راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

فضای سایبر به عنوان واقعیت مجازی یکپارچه در نظر گرفته می شود و از ویژگی هایی چون بی مکانی،فرازمانی بودن،صنعتی بودن محض،عدم محدودیت به قوانین متکی بر دولت- ملتها،قابل دسترس بودن همزمان و همینطور به دور از هویت جنسی برخوردار است.همچنین از این فضا به فناوری روزمره،عاملیت فردی،جامعه و فضای عمومی جدید نام می برند.در چنین فضایی افراد به دور از محدودیتهای روانشناسانه و فیزیکی و سیاسی قادر به تعامل هستند و یا با استفاده از ابزارهای این فضا می توانند اطلاعات و نظرات خویش را تولید و اشاعه دهند.وبلاگ رسانه نسلی است که می توان آن را "رسانه جایگزین" نامید.ابزاری که سمبل هویت عمومی جامعه است.اولین نویسندگان وبلاگ روزنامه نگاران و اصحاب رسانه های رسمی بودند کسانی که خود پایه گذار روزنامه نگاری آنلاین یا همان سایبر ژورنالیسم بودند.امروزه وبلاگ دفتر چه خاطرات بسیاری است. و مانند خود زندگی رنگارنگ و دارای وجه های گوناگون است.یکی از معضلات این فضا پدیده ای است که آن را اندیشه بازتابی می نامند پدیده ای که در فرد در آن از درک دست اول عالم و اتفاقات آن محروم می شود و همواره به یافته هایی که بازتاب رسانه هاست دلخوش دارد.چنین تهدیدی در عالم اینترنت نیز خود را متجلی می سازد.و امروزه در ساختار فعلی شبکه های اجتماعی رخ می نماید .نکته ای که عالمان از آن تعبیر به استبداد عموم می کنند.در این فضا بلاگ نویسی خطی مابین این دو نگاه است.و ما امید داریم فضایی را برای شما ترتیب دهیم تا در آن تعقلات خود را با انسان ها درمیان بگذارید.(؟)
بلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند بلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز به تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود
•    گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.
•    مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار! اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیمات درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.
•    زکات علم، نشر آن است. هر بلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از بلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای بلاگ ها است.
بلاگ رسانه ای است برای متخصصان و اهل قلم تا بتوانند حضور موثرتری در فضای مجازی اینترنت داشته باشند. سعی ما در بلاگ بر این است تا فرصت استفاده از امکانات پیشرفته و حرفه ای متناسب با شان جامعه ایرانی را به ساده ترین نحو ممکن فراهم آوریم. تلاش کرده ایم تا فضایی متفاوت را در وب فارسی شکل دهیم و بستری بسازیم برای نخبگان، محققان، متخصصان، هنرمندان و اهل قلم تا بتوانند فارغ از دغدغه های فنی و حاشیه ای، بر تولید و نشر آثار خود تمرکز کنند.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.