راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

کلمات کلیدی، مجموع لغاتی هستند که در مطلب وجود دارند و یا به آن مربوط میشوند.این کلمات برای هدایت موتور های جستجو به وبلاگ شما و صفحه مورد مفید هستند و به کاربران دیگر برای پیدا کردن مطلب مورد نظر کمک می کنند.

نکته: تعداد مناسب برای کلمات کلیدی بین ۳ تا ۶ کلمه است.

نکته: بهتر است کلمات کلیدی بین همه مطالب یک وبلاگ مشترک باشند. رعایت این نکته به بازدیدکنندگان وبلاگ شما امکان جستجوی مطالب مرتبط را خواهد داد. بعلاوه کمی تعداد کلمات کلیدی برای زیبایی ظاهری وبلاگ شما موثر خواهد بود.

نکته: بهتر است برای هر مطلب کلماتی انتخاب کنید که به درستی معرف مطلب شما باشند.

برای درج یک کلمه کلیدی باید عبارت مورد نظر را در کادر آن بنویسید. با فشار دادن کلید enter و یا کلیک کردن خارج از کادر، کلمه کلیدی ثبت می شود.

 

نکته: برای حذف هر کلمه کلیدی کافیست روی مربع قرمز رنگ مقابل آن () کلیک کنید.

 

نکته: برای ذخیره کلمات کلیدی حتما باید روی یکی از دو کلید  و یا کلیک کنید. در غیر این صورت کلمات کلیدی شما ذخیره نمی شوند.

برای راهنمای مدیریت کلمات کلیدی کلیک کنید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱۱)

سلام..
اگر درمورد نشانه هم توضیحاتی بدید خیلی عالی میشه.
ممنونم
پاسخ:

نشانه به نوعی یه گروه بندی اضافه برای مطالب است که به صورت پیش‌فرض در جایی استفاده نمی‌شود، اما شما می‌توانید از آن در قالب خود استفاده کنید. ضمنا مطالبی که با پیامک ارسال می‌شوند، به صورت خودکار نشانه‌ی mobile می‌گیرند.

معمولا برای بلاگ‌هایی که چند قسمت برای نمایش مطالب دارند (مثل سایت‌های خبری) می‌توان از نشانه برای جدا کردن قسمت‌های مختلف استفاده کرد و با تگ <box:post_list flag="flagname"> آن‌ها را در قالب نشان داد.

من تازه متوجه شدم کلمات کلیدی که در وب سایتم استفاده کردم کلمات کلیدی مناسبی نیستد و میخواستم آنها را ویرایش کنم و به مشکل خوردم چون مطالب من بالای 500 نوشته است ، خیلی زمانبر است که بخوام کل کلمات کلیدی ویرایش کنم مثلا کلمه موفقیت در زندگی میخواستم تبدیل کنم به موفقیت-در-زندگی ، بدون فاصله چون اگه فاصله داشته باشه بین آنها در جستجوی گوگل و جستجوگر های دیگر با الفاظ خارجی و علامت سوال بین کلمه کلیدی در جستجوگر ها ظاهر میشود ، من در مدیریت وب سایتم در قسمت کلمات کلیدی تمامچنین چیزی وجود ندارد یا من ندیدم که وقتی یک کلمه کلیدی از طریق منو اصلی ویرایش کنی کل کلمات کلیدی که با این عنوان استفاده شده تغییر کنه چون واقعا زمانبره من قادر نیستم کلمات کلیدی یکی به یکی حذف کنم و کلمات درست را به جای آن بیافزایم ، ممنون میشم جواب بدید لطفا کمک کنید
پاسخ:
امکان ویرایش کلمات کلیدی به شیوه ای که مدنظر شماست وجود ندارد اما اگر تعداد زیادی از مطالب شما کلمه کلیدی خاصی دارند می توانید آن را در کلمات کلیدی وبلاگتعریف نمایید که تاثیری مشابه دارد.
  • مریم فرضی
  • کلمات کلیدی چرا مشکل دار شدن ، اول یک کلمه را مینوشتی کلمات مرتبط را نمایش میداد ولی این اتفاق نمی افتد این مشکل یه چند روزی برای حساب کاربری من اتفاق افتاده ، اول خیلی بهتر بود
    پاسخ:
    تغییری در سیستم کلمات کلیدی بوجود نیامده است. ممکن است بدلیل تعدد کلمات کلیدی، با درج حروف، کلمات مشابه نمایش داده نشود و یا با تاخیرنمایش داده شود.
    سلام. یه من به یه مشکل در کلمات کلیدی مطالبم برخوردم. اون مشکل اینه:
    فرض کنید من در پست 1 ، کلمه کلیدی ای به نام "راهیان نور" ثبت میکنم. حالا اگه بخوام در پست 2 ، کلمه کلیدی "راه" رو ثبت کنم ، سیستم به صورت خودکار ، "راهیان نور" رو ثبت میکنه و هیچ راهی هم نیست "راه" ثبت بشه! چکار میشه کرد؟
    پاسخ:
    سلام
    برای جلوگیری از ثبت پیشنهاد کلمه کلیدی می توانید از کلید های scape و یا space استفاده نمایید.
    سلام چرا رسیدگی نمی کنید چند بار پیام بدم در وبلاگ من کلمات کلیدی ایجاد نمی شود. خواهشا رسیدگی کنید.
    آدرس وبلاگ : talabe313.blog.ir
    نام کاربری:talabe313
    نام وبلاگ : طلبه فاطمی
    پاسخ:
    سلام
    لطفا اختلال مورد نظر را واضح تر عنوان کنید. مثلا پیغام خطای نمایش داده شده را درج نمایید تا امکان پیگیری موضوع فراهم گردد.
    سلام خسته نباشید
    چرا کلمات کلیدی زیر هر پست وبلاگ من نمایش داده نمیشه؟
    سپاس
    پاسخ:
    سلام
    در صورتیکه قالب خود را ویرایش نکرده باشید و برای هر مطلب کلمه کلیدی نیز در نظر گرفته باشید؛ در حالت پیشفرض کلمات کلیدی ذیل هر مطلب نمایش داده می شوند.
  • احمد الهامیان
  • سلام. من میخوام از کلمات کلیدی استفاده کنم، اما نمیخوام زیر پستم نمایش داده بشه. راهنمایی لطفن. سپاس
    پاسخ:
    سلام
    بدین منظور باید کد مربوط به post_tags را از بخش ویرایش قالب خود حذف نمایید.
    سلام . من نمیتوانم کلمات کلیدی را در قسمت مدیریت کلمات کلیدی وارد کنم و در صورتی که بخوام کلمه کلیدی به مطلبی اضافه کنم باید حتما وارد قسمت ویرایش آن مطلب شوم. اشکال کار کجاست؟ ممنون
    پاسخ:
    سلام
    لطفا مشکل خود را واضح تر بیان نمایید.
    سلام

    اگر کلمات کلیدی رو پنهان کنیم تاثیری در جستجوی کاربران در گوگل داره؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    عدم نمایش کلمات کلیدی در وبلاگ تاثیری بر موتور های جستجو ندارد.
    وقتی که کلمات کلیدی برای مطلب ایجاد میکنم اونا رو در ادامه مطلب نمایش میده ، حالا میخوام در css قالب از کد Display:none استفاده کنم ؛ ایا این کار تاثیری در سئو و موتور های جست و جو داره یا خیر ؟
    پاسخ:
    حذف کلمات کلیدی بر این مساله تاثیر منفی خواهد داشت.
    برای مطلب (بیوگرافی لیونل مسی) کدوم کلمه کلیدی درست است:
    بیوگرافی لیونل مسی;
    یا
    لیونل; مسی
    ؟
    منظورم اینه که اگه جمله بنویسم (بیوگرافی لیونل مسی) مشکل داره؟
    حتما باید کلمه باشه مثل این
    لیونل;
    پاسخ:
    تفاوتی در این زمینه وجود ندارد و هر یک از این موارد یک کلمه کلیدی محسوب می شوند.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.