راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

در قسمت ترافیک ورودی از بخش آمار منوی وبلاگ میتوانید جزئیات نحوه هدایت کاربران به وبلاگ خود را بررسی کنید. از مزایای این بخش این است که خواهید دانست امتیاز شما در کدامیک از موتور های جستجو بیشتر است و یا کاربران با استفاده از چه کلیدواژه ای به وبلاگ شما هدایت شده اند.

نوع ارجاع ها:

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

در قسمت نوع ارجاع از بخش ترافیک ورودی آمار منوی وبلاگ اطلاعات نحوه دسترسی به وبلاگ ثبت می شود.

بطور مستقیم: تعداد کاربرانی که با درج آدرس کامل وبلاگ شما در نوار آدرس مرورگر، وبلاگ را مشاهده کرده باشند در این قسمتنمایش داده می شود.

از طریق موتور های جستجوگر: تعداد کاربرانی که با جستجوی یکی از کلید واژههای مربوط به وبلاگ یا مطلب شما از طریق یکی از جیتجوگر ها به وبلا شما رسیده اند ذیل این عنوان نمایش داده می شود.

از طریق دیگر سایتها: تعداد کاربرانی که از یک تارنمای دیگر (مثلا از لینکی که به وبلاگ شما اختصاص داده شده) به وبلاگ شما هدایت شده اند را می توانسید در این قسمت مشاهده کنید.

از طریق صفحات داخلی بلاگ: کاربرانی که از طریق یکی از وبلاگ های سرویس بیان به وبلاگ شما هدایت شده باشند تعدادشان تحت این عنوان ذخیره می شود.


فهرست ارجاع دهندگان:

فهرست ارجاع دهندگان مجموعه اسامی تارنما هایی است که کاربران با استفاده از آنها به وبلاگ شما هدایت شد اند. بعبارت دیگر مسیری که کاربران را به وبلاگ شما رسانده در این قسمت ذخیره می شود.
با کلیک کردن روی علامت وبگاه مورد نظر در زبانه جدید گشوده می شود.


آخرین لینک های ارجاع دهنده

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

در این بخش می توانید اطلاعات نحوه ارجاع هرکدام از ارجاع دهندگان به وبلاگ خود را مشاهده کنید. به عبارت دیگر، اطلاعات اینکه هر یک از تارنماهای ارجاع دهنده، کاربران را از طریق کدامیک از صفحات خود به وبلاگ سما هدایت کرده اند در این قسمت نمایش داده می شود.

در تصویر بالا:

با کلیک کردن روی این نمایه میتوانید آدرسی که در کنار آن درج شده مشاهده کنید.

این نمایه وضعیت فعال یا غیر فعال بودن java script مرورگر کاربر را مشخص می کند. در صورتیکه کاربر java script مرورگر خود را غیر فعال کرده باشد، این نمایه به شکل در خواهد آمد.

این نمایه مشخص می کند که کوکی مرورگر کاربر در هنگام بازدید از وبلاگ شما فعال بوده است. درصورت غیر فعال بودن کوکی مرورگر کاربر این نمایه به شکل در خواهد آمد. کوکی پیغامی است که سرور هر سایت برای مرورگر کاربر می فرستد و مرورگر در هر بار بازگشت به آن سرور آن را برای سرور بازمی فرستد.

نکته: نوع مرورگر، سیتم عامل و ... که کاربران از آنها استفاده می کنند در مدیریت وبلاگ برای شما تفاوتی ایجاد نمی کند و صرفا بعنوان داده های آماری در قسمت آمار وبلاگ نمایش داده می شوند تا در صورت نیاز، بتوانید از آنها استفاده کنید. هدف از کوکی ها ثبت تنظیمات هر کاربر در هر سرور است تا سرور برای بارگشت کاربر همان تنظیمات را بصورت خودکار اعمال نماید. وضعیت جاوا اسکریپت و کوکی هر کاربر نیز مشابه موارد قبلی صرفا برای اطلاعات آماری در اختیار شما قرار می گرد و کاربردی در بلاگ برای مدیریت وبلاگ ندارد.

نکته: در صورتیکه روی هر IP کلیک کنید اطلاعات مربوط به بازدید کاربر را که شمل صفحات بازدید شده، نوع مرورگر کاربر و ... را بصورت جداگانه خواهید دید.

عبارات جستجو شده:

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

 کلیدواژه هایی که موتورهای جستجو هر یک از کاربران را بااستفاده از آنها به وبلاگ شما هدایت کرده اند در این قسمت نمای داد می شود.

بعنوان مثال:

در تصویر بالا، 35 کاربر کلمه "نمونه" را در جستجو گر ها و 21 نفر عبارت "نمونه 1" را جستجو نموده اند و جستجو گر انها را به وبلاگ شما هدایت کرده است.

نکته: با استفاده از فهرست "عبارات جستجو شده" خواهید دانست درباره هر مطلب چه کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. دانستن این نکته شما را برای ایجاد کلمات کلید بهتر یاری می کند.


موتورهای جستجوی ارجاع دهنده

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

اینکه هر یک از موتور های جستجو چه سهمی را از ارجاع کاربران به وبلاگ شما داشته اند و یا کاربران از کدامیک از آنها برای رسیدن به وبلاگ شما بیشترین استفاده را نموده اند را می تواینرد در این صفحه مشاهده کنید.


خزنده ها:

(برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید)

خرنده ها همان موتور های جستجو هستند. هر موتور جستجو در حالت عادی در بین تمام تارنماهای اینترنتی در حال جمع آوری اطلاعات است و از این طریق می تواند نتایج مورد نظر را برای هر عبارت جستجو شده ارائه دهد. تعداد دفعاتی که هر موتور جستجو وبلاگ شما را بررسی نموده جزئ آمار نمایش یا بازدید وبلاگ ثبت نخواهد شد.

نکته: ذیل عنوان IP آدرسی که موتور جستو به جمع آوری اطلاعات آن پرداخته نمایش داده می شود که با کلیک کردن روی نمایه میتوانید آن را مشاهده کنید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۲۹)

  • سید میلاد موسوی
  • درود بر شما
    این امکان ترافیک ورودی یک امکان بسیار خوب بلاگ است و نمی گویم کم نظیر، چون بی نظیر است و تشکر میکنم
  • سید امیر علی حیدری
  • ممنون مشکل حل شد
    واقعا عالیه
    با سلام و درود. من حدود 20روز هست که واسه وبلاگم دامنۀ اختصاصی خریدم. مطالبم هم نسبتا زیاد هستن. اما متاسفانه آمار ورودی من از طریق موتورهای گوگل و بقیه جست‌وجوکنندگان، صفر هست!

    این مسئله به‌شدت باعث آزار من هست. چطور ممکن هست آمار ورودی من از طریق موتورهای جستجو صفر باشه؟

    من تجربه وبلاگ‌نویسی از سال 85 دارم و قبلا در سیستم وردپرس، سایت داشتم و همچنین در سیستم‌های وبلاگ‌نویسی بلاگ‌اسکای، بلاگفا و میهن‌بلاگ و پرشین‌بلاگ تجربه دارم اما به هیچ‌وجه نمی‌تونم این معضل رو درک کنم.

    من از سئو چیزهای زیادی می‌دونم. حتی به طور دستی آدرس وبلاگم رو در گوگل وارد کردم. اما حدود 25روز هست که حتی یک نفر هم از این طریق وارد وبلاگم نشده و هرچی که اومده به طور مستقیم یا لینک در وبلاگ‌های دیگه بوده.

    لطفا من رو راهنمایی کنید. آیا این مشکل به سیستم Blog.ir برمی‌گرده یا چیز دیگه‌ای؟!
    پاسخ:
    سلام
    آنچه مشخص است اینست که مطالب شما در گوگل ایندکس شده اند و می توانید آن را با استفاده از عبارت site:ashmin.ir مشاهده نمایید. همچنین در این زمینه می توانید به لینک ذیل مراجعه کنید:
    معرفی به موتور های جستجو
    یک پیشنهاد برای قسمت آمار
    اگر صفحات آمار رو مثل 1 2 3 
    بشه مثل فهرست مطالب خیلی خوب میشه
    یعنی خودمون بتونیم مستقیم بریم صفحه 10 آمار
    نه اینکه دونه دونه صفحات رو جلو ببریم
    پاسخ:
    ضمن تشکر
    پیشنهاد شما به تیم قنی انتقال داده شد.
    در قسمت عبارت جستجو شده چند روزی است این نوشته ها با مضمون ØªØ§Ø«ÛŒØ±Ø±ÙˆØ²Ù‡ برتقویت روح وجسم غیر قابل خواندن می باشد میاید ، یعنی با این جمله به وبلاگ من اومدن و من این جمله جستجو کردم سایت من در بین سایت های دیگر نبود؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    احتمالا مرور گر کاربری که با این عبارت جستجو شده به وبلاگ شما رسیده است مشکل داشته فلذا عبارت جستحو شده به این شکل درآمده.
    سلام قسمت عبارات جستجو شده را کمی تغییر بدهید مثلا جدیدترین عبارتی که وارد سایت شده از بالا به پایین مرتب شود ، نه به تعداد بازدید کننده خیلی سخته در چندین صفحه به دنبال عبارت جدید بگردی لطفا عبارات جدید از بالا به پایین مرتب شود 
    پاسخ:
    سلام. پیشنهاد شما به بخش فنی انعکاس داده شد.
  • مصطفی نظرزاده
  • کسانی که فید وبلاگ رو می خونن هم جزو آمار حساب می شن یه نه؟
    نمی دونم چرا نظرات من رو نه تایید می کنید نه جواب می دید! تعطیل کردید؟!
    پاسخ:
    فیدخوان ها نیز جزو آمار ورودی محسوب می شوند.
    سلام

    بازم ممنون از سیستم وبلاگ دهی عالیتون .... فقط یه سوال 

    من بازدید کنندگان زیادی برام از کشورهای مثل چین فیلیپین کره جنوبی هنگ کنک میزنه بطوری که نصف باردید کننده ها از چین هستند  البته تا جایی میدونم وی پی ان ها  سرورهایی در این کشورها ندارند و هم چنین در قسمت عبارات جستجو شده خالی هست و چیزی ننوشته است  من گیج شده ام نمیدانم این بازدیدکننده ها واقعی هستند یا از وی پی ان امده اند و اگر واقعی اند چه چیزی و کلمه ای باعث شده که  نزدیک به نصف بازدید کننده هام از چین باشد البته من وبلاگ رو کمتر از یک هفته است که راه اندازی کرده ام  و مطالب وبلاگ قبلی رو دستی منتقل کردم .... 
    پاسخ:
    سلام
    اگرچه آنهایی که با وی پی ان آمده اند هم واقعی هستند اما لینک ارجاع دهنده کاربران در آمار نمایش داده می شود و با استفاده از آن می توانید از آنچه باعث رسیدن کاربر به بلاگ شما شده است مطلع شوید.
    آمار بازدید مطالب کار نمیکنند مشکل پیدا کردند
    پاسخ:
    ضمن تشکر
    در سیستم آمار اختلالی روی داده که تیم فنی در حال پیگیری آن هستند.
  • مدیر سایت
  • :|||
    مال من بیشتر از چین وارد شدن
    مگه سایت من چینیه؟

    پاسخ:
    موارد یاد شده مربوط به رباتهایی است که استاندارد لازم را برای نمایش در قسمت خزنده ها نداشته اند. 
  • محمدجواد مزینانی
  • سلام امار رو چجوری ریست کنیم؟
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
  • علی حسین زاده
  • سیستم آماردهی بلاگ معمولا مشکل دارد. معمولا در بخش مدیریت وقتی بر روی نمایش آمار کلیک می کنی آماری نمایش داده نمی شود و فقط آیکون متحرک "صبر کنید..." (دایره های چرخان) نمایش داده می شود. مانند عکس زیر:
    http://upcity.ir/images2/59112433177529464643.png
    این مشکل زیاد رخ می دهد.
    لطفا فکری برای حل آن بکنید.
    پاسخ:
    اختلال یا خطایی در سیستم آمار گزارش نشده است. احتمالا بدلیل سرعت شبکه دچار مشکل  می شوید.
    موارد زیادی در بخش آمار مشاهده می کنم که از کشورهای مختلف خصوصا چین و امریکا تلاش دارند تا وارد صفحه مدیریت شوند. از آنجا که وبلاگ مشابه سیستم وردپرس است سعی می کنند از طریق wp-login وارد شوند. نمی شود قسمت پیغام صفحه مورد نظر وجود ندارد را خودمان کنترل کنیم؟ بلکه یک فحشی چیزی روش بذاریم اقلا دلمان خنک شود!
    پاسخ:
    موارد یاد شده خزنده هایی هستند که استاندارد لازم برای نمایش در فهرست خزنده ها را ندارند.
    قابلیت ویرایش صفحات مورد نظر توسط تیم فنی بلاگ در دحال پیگیری است و جزو امکانات آتی بلاگ قرار دارد.
  • محمد ارجمندی
  • سلام
    وبلاگ من فقط در گوگل شناخته شده است و اتفاقا بعد از 3روز اولین گزینه قرار گرفته ولی در دیگر موتور های جستوجو جایگاهی ندارم چرا؟
    ممنون از زحمات شما
    پاسخ:
    سلام
    به مرور زمان صفحات وبلاگ شما در بیشتر موتورهای جستجو خواهد آمد .
  • ♥☀♥☀♥ Virtual Wall - בیــوار مـجـازے ♥☀♥☀♥
  • چرا امکان دسترسی به مطالب وب سایت با آی پی خارجی نیست؟
    الان دیگه بیشتر افراد از فیلتر/شکن استفاده میکنن و همش با صفحه اخطار روبرو میشن
    و این به آمار وبلاگ لطمه میزنه و واسه آمار بلاگ بیان با این لینکاش و عکساش و کبوترش! خوبه
    درضمن ما که همه مطالبمون تو شبکه های اجتماعی خارجی «که همشون به لطف برادران فیلتر شدن» ارسال میشه چطوری بقیه از مطالب استفاده کنن؟
    هه حالا مثلا اومدین روشنفکری کنین و این ایده رو دادین...
    شما هیچ سرویس دهنده ای رو نمیتونین پیدا کنین که این چنین کاری با کاربراش بکنه
    اگه این کار درست بود از شما زرنگ تر و باهوش تر هم بود
    شما میخواین یه کار بکنین اول نظر سنجی کنین بعد اون کارو انجام بدین. اصلا در مورد همین مسدود بودن آی پی خارجی هم نظر سنجی کنین ببینین چند نفر موافقن و چند نفر مخالف
    این سومین مکاتبه من با بیان هستش. 2 تا پیام قبلی که جواب داده نشد اینم تایید نکنین تا من خیالم از فرهنگ بعضیا تخت بشه
    پاسخ:
    کاربر گرامی
    محدودیتی برای آی پی های خارجی تعریف نشده و وجود ندارد.
    سلام من میخوام یه کد رو وبلاگم نصب کنم. از کجا باید کد رو وارد کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    در بخش «ویرایش ساختار قالب فعلی» می توانید کدهای HTML را وارد کنید و در بخش «ویرایش CSS قالب فعلی» می توانید کدهای CSS را وارد نمایید.
    سلام. خسته نباشید
    میخواستم بدونم ممکنه وبلاگ مشکلی داشته باشه که عبارات جستجو شده رو نشون نده ؟! چون من چند تا بازدید کننده دارم که لینک ارجاع دهندشون گوگله، در صورتی که تو قسمت عبارات جستجو شده چیزی نشون داده نمیشه! به خاطر همین خودمم امتحان کردم مثلا چند تا کلمه رو تو گوگل سرچ کردم وارد وبلاگم شدم ولی بازم قسمت عبارات جستجو شده چیزی نشون نداد! اول فکر کردم شاید سیستم آمارگیری شما مشکل داشته باشه ولی با گوگل آنالیتیکز و وب‌گذر و پرشین استیت هم که چک کردم بازم قسمت کلمات جستجو شده چیزی نشون نداد!
     من قبلا تو بلاگفا وبلاگ داشتم که برای آمارگیری از پرشین استیت استفاده میکردم مشکلی نداشت. نمیدونم چرا این وبلاگم اشکال داره. باید تنظیمات خاصی انجام بدیم ؟!
    پاسخ:
    سلام
    زمانی که بصورت https در گوگل مطلبی جستجو بشود و یا زمانی که کاربر در گوگل لاگین می باشد، ارجاع آن و در نتیجه کلمات کلیدی در دسترس نخواهد بود. همچنین ممکن است در مواردی گوگل کلمات جستجو شده ی کاربر را از ارجاع برداشته و سپس کاربر را به بلاگ شما هدایت نماید.
  • حسام آزادگان
  • سلام. ممنون از راهنماییتون.
    فقط یه سوال داشتم. فرق بین "بازدید کننده" و "نمایش ها" چیه؟
    پاسخ:
    سلام
    هر بازدیدکننده میتواند چندبار از وبلاگ شما یا صفحات مختلف آن بازدید کند. تعداد بازدید هر بازدید کننده بعنوان نمایش ها نمایش داده می شود.
  • پابرهنه .....
  • من تازه ثبت نام کردم در بلاگ
    یه گزینه بود واسه اینکه آمار وب قبلی رو بتونی وارد کنی
    تعداد روز وب قبلی بود
    نمیدونم کجاس
    ممکنه راهنمایی کنید
    پاسخ:
    قسمت یاد شده تحت عنوان "آمار سایت قبلی شما" در بخش تنظیمات ساده قرار دارد.
  • سید محمد حسینی یزدی
  • سلام.
    من یکی دو روز است که تعداد نمایش روزانه ام بالای 6000 رفته است. در حالی که معمولا حدود 20 ، 30 تا بوده.
    کشور های مراجعه کننده رو که نگاه کردم مشخص شده است که این بازدید از کشور هلند است.
    به نظرم این آمار مشکوک است. چون هیچ لینک ارجاع دهنده ای از کشور هلند امروز ثبت نشده است. و دیروز هم که بود آدرسی که مراجعه شده بود در سایت من وجود نداشت.
    ممنون می شم بفرمایید این از چیست؟
    پاسخ:
    سلام
    موارد یاد شده مربوط به خزنده هایی است که استاندارد لازم را برای نمایش در قسمت خزنده ها ندارند.
    این مورد در به روز رسانی های بعدی بلاگ حل خواهد شد.
    درود بر شما
    واقعا در سیستم آماری کار تیم بیان عالیه.
    اگه قابلیت ریست آمار را هم بذارید خیلی بهتره. (چون خودم برنامه نویسم ، میدونم ریست آمار کار سختی نیست.)
    متشکرم
    خدانگهدارتان
  • محمدرضا مرادی
  • سلام
    متاسفانه مدتی است که در پنل وبلاگ من، قسمت فهرست ارجاع دهندگان باز نمی شود.
    از بخش آمار> ترافیک ورودی
    لطفا رسیدگی کنید.

    آقا این به قول شما این " خزنده هایی است که استاندارد لازم را برای نمایش در قسمت خزنده ها ندارند" واقعا روی اعصابن که آمارشون میون بقیه آمارها می آد. وبلاگ من دچار یه ویروس خزنده! شده که هر دقیقه از وبلاگم بازدید می کنه و تمام صفحات آمار رو پر کرده !!!
  • محمدهادی شاه علی
  • سلام
    آیا امکان ویرایش پیغامی که برای صفحات از دسترس خارج شده نمایش داده می‌شود وجود دارد ؟
    امکان اینکه اگر صفحه‌ای وجود نداشت forward شود به یک آدرس نیز هست ؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما وجود ندارد.
    سلام؛
    می‌خواستم بدونم اون قسمت خزنده‌ها برای چیه؟ و اصلاً خزنده چیه و چی کار می‌کنه.
    بعد این‌که تو آمار و گزارشات، یک سری آیدی ها هستن که قبلا وبلاگ من رو با لینک مستقیمش دنبال می‌کردن، یعنی مرجع نداشتن. بعد از اینکه من آدرسم رو عوض کردن، اونا آدرس جدید من رو همینجوری دنبال می‌کنن، مرجع ندارن و خود ِ آدرس هست فقط. چه‌جوری می‌شه؟
    پاسخ:
    سلام
    خزنده ها ربات هایی هستند که در وب وجود دارند مثل ربات های مربوط به جستجوگر ها.
    سوال دوم شما واضح نیست. با این حال توجه داشته باشید که با تغییر آدرس وبلاگ، آدرس شما برای دنبال کنندگان به روز رسانی می شود.
    اگر امکان دارد لطفا قسمت عمر سایت را طوری تنظیم بفرمایید که به جای هزار و چقدر روز، آنرا به سال و ماه تقسیم کند. یعنی اگر عمر سایت، 1800 روز است آنرا 5 سال نمایش دهد.
    پاسخ:
    مورد یاد شده بمنظور پیگیری آن به تیم توسعه بلاگ انتقال داده شد.
    من تو وبلاگم آمار نمایشهای پستها نسبت به قبل کمتر شده! یعنی مثلا پستی که قبلا 9000 تا نمایش شده بود یکدفعه شد 2000 تا! بقیه پستها هم تعداد نمایششون کم شده بود! دلیلش چیه؟
    پاسخ:
    اختلالی در ماه گذشته برای آمار رخ داده بود که متاسفانه قسمتی از اطلاعات حذف شدند.
  • سرباز صفر درجه
  • ممنون از امکاناتی که به رایگان در اختیار مون قرار میدید 
    کلی اتفاقای خوب داره تو وبلاگای بیان میفته انشالله شما هم تو این اتفاقات سهیم هستید

  • نیلوفر کیانی
  • سلام 
    تعداد فایلی که هر کسی می خواهد بفرستد حدود ۵۰۰ تا است ! 
    اگه عکس ها را پاک کنیم باز هم جز ۵۰۰ عکس حساب میشود ؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    مجموع فایل ها شامل تصاویر نیز می شود.
    همچنین توجه داشته باشید که میتوانید این تعداد را از بخش امکانات اختیاری افزایش دهید.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.