راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

صفحه ای که با وارد کردن آدرس bayan.ir برای ورود به سامانه بیان گشوده خواهد شد به شکل ذیل خواهد بود:

 

اگر پیش از این در بیان ثبت نام نکرده باشید باید روی گزینه کلیک کنید.
برای مشاهده راهنمای ثبت نام کلیک کنید.

در صورتیکه قبلا ثبت نام کرده باشید و حساب شما در سامانه بیان فعال شده باشد؛ با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در کادرهای مربوطه و کلیک کردن روی کلید وارد سامانه می شوید.

نکته: اگر در هنگام ورود گزینه "ورود امن" را علامت بزنید تصویر روبه رو نمایش داده می شود:

نکته: ورود امن هیچ یک از تنظیمات شما را در استفاده از وبلاگ تغییر نخواهد داد و تنها به امنیت بیشتر شما مربوط می شود.

نکته: در صورت فعال کردن گزینه وروذ امن؛ آدرس مرکزمدیریت شما بجای http://... به https://... تبدیل خواهد شد و صفحه ورود به وبلاگ مجددا بارگذاری می شود.

تنظیمات ورود:

با کلیک کردن روی تنظیمات ورود زبانه ای مشابه تصویر گشوده خواهد شد که از طریق آن می توانید رمز عبور خود را ک فراموش کرده اید بازیابی کنید و یا ورود امن انجام دهید یا رمز عبور و نام کاربری را در مرورگر خود ذخیره کنید.

برای مشاهده راهنمای "بازیابی رمز عبور" کلیک کنید.

 

با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور صفحه ای مطابق تصویر ذیل مشاهده خواهید کرد:

 

کاربران عادی به دو امکان صندوق بیان و بلاگ دسترسی دارند که نمایه هر یک را در تصویر مشاهده می کنید.

در صورتیکه روی این گزینه کلیک کنید؛ به صندوق بیان هدایت می شوید.

برای مشاهده راهنمای صندوق بیان کلیک کنید.

با کلیک کردن روی این نمایه؛ پنجره ای مشابه تصویر گشوده خواهد شد:

 

در صورتیکه تنها یک وبلاگ در بیان ثبت کرده باشید نام آن و اگر بیش از یک وبلاگ داشته باشد اسامی همه آنها در این لیست نمایش داده می شود. که با کلیک کردن روی نام آن به مرکز مدیریت آن وبلاگ هدایت می شوید.

نکته: با کلیک کردن روی آدرس وبلاگ و یا نمایه وبلاگ را مشابه آنچه کاربران مشاهده می کنند خواهید دید.

ثبت سایت جدید: این گزینه برای ایجاد وبلاگ جدید استفاده می شود و از طریق آن به صفحه ثبت وبلاگ هدایت می شوید.

برای راهنمای ثبت وبلاگ جدید کلیک کنید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۳)

  • علی حسین زاده
  • سلام.
    یه چند روزی میشه که نمی توان به صورت امن به بلاگ وارد شد. من با چند مرورگر مختلف در طی چند روز گذشته امتحان کردم و مطمئن شدم مشکل از طرف کاربر نیست.
    میشه دلیل این مشکل رو توضیح بدین؟ آیا برطرف میشه؟
    پاسخ:
    سلام
    ضمن عرض پوشش بخاطر اختلال بوجود آمده
    مسئله از طریق تیم فنی در حال پیگیری است و مراتب آن به اطلاع شما خواهد رسید.
  • خاتون بانو
  • با سلام ببخشید بنده به تازگی یه وبلاگ ثبت کردم در بیان. با ایمیل شخصی خودم ثبت نام کردم ولی امکان تغییر آدرس ایمیل یل ایمیل دوم برای خوانندگان نیست. ضمن اینکه بنده دوست ندارم ایمیل اصلی و شخصی من نمایش داده شود آیا این امکان وجود دارد؟
    و سؤال دوم اینکه در قسمت "تماس با من" پیام مخاطبین به کجا ارسال می شود؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    ایمیل شما در هیچ کجای وبلاگ نمایش داده نمی شود.
    پیام های تماس با من در بخش نظرات نمایش داده می شوند.
  • محمد مهین باقری
  • سلام ببخشید من یدونه وبلاگ باز کردم بنام تسوج سادات ولی ایمیلم رو فراموش کردم

    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه در حالتی که به سیستم وارد شده باشید اقدام به ارسال نظر کنید ایمیل شما در قسمت مشخصات نمایش داده می شود.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.