راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

راهنمای بلاگ blog.ir

آموزش و راهنمای ساخت وبلاگ و نحوه ی وبلاگ نویسی حرفه ای در بلاگ بیان

در این وبلاگ با آموزش ساخت وبلاگ در سرویس بلاگ بیان و آموزش نحوه استفاده از امکانات بلاگ بیان راهنمای تبدیل شدن به یک وبلاگ نویس حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با استفاده آسان از امکانات حرفه ای بتوانید حضور بهتری در فضای مجازی داشته باشید.

در قسمت مشخصات اولیه از منوی وبلاگ می توانید برای وبلاگ خود یک تصویر انتخاب کنید.تصویری که در مشخصات اولیه درج می شود در تمام وبلاگ به نمایش درخواهد آمد و عمدتا در بالای ستون سمت راست یا سمت چپ (بسته به قالب) قرار می گیرد.

این تصویر را می توانید از فضای اختصاصی خود و یا آدرسی در اینترنت انتخاب کنید.

نکته: در صورتیکه از یک آدرس برای آپلود عکس استفاده کنید و آدرس آن تغییر کند یا حذف شود عکس شما قابل مشاهده نخوهد بود. لذا توصیه می شود از فضای اختصاصی استفاده کنید.

نکته: طول تصویر بهتر است کمتر از 180 پیکسل باشد. در غیر اینصورت سیستم بصورت خودکار طول عکس شما را تغییر خواهد داد که وضوح و کیفیت آن را در نمایش کم می کند.

نکته: هرچه حجم عکس شما کمتر باشد صفحات وبلاگ سبک تر می شوند و برای کاربران راحت تر قابل مشاهده خواهند بود.

برای مشاهده راهنمای فضای اختصاصی کلیک کنید.

مطلب مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

نظرات  (۱۹)

سلام
خسته نباشید
آقا این امکان وجود داره که برای بلاگ آیکن قرار داد؟
(منظورم آیکنی که کنار نام بلاگ در بالای مرورگر روی هر Tab نمایش داده میشه هست)
اگر این امکان وجود نداره،لطفاً قرار دهید.
با تشکر-در پناه حق
پاسخ:
سلام
از طریق ویرایش قالب امکان پذیر می باشد. به این شکل که پس از تگ <head> می بایست برای مثال به این صورت آن را تعریف نمایند:

<link href="http://bayanbox.ir/path/to/favicon.ico?view" rel="shortcut icon">

سلام
واقعاً راهنمایی های شما تا حالا به من خیلی کمک کرده.
با تشکر-در پناه حق
  • محمد حسین مرادی
  • سلام

    چگونه می توان ایمیل را عوض کرد ؟

    ممنون از زحماتتان

    پاسخ:
    سلام
    امکان تغییر ایمیل وجود ندارد.
    عرض سلام واحترام
    آیا امکان تجدیدنظر در سیستم تغییر ایمیل وجود ندارد؟؟ اگر دسترسی ما به ایمیلمان ـ به هر دلیل ـ از بین برود، چه باید کرد؟
    با تشکر



    پاسخ:
    در موارد اضطراری و از طریق تماس با بیان درخواست خود را مطرح نمایید تا پیگیری آن صورت پذیرد.
    سلام
    چطور میشه آیکنی که کنار نام بلاگ در بالای مرورگر روی هر Tab نمایش داده میشه رو درست کرد
    اسم
    قالبم: ترسیم - سه ستونه
    لطفا بگید چه کار کنم تو ویرایش قالب فعلی برم؟
    با تشکر

    پاسخ:
    سلام
    برای این منظور باید کد ذیل را در تگ head قرار دهید:
    <link rel="shortcut icon"
    href="http://address.com/favicon.ico">
  • مصطفی نظرزاده
  • از کد نوشته شده استفاده کردم ولی آیکن رو نشون نمی ده.
    آیکن باید چه خصوصیاتی داشته باشه از جهت حجم و ابعاد و...؟
    پاسخ:
    سایز آیکون پیشنهادی 16x16 است.
  • بنت الهدی حسینی
  • سلام.

    من نمیتونم عکس و توضیحاتی که معمولا زیرش می نویسیم رو پیدا کنم.

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ:
    سلام
    تصویر مشخصات اولیه در صفحه "مشخصات اولیه" ذیل عنوان "تنظیمات" پنل بلاگ قرار دارد.
  • مصطفی نظرزاده
  • درباره آیکن یه چیزی رو اضافه کنم: این که حتما باید اسم آیکن favicon باشه.
    با عرض سلام و خسته نباشید ، بنده یک سوال داشتم .

     چطور برای وبلاگم رمز بگذارم (به دلیل شخصی بودن) خیلی مهم هست .

    پاسخ:
    سلام
    امکان محدود کردن نمایش وبلاگ با رمز عبور وجود ندارد اما می توانید برای هر مطلب رمز عبور تعریف نمایید که در صفجه ویرایش مطلب امکان آن وجود دارد.
    باسلام
    دوستان می خواستم آیکون برای وبلاگم بزارم
    عکس 16*16 هم درست کردم و آپلود کردم
    از این آدرسی هم که نوشتید چیزی متوجه نشدم
    می خواستم جزئی تر و دقیق تر کمک کنید
    ضمنا لینک عکس آپلود شده رو کجای آدرس بنویسم ؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    بدین منظور کافیست به قسمت ویرایش مشخصات اولیه رفته و در قسمت تعیین شده آدرس تصویر خود را قرار دهید.
    سلام بببخشید چطور میشه به جای نام وبلاگ در بالای صفحه تصویر گذاشت؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش قالب خود میتوانید این کار را انجام دهید.
    توضیح بیشتر در این زمینه مستلزم آموزش زبان های جاوا اسکریپت , CSS و HTML می باشد که طبیعتا نیازمند شرکت در دوره های آموزشی یا فراگیری از طریق کتاب های آموزشی است . در صورت آشنایی با این زبان ها , شما خواهید توانست از بخش « ویرایش ساختار قالب فعلی» و «ویرایش CSS قالب فعلی» در منوی «قالب» تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمایید . در غیر این صورت می توانید از طریق افرادی که خدمات مربوط به ویرایش قالب را ارائه می دهند اقدام نمایید .
    آقا چگونه یک تصویر رو کمتر از 180 پیگسل کنم
    پاسخ:
    با استفاده از نرم افزار های ویرایش تصویر میتوانید تغییر مورد نظر را بر روی تصویر خود اعمال نمایید. 
  • امیر بالیزاده
  • سلام آقا ببخش یه سوال دارم قالب وبلاگ من زمین 1 است میخوام در بالای صفحه که عکس زمین
    است بجای آن یک عکس دیگه بذارم آیا این امکان پذیر است .
    پاسخ:
    سلام
    لطفا در این زمینه به چگونگی تغییر هدر وبلاگ مراجعه نمایید. 
    سلام 
    من عکسو crop هم کردم ولی نیومد 
    پاسخ:
    سلام
    لطفا سوال خود را کامل تر بیان نمایید تا امکان پاسخگویی به آن فراهم گردد.
  • سید عارف مشکات
  • سلام،چگونه در ابتدای صفحه بلاگ خود بجای نام وبلاگ تصویر قرار دهم؟نام قالب بلاگ من بیانگر است.
    پاسخ:
    سلام
    با ویرایش قالب خود و تغییر کد مربوط میتوانید این تغییر را ایجاد نمایید.
    سلام من چطوری عکسمو از صندوق بیان به تنظیمات/ مشخصات اولیه/ تصاویر/ برسونم؟؟؟؟؟؟ با کپی نمیشه؟؟
    پاسخ:
    سلام
    منظور شما واضح نیست.
  • سهیل ذوالحواریه
  • با سلام من یک بلاگ دارم با قالب ( سرا ) می خوام در آن قسمت سبز رنگ عکسی بگذارم مانند وبلاگ بیان که هر چند لحظه یک بار عوض می شود.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از ارسال موارد نامرتبط ذیل مطالب خودداری نمایید.
    برای ایجاد اسلاید شو در وبلاگ باید ابتدا امکان جاوااسکریپت را خریداری نموده و سپس کد مروط را درقسمت ویرایش قالب فعلی درج نمایید.
    سلام خسته نباشید لطفا سایت من رو ببینید، از بلاگ سرویس میگیرم، تم من در اصل تم خود بلاگ هست که تغییرش دادم اما عکس اون برگ بالا سمت راست رو هرچقدر میگردم پیداش نمیکنم. لطفا شما که ساختیدش بگید کجای کد هست هیچ جایی نیست!
    پاسخ:
    سلام
    لطفا از طرح سوال هایی که مربوط به نحوه ی استفاده از زبان های جاوا اسکریپت، CSS و HTML می باشد خودداری نمائید. در صورت آشنایی با این زبان ها،  شما می توانید از بخش ویرایش «ساختار قالب فعلی» و «ویرایش CSS قالب فعلی» در منوی «قالب» تغییرات مورد نظر خود را اعمال نمائید.
    باعرض سلام و خسته نباشید
    بنده می خوام آیکون وبلاگم رو عوض کنم همون که بقل Tab هست ولی نمیتونم با وجود راهنمایی هایموجود
    لطفا کد دقیقش رو که عکس خود بلاگ بیان باشه بفرستید و بفرمایید دقیقا کجا قرارش بدم
    متشکرم
    پاسخ:
    سلام
    لطفا در این زمینه به سوالات متداول مراجعه نمایید و از ارسال موارد نامرتبط ذیل مظالب خودداری نمایید.

    ارسال نظر

    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.