راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

بسیاری کاربران احساس می‌کنند که وبلاگ/وب‌سایت شان در گوگل ثبت نشده است.

 

برای چک کردن اینکه یک وب‌سایت در گوگل ثبت شده است یا نه، بهترین روش این است در کادر جستجوی گوگل عبارت site:yoursite.com را وارد کنید و به جای yoursite.com آدرس سایت خود را (بدون www) وارد نمایید. (دقت کنید که هیچ فاصله‌ای در این عبارت نیست) برای مثال site:bayan.blog.ir یا site:bayandns.ir برای دامنه‌های مستقل.

با استفاده از این دستور شما گوگل را راهنمایی می‌کنید که فقط داخل یک سایت خاص جستجو کند و نتایج محدود به سایت شما خواهد بود.

تاکنون، در همه‌ی مواردی که کاربران احساس می‌کرده‌اند وبلاگشان در گوگل ثبت نشده، با استفاده از این روش مشخص گردیده گه سایت ثبت شده است. و مشکل اصلی این نیست که وبلاگی در گوگل ثبت نشده، بلکه مشکل اینجاست که معمولا به علت پایین بودن rank سایت در گوگل، با جستجوی هر عبارتی (مثل عنوان سایت) سایت مورد نظر در صفحات اول گوگل نمایش داده نمی‌شود. بنابراین شما باید سعی در بالا بردن رتبه‌ی سایت خود در گوگل داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد به صفحه معرفی به موتورهای جستجو مراجعه نمایید.

 

* نکته: در صورتی که سایت جدیدی ایجاد کرده‌اید و یا مطلب جدیدی منتشر نموده‌اید، ثبت سایت/مطلب شما در گوگل ممکن است از چند ثانیه تا چند روز به طول بیانجامد. البته سایت/مطلب جدید شما بلافاصله به گوگل اطلاع داده می‌شود، ولی روندی که گوگل برای بررسی و ثبت صفحات انجام می‌دهد محدودیت زمانی خاصی ندارد.

* نکته ۲: در صورتی که مطلب شما، متن جدیدی و قابل توجهی نداشته باشد، ممکن است توسط گوگل تکراری به حساب آورده شود، بنابراین بهتر است مطالب شما دارای حداقلی از متن (و نه تصویر) مفید و متمایز کننده باشند.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۴۶)

مطلب خوبی بود ولی استفاده نداشت:|
امکانات جدید چی شدن:|
  • مجید جانبزرگی
  • سلام
    خیلی وقته امکان جدیدی رو ایجاد نکردید.
    از بچه های بیان انتظار بالاست.
  • امیر رستمی
  • منظورم همین نوشته بود ،‌ یعنی این که چرا تو صفحه اصلی بلاگ راهنمای بیان نشون داده نمیشه این مطلب ؟!؟!‌
    پاسخ:
    بدیهی است که امکان انتشار تمام مطالب در صفحه اول بلاگ وجود ندارد.
  • ایوب نژاداحمدی
  • سلام
    باید چیکار گنیم که بازدید وبلاگمون بیشتر بشه خیلی مطلب زدم اما بازدید وبلاگم زیاد نیست
    پاسخ:
    سلام
    از مواردی مثل تبادل لینک یا انتخاب کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. به روز رسانی وبلاگ نیز در بالا بردن رتبه شما در گوگل موثر است.
    سلام
    چرا ساتتون یا بلاگ  با ایرانسل باز نمیشه؟
    پاسخ:
    سلام
    اختلال موجود مربوط به سرویس دهنده ایرانسل بوده و طبق پاسخ شرکت ایرانسل این اختلال بر طرف شده است.
  • Soldiers of Imam Mahdi
  • سلام خسته نباشین

    چرا نقشه سایت من با اکسپلورر درست باز نمیشه؟(قبلا میشد)

    در ضمن من با لوکس بلاگ هم وبلاگ ساختم و به سرعت در عرض یه هفته یا کمتر می امد صفحه اول گوگل. مطالبم هم صد در صد کپی از یک سایت دیگه بود!!!

    بلاگفا هم باز بهتر از شما بود (با همه داغونیش)

    پاسخ:
    سلام
    نسخه مورد استفاده IE خود را درج نمایید تا امکان پیگیری موضوع توسط تیم فنی فراهم گردد.
  • Soldiers of Imam Mahdi
  • راستی همین عکی کامنتم رو گذاشتم اون بالای مرور گر جای ادرس وارد کردن (اسمش چیه ؟) .

    با فایرفکس میاد با ie نمیاد. چه کنم؟

    پاسخ:
    عکس مورد نظر شما فاوایکون نام دارد.
    توجه داشته باشید که فرمت تصویر باید ico باشد تا در همه مرورگرها نمایش داده شود.
    با سلام وبلاگ بیان چرا با گوشی با برخی مرورگرها قابل نمایش نیست ودر مرورگر اپرا نمایش داده میشه ولی نمیتونیم نظر بدیم وقسمت نظر پنجره نوشتن پیام باز نمیشه خیلی آمار وبلاگم بخاطر این موضوع پایین اومده خیلیا بهم میگن وبلاگت با موبایل باز نمیشه لطفا راهنمایی کنید با مرورگر فایرفاکس میشه نظر داده میشه ولی یکبار بیشتر کل وبلاگ باز نمیشه
  • مصطفی رسول زاده
  • سلام
    چند روزه از فعالیت وبلاگم میگذره ؛ ولی بازم تو گوگل ثبت نشده ؟
    همون روشی که گفتین انجام دادم ولی باز نشد .
    مشکل کجاست ؟

    پاسخ:
    سلام
    از صحت تنظیمات "معرفی در وب" بخش تنشیمات پیشرفته اطمینان حاصل نمایید.
    همچنین با مراجعه به بخش خزنده های "ترافیک ورودی" میتوانید از ایندکس شدن وبلاگتان توسط روبات گوگل اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که ایندکس شدن و نمایش وبلاگ در گوگال نیازمند زمان است.
  • قوام ریسی
  • با سلام ایا این امکان وجود نداره که در وبلاگم کاربران بتونن به صورت آنلاین به بانک وصل بشن وپول واریز کنن به حسابی که من اعلام میکنم
    پاسخ:
    سلام
    امکان مورد نظر شما هنوز عمومی نشده است.
  • قوام ریسی
  • آیا این امکان وجود ندارد که کاربران فایل یا عکسی ضمیمه نظرشون بکنن
    پاسخ:
    امکان مورد نظر شما هنوز عمومی نشده است.
  • دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران
  • آقا چرا اعداد هدر و تیتر مطالب انگلیسی هستند؟!

  • نورالدین عبدالله زاده
  • سلام دوستان بیانی
    راستی من می خوام یه صفحه ی مستقل برای سایتم با نام http://download4you.blog.ir/google5c708d4c331e651d.html 
    درست کنم باید چه کاری رو انجام بدم ؟
    لطفا راهنمایی کنید....
    پاسخ:
    سلام
    برای ایجاد لینک مورد نظر می توانید از امکان منو ساز استفاده نمایید. برای اظلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به منو ساز مراجعه نمایید.
  • محمود علوی
  • سلام
    پس از آنکه از وبلاگ میهن بلاگ خود به بیان مهاجرت کردم، رنک پیج بشدت پایین آمد و با گذشت بیش از یکسال هنوز خیلی پایین است. به نظر می رسد اینکه سرور شما دات آی آر است در این قضیه موثر است. فکر می کنم گوگل نامرد سرورهای ایرانی را خوب پوشش نمی دهد. این درحالی است که وبلاگ من تعداد بالایی بازدید کننده داشته و سایتهای مختلفی به آن لینک داده اند. سایت من با همین عنوان با دامنه دات کام، رنک بالایی دارد.
    اگر بررسی کنید ممنون می شوم.
    پاسخ:
    سلام
    طبیعی است که وبلاگ جدید شما در بلاگ امتیاز وبلاگ قبلی شما را نداشته باشد اما این مسئله ارتباطی با IR بودن دامنه شما ندارد و به مرور زمان حل خواهد شد.
    سلام
    چند روزی میشه که یه وبلاگ درست کردم؛ اما هر چی سرچ کردم تو گوگل ثبت نشده راهنمایی هایی که گفته شده رو هم انجام دادم ولی باز نشد. لطفا راهنماییم کنین.

    پاسخ:
    سلام
    نمایش در جستجو گر ها بسته به ربات های آنها دارد و این امر نیازمند گذر زمان است و با گذشت زمان مورد نیاز حل خواهد شد. با تبادل لینک با دیگر سایت ها میتوانید این امر را تسریع نمایید.
  • امیر بالیزاده
  • سلام آقا چگونه میشه بایگانی رو حذف کرد و من وقتی مطالبی میخوام در وبلاگم خذف بشه نمیشه علت
    اینم چیه ؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    اختلالی در مورد حذف مطلب بوجود آمده بود که هم اکنون رفع شده است.
  • سعید مشکانی
  • سلام.من یه سوال پرسیدم پاسخ ندادید.
    آیا راهی هست که تعداد ستون آخرین مطالب رو تا 50 عدد نشون بده؟هزینه اش رو هم میدم
    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به بخش ویرایش قالب و تغییر max کد مربوط میتوانید تغییر مورد نظر را اعمال نمایید.
  • سعید مشکانی
  • ممنون از پاسختون اما اصلا max نداره.
    این کد هست.ممکنه راهنماییم کنید.
    <box:recent_posts><div class="mod_both"><div class="title">سر خط اخبار</div><div class="cnt"><div class="recent_posts"><view:recent_posts><div class="cnt (*post_selected*)"><ul><li><div class="date">(*post_date format="%y/%m/%d"*)</div><a href="(*post_link*)">(*post_title*)</a></li></ul></div></view:recent_posts></div>  </div></div></box:recent_posts>
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نا مرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    توجه داشته باشید که در مواردی که در حالت پیشفرض عنوان max وجود ندارد میتوانید آن را به کد مورد نظر بیافزایید.
  • احمد یزدانی
  • بنام خدا
    مدّتی نسبتاً کوتاه است که با بیان و دنیای زیبا و پرمحتوای آن آشنا شدم و وبلاگم را نیز ساختم ، هر روز که میگذره و آشنائی من با گوشه و کنار بیشتر میشه بیشتر لذّت میبرم و ممنون هستم و از اونجائیکه هنوز در حال آموختن و گشت و گذار هستم از طرح سوال خودداری کرده و هدف از پیامم فقط عرض تشکّر و قدردانی میباشد.
    واقعاً ممنونم
  • شهاب خانلو
  • مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی
    سلام
    امکان اینکه وبلاگمون توی گوگل ثبت نشه وجود داره؟
    پاسخ:
    سلام
    با مراجعه به قسمت تنظیمات پیشرفته میتوانید نمایش وبلاگ خود در موتور های جستجو را لغو نمایید.
    درود بر شما..
    نمیشه آدرس وبلاگ رو تغییر داد ؟؟
    میخوام به جای fanoosieh یه چیز دیگه جایگزین بشه..
    اگر امکانش هست راهنمایی کنید.. ممنون
    پاسخ:
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    برای تغییر ادرس وبلاگ میتوانید از قسمت مشخصات اولیه ذیل عنوان تنظیمات بلاگ اقدام نمایید.
    توجه داشته باشید که تغییر پادرس وبلاگ لینک های ارجاع دهنده خارجی را غیر فعال خواهد کرد و از امتیاز وبلاگ شما در موتور های جستجو خواهد کاست.
    مشکل تغییر آدرس حل شد..
    سلام.. خواهش میکنم زود جواب بدید مطالب من وقتی تو موتور جستجو میگردم و صفحه رو باز میکنم بعد اومدن صفحه مینویسه چنین مطلبی وجود ندارد. من الان برای حل این چیکار باید بکنم. خواهش میکنم زود راه حل اینو بگید ، چون تو بازدید ها تاثیر داره......
    پاسخ:
    احتمالا به این دلیل است که گوگل مطلب شما را فهرست نموده است و سپس شما پس از آن آدرس آن مطلب را تغییر داده اید،
    از اینرو می بایست یا آدرس آن مطلب را بر اساس آن اصلاح نمائید و یا اینکه کمی صبر کنید تا گوگل مجددا آدرس های تغییر داده شما را فهرست نماید.
  • ُُSedigheh Jafari
  • با سلام
    چند روزه که یه صفحه درست کردم ولی هرچی تو گوگل با روشی که گفتید سرچ می کنم چنین صفحه ای نیست . باید تنظیمات خاصی انجام بدم ؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    بجز امکان "معرفی به موتور های جستجو" که در بخش تنظیمات پیشرفته وجود دارد و در حالت پیسشفرض برای همه کاربران فعال است تنظیم دیگیری در این زمینه وجود ندارد و احتمالا مورد یاد شده به مرور زمان و با به روز رسانی اطلاعات جستجوگر ها رفع خواهد شد.
  • soleymaniyeh soleymaniyeh
  • سلام سایتم تو گوگل ثبت نشده 
    قبل اینکه آدرس سایتم رو عوض کنم ثبت بود ولی وقتی عوض کردم از بین رفت و بامشکل مواجه شدم اینم سایتمه کا ثبت نشده:http://soleymaniyeh.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که اطلاعات جسجتوگر ها نیز در ظرف زمان به روز رسانی می شوند و مورد یاد شده به مرور زمان اصلاح خواهد شد.
  • رامین مکس
  • سلام

    من سایتمو تو گوگل ثبت کردم حالا میخوام تو وبمسترم ثبت کنم شما پیشناهید میکنید که تو وبمستر گوگل ثبت نام کنیم یا هیچ فایده اای وبمستر گوگل برای ما ندارد لطفا راهنمایی کنی

    پاسخ:
    سلام
    آنچه به لحاظ فنی برای معرفی وبلاگ ها به صورت میپذیرد و نیازی به انجام این کار نیست.
  • محمد حسین مرتضوی
  • سلام من چطور میتونم فایل xml رو به گوگل بدم چون وقتی من از نقشه سایتم مطلب میسازم و انتشار میدم میگه فایل شما html هست چطور میتونم فایل اصلی xml رو روی گوگل وبمستر آپلود کنم
    پاسخ:
    سلام
    توجه داشته باشید که در حالت پیشفرض نقشه سایت برای وبلاگ ها طراحی می شود که برای وبلاگ شما با آدرس ذیل قابل دسترسی است.
    http://anti-clash.blog.ir/sitemap.xml

    سلام یه سوال میشه رو وبلاگمون اهنگ بذاریم یا کدهایی رو مثل بلاگفا قرار بدیم
    مثلا کد حباب و ...
    اگه میشه راهنمایی کنید از کجا باید استفاده کنیم
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    بدین منظور باید پس از خرید امکان جاوااسکریپت؛ کد مورد نر را در قسمت دلخواه در بخش ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
  • پوریا ابراهیمی
  • salam
    chera matalebe man ta safe 15 google ham nistan
    kare balaro anjam dadam faghat nesfeshon bod baghyashon naboodan
    sari javab bedid
    http://101kala.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام
    لطفا نظرات خود را به زبان فارسی درج نمایید.
    توجه داشته باشید که اطلاعات جستجوگرها نیز نیازمند به روز رسانی در ظرف زمان هستند و همچنین رتبه نمایش وبلاگ شما متغیر های وابسته دیگری نظیر رتبه دیگر موارد مشابه دارد.
  • امیر محمد
  • درتمام زمانی که وبلاگم رو ایجاد کردم حتی یکبار هم مطلبی رو از جایی کپی نکردم و تمام مطالبی رو که در وبلاگم منتشر کردم کاملا نوشته خودم و تولید شده به وسیله خودم هستن چرا نباید در صفحه وبلاگهای بروز شده قرار بگیرم. امکان داره که بقیه وبلاگهای از من کپی برداری کرده باشند ولی مطالب من تمام به وسیله خودم ایجاد شده.و شامل هیچکدوم از مواردی که نوشته شده نیستش.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    وبلاگ شما بدلیل محتوای آن در فهرست به روز شده های وبلاگ نمایش داده نمی شود.
  • احسان محمدی
  • با سلام خسته نباشید نمیدونم چرا سایت قبلیم تو اینترنت اینکس شد ولی این سایتم اصلا اینکس نمیشه و یک هفته است که گذاشتم ولی اصلا نمیاره سایت قبلیم هم آدرسش اینه www.joojemashini.com
    پاسخ:
    سلام
    مورد یاد شده به موتور های جستجو برمیگردد و به مرور زمان اصلاح خواهد شد.
    سلام.چرا وبلاگم رو به فارسی تایپ میکنم تو گوگل نمیاد اما برای بعضیا تا اسم فارسی رو میزنید میاد.اسم وبلاگم انتظار یعنی...
    پاسخ:
    سلام
    نحوه نمایش مطالب در موتور های جستجو بستگی به آن ها دارد و ارتباطی با وبلاگ ندارد.
    سلام . من در گوکل عبارت site:smartelectronic.blog.ir را تایپ می کنم ولی وبلاگم را پیدا نمی کند

    پاسخ:
    سلام
    اطلاعات جستجوگر ها نیازمند به روز رسانی است و این مساله به مرور زمان حل می شود.
    باسلام خیلی وقته منتظر امکانات جدیدم اگه میشه پیگری کنید
    در ضمن اگه میشه در بخش نظرات کاربران یه گزینه اضافه کنید که بشه افراد عادی به نظرات جواب بدن مرسی بابت خدماتتون
    سلام
    من وقتی مطالب وبلاگم رو در گوگل سرچ میکنم مطالب رو پیدا میکنه اما با این لینک:
    soroush-channel.arioblog.ir/post/.../...
    یعنی یه کلمه ario قبل blog اومده. این چیه؟
    وقتی هم روی لینک جستجو شده توسط گوگل کلیک کنیم به یه صفحه دیگه غیر وبلاگ من میره.
    لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    مورد یاد شده ارتباطی با وبلاگ شما یا سرویس دهنده ندارد اما موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.
  • علی رضا آهنی
  • در بررسی سئو سایت دریافتم که مشکلات زیر دربلاگ است که قابل برطرف کردن نیست!
    1.فایلی به نام http://blog.ir/media/script/blog.min.js?f3m2L7 سئو سایت را پایین می آورد.
    2.ابعاد دهی خودکار به تصویر در ویرایش گر های بلاگ(همه) فعال نیست.
    3.خطای صفحه ی 404 کد 404 را ارسال نمیکند
    4.پاکسازی query string ها از منابع ثابت فایل های زیر:
    http://blog.ir/media/css/sharedrtl.css?V8ng9j
    http://blog.ir/media/script/blog.min.js?f3m2L7
    http://blog.ir/media/script/prettifier/prettify.css?1Es6Io
    http://blog.ir/media/script/prettifier/prettify.js?7vWtfm
    http://radar.bayan.ir/rb.js?v=e2
    5.تعداد درخواست های http = چهل و هشت! درحالی که بیشترین مقدار 33 می باشد!
    6.زبان سایت با استفاده از متنا تگ زیر امکان پذیر نمیباشد:
    <meta http-equiv="content-language" content="fa">
    تمامی نتیجه ها را با استفاده از سایت http://clicktools.ir اندازگیری کرده ام.
    پاسخ:
    موارد 1 و 3 و 4 اشتباهند.
    در مورد دوم تنها 5 قالب ریسپانسیو در بلاگ وجود دارد و اختلالی در این زمینه وجود ندارد و مورد پنجم نیز به محتوای سایت و قالب شما مربوط می شود و ارتباطی با بلاگ ندارد.
  • علی رضا آهنی
  • مورد شش چی؟
  • علیرضا آهنی
  • یه سوال؟چرا گوگل برخی مطالب مرا با https باز میکند و برخی را http ؟ چرا هماهنگ نیست؟؟؟
    پاسخ:
    سوال شما مفهوم نیست.
    گوگل همه مطالب را با همه آدرس های منتهی به آن شناسایی می کند.
  • علیرضا آهنی
  • بعضی لینک های وبلاگ منو با https ایندکس کرده بعضی هارو هم با http
  • آهِ با مَد . . .
  • سلام
    از کجا عمر وبلاگ مونو بفهمیم ؟
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    سلام
    من میخوام وبلاگم را به گول وبمستر وصل کنم و از اطلعات سرچ اش استفاده کنم.
    چرا بیان یکی از 5 امکان را برای verify کردن گوگل را برای کاربران فراهم نمیکنه؟
    پاسخ:
    سلام
    شما میتوانید این کار را انجام دهید و محدودیتی در این زمینه در بلاگ وجود ندارد.

    عالی بود

  • روح الله عسکری
  • با سلام امکان ثبت سایت های بیان در گول سرچ کنسول وجود ندارد

    پاسخ:
    سلام
    محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و میتوانید این کار را انجام دهید.

    سلام خسته نباشید

    میشه بفرمائید چطور وبلاگمون رو تو سرچ کنسول گوگل ثبت کنیم ؟

    پاسخ:
    سلام
    نیازی به این کار نیست و وبلاگ بصورت خودکار پس از ایجاد شدن به موتور های جستجو معرف می شود. 

    سلام

    مهندس جان اینو میدونم.

    می‌خواستم بدونم چه طوری می‌شه از امکانات سرچ کنسول برای آنالیز وبلاگ استفاده کرد؟

    پاسخ:
    سلام
    لطفا منظور خود را با جزئیات بیشتری طرح نمایید.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.