثلا بر روی عبارت "اینجا" یا "کلیک کنید" ، کلید بشود و به اون سایت مربوطه وصل بشوند؟

    توضیحات قسمت لینک رو خوندم اما این سوال من رو توضیح نداده بود

    لطف کنید توضیح بدین

    پاسخ:
    سلام
    ایجاد لینک بسته به ویرایشگری که از آن برای درج مطلب استفاده می نمایید در جزئیات متفاوت است و با مراجعه به صفحه توضیحات هریک از ویرایشگر ها می توانید از نحوه ایجاد آن اطلاع حاصل کنید.

    دوست من

    من الکی نیومدم تو توضیحات این ویرایشگر که

    ویراشگر من هم همین است اما اون سوال و مشکلی که داشتم رو توضیح نداده

    شما هم چک کن ببین توضیح داده یا نه شاید من نمیتونم پیداش کنم کجاس

    خداوکیلی فقط سعی میکنید سوالات رو بپیچونید و جواب ندید

    تا حالا 3 بار این سوال رو پرسیدم اما فقط سرکار گذاشتین

    پاسخ:
    کاربر گرامی
    پاسخ سوال شما در خط 83 ام همین مطلب پاسخ داده شده است.
    سلام . من میخام یه فایل صوتی رو در پستم بزارم . از همین ابزار لستفاده کردم . وقتی روی دکمه play مدیا پلیر کلیک میکنم توی پست ، مدیا پلیر میره .... دلیلش چیه ؟ میشه راهنمایی کنین ؟
    پاسخ:
    سلام
    برای درج صوت و تصویر از دکمه "درج تصویر" استفاده نمایید و برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به نحوه درج فیلم در متن مراجعه نمایید.
  • محمد دوست محمدی
  • سلام من هرجه قدر گشتم نتوستم ویرایشگرم رو تغییر بدم اگه میشه بگید تو کدوم قسمت باید برم

    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به صفحه "تنظیمات مرکز مدیریت" از قسمت "تنظیمات" پنل بلاگ می توانید ویرایشگر خود را تغییر دهید.
  • میرزا ذوالقدر
  • سلام
    از کجا میشه تصاویر یا فایل ها رو آپلود کرد و به فایل ها ی آپلود شده دسترسی داشت؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا در این زمینه به فضای اختصاصی مراجعه نمایید.
    سلام
    جعبه ابزار به این شلوغی یک دکمه ندارد برای درج تصویر از صندوق بیان. ویرایشگر ساده هم وقتی تصویر درج می کنیم تصویر چینش ندارد. یعنی می چسبد به متن. باید از طریق کد اچ ت ام ال یک الاینمنت برای آن تعریف کرد. مثلا دستی کد چپ چینی را برایش بنویسیم.
    خیلی از این نظر ما را اذیت می کنید.
    نکته دوم اینکه دکمه حذف فرمت متن باعث می شود کلا تمام فرمتهای متن از بین برود. ویرایشگر میهن بلاگ خیلی از این نظر بهتر بود. فقط کدهای اضافی ورد را حذف می کرد. نه اینکه حتی فونت و اندازه اش و فاصله خط ها حذف شود. من که فعلا با ویرایشگر میهن بلاگ صفحه بندی میکنم و بعد در بیان می چسبانم. خواهشمندم فکری در این زمینه بکنید. هم پول دادیم هم باید کلی کار را دستی انجام دهیم.
    پاسخ:
    سلام
    ویرایشگر tiny mce امکان درج تصویر را دارد. همچنین در همه ویرایشگر ها میتوانید از امکان درج تصویری که بیرون ویرایشگر قرار دارد برای درج تصویر در متن استفاده نمایید. همچنین با امکانات موجود در درج تصویر خارج از ویرایشگر میتوانید تصویر را در متن جابجا نمایید.
    در کل از آنجا که ویرایشگر ها محصول بلاگ نیستند امکان ایجاد تغییر در آنها وجود ندارد و توصیه می شود از ویرایشگر CK editor استفاده نمایید.
  • حسن نجف زاده
  • سلام
    چطور میشه یک فایل فیلم رو وسط کادر گذاشت آخه هر طور انتخاب می کنم سمت راست کادر قرار می گیره ممنون؟
    پاسخ:
    سلام
    با استفاده از امکانات ویرایشگر خود میتوانید این کار را انجام دهید.
    سلام
    می خوام ویدئوهای آپارات رو توی پستم قرار بدم، اما بعد از اینکه کد iframe رو وارد قسمت مربوطه میکنم، ویدئو نمایش داده نمیشه. راه حل چیه؟!
    پاسخ:
    سلام
    در سمت راست ویرایشگر شما ،‌گزینه ای به نام html یا < > وجود دارد . ابتدا وارد محیط html‌ می شوید ، سپس کد iframe  را وارد می کنید .
    ویدیو در مطلب شما قرار می گیرد .
    این اسکرین شات رو: http://bayanbox.ir/id/139220621075120022?info
    خودم برای مثال از نوشته های یکی گذاشتم عزیز! ینی هیچ قابلیتی توی ویرایشگر نیست که بشه کنار عکس نوشت! پس چجوری نوشته توی این عکس!؟
    پاسخ:
    در ابزار ارسال تصویری که در به روز رسانی های بعدی بلاگ عمومی می شود امکان مورد نظر شما وجود دارد اما در حال حاضر تنها میتوانید با آپلود تصویر بصورت جداگانه و راست چین کردن آن و نوشتن متن بصورت مستقل آنچه مورد نظرتان است انجام دهید.
    راه حلشو خودم پیدا کردم. مرسی :)

    باسلام

    چگونه متن حاوی عکس را از wordوارد وبلاگ کنم

    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد و تصاویر و فایل های موجود در متن خود را حتما باید در فضای اینترنت ذخیره کرده باشید تا امکان نمایش آن در وبلاگ فراهم گردد. بدین منظور میتوانید از فضای اختصاصی بلاگ استفاده کنید.
  • حسین سُرور گلشنی
  • سلام
    ببخشید چطوری میشه سورس کد در مطالب قرار داد؟
    یعنی مثلاً من می خوام آموزش یک کد رو بذارم اما هر چی تو ویرایشگر ها میگردم چیزی به نام کد گذاشتن نداره آیا اینطوری میشه استفاده کرد: [code] کد ما [/code] ؟
    پاسخ:
    سلام
    محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
  • * فرزندان عاشورا * Sons Of Ashura *
  • سلام .
    من ازین ویرایشگر استفاده میکنم .منتها وقتی میخوام  ازین گزینه استفاده کنم ()
    متن داخلش ، روی هدر گوشه چپ نمایش میده نه داخل پستی که نوشتم .
    لطفا راهنماییم کنید
    پاسخ:
    سلام
    بعضی از امکانات ویرایشگر یاد شده بصورت کامل اجرا نمی شوند. در این حالت میتوانید از ویرایشگر خود را تغییر دهید و از امکانات مشابه ویرایشگر دیگر استفاده نمایید.
  • محمد بصیرزاده
  • سلام
    چطور میتونم نیم فاصله بزارم؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان درج نیم فاصله در ویرایشگر های بلاگ وجود ندارد.
    سلام 
    چجوری میشه فیلم آپلود کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا در این زمینه به نحوه درج فیلم در متن مراجعه نمایید.
    سلام
    1-
    شما در بخش:

    این ابزار برای شما کادر جدیدی در مطلب درج می کند که میتوانید آن را به هر کجای صفحه متن انتقال دهید و درون آن عباراتی درج نمایید.

    کادر ایجاد شده توسط کلید را روی متن اصلی قرار می دهد.

    کادر ایجاد شده توسط کلید را زیر متن اصلی قرار می دهد.

    این بخش مگه نباید فقط در صفحه مطلب جابه جا بشه و نشون داده بشه؟ ولی قالب رو هم بهم میزنه.

    2- چطور میتونم خود مطلب رو چند ستونه کنم. مثل شعر (دو یا سه ستونه)- برای طبقه بندی چند مطلب در پست؟

    ممنوناز شما.


    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش بخش source مطلب میتوانید تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید.
  • مینا سیدیان
  • با درود 
    من به تازگی از بلاگفا به بیان آمده ام و امکانات اختیاری استفاده از جاوا اسکریپت را نیز خریداری کرده ام . از آنجا که استفاده از فیلم به دلیل آموزشی بودن وبم برایم بسیار مهم است تاکنون موفق به گذاشتن فیلم در هیچیک از مطالبم نشده ام و من به خوبی از راهنمای شما استفاده می کنم ولی دستورات ارائه شده در ویرایشگر tiny به هیچ وجه کار نمی کند .من کاملا به کدنویسی و گذاشتن مطلب مسلطم لذا خواهشنمدم راهنمایی لازم را بنمایید . ضمنا در ویرایشگر دگمه بسیار مهم ایجاد فاصله دلخواه در بین خطوط وجود ندارد .
    با سپاس 
    پاسخ:
    اختلالی در این زمینه گزارش نشده است.
    با این حال توصیه می شود از مرور گر دیگری استفاده نمایید و برای درج فیلم نیز بجای امکانات ویرایشگر متن از امکان درج تصویر بلاگ استفاده نمایید.
  • علی سلیمان نژاد
  • سلام لطفا جوابمو بدید

    من از تئ قسمت امکانات اختیاری امکانات اسکریت و... رو خریداری کردم

    الان که لینک ویدیو کلیپی رو توی قسمت درج فیلم iframe میگزارم ولی کلیپ رو نشون نمیده


    چرا؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایی.
    همچنین توجه داشته باشید که بجز خرید امکان جاوااسکریپت، محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. از صحت کد مورد نظر خود اطمینان بیابید.
  • محمد کاظمی
  • با سلام. چطور می‌توانم فونت B yekan را به منوی فونت‌های ویرایشگر اضافه کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به بخش ویرایش css قالب و درج کد مربوط و همچنین آپلود فونت میتوانید این کار را انجام دهید.
    سلام. در قسمت درج عکس و لینک گزینه هایی مانند پیشرفته-کلاس-استایل-نقشه تصویر وجود دارد, میخواستم بدونم چه کارایی دارد و آموزشی در این مورد جایی وجود دارد که یاد بگیرم؟
    پاسخ:
    سلام
    به سوال شما در همین مطلب پاسخ داده شد است.
  • علی رضا آهنی
  • توی این ویرایشگر امکان درج فلش وجود داره!!!!!و بدون جاوا اسکریپت هم کار میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!یعنی چی؟!
    پاسخ:
    امکان جاوااسکریپت تنها برای درج فلش در قالب مورد استفاده قرار میگیرد و در مطالب نیازی به آن نیست.
    با سلام و خسته نباشید
    من زمانی که در همین ویرایشگر یک خط خالی میسازم؛
    فقط در ویرایشگر قابل مشاهده است؛ و در پیش نمایش پست خطوط بدون کاراکتر حذف میشوند.

    لطفا پاسخ دهید
    پاسخ:
    سلام
    ویرایشگر ها محصول بلاگ نیستند و افزونه های بلاگ محسوب می شوند لذا متاسفانه امکان برطرف کردن اختلالات احتمالی در آنها وجود ندارد.
    در کل توصیه می شود از ویرایشگر CKEditor استفاده کنید.
  • بابک لطفی اذر
  • سلام و عرض ادب

    من برای مقایسه چند کالا (گوشی) میخواستم جدول بسازم

    اولین سوالم اینکه کلاس جدول چیه ؟

    و دومین سوالم اینه چطور جدول رو بسازم که از حاشیه متن بیرون نزنه یا قابلیت اسکرول افقی داشته باشه

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ:
    سلام
    امکان اسکرول کردن در جدول وجود ندارد. شما تنها میتوانید جدولی طراحی کنید که همه جدول با هم در صفحه نمایش داده شود و با توجه به اینکه امکان اسکرول کردن وجود ندارد باید ابعاد جدول را طوری در نظر بگیرید که اندازه آن از اندازه صفحه متن کوچکتر باشد.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.