راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

هر یک از رنگ هایی که در قالب وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد کد خاصی در زبان html دارد و برای استفاده از هر رنگ در قالب باید از کد آن استفاده کنید.

با کلیک کردن روی هر نقطه کد مربوط به آن در کادر ذیل آن نمایش داده می شود.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۲۹)

  • محمد مهدی بهروزی
  • ایم کد رو چی جوری ازش استفاده کنیم؟
    پاسخ:
    این کد ها، کدهای رنگ هایی هستند که می توانید از آنها در ویرایش قالب استفاده نمایید. 
    خیلی مفیده ممنون
  • مداد تراش
  • سلام

    چرا رنگ قالب من عوض شده خود به خود؟

    پاسخ:
    سلام
    برای اصلاح قالب خود، قالب دیگری را انتخاب نموده و پس از آن مجددا قالب فعلی را انتخاب نمایید.
  • مداد تراش
  • سلام

    داداش نشد.
    این رنگ حاشیه وبم پریده سفید شده؛ کاری هم که گفتی انجام دادم فایده ای نداشت. حتی یه قالب تازه هم رنگ حاشیه ش رو، رنگ اصلی ش نیست، سفیده.

    داداش چیکار کنم؟!
    پاسخ:
    سلام
    آنچه از وبلاگ شما به نمایش در می آید مطابق تصویر است که حالت پیشفرض قالب انتخابی شما می باشد و حاشیه آن سفید نیست.
  • مداد تراش
  • سلام

    چه جالب!
    داداش به هزار نفر گفتم نگا کردن. اول که باز می کنی وب رو درسته. اما بعدش سفید میشه.
    قالب رو هم یه بار عوض کردم و دوباره انتخاب کردم. نمیشه داداش!
    پاسخ:
    سلام
    کاربر گرامی مشکل بوجود آمده بدلیل دستور ذیل است که در محتوای مطلب اینجا ایرانه، مَهد ِ توهم!!! تعریف شده. برای رفع آن باید آن را حذف نمایید.
    <style type="text/css">BODY {	BACKGROUND: white}</style>

  • مداد تراش
  • سلام

    اینو باید تو قسمت ویرایش قالب پاک کنم دیگه؟ ولی اونجا اینو که سرچ می زنم میگه یافت نشد.

    تشکر هم میکنیم.
    پاسخ:
    سلام
    کد مورد نظر را در قسمت "منبع" مطلب ذکر شده تعریف نموده اید و باید از همان قسمت آن را حذف نمایید.
  • سید ابن الزهرا
  • با سلام و عرض خسته نباشید من از قالب سریر ۲ استفاده میکنم میخواستم بدونم چطور میتونم رنگ ستون های سمت چپ که نارنجی هست رو تغییر بدم؟ خواهشا کمی دقیق تر راهنمایی کنید چون من تخصص بالایی ندارم
    یکی هم این که چطور میشه کد آهنگ رو روی قالب گذاشت تا وقتی وبلاگ باز میشه اون آهنگ پخش بشه؟ 
    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر رنگ فقط درصورتی امکانپذیر است که تصویر زرد رنگ این ستون را تغییر بدهید.
    برای تعریف کد آهنگ نیز باید ابتدا امکان جاوا اسکریپت بسته اختیاری را خریداری نمایید.
  • مائده رضائی
  • اخه رنگ های اصلی عوض نمی شه !!!!! چرا چطوری عوظ کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

     

    پاسخ:
    در صفحه "ویرایش css قالب فعلی" می توانید رنگ های مورد نظر خود را تغییر دهید. این قسمت برای اطلاع شما از کد رنگ های مختلف در نظر گرفته شده است.
  • مجتبی ابراهیم نژاد
  • ممنون
    خیلی خوب بود درستش کردم
    سلام .من وقتی میرم قسمت "ویرایش css قالب فعلی" و رنگ مورد نظر قالبمو انتخاب میکنم نمیتونم دکمه ی پایینی که " اعمال تغییرات انجام شده " هست رو کاری کنم !
    لطفا راهنمایی کنید دقیق !
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام

    برای اعمال رنگ انتخاب شده، ابتدا در ادیتور ویرایش css قالب فعلی، بر روی اسم و یا شماره ی رنگ تگ مربوطه کلیک نمائید.
    در این صورت با کلیک بر روی رنگ تگ مربوطه، آن رنگ در ابزار انتخاب رنگ نمایش داده می شود. سپس در ابزار انتخاب رنگ، رنگ جدید مورد نظر خود را با ماوس انتخاب نمائید. آنگاه برای آنکه رنگ جدید انتخاب شده به جای رنگ تگ مربوطه قرار بگیرد، بر روی دکمه ی «اعمال رنگ انتخاب شده» کلیک نمائید.


  • محب المهدی
  • تشکر از توشیح کاملتون
    تگ مربوط به رنگ کل قالب هست رو میشه معرفی کنید
  • آرین حصاری افشار
  • سلام. یه سوال داشتم. چجوری میتونم فونت قالبمو رو عوض کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به بخش ویرایش css قالب میتوانید فونت دلخواه خود را تغییر دهید.
  • آرین حصاری افشار
  • خیلی ممنون اون رو که خودم میدونم میگم چجوری (با چه کدی) میتونم اضافه کنم یا تغییر بدم؟؟
    ما که مثل شما حرفه ای نیستیم.
    بعدش فونتم رو هم آپلود کردم.
    پاسخ:
    توضیح بیشتر در این زمینه مستلزم آموزش زبان های ‫جاوا اسکریپت‬، CSS و HTML می باشد که طبیعتا نیازمند شرکت در دوره های آموزشی یا
    فراگیری از طریق کتاب های آموزشی است. در صورت آشنایی با این زبان ها،  شما خواهید توانست از بخش ویرایش «ساختار قالب فعلی» و «ویرایش CSS قالب فعلی» در منوی «قالب» تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمائید. در غیر این صورت می توانید از طریق افرادی که خدمات مربوط به ویرایش قالب را ارائه می دهند اقدام نمایید.

    سلام من این کد رو کجا باید وارد کنم؟

    پاسخ:
    سلام
    در قسمت ویرایش css قالب فعلی
    سلام...
    رنگ بخش طبقه بندی موضوعی رو تغییر دادم ولی عوض نمیشه ...
    چیکار کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    از صحت ویرایش انجام شده اطمینان حاصل نمایید.
  • فاروق کریمی زاده
  • ببخشید! آیا برنامه خاص و جدایی برای ویندوز برای اینکار و برای طراح سایت وجود دارد؟!
    پاسخ:
    برنامه ای در این زمینه که همخوان با استاندارد های بلاگ باشد وجود ندارد.
    من که هرجاش کلیک میکنم این تصویر زیر که می فرمایید رو میگما
    همش ثابته همون کدی که گذاشتیده!
    همون شماره ثابته هیچی عوض نمیشه اصلا انگار تصویر که گذاشتید با فرمت جی پی جییه 
    هیچی نمیشه که؟
    پاسخ:
    توجه داشته باشید که این تصویر نمایی از امکان انتخاب رنگ موجود در قسمت ویرایش css قالب فعلی بلاگ است.
  • دانشجویان و استاد
  • با سلام و خسته نباشید.
    امکان تغییر رنگ مشکی پس زمینه وبلاگ وجود دارد؟
    در قسمت body به background  رفته و تغییر رنگ دادیم ولی رنگ زمینه ستونها تغییر کرد نه پس زمینه اصلی.
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    کد مربوط را در قسمت ویرایش css قالب بیابید و آن را تغییر دهید.
  • تنها همدم ماه
  • میخوام رنگ عنوان وبمو رو تغییر بدم چیکار کنم ؟
    یا میخوام عنوانو چون رو خودم هدرم هست کلا پاک کنم نمی دونم چیکار کنم 
    میشه راهنماییم کنید ؟
    پاسخ:
    بدین منظور باید کدهای مربوط به هر قسمت را در بخش ویرایش css قالب بیابید و با توجه به راهنمای رنگ، کد رنگ مورد نظر را جایگزین رنگ فعلی نمایید.
    سلاک دکمهاعمال رنگ روشن نمیشه که انتخاب کنم با اینکه بارها رنگ های مختلفو میزنم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا سوال خود را واضح تر بیان نمایید. با این حال توجه داشته باشید که جعبه رنگ تنها برای اطلاع شما از کد هر رنگ است و استفاده دیگری ندارد.
  • Mohamad Hosein Eliasi
  • سلام.خسته نباشید می خواستم بدونم چجوری میشه رنگ کل وبلاگ و  پس زمینش و عوض کرد؟ این سوال رو راجب به قالب وبلاگ فوتبال 2 پرسیدم. با تشکر!
    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به بخش ویرایش cssقالب فعلی میتوانید این کار را انجام دهید.
  • مهدی منتصری
  • سلام و عرض خسته نباشید
    چطور میشه ضمینه قالب ابر را ک آبی هستش ب سبز تبدیل کرد؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش css قالب خود و جایگزین کردن کد رنگ دلخواه میتوانید این کار را انجام دهید.
  • کسری مهرگان
  • سلام ضمن تشکر از مدیریت توانا ونازنین بیان.که کمتر سایت یا وبلاگی همچین امکانات وسیعی رو
    دراختیار کاربراش میذاره.یا وبلاگهایی مث بلوگفاکه بی کیفیت ترین و سطحی ترین وبلاگ دنیاست و من
    حیرونم چطور اسم درکرده.میخواستم بدونم امکان بزرگ کردن صفحه وبلاگ به طور دائمی وجود داره یانه
    وبعد اینکه چطور میتونم روی وبلاگم آهنگ بذارم ودر صورت امکان اون سرعت بارگذاری مطالب کم میشه
    یا نه.با تشکر از شما عزیزان .
    کسری مهرگان:مکتب شعر و ترانه...
    پاسخ:
    سلام
    ضمن تشکر از حسن نظر شما
    لطفا از ارسال موارد نارمرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    منظور شما از "بزرگ کردن صفحه وبلاگ به طور دائمی" واضح نیست. لطفا منظور خود را واضح تر بیان نمایید.
    با خرید امکان جاوااسکریپت و درج کد مربوط میتوانید در وبلاگ خود صدا پخش کنید اما بالتبع این کار کمی از سرعت بارگذاری وبلاگ شما خواهد کاست.
  • کسری مهرگان
  • سلام.من 100بارپرسیدم.خواهشاجوابمو بدین.برای تغییر رنگ وبلاگ چه کارباید بکنیم.اون تصویری که برای انتخاب رنگ گذاشتین:قسمت اعمال رنگش کارنمیکنه .اصلا کجاباید کد رو وارد کنیم چون تو اون صفحه 2هزارتا نوشته هست پس کجا باید وارد کنیم درضمن آیا باید تایپش کنیم خواهشا جوابمو بدین اگه نمیتونین هم بهم بگین تا تکلیفمو بدونم.مرسی
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که بخش انتخاب رنگ تنها کد مربوط به رنگ مورد نظر شما را نمایش میدهد و برای تغییر رنگ باید کد مربوط را در قسمت ویرایش css قالب، جایگزین کد مورد نظر خود کنید.
    درود بر شما مدیریت بیان.من چندین بار سوالی از شما عزیز پرسیدم که پاسخ درستی بهش ندادین
    من خواستم بدونم که چجوری میشه رنگ وبلاگو عوض کرد و سوالاتی که در این باب از سوی کاربران طرح
    میشه رو با جواب های گنگ رها میکنین و میگین که کد مورد نظر رو در قسمت ویرایشcssوارد کنین
    اما نمیگین که کجا باید وارد کرد.من خدمتتون عارض شدم که بالغ بر 1000کلمه تو صفحه ی ویرایشcss
    موجوده و مانمیدونیم کجا باید وارد شه.و همینطور 50 عبارتcolorوجود داره و داخل کدوم باید تایپ شه.
    و حتی وقتی یکی از کدهایی که نوشته color را تغییر میدم و گزینه ی ذخیره رو اعمال میکنم قبول نمیکنه و میگه امکان ویرایش بیش از 5 قالب موجود نیست و من فقط 1 کد رو عوض میکنم و هرچی میزنیم میگه
    اطلاعات نادرست است.ما 5 تا وبلاگ داریم و من 1روز کامل رو تماما صرف انجام این کار کردم ولی به هیچ
    وجه درست نشد.و در آخر یکی از دوستانم که از کاربران قدیمی بیانه گفت :که این موضوع واقعیت
    نداره و گزینه ی تغییر رنگ فقط برای تبلیغاته و گفت که 1ماهه تموم این کارو کرده ولی نشده.و این در
    صورتیه که شماهم هیچ وقت پاسخ درستی نسبت به این موضوع ندادین.حالا متشکر میشم اگه بگین
    که این موضوع یک عمل تبلیغاتیه ما هم از خیر تغییر رنگ میگذریم.چون با هر ترفندی که فکرشو کنین نشد که انجام بشه حتی یکی از دوستانم که مهندس کامپیوتره هم نتونست انجامش بده
    اما با اینهمه 1000بار ازتون ممنونم بابت فرهنگ سازی متشخصانتون و زحماتی که برای این کار میکشین و ایرادات جزیی در مقابل دریای خدماتتون در ایجاد یک فرهنگ هنری گم و ناچیزه.ممنون از شما سروران.

    پاسخ:
    ضمن تشکر از حسن نظر شما
    توجه داشته باشید که در قسمت ویرایش css قالب فعلی میتوانید با جایگزین کردن کد رنگ مورد نظر با کد رنگ دلخواه رنگ هر یک از قسمت هایی که در نظر دارید را تغییر دهید.
    با استفاده از نمودار انتخاب رنگ میتوانید کد مورد نظر را بیابید.
    سلام و وقت بخیر.
    بنده از قالب دورنما استفاده می کنم. می خوام رنگ "زمینه مطالب" رو عوض کنم. وقتی  در قسمت body میرم رنگ background رو عوض می کنم رنگ اطراف و زمینه ی خود وبلاگ عوض میشه درصورتی که من می خوام رنگ "پس زمینه ی مطالب" عوض بشه.  با شکل توضیح بدم:
    http://s6.picofile.com/file/8245757692/weblog.JPG
    یک سوال دیگه که ربطی به رنگ نداره. می خوام باکسی که مطالب توش قرار می گیره پهن تر باشه چیکار کنم؟ باز هم با شکل توضیح میدم:
    http://s6.picofile.com/file/8245757792/weblog2.JPG
    تشکر از لطفتون
    پاسخ:
    سلام
    کد مربوط به قسمتی که میخاواهید رنگ آن را تغییر دهید یافته و کد رنگ مورد نظر را جایگزین آن نمایید.
    با ویرایش بخش مربوط در قیسمت css قالب خود میتوانید اندازه بخش مورد نظر را تغییر دهید.
  • اسرافیل مهدوی
  • سلام.
    کد رنگ مورد نظر رو انتخاب می کنم و توی قسمت css هم جایگزینش می کنم اما رنگ پس زمینه تغییری نمی کنه.
    بعد از انتخاب رنگ، دکمه «اعمال رنگ انتخاب شده» رو می زنم و بعد «ذخیره».
    کد رنگی که انتخاب می کنم رو در قسمت body جایگزین قبلیه می کنم منتهی اتفاقی نمی افته.
    می شه لطفا بگید چکار کنم.
    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در این زمینه وجود ندارد.
    از اعمال تغییرات صحیح اطمینان حاصل نمایید.
    از آنجایی که پشتیبانی بلاگ شامل ویرایش و شخصی سازی قالب ها و قالب های اختصاصی نمی شود؛ در این زمینه میتوانید از سایت هایی که خدمات قالب ارائه میدهند کمک بگیرید.
  • اسرافیل مهدوی
  • سلام.
    آقا متوجه شدم. ممنون.
    سلام
    من میخوام رنگ ظبقه بندی ریز موضوعاتم رو تغغیر بدم.به کدوم قسمت برم؟
    پاسخ:
    سلام
    از بخش ویرایش css قالب فعلی میتوانید کد رنگ مورد نظر خود را جایگزین رنگ فعلی نمایید.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.